Chevrolet Orlando 1,8 16 V

Diskusia ohľadne vozidiel značiek Chevrolet a Daewoo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ahojte,

takže najnovší udaj o spotrebe Orlanda na LPG
podľa tankovania

9,3 litra

Predchádzajúce meranie bolo ovplyvnené nižšou kvalitou LPG :3c90:

Ano, aj kvalita LPG eco+ od SLovnaftu može kolísať !!!

:b:

Natankoval som na benzínke 100 km vzdialenej od benzínky kde normálne tankujem a hľa je tu taký výsledok, aky som uviedol hore.

Inak Orlando ma teší,začína sa dostávať do dobrej kondície, ide ako ďas, každý kopec vybehne na IV.prev.stupni, nerobí mu problém ani rpm 5500/min

a IDE LEPŠIE na LPG ako na benzín ,
a to je výsledok,ku ktorému som sa chcel dopracovať.
:3035:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laco, spotrebu LPG porovnavaj po viac tankovaniach na jednej cerpacke, najlepsie aj za rovnakej teploty, neni to ako pri kvapaline, kde natankujes v zasade vsade rovnako
pri LPG zalezi aj akym tlakom kde plnia, moze to skreslovat, detto to co pises o kvalite LPG, ci sa plynova RJ adaptuje na lepsie palivo, co tiez moze trvat kus..
natankuj tam 2x po sebe plnu a potom uz uvidis co je vo veci...
moja skusenost: keby mi niekto prepinal benzin - LPG absolutne neviem na co idem...este som schvalne skusal v tiahlom dialnicnom kopci pri 120 km/h, zapnut tempomat nastaveny na 140 a zaradenej 6tke, prepinat do benzinu, do plynu... v nadrzi som mal shell v power nitro plus 100oktan ! a rychlost sa nezvysila ani o tuk :41c2:, proste v tomto rezime motor nemal uz silu zrychlit, len isiel stale tych 120, bez ohladu na palivo...samozrejme som potom pridal, ale za cenu podradenia do 4 ky :3035:, tej to chuti aj nad 160 ked treba...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ešte by som sa chcel krátko zmieniť o téme chiptuningu
a uprav výkonu Orlanda,

narazil som na firmu :

http://www.profituning.cz/sluzby.php?kat=21&uniqueid=

ktorá robí chiptuning na Orlando s výsledkom
+10 kW a +16 Nm ,čo sa mi vidí skor symbolicke zvyšenie vykonu, v praxi skoro nepostrehnuteľné

čo ma však zaujalo bola CENA takejto upravy, asi pred mesiacom ju robili v Zline u tejto firmy za 2990 CZK
čo je veľmi dobrá cena za takuto upravu,si myslim...

v slovenskych podmienkach založených na chamtivosti nepredstaviteľná suma...

Tiež uvažujem o uprave vyfuku /nahradení koncového tlmiča rezonátorom/
a natrafili som na vynikajucu firmu.
www.sportovniautodoplnky.cz
sidliacu v Ostrave-Vitkoviciach ktorá ponuka mnoho autodoplnkov za triezve a normálne ceny.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Bol som na kontrolu systému po odjazdení 2000 km
u Hatiara vo Zvolene,

kontrolu robil iný mechanik,ako ten,čo system montoval a zoraďoval...

Po zoštelovaní je priemerná spotreba LPG na trase Zvolen-Michalovce podľa palubáku 8,7 ltr LPG eco+

teda 6,7x1,3 = spotreba v LPG 8,71

Ano ,teraz som navýsosť a uplne spokojný s pohonom LPG.

:4012:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobrý deň všetkým priaznivcom a fanušikom stranky autobazar.eu aj fanušikom automobilov Chevrolet.

Určite ste zaregistrovali správu,že koncern GM postupne ukončí predaj modelov Chevrolet v strednej Europe, malo by sa tak stať v r.2015

Teda po tomto dátume už žiadne Orlando , Cruze, Aveo, Spark, ani Malibu, či Trax už nové NEKUPITE !!! :..:

Preto teraz je ešte čas aby ste svojich príbuzných,znamych a kamaratov povzbudili k tomu aby si zakupili niektorý s týchto skvelých automobilov, kym sa ešte predávajú :2f93:

Jeden bodrý novinár,ukončenie predaja komentuje takto
citujem:
"Europsky zákazník je náročnejší,uprednostňuje kvalitu a vyžaduje určitú dávku imidžu.Preto si radšej kúpi auto zavedenej europskej značky,ako by mal dať peniaze za Daewoo so znakom Chevrolet."

Ubezpečujem Vás,že ja medzi takýchto zákazníkov s vybraným vkusom rozhodne nepatrím, mne je dobre aj Daewoo so znakom Chevrolet.
:4012:
vzhĺadom na portfolio aut, ktoré som doteraz vlastnil a riadil je Chevrolet Orlando auto nadpriemernej kvality a veĺmi imidžová záležitosť pre mňa.
Keď som zaparkoval Orlando na parkovisku firmy kde pracujem, po 2 dňoch hneď všetci vedeli komu patrí to nápadné biele auto ....
Mne osobne nevadí,že Orlando má o niekoľko sekúnd slabšiu dynamiku alebo,že niekto ohrńa nos nad Daewoo... :38eb:
Podstatné je pre mňa to,že to bola cenovo výhodná kúpa, že mám lacnú prevádzku namontovaním LPG, a že
spoĺahlivosť značiek GM a aj Chevrolet v prevádzke je excelentná...
Presvedčilo ma o tom Daewoo Espero, s ktorým som najazdil 150 000 km na LPG....
Teda okrem spotrebných dielov , či prevádzkových kvapalín, nič iné nemeníte a nemate žiadne problémy...
Ale o tom som už písal....Ja nie som 100% Chevrolet, či Daewoo-positive....
Ked som sa rozhodoval pre kúpu Orlanda ,
v hre boli tieto alternatívy :
Suzuki Grand Vitara, Mitsubishi Outlander

avšak pribrzdili ma financie, ja som kupil Orlando LEN a LEN kvoli CENE,
viete pre človeka ako som ja,ktorý si tvrdo zarába na chlieb vlastnými rukami, je aj 4000 euro v rozdiele cien za auto položka ,ktorá rozhodne ovplyvňuje jeho možnosti pri výbere auta na ktorom chce jazdiť.

Ak by neboli finacie problem tak by som sa rozhodoval medzi Mercedesom GLK a Range Roverom. :28b7:

Inak pre zakazníkov,ktorí by si priali podobné auto ako Orlando ešte by prichadzali do úvahy
Citroen C-Crosser,nový Opel Zafira, Ford S-max,
Mazda 5,Peugeot 4008 ale aj Hyundai ix35, či Dacia Lodgy.
Nuž proti gustu,žiaden dišputát,pokiaľ to gusto a chuť nebrzdia finančné možnosti,lebo o tom to celé je..

Príjemné prežitie vianočných a novoročných sviatkov, a pohodu spolu so spokojnosťou pri prevádzke Vaších vehyklov Vám prajem .
mato.soky
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato.soky »

chevrolet sa neruší preto lebo sa zle predával ale kvôli tomu čomu som sa čudoval hneď od začiatku chevrolet a opel je úplne to isté preto si kradli zákazníkov a vznikalo zbytočne moc modelov o nové autá by som sa nebál určite sa ešte bude dať zohnať nejaký zo skladu a možno aj objednať cez opel
končia iba v Európe v rusku a kórey sa im darí takže show must go on
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobrý deň,
chcem pridať ďalšie informacie o využívaní Chevroleta Orlando, teraz už LPG.
Pred sviatkom Veľkej noci sme sa vybrali pozrieť si zámky v oblasti Mosel na Rýne v Nemecku.
Orlando bolo podrobené zaťaženiu jazdou prevažne po diaľnici viac ako 3000 km, pred touto jazdou som vymenil olej v motore Shell Helix AG 5W-30 so špecifikaciou GM LL-025 teda dexos ak chcete ....
Motor pracoval vynikajuco, na nemeckej dialnici som vyskúšal aj maximalku vozidla ,presiahla tachometrových 205 km/h na V.prev stupni,pohone na LPG, pri otáčkach motora cca 5900 a plynovým pedalom uplne na podlahe auto ďalej zrýchĺovalo, avšak nešiel som až do uplneho maxima
a pri dosiahnutí spomenutej rýchlosti som zvoĺnil až na tempomatových 120 km/h,to bola rýchlosť ktorú som pri jazde po diaľnici využival najčastejšie.
Keďže som v Nemecku nebol prvy raz viem,že benzínky su situované väčšinou v okrajovych štvrtiach miest a tomu poznatku som prisposobil aj hĺadanie AutoGasTankstelle ked som potreboval natankovať LPG.
Kvalita LPG je ako všetko v Nemecku na štandardne veľmi vysokej urovni a tankoval som väčšinou na Aral,Esso a Shell,ale aj na no-name benzinkach, cena LPG v nemecku je od 0,75 do 0,78 eur/liter samozrejme na diaľničnych benzinkach je vyššia až okolo 0,83 eur,ale tam som netankoval,ešte musim povedať že v nemecku použivaju tankovacie pištole ACME a pri tankovaní do zastrčky talianskeho systemu je potreba adapter,cena adaptera je okolo 20 eur,a je k dostaniu na vybraných väčších benzinkach,ale vedia ho aj požičiať,pravda musite si ho vedieť vypytať...
Ešte chcem podotknuť ,že spali sme v aute na sklopených sedadlach druheho a tretieho radu do roviny,čím vznikne plocha široka asi 1,40 x 1,80 m
na to som položil veĺku nafukovavačku + spacaky
ale pre buducnosť lepšie riešenie bude 2 individualne nafukovačky ako jedna veĺká...
Dovod tohto opatrenia je dufam jasný, cena za nocĺah v nemecku je okolo 60 eur pre jednu osobu , dvojposteĺova izba okolo 100 eur,v hoteli
Miesto na spanie vyberám väčšinou na diaĺničnej benzinke tak aby na auto bolo so všetkých strán dobre vidieť, nikto sa nepočuduje ,že osadka spi v aute na dlhej ceste...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ešte chcem spomenuť jednu doležitu vec,
pravidelne kontrolujem auto aj zo spodu a zistil som že začal presakovať olej z prevodovky,tak som prevodovku zospodu vyutieral dosucha handrou ,
pri ďalšej kontrole ,ked som sa vratil zo spomenuteho vyletu v nemecku,som znova pozrel na prevodovku,
bola takmer suchá, olej prestal presakovať,
ale rozhodol som sa,že vymenim olej aj v prevodovke,
nakoĺko prevodove stupne nikdy nešli radiť uplne hladko,
dokonca ak som pri malej rýchlosti vyradil jednotku, naspäť som ju musel davať s poriadnym medziplynom,pokiaĺ som nechcel zaradiť hneď dvojku.
Tak som dal auto nad jamu , odšruboval 10 šrubov, čo držia spodný dekel prevodovky,položil som pod prevodovku lavor odpáčil dekel a vypustil olej z prevodovky
Bol som prekvapený,že olej po najazdení cca 36 000 km
bol už zjavne opotrebovaný, sivej farby a aj zvnutra prevodovky som spozoroval sivy kal, usadeninu ,ktorá sa nausadzovala na obale prevodovky zvnutra,čom som dosiahol to som vyutieral čistou handrou dosucha , styčnú plochu prevodovky a dekla som poutieral,odmastil,naniesol silikon a priskrutkoval dekel.
Nový olej som pomaly nalieval cez dieru po snimačí,ktory som predtým odpojil a vyskrutkoval,predpísaný objem je 1,8 litra, ja som nalial trochu viac ako 1,7 litra,
použil som prevodovy olej Shell Spirax 75W-90
je to plne synteticky prevodovy olej určeny pre manualne prevodovky s hypoidnymi sukolesiami,najvyššej vykonnostnej triedy GL-5 určeny pre dodavkove a ĺahke nakladne vozidla, s predlženým intervalom vymeny.
Ano čitate dobre s intervalom výmeny, žiaden prevodovy olej nie je určeny ako celoživotná náplń ,
nech by vám to tvrdil ktokoĺvek.
teda , ak tento prispevok čitate majitelia Chevroletov
nenechavajte prevodový olej v prevodovke príliš dlho, rozhodne nie viac ako 50-60 000 km, určite ho vymente alebo nechajte si ho vymeniť !
Vášmu autu tým uľahčite život, aj ja som už po prvých kilometroch spozoroval,že prevodové stupne idu zaradiť neporovnateĺne ľahšie ako predtým.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zdravím všetkych,čo budu čitat tento prispevok !

Prišiel čas ,aby som sa podelil o ďalšie skusenosti s užívaním Orlanda benzin+LPG,
Orlando ma teraz nabehaných 50 300 km za 1,5 roka

žiadné vyrazné poruchy fungovania,či odchylky od normálu som nespozoroval,snad len to,že ked som natankoval benzin na čerpačke TESCO ,
tak to rozhodilo cely motor-manažment a spotreba šla hore o 1,5 litra .. a to aj na LPG vplyvom adaptačnej pamäte RJ alebo ECU ak chcete...

po natankovaní normalneho benzinu spotreba sa vratila do normalnych hodnot... dlhodoba spotreba LPG podla tankovania osciluje od 9,4 po 9,7
zaťaženie vozidla 2 osobami + batožina cca 30 kg

niekedy jazdím len sám /cesta do práce a z práce /
denne 50 km

ak by orlando jazdilo vyťažené 5 osobami tak spotreba by presiahla 11 litrov LPG v zmiešanom cykle

v tomto prispevku sa chcem zmieniť aj o faktoch o ktorých som sa doteraz nezmieňoval
napriklad o tom,že práca RJ ECU je taká aká je a pri jazde ked uberem plyn cuka autom.. ale to je myslím
si bolesť všetkých aut DAEWOO aj Opel
tiež hlučnosť podvozku pri prejazde nerovnosti je značna a budem musiet s tým niečo robiť ...

inak som z autom velmi spokojny hlavne čo sa týka LPG systemu Tartarini namontovaného vo Zvolene servisom p.Hatiara
doteraz som najazdil na LPG cca 27 000 km, čim sa mi montáž LPG zaplatila a odteraz budem len šetriť...
sytem LPG pracuje spoĺahlivo a bez problemov

pri najazdení 50 000 km,učinnost brzdového systemu je vynikajuca a doštičky su opotrebované na cca 50 %
musel som obrusit OSTRAP na kotúčoch z vonkajšej strany
učinnost brzd sa mierne zlepšila
tiež som zistil,že brzdy ZIMERMANN namontované v prvovýrobe brzdia lepšie ked su zahriaté..
zistil som to náhodou pri nudzovom brzdení zo 130 km/h na cca 70 km/h
po opätovnom brzdení brzdy fungovali ďaleko učinnejšie

musim tiež spomenuť obdivuhodnú výdrž povodných pneu MICHELIN Primacy na ktorych som najazdil cca 40 000 km
a su opotrebované cca na 60%
teda 20 000 km ešte v pohode najazdia...

Pochvalu si zaslúži aj system chladenia a kurenia vozidla, pri jazde v teplotach okolo 34°C sa motor nepriehrieval a klimatizácia fungovala vynikajuco,pričom ani pri jazde zo zapnutou klímou po dialnici spotreba nepresiahla 10,3 litra LPG na 100 km

Jazda pod O°C vyžaduje čiastočne zakrytie otvorov na prednej maske,nakoľko pri minusových teplotách motor dosiahne prevádzkovú teplotu po niekolkych km a kuriť začne cca po 8-10 km

Vozidlo absolvovalo prvú a aj poslednú servisnu prehliadku v autorizovanom servise
po najazdení 15 000 km, odvtedy si olej menim sám , po 10 000 km, najlepší olej čo som použil bol FUCHS Titan GT-1 dexos-2 kto jazdite GM , vrele doporučujem
taktiež SHELL Extra ultra AG
velmi váham použiť olej MOL 5W-30 kto mate s tým olejom skusenosti,by som prosil o vyjadrenie

Ďalej, v predchadzajucich prispevkoch som spominal chip-tunning, to som zavrhol nakolko vykon Orlanda je dostatočny a aj ked sa to bude niektorým zdat pritiahnute za vlasy, poviem, že s Orlandom sa da jazdit aj športovo ,pokial je obsadene len vodičom a využívam plný výkon motora
v otáčkach od 3800 do maxima 6000 ot/min
nad 4000 rpm,ma motor nadherny zvuk,čo by som chcel umocniť namontovaním nejakého športového koncového tlmiča vyfuku,
budem židať konzultáciu v predajni vyfukov, alebo sa obrátim na firmu AMA Pezinok,ktorá vyrába na mieru ladené športové vyfuky, rozumeju sa tomu a vedia dvihnuť vykon motora , a o to mi ide.

Takže s Orlandom som maximalne spokojny hlavne s LPG a nabadam aj inych majitelov Orlanda aby si ho dali prerobiť na LPG
samozrejme u Hatiara .

Chevroletu ZDAR a LPG zvlášť !

Laco.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Ahoj Laco,

patrím k Tvojim verným čitateľom.

S tým prevodovým olejom to bude asi tak, ako hovoríš :) Ja som si predbežne prezrel úkony servisného intervalu môjho Swifta po 45 000 km, čo má čaká o pár mesiacov, a čuduj sa svete, je tam výmena prevodového oleja. Po 45 000 km :) Určite ho vymením.

Veľa štastných km, nech sa darí !
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Kdesi tu bol prispevok o tom ako sa dá ODHADOM a vizualne zistiť a porovnať opotrebovanie mot.oleja ,
ktosi pisal o tom,že kvapka olej na pijavy papier...

zisťuje mazací film medzi prstami a p.

Ja si všímam olej ked ho kontrolujem na mierke...

pri motoroch spaľujucích LPG musí motorovy olej niekolko tisic km si udržať žltu farbu až medovu farbu

ak olej zhnedne čo nastane tak po 8 000 km IDE VON !

A spomenuty FUCHS Titan GT-1 vykazoval vizualne najmenej
"opotrebenia" ked som ho vypušťal

Ale istotne sa daju najsť aj recenzie na tento olej,či
priamo vysledky laboratornych skušok jednotlivych parametrov oleja ako zvykne uvadzat mp3turbo.....
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

keby to bolo tak, potom olej co ma najnizsiu schopnost viazat karbon by bol najlepsi, lebo by bol najcistejsi ? lol

a karbon v motore vznikat bude, z principu, ked je studeny :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

presne tak , bajo ,

kedysi som sa riadil tym pravidlom a lial som olej VAT

lebo vydržal najdlhšie zostat čistý.....

prave z toho dovodu vaham ist do olejov MOL

raz som ten olej mal v Espere a čo po 12 000 km

vytieklo tak to bolo podobné čiernej káve, ako voda

viskozita žiadna....
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laki kamos v kanade ma 1,8 atmo benzinak hundaj, ma predpis 5000mil ked si pamatam :41c2:, to je cca 8000km :)

inak myslim si presny opak co laci, teda pokial z jedneho motora je olej cisty, druhy skorej spinavy, lepsi je ten druhy, nakolko zoberie viac do seba, logicky menej karbonu ostane v motore :41c2:, samotny olej karbon nevytvara, ale ho odstranuje :41c2:, opakujem karbon v motore bude vzdy, aj v plynovom, minimalne pri starte na benzin, ze pri prevadzke tepleho motora sa na LPG tvori menej karbonu je mi jasne, palivo je vzdy dobre premiesane s palivom...

laci, nevidim dovod preco nekupit mol, pokial ma prislusnu normu pre tvoj motor...osobne som pri prvych vymenach lial seleniu pure K energy, nasledne som presiel na aral hightronic, lebo je o 40% lacnejsi a ma aj prislusnu fiat normu, menim medzi 10-15000, len prva vymena po 7000, farbu nejako neriesim, uplne durch cierny nikdy nebol, ale zeby bol zlty, medovy, nebodaj priehladny pri vypusteni sa neda povedat lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

vychádza mi to teraz tak,že budem meniť olej tak koncom februara alebo v marci

nalejem tam spomínany MOL olej ...

a uvidím VYSLEDOK . ale určite zmiešam ten lacnejší olej s tým drahším

nie som až taký SNOB aby ma výmena oleja stála 100 euro

len za olej

Návrat na "Chevrolet + Daewoo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný