Chevrolet Cruze - vibruje volant
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1145
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
Chevrolet Cruze - vibruje volant
Zdravím Vás.
Mam Chevrolet Cruze 2010 2.0vcdi 110kw najazdených 157 xxx km ( nápravy rovnaké ako J Astra). Auto máme doma od nova.
Mám problém a vibráciami volantu pri ustálenej rychlosti medzi 120-140 km/h a pri zrýchľovaní na 2-3 prevodový stupeň len ak mám rovno volant stačí trocha buď do ľavá alebo do prava a vibrácie sú preč.
Kolesami to není robí to rovnak aj na zimných aj na letných diskoch.
Mal som to na zdviháku na náprave žiadna vôľa ani v ramenách ani v tyckach riadeniach všetko pevné.
Jedine co podozrievam je pravý homokynetak vonkajší. Ak chytím blickami polos a zapriem rameno tak na ľavej strane koleso pohnem kúsoček max 2-3 stupne a na pravej ide o dosť viac.
Pukanie pri zatacani ani žiaden iný zvuk za neozýva.
Môže tieto problémy spôsobovať ten homokynetak ?
Ďakujem za radu alebo utvrdenie či ho mám vymeniť.( Druhovyroba sa nerobí poriadna žiadna čiže zostava mi originál gm kúpiť :/ )
Mam Chevrolet Cruze 2010 2.0vcdi 110kw najazdených 157 xxx km ( nápravy rovnaké ako J Astra). Auto máme doma od nova.
Mám problém a vibráciami volantu pri ustálenej rychlosti medzi 120-140 km/h a pri zrýchľovaní na 2-3 prevodový stupeň len ak mám rovno volant stačí trocha buď do ľavá alebo do prava a vibrácie sú preč.
Kolesami to není robí to rovnak aj na zimných aj na letných diskoch.
Mal som to na zdviháku na náprave žiadna vôľa ani v ramenách ani v tyckach riadeniach všetko pevné.
Jedine co podozrievam je pravý homokynetak vonkajší. Ak chytím blickami polos a zapriem rameno tak na ľavej strane koleso pohnem kúsoček max 2-3 stupne a na pravej ide o dosť viac.
Pukanie pri zatacani ani žiaden iný zvuk za neozýva.
Môže tieto problémy spôsobovať ten homokynetak ?
Ďakujem za radu alebo utvrdenie či ho mám vymeniť.( Druhovyroba sa nerobí poriadna žiadna čiže zostava mi originál gm kúpiť :/ )
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Ahoj,
radšej si to daj pozrieť do poriadneho, ešte raz zdôrazňujem poriadneho servisu ak nechceš vyhadzovať prachy von oknom..
10 rokov dozadu som mal passata B6 vtedy 3 ročné auto...
tiež mi od 120-150 jemne chvel volant..a výsledok bol taký, že bola vymenená komplet celá predná aj zadná náprava tj. komplet poloosi vpredu, všetky ložiská, všetky tlmiče, všetky silentbloky, aj na prevodovke aj na motore, nové pneu, nove disky...a výsledok bol taký, že v peňaženke bolo -2500 eur a auto si chvelo dalej samozrejme tie veci sa menili postupne ale boli to servisy so systémom pokus omyl a zákazník plať..nakoniec som ho predal tak ako bol..
ešte som mohol skusiť poslednú vec repas riadenia za 200 eur
radšej si to daj pozrieť do poriadneho, ešte raz zdôrazňujem poriadneho servisu ak nechceš vyhadzovať prachy von oknom..
10 rokov dozadu som mal passata B6 vtedy 3 ročné auto...
tiež mi od 120-150 jemne chvel volant..a výsledok bol taký, že bola vymenená komplet celá predná aj zadná náprava tj. komplet poloosi vpredu, všetky ložiská, všetky tlmiče, všetky silentbloky, aj na prevodovke aj na motore, nové pneu, nove disky...a výsledok bol taký, že v peňaženke bolo -2500 eur a auto si chvelo dalej samozrejme tie veci sa menili postupne ale boli to servisy so systémom pokus omyl a zákazník plať..nakoniec som ho predal tak ako bol..
ešte som mohol skusiť poslednú vec repas riadenia za 200 eur
-
- Príspevky: 349
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Keď sa to chvenie objavuje iba pri určitej rýchlosti a aj malý zásah do riadenia stačí na to, aby sa to stratilo, tak sa evidentne jedná o sčítanie viacerých okolností, t.j. napríklad mierne zvýšené vôle v ložiskách, v riadení, prípadne v kĺboch poloosi a to aj vtedy, ak sú kolesá centrické a dobre vyvážené. Jedná sa teda pravdepodobne o tzv. samobudené interferenčné chvenie.
Najprv si treba uvedomiť, že disky kolies s pneumatikami sú iba výnimočne naozaj centrické, inak prakticky vždy produkujú nejaké bočné sily, v závislosti od kvality vyváženia a stavu dezénu ide len o ich veľkosť.
Takže argument že to robí aj s letnými aj so zimnými kolesami, ešte nemusí veľa znamenať. Naviac ak boli obidve sady obuté a vyvažované na tej istej vyvažovačke v jednom pneuservise.
Pri 120 km / hod sa koleso točí približne 18 otáčok za sekundu.
To nie sú nejaké veľké otáčky, ak by boli ložiská kolies tuhé, tak by ani prípadné ďalšie zvýšené vôle, napr. v kĺboch poloosí nespôsobili chvenie volantu.
To auto pri tom km nájazde už má nárok na čiastočné opotrebenie všetkých dielov podvozku.
Takže dovolím si z toho vyjadriť resumé: trocha zvýšené vôle v ložiskách kolies, plus mierne voľnejšie riadenie môže pokojne spôsobovať vibrácie do volantu tak, ako je popísané, vôľa v kĺboch poloosí je v takom prípade len bonus.
Najprv si treba uvedomiť, že disky kolies s pneumatikami sú iba výnimočne naozaj centrické, inak prakticky vždy produkujú nejaké bočné sily, v závislosti od kvality vyváženia a stavu dezénu ide len o ich veľkosť.
Takže argument že to robí aj s letnými aj so zimnými kolesami, ešte nemusí veľa znamenať. Naviac ak boli obidve sady obuté a vyvažované na tej istej vyvažovačke v jednom pneuservise.
Pri 120 km / hod sa koleso točí približne 18 otáčok za sekundu.
To nie sú nejaké veľké otáčky, ak by boli ložiská kolies tuhé, tak by ani prípadné ďalšie zvýšené vôle, napr. v kĺboch poloosí nespôsobili chvenie volantu.
To auto pri tom km nájazde už má nárok na čiastočné opotrebenie všetkých dielov podvozku.
Takže dovolím si z toho vyjadriť resumé: trocha zvýšené vôle v ložiskách kolies, plus mierne voľnejšie riadenie môže pokojne spôsobovať vibrácie do volantu tak, ako je popísané, vôľa v kĺboch poloosí je v takom prípade len bonus.
-
- Príspevky: 1145
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
Pneumatiky mám od marca nove celoročne hankook a vyvazovane úplne inde ako zimné Matador. Mám disky aj na zimu aj na leto...
Keby to vibruje len od 120-140 chápem tomu ze môžu byť už všade vôle. Len napríklad som v meste dam prudši rozbeh na jednotku dam za 2 a viac ako pol plynu tak aj vtedy vibruje volant a rýchlosť mám možno 50-60. A ak dam 3 a viac plynu vibrovanie pokračuje tak do 70 potom.prestane.
Ak sa rozhieham normálne lazo plazo tak nič ba začne to az pri tej 120.
Keby to vibruje len od 120-140 chápem tomu ze môžu byť už všade vôle. Len napríklad som v meste dam prudši rozbeh na jednotku dam za 2 a viac ako pol plynu tak aj vtedy vibruje volant a rýchlosť mám možno 50-60. A ak dam 3 a viac plynu vibrovanie pokračuje tak do 70 potom.prestane.
Ak sa rozhieham normálne lazo plazo tak nič ba začne to az pri tej 120.
-
- Príspevky: 508
- Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38 Zdieľať na Facebook
mal som taky isty problem ako herin na takom istom aute,problém je v skutočnosti oveľa väčší ako sa zdá ,takisto výmena komplet všetkého okrem riadenia a prevodovky,nič nepomohlo,riešenie sa našlo nakoniec veľmi jednoduché -auto sa predalo ,samozrejme bol kupujúci oboznámený,išlo ma šlak trafiť pretože po výmene určitej veci to na chvíľu ustalo a potom sa to opäť vrátilo,tých 120 km/hod je kritických a preto sa väčsina vibrácii objaví na volante práve pri tejto rýchlosti,videl som video ako japonci už v 70-rokoch s ručičkovými prístrojmi detekovali tieto vibrácie počas jazdy...celkom zážitok...
-
- Príspevky: 349
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
wikyxxx napísal: Keby to vibruje len od 120-140 chápem tomu ze môžu byť už všade vôle. Len napríklad som v meste dam prudši rozbeh na jednotku dam za 2 a viac ako pol plynu tak aj vtedy vibruje volant a rýchlosť mám možno 50-60. A ak dam 3 a viac plynu vibrovanie pokračuje tak do 70 potom.prestane.
Ak sa rozhieham normálne lazo plazo tak nič ba začne to az pri tej 120.
Ale toto si na začiatku nenapísal. Chceš niečo poradiť a zadáš zavádzajúce informácie.
Je naozaj rozdiel či sa vibrácia objaví pri ustálenej jazde alebo pod záťažou, napr. keď je to pod záťažou, tak to určite súvisí s pohonom kolies, do toho patria aj kĺby hnacích poloosí.
A tak ďalej, najskôr treba analyzovať symptómy závady a až potom sa pustiť do liečenia.
No a nezávisle od napísaného, treba rozlišovať aj intenzitu problému.
Pokiaľ to nie je evidentne vyrušujúce a technicky zjavne nezdravé, tak takéto problémy s autom je možné zaradiť do kategórie kde riešenie závisí od nákladov. Nebudem predsa vrážať do staršieho auta tisícky eur, aby nemalo žiadnu ani najmenšiu chybičku, keď stále to bude len staršie auto.
Ani manželka po 30 rokoch už tiež určite nebude taká kočka ako bola na svatbe, ale to sú veci s ktorými treba rátať a prispôsobiť sa im.
-
- Príspevky: 1145
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Ty si mu to tipol a tak to bude nie?Renova napísal:Všetko sa dá vysvetliť........ale nie všetkým
A čo ked to bude spodneý silentblok prevodovky?alebo trebárs motora?
Minulý rok som tu riešil problém môjho "záložného" auta Audi A6 C7 Quattro..tiež kopec mudrlantov po servisoch a kopec prachov v prdeli..tiež pri akcelerácií/prudšej/ vibrovalo volantom a výsledok?vôla na hriadeli pri výstupe z prevodovky..zistené p.Hlavatým u neho doma..
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 349
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
herin
Nie netipol som si.Na tipovanie človek nemá žiadnu indíciu,ale my ju predsa máme.Zadávatel ju jasne a pre mna celkom zrozumitelne popisuje.Takto sa prejavujú opotrebené vnutorné klby na poloosiach ale môžem sa aj mýliť.Ešte zatial také schopnosti nemám aby som na vzdialenosť 200km videl niekomu do klbov či je v nich opotrebenie alebo nie .....pýtal sa tak som mu poradil....a či si moju radu osvojí alebo nie,to ja neriešim
Nie netipol som si.Na tipovanie človek nemá žiadnu indíciu,ale my ju predsa máme.Zadávatel ju jasne a pre mna celkom zrozumitelne popisuje.Takto sa prejavujú opotrebené vnutorné klby na poloosiach ale môžem sa aj mýliť.Ešte zatial také schopnosti nemám aby som na vzdialenosť 200km videl niekomu do klbov či je v nich opotrebenie alebo nie .....pýtal sa tak som mu poradil....a či si moju radu osvojí alebo nie,to ja neriešim
-
- Príspevky: 1145
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný