BMW X3 E83 - vibrovanie auta pri zrýchľovaní 60km/h

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

julogolf
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 22.04.2016 14:41
Zdieľať na Facebook

BMW X3 E83 - vibrovanie auta pri zrýchľovaní 60km/h

Príspevok od používateľa julogolf »

Dobrý deň,
rád by som a poradil ohľadom vibrovanie auta BMW X3 E83. Zaznamenal som pri zrýchľovaní hlavne do kopca (už aj pri miernejšom kopci) vibrovanie auta pri rýchlosti cca 60km/h, kedy auto vibruje a potom po zrýchlení nad 60km/h prestane. Vibrovanie vychádza resp. je najviac cítené v strede auta ako je radenie, resp. vpredu. Deje sa to hlavne pri zrýchľovaní do kopca, ale iba pri rýchlosti okolo 60km/h (testoval som a deje sa to aj pri zaradenej 3 alebo 4) a po zrýchlení to prestane, na rovnej ceste tieto problémy nie sú.

Vopred ďakujem za každú radu a pomoc.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Kardanový kríž? :41c2:
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Alebo vnútorný klb prednej poloosi....daj si to zistiť v servise,dá sa to repasovať ...
julogolf
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 22.04.2016 14:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julogolf »

Ďakujem za rady, samozrejme určite to chcem čo najskôr riešiť v servise.
Ako prvé som premýšľal či to nemôže byť aj problém v Diferenciály? Nemáte s týmto skúsenosť?
Ďakujem za každú radu.
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

diferencial by skor vydaval kadejake zvuky, kolko mas najazdene?
julogolf
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 22.04.2016 14:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julogolf »

Najazdených je ccca 300XXX už bol menený/repasovaný diferenciál v minulosti, ale nie mnou,tak preto som myslel aj na túto možnosť. Pri vibráciach auto vydáva aj iný zvuk, ale ako som spomínal deje sa to iba pri zrýchľovaní do kopca pri rýchlosti cca 60km/h, tak ako prvá príčina mi prišiel práve diferenciál.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Mne to robilo okolo 90 km/h a bolo to ložisko na kardane.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Takže dá sa povedať že sa ti to deje pri záťaži-teda stupanie do kopca..skús ešte otestovať jednu vec a to že zošliapni pri tej rýchlosti plyn na podlahu, tak nech si automat podradí..ak bude vibrovať, tak máš ten istý problém ako ja..
ja som si dával vymeniť u Lubamt dvojhmotu, lebo to mohla spôsobovať aj ona..no veru omyl za 750 eur sa nevyriešil..a robí to stále..lubomt mi povedal, že to môžu byť vstreky alebo silentbloky motora...vstreky som viac menej vylúčil, nakoľko auto ide ako hodinky, štartuje na brnk, nedymí, necuká, má záťah, spotreba tiež taká ako má byť, na volnobehu v poriadku..
čiže asi silentbloky motora..poloos sa dá vyskúšať vytočením kolies naplno na parkovisku pod plynom..ked bude pukať tak to budú klby..ale to robia podla mna až v horšom štádiu..
na kardan by som to netipoval..tie vibruju pri vyšších a ustálených rýchlsotiach..
marc.o
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 03.02.2009 16:30
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marc.o »

Takto sa prejavuje rozvodovka vtg.
julogolf
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 22.04.2016 14:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julogolf »

Auto je 6-stupňový manuál, pri voľnobehu to nerobí, stále iba pri pridávaní do kopca, už aj mierne vibrácie a "iný" zvuk aj pri rovnej ceste. Stále to robí iba pri rýchlosti cca 60km/h kým sa auto nezrýchli nad danú rýchlosť a potom to prestane a už to nerobí pri vyšších rýchlostiach, ani pri nižších ako 60km/h.
herin napísal:Takže dá sa povedať že sa ti to deje pri záťaži-teda stupanie do kopca..skús ešte otestovať jednu vec a to že zošliapni pri tej rýchlosti plyn na podlahu, tak nech si automat podradí..ak bude vibrovať, tak máš ten istý problém ako ja..
ja som si dával vymeniť u Lubamt dvojhmotu, lebo to mohla spôsobovať aj ona..no veru omyl za 750 eur sa nevyriešil..a robí to stále..lubomt mi povedal, že to môžu byť vstreky alebo silentbloky motora...vstreky som viac menej vylúčil, nakoľko auto ide ako hodinky, štartuje na brnk, nedymí, necuká, má záťah, spotreba tiež taká ako má byť, na volnobehu v poriadku..
čiže asi silentbloky motora..poloos sa dá vyskúšať vytočením kolies naplno na parkovisku pod plynom..ked bude pukať tak to budú klby..ale to robia podla mna až v horšom štádiu..
na kardan by som to netipoval..tie vibruju pri vyšších a ustálených rýchlsotiach..
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

ja mám automat..a ked idem napríklad 80 a zošliapnem ho na podlahu tak podradí a všetko v pohode, takisto aj pri vyšších rýchlostiach..mne to strpanie/mierne vibrovanie robí cca okolo 65-70..pri nižších rýchlostiach tiež nie a pri vyšších už vôbec..ja osobne mám u mna ako som písal tip na ten silentblok motora nakolko som si všimol, že ked idem do tiahlej zákruty 60, a pootočím volantom tak sa to zhorší..vrátim narovno tak pohoda..ešte skús testnúť toto..
julogolf
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 22.04.2016 14:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julogolf »

Aktuálne je auto po výmene predného kardanu, keďže podľa mechanikov bol "rozbitý", ale žiaľ vibrácie sú stále. Najviac cítené je to pri rýchlosti medzi 50-60km/h a pri jazde do kopca, keď auto potrebuje vyšší výkon. Myslel som, že to bude predným kardanom, keďže vibrácie vychádzajú práve z oblasti stredovej opierky a sedadla vodiča, kde je aj kardan umiestnený. Mechanici hovoria, že by to mohol byť aj zadný kardan, ktorý môže byť tiež "rozbitý", ale mne sa to nezdá.
Čo som hľadal informácie na internete, tak ešte by to mohol byť silentblok motora. Máte niekto podobnú skúsenosť?

Ďakujem za každú radu.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

no nazdar, tak ja som bol v servise a už mám po výmene obidvoch predných silentblokov motora..na moje nešťastie tam isli tie drahšie hydraulické 2 kusy..takisto boli v prdeli aj obidve spodne ramená, tak tie sa tiež menili a takisto bol utrhnutý aj pravý silentblok na diferáku..čiže aj tie išli obidva nové..práca aj s dielmi takmer 800 eur..výsledok bez zmeny :)
ešte v tom servise pozerali kardan a z prevodovky vychádza hriadeľ do kardanu a na nej je také obrovské závažie a že na nom su potrhané gumy, tak som si povedal že to už riešiť hned nebudem nakolko ten diel stál dalších 330 eur..ale pred týždnom som ho aj tak kupil a akurát zajtra mi to budu meniť..tak uvidím či to zasa bude výstrel do tmy,alebo konečne sa podarí vibrácie odstrániť.
Aj som tomu servisákovi hovoril, že už nemienim niečo financovať bez úspechu..lebo takto sa dajú povymieňať všetky veci..som sa ho pýtal aj na poloosi aj na diferák a ma odpálkoval, že aby som nehladal chybu tam kde nie je..že všetko to pozerali a bolo v poriadku až na to závažie na kardane..tak som zvedavý ked to zajtra dám vymeniť a bude to robiť dalej s čím po novom príde..potom mi možno zadre kardan-vymením kardan a potom zadre diferák atd...
julogolf
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 22.04.2016 14:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julogolf »

Mne riešili ako prvé predný kardan, čo som si aj osobne myslel, žeby bola chyba tam, ale žiaľ vibrácie stále pokračujú. Chcú ešte pozrieť aj zadný kardan, ale nemyslím si, žeby bola chyba tam.
Podľa informácii, čo som doposiaľ našiel, tak ešte dám skontrolovať silentblok motora a tak subjektívne si myslím, či nie je chybné aj v diferenciály.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Tak silentblok motora sa dá skontrolovať..to sa nemusí meniť nejak na slepo..Inak píšeš o prednom a zadnom kardane?nejako tomu nechápem..ved kardan má každé auto len jeden..vychádza z prevodovky dlhá "rúra" ktorá ide do zadného diferenciálu..
Kardan začína tou hriadeľou so závažím/to čo mi dnes menia/ hardy spojka..stredové uchytenie kardanu/aj to zvykne robiť šarapatu/ a potom na konci je klb, ktorý ide do diferáku..
Ty to máš nejak inak, ked píšeš o dvoch kardanoch?

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných