Chevrolet Captiva 2.2 diesel - neštartuje

Diskusia ohľadne vozidiel značiek Chevrolet a Daewoo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wert
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 29.09.2005 09:20
Zdieľať na Facebook

Chevrolet Captiva 2.2 diesel - neštartuje

Príspevok od používateľa wert »

Ahojte píšem za autoservis.
Aby som šiel postupne auto k nám prišlo ze dymí a nemá výkon diagnostika nebol žiadny chyb kód. Po kontrole motora sa zistilo že je diera v saní doslova bolo prepalene na viacerých miestach kedže je plastové. Šlo sa teda na výmenu zberného sacieho potrubia po výmene auto naštartovalo. Motor bežal cca 2min potom zdochol ako keby došla nafta a od vtedy už nejde naštartovať. Chyb kód žiadny, tlak paliva má, otáčky motora ukazuje, čerpadlo v nádrži natlačí naftu. Kontrola egr ventilu či neostalo zaseknute v otvorenej polohe.Dalej kontrola prepadov vstrekovačov do hadiciek vytlačilo cca na dĺžku 5cm nafty každý vstrekovač takže tie by mali byť ok. Máme podozrenie na vadné vstrekovače nestretol sa už niekto s týmito problémom a vedel by poradit?
Ď.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celkom zaujímavý prípad.Že neukladá chybový kód nie je až tak úplne prekvapivé a tieto stavy sa občas vyskytnú.V podstate tým pádom hýbajú aj freeze frame o podmienkach pri vzniku zápisu.Len skusmo by som urobil jedno zaštartovanie po nástreku starter spreja v malom množstve.Ak je problém výlučne palivo tak motor pár krát odpálí.
Samotné riešenie už je mimo moci OBD diagnostiky ak tá doteraz žiadne tajomstvo neprezradila,bude nutné oscilo a urobiť log štartu kde sa odsledujú aj základné životne nutné signály kluka/vačka čím sa hneď overí nastavenie rozvodu.Ale zároveň napichnúť tlak paliva,prúd do vstrekov a ideálne aj tlakové čidlo do sania. Overí sa jednou ranou všetko od čoho je chod motora závislý. Ono nie je jedno že si človek myslí že toto ide a takto ide,je to vždy to asi.A nie vždy zodpovedá realite.Pozerám rad radom tie úkony aj záver z nich.Znejú logicky ale nemusia byť pravdou. Vadné vstreky...platí že naraz a takto vstreky neodchádzajú.Neviem ani čo by sa muselo stať,natankovanie benzínu ? no neviem,uzavretie klapky ? Rozhodne nič také že vstreky naraz a všetky,nič také že strata kompresie,nič také že rozvody.To patrične buchne a následne štartuje že lahko točí akoby bez kompresie.Výpadok životne dôležitého signálu,to ma napadá ale aj to má pár vecí ktoré sú proti.Kluka vypadne a neobjaví sa hláška.To by šlo,nesedí že ukazuje otáčky. Vačka...nechce sa mi veriť žeby tento menežment chýbajúci signál nevyznačil,hoci aj blbo ako chybu kluky,to je bežné v diagnostikách.
Palivo...nech vyzerá akokoľvek že palivo je,istota tam nie je žiadna.Kým nie je jasné že je tlak pri ktorom už RJ vstreky spustí je všetko na vode.Ak to nemá skončiť hladaním do bludu,prípadne skusmo výmeny jedno za druhým,je len jedna cesta oscilo rekordér a ísť po signáloch a hodnotách pri zdroji.
Všetko,doslova každý nápad vymeň ,skús atd sú neisté cesty za štastím
wert
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 29.09.2005 09:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wert »

Akurat ze oscilo bude problem kedze v dnesnej dobe s tym uz nik nerobi. Otazkou este ostava preco prepalilo to sanie? Zakaznik uvadza par dni pred tym ako stratilo vykon tak auto zacalo dymit. neviem uz nas napada kade co. Vyskusame ten start sprej.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nieze uz s oscilom nikto nerobi - spravne je to ze ESTE nikto nerobi :)

nevieme co ako bolo prepalene sanie, daj foto - prepalit v tom pravom zmysle slova ho nema co. Dymenie mohlo byt sposobene viacerymi faktormi, na tychto autach som pocul o praskajucich intercooleroch ktore potom nedrzia vzduch a riadiaca jednotka to nema ako zaznamenat, vali naftu v ocakavanych mnozstvach co uz ale nesedi s realitou a vysledok je takyto.

