1 040 651
inzerátov
Pridať inzerát

BMW X3 - kolísanie otáčok pri brzdení

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut BMW fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
jimjam
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 6
Nabehané: 1 hod 42 min
Bydlisko: Partizánske
Predmet: BMW X3 - kolísanie otáčok pri brzdení PríspevokZaslal: 12.04.2018 13:35   
Zdravím,
porucha na aute (BMW X3, E83 2005, M54 3.0i, M6, LPG) vznikla po oprave prasknutej hadice kúrenia.
Otáčky motora pri brzdení do križovatky klesnú na 400-500 a po zastavení oscilujú od voľnobehu po 1100, avšak iba v prípade, že je stlačená aj spojka. Ak pred zastavením vyradím rýchlosť a následne brzdím, tak je všetko OK. Takto to prebieha pri pohone na benzín. Problém je výraznejší na LPG, kedy pri brzdení so spojkou často motor zhasne.
Odvtedy ako to vzniklo, som vyčistil MAF, vymenil prasknutú hadicu prívodu vzduchu, vyčistil ventil voľnobehu a zľahka aj DISA klapku. Škrtiaca klapka sa čistila pred pol rokom.
Mohla by blbnúť RJ motora, ak sa do nej dostala voda?
Za každú radu ďakujem.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (186)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3178
Nabehané: 19 dní 17 hod 50 min
PríspevokZaslal: 12.04.2018 17:23   
Oživoval som podobnú tému s identickým problémom asi včera , alebo predvčerom...

Ono LPG je tak záludná záležitosť po elektrickej stránke, že pokiaľ neni dodatočna kablovačka urobená na 110% tak to počase začne takto blbnuť.. oxidácia je svińa.. to je hlavný problém dodatočnej inštalacie LPG

Robi tento problem na Fordoch , na Skodovkach a aj mne na Chevrolete , že na lpg sa neudrží na volnobehu po vyradení do neutralu,

odporúčam rozobrať kostriace body a pozrieť , či nie su zoxidované,prestriekať ochranným sprejom na elektroinštalaciu, ďalej porozpájať konektory a odmastiť, trebars sprejom na brzd.kotuč
´dalej skontrolovať pracu alternatora, dobíjanie zaťažovým testerom
problem je ten, že každý zapnutý spotrebič,je záťaž na prudovú sustavu, a na volnobehu to dobíjanie nie je nejak excelentné, povedal by som blízke nule, preto to skapínanie na volnobeh...

Vyskušaj odpojiť všetky nepotrebné spotrebiče, vypnuť ventilator, klímu a p.

vtedy to RJ dokáže uregulovať a neskape..

Elektroinštalacia ked je napätie 5 V a prud v nejakých zanedbateľných zlomkoch ampéra, tam dokáže narušiť obyčajna zoxidovaná svorka, alebo konektor
Citovať
jimjam
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 6
Nabehané: 1 hod 42 min
Bydlisko: Partizánske
PríspevokZaslal: 12.04.2018 18:00   
Avšak záludné je aj to, že sa to deje len pri brzdení so spojkou.
Konektory prekontrolujem, no aktuálne diagnostika ukázala, že MAF pracuje len na 45%.
Budem informovať po týchto opatreniach. Dik Laco.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 12.04.2018 18:18   
Skontroluj od posilovaca brzdoveho na sanie ide vakuum aj s ventilom ci je tato vakuova cesta v poriadku, ci tam netaha falosny vzduch.
Citovať
jimjam
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 6
Nabehané: 1 hod 42 min
Bydlisko: Partizánske
PríspevokZaslal: 12.04.2018 18:50   
To som skontroloval len sluchom, pretože by to v prípade netesností malo vraj riadne syčať.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 12.04.2018 18:59   
Ano malo len otazka je co je riadne, a co nie celkom riadne moze sposobit problem. Kazdopadne tam ma v podstate vsetko dost dobru diagnostiku tak to treba preverit od prveho po posledne.
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (89)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 627
Nabehané: 3 dní 2 hod 31 min
PríspevokZaslal: 12.04.2018 19:35   
Laco, ja neviem ale podobné výkyvy, nemyslím kostrenie ale napr.výrobu prúdu na voľnobehu by mal dorovnať akumulátor nie?
Citovať
cervinka
Nová tvár - Trabanto (11)
Založený: 17 január 2009
Príspevky: 80
Nabehané: 18 hod 40 min
PríspevokZaslal: 13.04.2018 06:57   
Keď to robí len so spojkou, nezostáva ti čiastočne visieť v zábere spojka po vytlačení pedálu?
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (186)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3178
Nabehané: 19 dní 17 hod 50 min
PríspevokZaslal: 13.04.2018 12:12   
takže najnovšia info je taká,že som vymenil sviečky a prestalo to robiť, krasne vyrovnáva vykyvy v zaťažení podĺa toho ako sa pripaja kompresor klímy.

Pre LPG vždy platilo a bude platiť : vysokonapäťové komponenty /zap.cievky a sviečky /musia byť v 110 % stave

to čo ešte funguje pri benzine pri LPG može byť už nevyhovujúce a nastavajú problémy...
Citovať
jimjam
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 6
Nabehané: 1 hod 42 min
Bydlisko: Partizánske
PríspevokZaslal: 13.04.2018 12:20   
Spojka vyzerá v poriadku, ale dvojhmoťák už začína rachotiť. Z toho neviem vyhodnotiť nejakú súvislosť.
Citovať
eld13
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 22 január 2009
Príspevky: 46
Nabehané: 13 hod 22 min
PríspevokZaslal: 13.04.2018 18:31   
treba vymenit separator oleja a vsetky hadice k nemu. otvor pocas chodu auta nalievacie viecko na olej a ak tam bude podtlak a bude to nasavat vzduch pripadne trubit tak vymen separator a samozrejme aj vsetky hadice k nemu.
Citovať
jimjam
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 6
Nabehané: 1 hod 42 min
Bydlisko: Partizánske
PríspevokZaslal: 13.04.2018 21:47   
Separátor aj z hadicami bol menený pred pol rokom. Takisto sviečky, vhodné pre lpg, sa menili cca 8tis.km dozadu. Momentálne to vyzerá na váhu vzduchu, pretože po odpojení sa nič nezmenilo. Už je objednaná nová.
Citovať
jimjam
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 6
Nabehané: 1 hod 42 min
Bydlisko: Partizánske
PríspevokZaslal: 19.04.2018 08:05   
Problém odstránený!
Po výmene váhy vzduchu je všetko OK. Voľnobeh drží ako prikovaný - brzdenie otáčky motora neovplyvňuje, žiadny nepravidelný chod, zotrvačník nie je počuť.
Z týchto zistení je jasné, aká je dôležitá bezchybná príprava paliva.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut BMW fórum