Čerpadlo CP4,Passat B8

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa Thomasl »

Zdravím,potreboval by som poradiť ohľadom preventívnej výmeny VT čerpadla CP4,na Passat 2016,2,0 tdi,110kw,CRLB,naj.200Tkm,pri výmene palivového filtra som zatiaľ nenašiel žiadne piliny,všetko čisté,napriek tomu niektorí mechanici na fórach odporúčajú výmenu pri 200Tkm.Moja otázka znie ,treba to sledovať,alebo tiež odporúčate výmenu?Chcel by som ho vymeniť doma ,treba po výmene niečo kódovať ?Mám čerpadlo Bosch 0445010537
04L130755D, na ňom je regulátor tlaku s QR -kódom BPY................04L755D / - 24 číselný kód .Zadáva sa niekde pri výmene iného čerpadla ?Urobím to aj prostredníctvom HEX -CAN 19.6 doma?Alebo regulátor tlaku prehodiť na nové čerpadlo?Musím vymeniť na regulátore tlaku bezpodmienečne gumičky-tesnenia ?Neviem na nich zohnať číslo iba celý regulátor.Mal by to byť tento :BO 1462C00987.Mám možnosť zohnať z PL repasované priamo z Bosch servisu za 250 Eur,alebo nové za 500 e,Aké máte skúsenosti z repasovanými čerpadlami -životnosť.?
vďaka za všetky odpovede..
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa Thomasl »

ďakujem za odpoved p.Hlavatý ,ale poprosím aj postup pri výmene celého čerpadla nutnosť kódovania ,ďakujem..
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa Thomasl »

auto mám 2 roky,rozvody som si robil sám po kúpe a auto momentálne nemá žiaden problém,lenže u týchto čerpadiel sa to stáva a prečo to neurobiť kým je čas a nezahádže to celý systém pilinami .Na servis určite mám ,ale načo zbytočne platiť ,keď si to viem urobiť sám a na odvzdušnenie mám diagnostiku.Chcem sa opýtať,možem ten regulátor tlaku na čerpadle N290 smelo vytiahnuť na kontrolu prítomnosti pilín v čerpadle, aj keď nemám nové tesniace gumičky?Nebude to problém pri opätovnom založení,vďaka za odpoveď...
jurajjanosik
Príspevky: 260
Dátum registrácie: 08.09.2022 21:50
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa jurajjanosik »

Moze a nemusi.

U vw group je bezne, ze tesnenie nie ja ako nahradny diel. Vacsinou ho kupis iba s celym dielom. Ale ved pises ze na to mas, tak kup.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa martincichy »

Mozes. Bud to bude tiect alebo nie. Ale neviem, co si od toho slubujes. Su ine moznosti ako to skontrolovat - napriklad palivovy filter - ten poskytuje tisicnasobne vacsie inspekcnu plochu. Ak chces vidiet naftu v cerpadle - kludne si zober z vratky - staci len rozpojit hadicku
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Regulátor je práve miesto kde sa dozviete najviac,tým miestom prejde všetko palivo.Regulátor von a dnu neobnáša problémy z oringami teda pokiaľ to všetko robí triezvy človek.
Je ešte jedno super výpovedné miesto o špónach a to na ochrannej sietke poistného tlakového ventilu ktoré je akoby odzadu.Problém akurát mať na to kľúč.Čiapočka sitka býva nakopená špónami.Pokiaľ sa zistí problém včas je vyhraté.Otočený piestik v čerpadle (to je pôvod problému) je počuť,od tej chvíle má palivový systém namále každým km.Sú rôzne spôsoby ako zabrániť,je to na rôzne spôsoby,len je ťažké rozlíšiť čo je vyslovený predajný marketingový materiál a čo reálne rieši problém.Ja som si videá snáď všetky prešiel,väčšina sú úplné nezmysli na zárobok z hotových "prípravkov" ,treba si zvážiť reálnosť.Nebezpečné sú tie častice,ktoré nezachytí filtrácia výrobcu,to sú mikronové častice na ktoré si musíte brať tisícnásobné zväčšenie.Tie je treba odchytiť,kto si toto uvedomuje zrejme sám príde na to,čo vec rieši a čo nie.
tu je pozostatok pilín na dne pod regulátorom,väčšina sa vybrala (vzorka pre gazdu) ale stále je tam dosť
Obrázok
No a na špičke poistného ventilu na čiapočke je to čo sa tam udrží
Obrázok
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa martincichy »

Dakujem Milan. CP4 ku mne nechodi na servis. Sem stare hdi, kde je to inac - cerpadlo utopene a regulator je ihla.

Ja praktizujem jednu vec - vykuchat palivovy filter po kazdej vymene a skontrolovat ho.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No ano Martin,lenže Tvoj pohľad na vec je trochu aj roh,neviem či sa to správne volá predvídavosť.Kuchanie vecí všeobecne,hlavne tých ktoré sa pokazili je najväčším zdrojom poznania.Dať na bok pocity a dojmy,a držať sa strikne istých vecí.No lenže...vedieť čo sa deje na Mesiaci sa nedá ani volným okom ani divadelným ďalekohľadom.Samozrejme že pokiaľ si zariadený aby si "videl" tak sa aj veľa dozvieš.A už aj ide nadstavba - čo s tým urobiť a ešte vyžšie,ako tomu predísť.
Alebo aspoň...ako sa dozvedieť včas že sa niečo nedobré počína
db69
Príspevky: 920
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa db69 »

"Ja praktizujem jednu vec - vykuchat palivovy filter po kazdej vymene a skontrolovat ho." aj tak sa dá.Ale ja poznám ľudí typu "pokial to funguje tak sa do toho nej...b!" Napr. popraskané brzdové kotuče alebo nastavovanie ventilov, alebo výmena oleja v prevodovke a diferenciáli (NA) atd.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa martincichy »

Trochu zabrdnem do cerpadla CP4. Kolega ma forda s CP4.2. Z USA si objednal konverzny kit na CP3 - teda CP4.2 sa zameni za CP3, ktore je podla USA for spolahlivejsie.

Milan, mas s tym skusenost - so zamenu CP4 za CP3?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Martin...žiaľ nemám.Ale teda sakra by ma zaujímalo lebo problém týchto čerpadiel si zmyslí pokojne pre 100tis km že kaput.Zhruba +- samozrejme mám podozrenie čo je spúšťač,ale...podozrenie sa musí veľa krát potvrdiť kým je to istota.
Teoreticky,Ty si našťastie oscilo pozitív takže nebudeš mať problém pozrieť sa ako pulzuje,stúpa a klesá tlak na raily.Čiže...kluka/vačka/tlak reilu/prúd prvého vstreku. Nahrať a v časovej osi si zistiť čo robí tlak presne v čase keď ide prvý predvstrek.Pokiaľ sa rieši solenoid je to inak ako u pieza,keďže ten jedným impulzom otvára a druhým zatvára,takže je lepšie voliť napätie.Logicky si treba uvedomiť že čo tam je v tých stúpaniach a poklesoch (preto časová os) čiže rail je zrkadlo kde sú všetky vstreky (len jeden robí prácu) a sú tam prenesené pulzy vysokotlaku kedže tlak vyrába jeden piestik (dva u inej motorizácii) Čiže voči kluke je čo v akom uhle,kde je presne piest,kedy začína vstrekovanie v ktorej jeho pozícii.Vieš ako sa správa CP4,tak si vieš po nahodení CP3 veci porovnať.Aby sa nestalo že vstrek a tlak si nebudú "rozumieť" a budú sa diať čudné veci ohladom dĺžky otvorenia a pod. Pokojne to vyvolá tzv húpanie (tarokovanie) voľnobehu až do miery skoro zhasnutia motora.Chce to na pár hodín vypnúť telefon a pokojne si to detailne prežuť
Poprosím,ak to pôjde viac info.Ja zatiaľ riešim ako znemožniť pilinám pochod do railu.To je síce účinná vec,ale vyžaduje kontrolovať stav aby sa nestalo že proces započal,len si gazda zabudol stav skontrolovať.Kapacita "odchytu" kovu je samozrejme limitovaná,takže ak zachytíš plný kontrolný bod,čo to mohlo postúpiť do railu.Proste kontrolovať treba kým sa nezaplní.Tragédia je ak sa nestihne pohyb pilín zistiť včas,a oni si uzavrú obeh cez rail,cez vtreky cez prepad filter a nádrž.Celkom drahý průser ktorý sa hravo zopakuje pokiaľ sa to nakomplet nedá do poriadku z max poctivosťou.
Zase som sa rozpísal...fzubatý bude zase pindať že v tom nič konkrétneho nie je
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa martincichy »

Podla diskusii a youtube, piliny vznikaju na valceku , primarne kvoli tomu, ze do palivovej sustavy sa dostane vzduch a valcek piestika nie je dostatocne mazany.

Dalsia pricina je pritomnost vody v palivovom systeme, ignorancia odkalovania a nasledne korozia - zrnka hrdze dielo nacnu - teda kombinacia kyslika, vody je idealna na proces korozie.

Zivotnost je naozaj 100 - 200 tis km.

Predavaju sa kity, ktore zabranuju recirkulacii nafty v cerpadle - teda obidu piestik a posielaju naftu do prepadu k nadrzi, aby sa nafta k valceku dostala len cez filter.

Dalsie zaujimave zistenie spociva vo frekvencii menenia palivoveho filtra. Preferuju vymenu palivoveho filtra pri olejovom servise kazdych 7500 mil(10 000 km)

Taktiez, amerikanci zistili, ze je mozna zamena cp4 za cp3, ktore a predavaju na to kity podla kodu motora.

https://m.youtube.com/watch?v=AmxMcxh2K ... Fzcw%3D%3D
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa Emfo »

Martin myslim ak by sa akykolvek vzduch dostaval do vysokotlakej casti palivoveho systemu tak je velky problem na rampe.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak,vzduch je smrť pre ten systém.Voda je iný prípad,valček je v piestiku celkom natesno,musí byť dobre mazaný palivom aby sa volne točiť po vačke.A ešte problém,celý piestik sa otočí a vaček sa už neodvaluje ale brúsi vačku bodovo.
Systém z videa má jeden vážny nedostatok.Pokiaľ sú piliny tak tie pošle do nádrže odkiaľ sa vrátia.Ultra jemné kovové časti nechytí filter a veselo idú do railu aj vstrekov,akurát sa všetko opozduje a čiastočne zmenšuje pretože nádrž je velká a mnoho kovu sedimentuje.
Ja to riešim tak aby sa zabránilo pohybu čiastok,malých velkých ale proste treba ich dostať z obehu.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa Emfo »

Ono cisto uplne laicky, prve CR boli niekde na 1350bar 3oj piest, ja mam 1600bar 3oj piest atd. atd. 3piest 2oj piest a niekedy v case kedy nam treba 2000bar /dnes uz 2500/ prichadza 1no piest, no aby nemal problem.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 72 neregistrovaných