Strateny vykon moze byt aj nieco s turbom, dymenie kvoli oleju cez loziska atd. Skus axialnu + radialnu volu, malo by byt jednoduche sa dostat k turbinke po zhodeni hadice a zaroven sa vizualne preveri ten olej.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
wert
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 29.09.2005 09:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wert »

https://files.fm/u/43n9g442d

Snímač ten úplne roztavilo. Jedna velka diera + dalsie mensie na vrchu sania.
Turbinu sme kontrolovali vôľu nemá na tie km je turbo ako nové aj všetky hadice okolo sania sú čisté nikde ani kvapka oleja.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

iiiha tak to bol iny "ohnisko". Ako sa to moze stat ??
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo tebe sa to zobrazilo ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie, nezobrazila sa mi ziadna fotografia lebo tu ziadna nie je - len som verbalne popisal ze dofrasa ako sa moze ROZTAVIT henten snimac v takej pozicii. A hlava mi ide dokola aby som si to zdovodnil :) elektricky skrat ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
wert
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 29.09.2005 09:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wert »

https://webshare.cz/#/group/GLnBatiu0Z/

Napíšte či tie fotky zobrazí.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak to je teda iná šialenosť takéto prepálené sanie.Hmmm,ako sa dostane spalina do sania ? No ona sa dostane v určitom množstve vždy,veď preto aj býva sanie tak brutálne zanášané.Volá sa to strihanie výmenou,výfuk zatvára a ešte nie je uzavretý už otvára sanie,teda určitý čas dochádza k prenikaniu a vyrovnávaniu tlakov.
Čo ma v rýchlosti napadá...zlé časovanie.Karbonu je,horí bezvadne,kyslíka za kýble (otvorené sanie diesla) čo viac potrebuje.
Otázka je,ako mohol niekto tento stav neevidovať a držať plyn a jazdiť.Ale problém teploty nemá v saní nemá sto riešení,viacmenej len jedno.A odhalenie by šlo dokonca neinvazívne zistiť dvoma ihlami do signálu kluka a vačka a do tretieho snímať tlaku do sania a pulzácie,pár sekundová nahrávka a máme odpoveď.Aj je DPF kový tak štvrtý kanál napicnúť diferenčné čidlo a vieme aj sanie aj výfuk,vieme posunutie rozvodu.
wert
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 29.09.2005 09:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wert »

https://webshare.cz/#/file/M3ZoO7Tedg/v ... 142159-mp4

Este davam video s testu ktory sme skúšali.Keď tlak paliva má ktorý požaduje tak rj by ho mala otvoriť. Dajme tomu ze by aj rozvod nesedel naftu by púšťať malo. Po vstrekovač nafta ide dalej už nie.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

potom je to elektricky problem. Vstrekovac neotvori. Preco ? Riadiaca jednotka nema signal o pozicii motora takze nevie kedy ma otvorit ? Zablokovana elektrika lebo nejaky dorabany alarm - to by bol prvy co blokuje vstrekovace o ktorom som pocul (okrem mojho) ?

Nejake dorabane zariadenia (gps, alarm) ktore zabiju zbernicu lebo volakde zhorel/prehorel nejaky drot a opiera sa o kostru alebo o iny drot ? Martin Cichy odtialto z fora mal presne ten pripad, Laguna 1.9d, vymenene veci za tisice eur, problem bol v prerazenom alternatore. Na zbernici silny rusivy signal ktory nedaval moznost riadiacej jednotke aby videla signal z kluky, teda nevedela kedy sa prvy piest nachadza kde ho ocakavala = nemala info o casovani kedy ma vstrekovat palivo. Auto si mohol roztlacit a okamzite naskodilo, ale normalne nastartovat ani za toho svateho.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Turbo - 25 rokov dozadu som jazdil rok a pol po NR tak že som proste vždy musel parkovať na kopci. :40bd: Nemal som v aute štartér. :40bd: A čo?? som tu a neubudlo zo mňa.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto je správne,kluka/vačka vstrek Z22D1 16V 2.2L VCDi
[img]https://i.postimg.cc/R6zSgBQ3/a.jpg[/img]
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

podla fotiek usudzujem netesné EGR + falošný vzduch
Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN

Návrat na "Chevrolet + Daewoo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní