BMW X3 2.0d , M47N2 - miznutie oleja

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sebastian78
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18.09.2021 11:35
Zdieľať na Facebook

BMW X3 2.0d , M47N2 - miznutie oleja

Príspevok od používateľa sebastian78 »

Dobrý deň, mám X3 E83 2.0d 110kw.Auto má najazdené 300000km. Mám problém s tým, že mi mizne olej. Dolievam 0.5l na 2000km. Auto nedymí na bielo a ani na modro, auto nestráca výkon ani nič podobne. Všimol som si, že v motorovom priestore dole za chladičom je to od oleju, je možné že je prasknutá alebo poškodená nejaká hadica ? Alebo že by to išlo cez turbo, ale to by dymilo nie ? Menil som aj separator oleju, okolo 60€ stal..nebol to originál..v tom nemôže byt problém ?Neviem, od čoho mám začať..ak má niekto nejakú skúsenosť ci radu budem veľmi vďačný.
Ďakujem
luki977
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 03.10.2006 08:38
Zdieľať na Facebook

Re: BMW X3 2.0d , M47N2 - miznutie oleja

Príspevok od používateľa luki977 »

Skus vymeniť tesnenie na vákuovej pumpe. Tu máš číslo dielu 11667794767 :2f93:
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Re: BMW X3 2.0d , M47N2 - miznutie oleja

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

Osobne sme sa s týmto problémom xy krát stretli, keď už boli vymenené v iných servisoch turbá a tesnenia aj separátor a spotreba oleja sa vôbec nezmenila tak si prišli pre riešenie. Treba komplet vyčistiť sacie kanály v hlave valcov, vždy sú neskutočne zanesené až do štádia kde z priemeru cca 3cm priechodnosti zostáva len 1cm. Zakaždým sa to bez demontáže hlavy ani nedá vyčistiť, nasleduje zrovnanie zabrúsenie ventilov často aj ich výmena a samozrejme výmena simeringov na ventiloch a je po probléme! :cau:
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Re: BMW X3 2.0d , M47N2 - miznutie oleja

Príspevok od používateľa autokomplet »

0.25 litra = 2.5 dcl na 1.000 km ???
To je bezna spotreba oleja.
Take male mnozstvo motor s radostou zozerie a pritom samozrejme ani nezadymi ani nic sa nedeje !

Bezne v manualoch pisu vyrobcovia ze je pripustna spotreba oleja 0.5 az 1.0 litra na 1.000 km podla vyrobcu, oleja, jazdnych podmienok a pod.

Neviem ci si napisal spravne a ci ja som spravne pochopil ale ak ano tak je to tak.

Bezne poslu do riti majitela VW group so spotrebou 5-7 dcl na 1000km ze je to normalne a nepochodi so zarukou ani nicim ....

Spotrebu oleja pri vyhonenych diesloch casto robi aj turbo cez tesniace kruzky a podobne casto to sposobuju piestne kruzky. Ak na modro zadymi pri studenom starte tak to mozu byt simeringy ventilov.

Vysledne do 5 dcl na 1000km sa vlastne ani neoplati vydojenymi autami zaoberat.... Akurat to moze naznacovat ze sa blizi koniec turbu a treba si nachystat peniazky na jeho vymenu... Lacny repas vacsonou stoji za prd...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: BMW X3 2.0d , M47N2 - miznutie oleja

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sorry,dal som preč duplicitný príspevok.Inak to sedí ako je napísané.Výmeny u PD po 10 tis km chýba prakticky vždy 1/2 náplne,zo štyroch sa vypúšta už iba 2. To je tak na 99% ,iba tie z mimoriadne malými km majú tú spotrebu menšiu,inak je to pravidlo.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných