Casovanie rozvodu na 6,6
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
Casovanie rozvodu na 6,6
Motor: 1.9 PD, 96kw,AWX
Zdravím borci. Mam takú otázku. Po výmene rozvodov na prípravky mi vcds ukazovalo - 0.6 no spotreba na voľnobehu 1.2 až 1.4 bez klímy. Auto štartuje na brnk. Tak som začal posúvať remenicu vačku do plusu. Skončil som na neuveriteľných 6,6 a auto štartuje na brnk, chod motora hladký, tichý, spotreba 0.6 až 0.8 bez klímy. Ako je to možné?
Zdravím borci. Mam takú otázku. Po výmene rozvodov na prípravky mi vcds ukazovalo - 0.6 no spotreba na voľnobehu 1.2 až 1.4 bez klímy. Auto štartuje na brnk. Tak som začal posúvať remenicu vačku do plusu. Skončil som na neuveriteľných 6,6 a auto štartuje na brnk, chod motora hladký, tichý, spotreba 0.6 až 0.8 bez klímy. Ako je to možné?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Takto zjednodušiť to nejde. V prvom rade treba vychádzať zo základnej myšlienky,rozvody sú rozvody a správnu polohu kľuka/vačka určuje poloha prípravkov. Samotný predvstek si určí RJ
Tu by aj mala každá debata o rozvodoch končiť. Ibaže ľudia ďalej špekulujú lebo narazia v diagnostike na údaj volnobehu alebo údaj o synchronizácii.A začínajú laborácie ktoré ale takmer výlučne idú nesprávnym smerom.Údaj o volnobežnej dávke nemôže rozhodovať o zmene ROZVODU...tým sa zmení časovanie otvárania a zatvárania ventilov,a mení efektivita práce valcov !!! Samozrejme pri každej zmene sa aj RJ zariadi a nastaví všetko potrebné. Ibaže vychádza zo stavu aký nemá byť !!! Zrejme každý tuší (iba nehladá odpovede) že synchro nebude nič viac než jeden z xy parametrov ktoré vstupujú do vzorca pre výpočet spotreby.To čo sleduje ktokoľvek na kanáli 015 je výpočet vzorca,to nie je reálny údaj spotreby !!!
Celý proces a vzájomné spojitosti sú zložité,tu nejde robiť ani školenie ani osvetu,to je stavanie domu bez základov.Ale názorný príklad čo som kedysi dávno tieto súvislosti študoval som oskenoval a tak je možné sa nad ním zamyslieť.
Oskenoval by som aj zoznam RJ rôznych motorov 1,9Tdi PD a čísla synchro ale to by skončilo presne opačným efektom,ľudia by si zrovnávali hodnoty,a to je zase zle.
Takže pre tento prípad by som radil nastaviť ROZVOD presne a nechať to tak.Ak sa napr volnobežná hodnota bude zdať vysoká (AWX má štandardne cca 0.8-0.9) tak sa treba zaoberať všetkým čo do výpočtu vstupuje.A do toho vstupuje všetko,stavy korekcií ,efektivita,uhol na vstrekoch,BIP,teplota
Dosiahnuť nádhernú "spotrebu" 0.20 lt/h sa dá šmahom ruky,ale to je cesta zlá ktorá je zaplatená inými velmi zhoršenými parametrami.
[img]https://i.postimg.cc/68Z271FX/synchro-zmeny.jpg[/img]
Tu by aj mala každá debata o rozvodoch končiť. Ibaže ľudia ďalej špekulujú lebo narazia v diagnostike na údaj volnobehu alebo údaj o synchronizácii.A začínajú laborácie ktoré ale takmer výlučne idú nesprávnym smerom.Údaj o volnobežnej dávke nemôže rozhodovať o zmene ROZVODU...tým sa zmení časovanie otvárania a zatvárania ventilov,a mení efektivita práce valcov !!! Samozrejme pri každej zmene sa aj RJ zariadi a nastaví všetko potrebné. Ibaže vychádza zo stavu aký nemá byť !!! Zrejme každý tuší (iba nehladá odpovede) že synchro nebude nič viac než jeden z xy parametrov ktoré vstupujú do vzorca pre výpočet spotreby.To čo sleduje ktokoľvek na kanáli 015 je výpočet vzorca,to nie je reálny údaj spotreby !!!
Celý proces a vzájomné spojitosti sú zložité,tu nejde robiť ani školenie ani osvetu,to je stavanie domu bez základov.Ale názorný príklad čo som kedysi dávno tieto súvislosti študoval som oskenoval a tak je možné sa nad ním zamyslieť.
Oskenoval by som aj zoznam RJ rôznych motorov 1,9Tdi PD a čísla synchro ale to by skončilo presne opačným efektom,ľudia by si zrovnávali hodnoty,a to je zase zle.
Takže pre tento prípad by som radil nastaviť ROZVOD presne a nechať to tak.Ak sa napr volnobežná hodnota bude zdať vysoká (AWX má štandardne cca 0.8-0.9) tak sa treba zaoberať všetkým čo do výpočtu vstupuje.A do toho vstupuje všetko,stavy korekcií ,efektivita,uhol na vstrekoch,BIP,teplota
Dosiahnuť nádhernú "spotrebu" 0.20 lt/h sa dá šmahom ruky,ale to je cesta zlá ktorá je zaplatená inými velmi zhoršenými parametrami.
[img]https://i.postimg.cc/68Z271FX/synchro-zmeny.jpg[/img]
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
Ta spotreba nebola len na voľnobehu veľká, ale aj normálne cca 8.2l.korekcne dávky na zohriatom motore a voľnobehu priblizne 1- 0.6 / 2- 0.48 / 3- 0.14 / 4 - 0,17 nič hrozné myslím. Nemôže byť remenica posunutá o 1 zub? Použil som prípravok T10100 ale značku som na ňom spravil ako na T10050. Zle?
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Budem úprimný že ma nikdy nenapadlo pozrieť krytie zubov u dvoch prípravkov proste sa použije ten ktorý je treba.Z korekcií múdry nie som pretože nie sú rozlíšené na plusové a mínusové,tak ako sú napísané nedávajú zmysel.V každom prípade je takéto riešenie dosť mimo ak v podstate nič o motore nie je známe.A to teda u PD-je nutnosť vedieť aj technický stav všetkého čo sa týka a je montované v hlave alebo na nej.Všetkého doslova...palivová sústava ako celok,rozvody,vačka hydrá sanie výfuk.
AWX je mimoriadne agilný motor a vie brutálne ísť aj byť pritom úsporný,ale riešiť ho bez dobrých znalostí čo v ňom je ako a v akom stave sa nachádza...malá šanca
Blockmap urobený v prevádzkovej teplote nemáme ?
AWX je mimoriadne agilný motor a vie brutálne ísť aj byť pritom úsporný,ale riešiť ho bez dobrých znalostí čo v ňom je ako a v akom stave sa nachádza...malá šanca
Blockmap urobený v prevádzkovej teplote nemáme ?
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie...aplikácie - mapovanie kanálov
Tu sa dá "trénovať" čo kde je
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/main_screen.php
Tu sa dá "trénovať" čo kde je
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/main_screen.php
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 07.06.2020 17:40, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
- Bydlisko: Komjatice Zdieľať na Facebook
tu je log na štvorke" https://uloz.to/file/NWWawJqaMxbY/log-0 ... 11-010-csv
jeden je s nastavením 6,6 a druhý -0,6
https://uloz.to/file/6tm7VSFPRvJf/block ... 7-1929-csv
https://uloz.to/file/oHmZOtp4OpDE/block ... 7-1934-csv
jeden je s nastavením 6,6 a druhý -0,6
https://uloz.to/file/6tm7VSFPRvJf/block ... 7-1929-csv
https://uloz.to/file/oHmZOtp4OpDE/block ... 7-1934-csv
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných