Celorocne pneumatiky

Vaše skúsenosti, rady ktorým sa vyhnúť, odporúčania ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

stena nemala 2 metre :)
bol to rok 2004/2005...cize som bol vyzbrojeny fotoaparatom s ktorym sa este chodili vyvolavat filmy :) boli uz samozrejme aj digitalne ale ja som mal este stary dobry Kodak :)
sneh som zrovna nefotil, mam iba par fotiek co som oscanoval :(
ale nebolo problem 2metrovu stenu najst.
Kamarat robil srandicky na parkovisku zapichol to do takej steny na starom chrysleri co kupil za 300$ a isli sme ho vytahovat susedovym velkym GMC, samozrejme sme to zapriahli o koleso ( chceli sme auto "vypacit"), sused zabral, a koleso sa utrhlo :D
Nerobim si srandu s tym snehom. mesto kde som zil je 6 hodin severne od Montrealu :) pripominam, ze pocas 6 hodinovej cesty pohnes mozno 2x volantom :D vola sa Val d'Or, kvoli zlatym baniam v ktorych uz xx rokov nenasli zlato :) ale to je trosku mimo temy :)
skor najdem nejake fotky z Finska tam uz som mal digi fotak a schopny mobil :) len mi teraz padol Windows a som na pocitaci mojej drahej :( ale urcite pohladam...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

fiiiha ty si toho nacestoval - daj nejake fotky ked najdes. Ja som chcel tiez do Statov, do Kanady, dosli dvojicky, zena, dieta a som v prdeli :)
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

no v celku dost.
Kanada/USA, Osterreich, France, Suomi, Cesko, Madarsko, trosku Svedsko.
pozrem este starucky pocitac tam by mohlo nieco byt, len nezvyknem fotit sneh :) ale mozno nejaky zaber tam bude a poslem.

Inak k teme:
vo finsku pouziva vela ludi celorocne pneu ale myslim ze severne od Kuopia alebo Kajaani su povinne pneu s hrotmi.
Hroty su super vec, mal som tam Legacy 4x4 neexistovalo ze by som sa nerozbehol na lade, alebo nedajboze zapadol.
dunajsky
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 31.03.2009 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dunajsky »

zdravim pani, nemozem sa nejako dopatrat co znamena oznacenie H/T na gumach, A/T viem ze znamena All Terain, ale H/T... je to na Bridgestonoch Dueler, podla vsetkeho su to teda celorocne gumy, ide mi iba o to, ze teda vlastne nemusim prezuvat (ak samozrejme nechcem) :zg282:
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

zial, prezuvat musis...vyhlaska jasne hovori, ze pneu musi byt oznacena ako M+S, MS, M&S, a este nieco, ale stale s pismenami M a S...

teda nemusis..ale na suvislej vrstve snehu, ci ladu ak Ta zastavi zaba, tak Ta otoci aj s pokutou 66 evri...
dunajsky
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 31.03.2009 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dunajsky »

ok, vdaka, tak teda zrejme prezujem, preco vsak potom predavaju tie gumy s oznacenim ako celorocne..., inak neriesim nic, len tie gumy na aute uz boli (z Talianska) tak preto sa pytam, jasne ze som skor za letna a zimne, tie celorocne sa mi zdaju ani tak ani tak...
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

v taliansku mozu celorocne pneu predavat a pouzivat bez problemov..sanca, ze bude na juhu talianska napriklad padat sneh he taka, ako ze bude u nas cely rok 27 stupnov...
dunajsky
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 31.03.2009 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dunajsky »

to mi je jasne, chces tym vsak zaroven povedat ze ked na gumach nie je M+S, alebo MaS, M /S atd (podla nasej vyhlasky) tak potom ze vsetky ine (napr. na SUV 4x4) oznacene A/T, H/T (teda akoze celorocne) pouzivane bezne v zahranici su u nas v zime (sneh, lad) nevhodne a nesplnaju predpisy?
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

precitaj si vyhlasku..ta stanovuje vynimky, medzi ktore patria napriklad aj 4x4...ale zase vymedzuje, ze je na "organe", ci uzna za vhodne, aby taketo auto mohlo, ci nemohlo ist na urcitu komunikaciu...ak tam teda samozrejme zrovna ten "organ" je..

ak nie je, tak je jedno, co mas obute, je to len Tvoja vlastna bezpecnost, alebo pripadne hlupost..a samozrejme ohrozenie cestnej premavky nevynimajuc...
dunajsky
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 31.03.2009 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dunajsky »

ok, uplny suhlas s tou bezpecnostou, precitam si to, no a jasne je tiez ze zas je nieco na "organe" a ludia aby sa len strachovali ako to "organ" posudi, pripadne prehodnoti... co je to H/T som sa aj tak nedozvedel lol
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

HT = Highway Terrain = cestno-terénne

http://www.exploroz.com/Vehicle/Tyres/HT.aspx
dunajsky
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 31.03.2009 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dunajsky »

wonderful, thank you very much cicmanec, and does it mean that these H/T tyres can be used for winter season (also according to slovak legal provisions)? teda mozno take gumy pouzit beztrestne v zimnom obdobi podla platnej vyhlasky?
dunajsky
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 31.03.2009 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dunajsky »

zakon hovori:
(1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením "M+S", "M.S." alebo "M & S";
ustanovenie neplati : b) pre terenne vozidla.

a terenne vozidlo je definovane:
5. Terénne vozidlá (symbol G, hoci malokto toto oznacenie ma v OEV)
a) vozidlá kategórie N1 s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 2 000 kg a vozidlá kategórie M1 sa považujú za terénne vozidlá, ak
- je najmenej jedna predná náprava a najmenej jedna zadná náprava konštruovaná tak, že môžu byť poháňané súčasne, vrátane vozidiel, pri ktorých môže byť pohon jednej nápravy vypínateľný,

- sú vybavené najmenej jedným uzáverom diferenciálu alebo najmenej jedným zariadením, ktorým sa dosiahne podobný účinok, a ak vypočítaná stúpavosť sólo vozidla je najmenej 30 %.

Okrem toho musí byť splnených aspoň päť z nasledujúcich šiestich požiadaviek:

- predný nájazdový uhol je najmenej 25o,

- zadný nájazdový uhol je najmenej 20o,

- prechodový uhol je najmenej 20o,

- svetlá výška pod prednou nápravou je najmenej 180 mm,

- svetlá výška pod zadnou nápravou je najmenej 180 mm,

- svetlá výška medzi nápravami je najmenej 200 mm
cache
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 15.05.2010 14:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cache »

Co sa tyka celorocnych pneumatik v zime.

Vynechajme teraz cinskych vyrobcov a berme do uvahy len pneu vyrabane v europe.
Tie totiz podliehaju technickym normam, cize kazda europska pneumatika s napisom M+S ci hviezdickou splna vsetky normy aby mohla byt povazovana za zimnu pneumatiku. Znacky ako Barum, Matador, Fulda, Debica, Sava - je to fuk, aj tak kazdu z nich vlastni niektora zo spolocnosti Goodyear/Michelin/Continental. To iste plati aj pre znacky ala bfgoodrich, riken a kopec dalsich. Napriklad Sava Adapto (celorocna) je povodne Goodyear Vector 3, dnes nahradeny mierne lepsim Goodyear Vector 4season (obe celorocne). Podstatne je, ze ma oznacenie M+S, niektore to nemaju, tym sa rozhodne vyhnut - tam je to oznacenie "celorocne" len marketing..

Co sa tyka jazdnych vlastnosti, tak v testoch, kde "prizvali" ku zimnym aj letnu a celorocne pneu sa zistilo, ze spickove zimne pneumatiky vlastne exceluju len v snehovom pocasi (ci uz cerstvy, alebo clapkanica). Lacnejsie zimne boli porovnatelne (brzdna draha/ovladatelnost) s celorocnymi, cinske zimne boli HORSIE nez europske celorocne. Na druhu stranu, niektore cinske boli najlepsie pri rozbehu v snehu, nakolko maju casto dezen agresivnejsi nez europske (napr. WanLi Winter Challanger).

Ak sa poslali pneu na lad, tak sice boli spickove zimne lepsie, ale rozdiely tam boli velmi male. Na lade sa da totiz seriozne jazdit len s hrotmi.

Ak poslali tieto pneu na "suchu zimu", cize taku aka je v Bratislave uplne bezna - sucho do -5 mokro bez ladu - tak tu jednoznacne co sa tyka ovladatelnosti a brzdnej drahy vyhravala letna pneu. Na druhej pozicii boli celorocne, zimne niektore katastroficky prepadali (dokonca aj drahsie).

Takto to vychadzalo z grafov. Ale ak si clovek pozrel absolutne cisla, tak zistil, ze napriklad najlacnejsia zimna brzdila v snehu pri rychlosti 55km/h o kus lepsie, nez najdrahsia zimna pri 60km/h. Takze vyrazne na bezpecnost vplyva technika a slusnost jazdy - ked je zle pocasie, idem radsej pomalsie.

Dalsi faktor, ktory sa ale do testov nedostava je zivotnost a vlastnosti pneu v case. Vyrobci sami priznavaju, ze pneu vekom vyrazne straca na vlastnostiach. Po 4 rokoch sa uz povazuje za staru, guma uz vtedy vyrazne meni svoje vlastnosti. Malo jazdena 6 rocna zimna je nebezpecnejsia na snehu ako uplne nova cerstvo vyrobena letna.

Skratka, celorocne su vhodne pre tych, co malo jazdia. Ak clovek najazdi do 5000km rocne, striedat pneu je holy nezmysel.. Zaroven, celorocne su bezpecne, pokial clovek zije v juznejsich oblastiach (BA a okolie). Ak ide na lyzovacku, radsej spomalit a jazdit opatrnejsie, pripadne si zobrat so sebou retaze. Na druhu stranu, celorocne su nevhodne tam, kde casto vela snezi, tam je najlepsie mat co najdrsnejsi dezen.

Co sa tyka jazdenia v lete, plati podobne ako v zime. Europske celorocky su priemer lepsi nez letne cinske. Ale ak clovek nejazdi ako prasa, moze vklude jazdit aj na zimnych, ved 90% ludi aj tak "dojazdieva" zimne v lete.

Poznamka: pri cinskych je oznacenie m+s uplne scestne. Videl som aj cisto letne cinske pneu, ktore mali oznacenie M+S.
jal
Príspevky: 584
Dátum registrácie: 15.10.2008 19:43
Bydlisko: Blava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jal »

minulu sezonu sme omylom mali celorocne namiesto zimnych. nas dojem bol, ze su to o trocha horsie zimne pneu, mohli sme to porovnat s nasim druhym autom.
az hodne neskor som objavil ten napis "all seasons"

zaver - pre vodica co jazdi prevazne na nizinach a jazdi malo km su celorocne ekonomickejsie a mozno dokonca lepsie kvoli jazdnym vlastnostiam nez zimne.
prikladom je auto co mame v rodine co jeho zimna sada kolies ma cca 5 mm dezen pri veku vyse 10 rokov
Fiat Tipo facelift 1400i 51 kW, auto roka 1989 - toto skvele a nadcasove auto som zial nedavno predal

Návrat na "Pneumatiky - disky"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných