BMW X3 - kolísanie otáčok pri brzdení

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jimjam
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.08.2007 13:46
Bydlisko: Partizánske
Zdieľať na Facebook

BMW X3 - kolísanie otáčok pri brzdení

Príspevok od používateľa jimjam »

Zdravím,
porucha na aute (BMW X3, E83 2005, M54 3.0i, M6, LPG) vznikla po oprave prasknutej hadice kúrenia.
Otáčky motora pri brzdení do križovatky klesnú na 400-500 a po zastavení oscilujú od voľnobehu po 1100, avšak iba v prípade, že je stlačená aj spojka. Ak pred zastavením vyradím rýchlosť a následne brzdím, tak je všetko OK. Takto to prebieha pri pohone na benzín. Problém je výraznejší na LPG, kedy pri brzdení so spojkou často motor zhasne.
Odvtedy ako to vzniklo, som vyčistil MAF, vymenil prasknutú hadicu prívodu vzduchu, vyčistil ventil voľnobehu a zľahka aj DISA klapku. Škrtiaca klapka sa čistila pred pol rokom.
Mohla by blbnúť RJ motora, ak sa do nej dostala voda?
Za každú radu ďakujem.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Oživoval som podobnú tému s identickým problémom asi včera , alebo predvčerom...

Ono LPG je tak záludná záležitosť po elektrickej stránke, že pokiaľ neni dodatočna kablovačka urobená na 110% tak to počase začne takto blbnuť.. oxidácia je svińa.. to je hlavný problém dodatočnej inštalacie LPG

Robi tento problem na Fordoch , na Skodovkach a aj mne na Chevrolete , že na lpg sa neudrží na volnobehu po vyradení do neutralu,

odporúčam rozobrať kostriace body a pozrieť , či nie su zoxidované,prestriekať ochranným sprejom na elektroinštalaciu, ďalej porozpájať konektory a odmastiť, trebars sprejom na brzd.kotuč
´dalej skontrolovať pracu alternatora, dobíjanie zaťažovým testerom
problem je ten, že každý zapnutý spotrebič,je záťaž na prudovú sustavu, a na volnobehu to dobíjanie nie je nejak excelentné, povedal by som blízke nule, preto to skapínanie na volnobeh...

Vyskušaj odpojiť všetky nepotrebné spotrebiče, vypnuť ventilator, klímu a p.

vtedy to RJ dokáže uregulovať a neskape..

Elektroinštalacia ked je napätie 5 V a prud v nejakých zanedbateľných zlomkoch ampéra, tam dokáže narušiť obyčajna zoxidovaná svorka, alebo konektor :..:
jimjam
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.08.2007 13:46
Bydlisko: Partizánske
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jimjam »

Avšak záludné je aj to, že sa to deje len pri brzdení so spojkou.
Konektory prekontrolujem, no aktuálne diagnostika ukázala, že MAF pracuje len na 45%.
Budem informovať po týchto opatreniach. Dik Laco.
jimjam
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.08.2007 13:46
Bydlisko: Partizánske
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jimjam »

To som skontroloval len sluchom, pretože by to v prípade netesností malo vraj riadne syčať.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Laco, ja neviem ale podobné výkyvy, nemyslím kostrenie ale napr.výrobu prúdu na voľnobehu by mal dorovnať akumulátor nie?
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Keď to robí len so spojkou, nezostáva ti čiastočne visieť v zábere spojka po vytlačení pedálu?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

takže najnovšia info je taká,že som vymenil sviečky a prestalo to robiť, krasne vyrovnáva vykyvy v zaťažení podĺa toho ako sa pripaja kompresor klímy.

Pre LPG vždy platilo a bude platiť : vysokonapäťové komponenty /zap.cievky a sviečky /musia byť v 110 % stave

to čo ešte funguje pri benzine pri LPG može byť už nevyhovujúce a nastavajú problémy...
jimjam
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.08.2007 13:46
Bydlisko: Partizánske
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jimjam »

Spojka vyzerá v poriadku, ale dvojhmoťák už začína rachotiť. Z toho neviem vyhodnotiť nejakú súvislosť.
eld13
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 22.01.2009 19:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eld13 »

treba vymenit separator oleja a vsetky hadice k nemu. otvor pocas chodu auta nalievacie viecko na olej a ak tam bude podtlak a bude to nasavat vzduch pripadne trubit tak vymen separator a samozrejme aj vsetky hadice k nemu.
jimjam
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.08.2007 13:46
Bydlisko: Partizánske
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jimjam »

Separátor aj z hadicami bol menený pred pol rokom. Takisto sviečky, vhodné pre lpg, sa menili cca 8tis.km dozadu. Momentálne to vyzerá na váhu vzduchu, pretože po odpojení sa nič nezmenilo. Už je objednaná nová.
jimjam
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.08.2007 13:46
Bydlisko: Partizánske
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jimjam »

Problém odstránený!
Po výmene váhy vzduchu je všetko OK. Voľnobeh drží ako prikovaný - brzdenie otáčky motora neovplyvňuje, žiadny nepravidelný chod, zotrvačník nie je počuť.
Z týchto zistení je jasné, aká je dôležitá bezchybná príprava paliva. :2f93:
Napísať odpoveď

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných