BMW - poradie trysiek po repase

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

BMW - poradie trysiek po repase

Príspevok od používateľa VinicP »

Zdravím. Zdatnejších sa pýtam: Mám motor od BMW klasika 130/135kw, radový 6valec. Common rail vstrekovanie.
Na diagnostike mi 3 trysky ukázali zlé hodnoty, jedna mala dokonca +4niečo.. a myslím že by mali mať mínusové hodnoty, prípadne okolo nuly.
Každopádne som dal trysky na repas a zo 6 sú naozaj 3 na opravu.
Trysky som si vybral a označil poradie. ALE je to vôbec treba? Ked budú všetky spravené a skontrolované. Zafrézoval som sedlá a objednal nové medenné podložky. A to je otázka č.2 - je treba tieto podložky ešte aj "vyžíhať" nad plameňom, alebo sa to už dnes nerobí.

No a ešte otázka na skúsených mechanikov. AK dávate robiť trysky - kam ich dávate robiť? Pezinok? Voderady? Galanta? Na západnom slovensku sú to známe firmy + súkromník vo voderadoch. Aké máte skúsenosti? Možno p. Hlavatý by sa vedel adekvátne vyjadriť. Dakujem. Peter
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Medenú podložku tak ako sa kúpy,žíhaním úplne zmäkne,to by na jednej strane mohlo znamenať dobré utesnenie,na druhej väčšiu stlačiteľnosť materiálu a to je tenký ľad.Po tom ako som sa stretol s tým,že vstrekovač bol o čosi inak "ponorený" v hlave a malo to desný vplyv na dym a auto nie a nie presť na EK...až kým sa neodhalilo
Repas trysiek...po rokoch trápenia z tunajšími servisnými strediskami ide všetko mimo,buď Madari alebo Poliaci,záleží ktoré kam.Cena,spoľahlivosť,kvalita práce,slušnosť v jednaní ...to nepustí.Čo sa za posledné 2-3 roky na SVK zmenilo neviem,možno sa niečo polepšilo,tak nech dajú ľudia aktuálne info.Navyše ja som tie posledné 3 roky bol prakticky výlučne pumpáčový,a ich PD vsteky držím už urobené na zásobe.Tie robia poliaci výborne,ešte nebol problém,niekedy majú akcie že taký servis odpredáva už urobené a netreba protikus,to si vždy zoberiem lebo ceny nepustia,kupuje sa keď je ponuka a nízka cena
Čo ma vždy štvalo na našich strediskách,je jednanie a pokojne napíšem aj podvádzanie.Iná vec je že nikdy nič neuhráte,pretože skúste spätne dokázať že to urobili urobiť nebolo nutné.Neraz išli vstreky na nátlak majiteľa (klepot) a nedali si vysvetliť že to nie vstrekmi,tie som mne dostupnými spôsobmi kontrol videl ako plnohodnotné,prišla tel.správa...zo štyroch dve sú out. Majiteľ vyplatil,doniesol...klepot bez zmeny,chod motora dtto.Je mi ľúto,s týmto som skončil,mne nepomôže že sa majiteľ auta škrabe za ušami ak mne stojí rozrobené auto a on konečne začne počúvať čo treba.

Nie je nutné sa po oprave držať poradia,je to ale múdre,asi tušíte prečo
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Dakujem za odpoved. Zase pomohla. :300f:
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Pri tomto motore nezáleží na poradí trysiek, to až pri motore 3,0d 150 kW.
Presnejšie povedané, pri 135 kW ich môžeš dať v akom poradí chceš. Pri 150 kW by si síce tiež mohol poradie prehodiť, ale už by bolo treba kódovať.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

VinicP nemal si dosadacie plochy ani frezovat, vela vyrobcov to priamo s vykricnikom zakazuje z dovodu ako popisal MHlavaty. Na vycistene sachty vstreku su "speci" kefky, ktorymi sa ma docista vycistit sachty vstrekovaca a pouzit v najlepsom pripade originalna podlozka, plus maze sa sachta resp. vstrekovac speci tukom.

Ak je to priamo Bmw tak zalezi od typu jednotky, ktora je v aute ak DDE4 tak po vymene viac ako 2 vstrekovacov cize aj oprava/repas je servisna funkcia pod nazvom "injector characteristic map adjustment"

Od DDE5 vyssie sa potom uz zapisuju cisla vstrekovacov.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Fu. No samé prekvapenia. Takto. Aby som to od začiatku: Mám range rover L322. motor od BMW 3.0D 130KW. 6valec.
Auto išlo normálne v pohode, ale v mrazoch zadymilo na začiatku dňa. Nič viac. Potom ale občas pri kickdowne, kedy ste potrebovali plný výkon tak po chvílke plného výkonu vyhodilo na displej chybu "fuel injection inactive". Núdzak. Vypol motor, zapol a všetko ok. A spravilo to len občas. Nie vždy. Dal som to na diag - a diag ukázala chybu - ventil tlaku - ten čo je na čerpadle. Ten som kúpil nový, origo BOSCH, ale nemenil som ho, pretože mi mechanici odporučili pozrieť hodnoty trysiek, pretože ľúbia trysky spôspbiť že sa chyba javí ako ventil tlaku na čerpadle. No a ono by to celkom pasovalo aj s tým dymením za studena. Tak som dal trysky na diag, a tá ukázala hodnoty: (č.1) 0.08, (č.2) 4.45, (č.3) -1.90, (č.4) -2.26, (č.5) 0.81, (č.6) -1.59.. Ja som laik, ale povedali mi že hodnoty okolo nuly sú OK, a teda je tam nejaká tolerancia -2 až +2. každopádne tryska č. 2 sa tým pádom javila ako mrrtva.
Trysky som zhodil, označil a zaviezol do servisu kde sa zaoberajú priamo iba tým. Dokonca toho pána poznám, lebo som mu piekol sviňu. (mimo témy). Povedal som mu že teda trysky na repas, ale nepovedal som mu koľko je zlých. No Mne z tých hodnou vychádzalo že mám zlé trysky 2, 3 a 4. Pánko dnes trysky zrepasoval, a povedal že zlé hodnoty mali tri trysky a zrepasoval trysky č. 2,5,6. Sú na nich nové špičky.. atd. Som z toho jelen. zajtra nahodím a uvidím.

xentry - tým frézovaním si ma doslova zarazil. Čítal som čo napísal p. Hlavatý a teraz som trochu v šoku, lebo najprv som si toto neuvedomil. No ale otázka teda je - prečo sa vôbec tie sady vyrábajú? šak sa to teda musí používať.

Fakt som laik, ale teda auto som si rozobral sám, sám skladám, sám sa to znažím spraviť, nie pre to že by som nemal na sevis, ale proste si to chcem spraviť dobre. Teda aspon som si to myslel. :D
Kua .. :41c2:

Ešte jedna vec. Je pravda, že tie trysky som si kilnerom označil ako debil - na ploche kde ide kľúč, a teraz je tam toľko znakov, že v podstate sa v tom trochu sám zamotávam, ktorá je ktorá. ALE ten pán mi trysky označil na lepšom mieste priebojníkom (kilnerom) ale teda aj na každú fixou napísal číslo. Takže preto tento výsledok. No každopádne mi ho poradili, ale má aj "antifunklub". Jedni hovoria že do pezinku nie, väčšina hovorila že do galanty.. a proste kamoš čo má iba bmw a dokonca mal aj range a robil mu totožné trysky viac krát - mi poradil tohoto pánka z voderád, pretože bol vždy spokojný. Tak tam som išiel a zistil, že som mu ešte aj sviňu dávnejšie piekol u nás v pekárni.
No uvidím čo bude zajtra ked to tam nabúcham. Samozrejme za repas trysiek som zaplatil.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Chybu s ventilom regulatorom tam vyhodilo preto lebo ak ma problem vstrekovac moze sa stratit tlak v rampe a to zapricini skapanie motora, strata tlaku v rampe moze byt vyhodnotena ako chyba regulatora tlaku lebo snimac zaznamena nizky tlak v rampe. Motor ma ten L322 rovnaky ale nemusi mat rovnaky softver a vyhodnocovanie chyb a druha vec je aka diagnostika tu chybu vyhodnotila a ako ju viem pomenovat ci to bolo priamo SDD jaguar landrover softver alebo nieco ine. To co uvidi diagnostika ako hodnoty vstrekovacov je to ako s nimi pracuje softver v jednotke aby dorovnal rovnomerny chod motora jednemu velmi pridava ostatnym bude uberat potrebuje stale dostat rovnomerny chod. Na testovacej stolici vidi technik vstrekovac jednotlivo elektronicky vidi chybu, volnobezna davka, maximalna davka, prepad, ako rozprasuje .... Konkretne Bmw tam ma dane max +4 a -5 ale ak bude +3,5 neznamena, ze vstrekovac je ok a motor si ide v pohodicke

Tu su moje vstrekovace z takeho motora :)

Obrázok

Frezovat sa nema preto lebo tym odoberas z materialu, vstrekovac ma dosadnut na svoje miesto ani hlbsie ani vyssie. Aby po dotiahnuti spravnym momentom bol spravne pritlaceny na spravnu podlozku a aby nedoslo ako bolo spominane tym ze sa posunie k zlej tvorbe zmesy, dymeniu lebo nedojde k dobremu miesaniu palivo vzduch kvoli tomu, ze nastava zmena kde sa presne nadavkuje palivo.

Ak to budes montovat tak ti posuniem este Nm, ktorymi to treba utiahnut prvy je 1 Nm, vsetky postupne, druhy je 4Nm znova na striedacku a finalny moment je 9Nm.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja iba upresním,frézy sú ani nie tak na frézovanie ako na vyčistenie kedže mnoho ráz sú nesmierne hlboko.Takže fréza sa otočí doslova pod vlastnou váhou a vysvieti sa šachta či je kruh pekný čistý celoplošne.Motory sú aj aj,jeden sa môže ubrať pokojne desatinka,sú ktoré nesmú.a kde sa nesmú tam nepripadá do úvahy laborovať...pasuje tam aj podložka z Tdi...nič také,tieto veci nie sú drahé a jedine origo a max.pozornosť.Ďalšia vec je že fréza ma by mala mať hore vodítko,čo nedovolí frézu vybočiť z kolmice a vyfrézovať krivo voči kolmici ose vstreku
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

čo vám budem hovoriť. tu sú fotky pred a po. Takto to teraz vyzerá na všetkých sedlách.
[img]https://i.postimg.cc/30Mh53dk/20200414-161930.jpg[/img]

[img]https://i.postimg.cc/ThwxSH1j/20200414-162019.jpg[/img]

no a xentry s tým NM mi to vysvetli. Ved tú trysku doťahujú dve matky na 10orech myslim. Tie sa majú doťahovať na 1nm? či ako? 9nm? najprv 1 a potom 4 a potom 9 ?

Kks.. to čo tu mám za mechanikov? O tomto mi nikto nehovoril. fuck A ja že ako som šikovný :D

xentry - tie tvoje hodnoty sú luxusné
Naposledy upravil/-a VinicP v 15.04.2020 22:37, upravené celkom 1 krát.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Ja som to frézoval pokým nebola tá dosadacia plocha po celom svojom obvode pekná, lesklá. Vždy som to vyfúkal kompresorom a presvietil a bud znova frezoval, alebo už nie, ked nebolo treba. Ked som tam nastriekal čistič na brzdy - plochy čisté neboli, preto som to vyfrezoval a samozrejme aj na rady mechanikov.

Kua.. ešte jedna vec. Tie trysky sú teraz majstrom označené 123456. A ja mám za to že tie trysky tam dám v tomto poradí - od nárazníka až po okno :D.. 123456 ano? správne poradie? alebo už je to uplne jedno

tu su moje hodnoty na počítači
[img]https://i.postimg.cc/yJg70mjm/20200406-162109.jpg[/img]

M.Hlavatý - Mal som požičanú sadu. Origo taká ta že vlastne vyzerala ako tryska - a vodítko bol vlastne samotný vstrekovač - proste nedalo sa inak odkloniť uhol frézovania, pretože to nepustilo. To vodítko bolo vlastne tam kde sa vkladá špička vstrekovača. Dosť presné v podstate. Takú som mal z toho radosť, že som to tak pekne spravil. No a vidím, že som mal zlé informácie. Lebo proste teraz si myslím že som to čistil moc. Uvidím výsledok zajtra. Takže ešte si musím zohnať račnu s nastavením NM. Už nech to robím ako mám.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Mas jeden vstrekovac s dvomi maticami, dotiahnes jednu na 1Nm potom druhu, potom to iste na 4Nm jena druha a potom posledny krat na 9Nm.

Podla obrazku mas tam DDE4 jednotku cize nemas kody na vstrekoch, po montazi by sa mala spustit funkcia "nastavenia map vstrekovaca" to su tie rozne adaptacie po vymenach, okamzita informacia pre jednotku, ze je tam zmena. Ak tu moznost nemas prezije to aj bez toho ale ak je trebalo by spravit.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

dobre - NM už chápem. "mala by sa spustiť" to akože to auto si to samé spraví, či ja to mám spustiť - a teda zase ísť na diag? Asi som vôl. ALE dakujem že sa o to zaujímate a trochu mi tu s tým pomáhate. :300f:
Tu čo sú mechanici v okolí, tak to jako teraz čítam, že sa majú asi hodne čo učiť. Pretože tu sa frézuje odušu. Tieto veci čo hovoríte som ešte nepočul ozaj. A dosť ma to mrzí že tá úroveň je na takejto úrovni. Pritom sú to naozaj dobre vybavené dielne, čisté, slušné. ALE asi nedisponujú komplet informáciami.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ano je to servisna funkcia cez diagnostiku. Tvoj obrazok je z diagnostiky INPA je to pre bmw ale nie je to fabricka diag takze neviem ci to obsahuje aj takuto moznost.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Dobre Dik. No landrover, či jaguar diag tu nemá nikto. Radili mi kupiť icarsoft cr pro. Nie je to nejak drahá vec, tak asi si to kúpim. Len neviem či to má aj túto funkciu. Na landroverforum.cz píšu, že range rover sa bez diagnostiky ani nekupuje :4090:
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

xentry - fakt dakujem. Ešte posledná vec. 1,2,3,4,5,6 - mám po repase označené trysky. Bavíme sa teda o tom že v tomto poradí tam majú ísť - od predu do zadu, alebo je to teda už jedno?

A ako poznám že je niečo zlé? že proste som zle vyfrézoval tie sedlá. Bude to dymiť? alebo čo? Doteraz to išlo v podstate pekne.. nedymilo, a dokonca ked som dal aditívum PROTEC na prečistenie trysiek, tak ani do núdzového režimu to nedalo hodne dlhú dobu. (dve nádrže..cca 2000km) Proste aj preto som si myslel že to bola chyba trysiek, a presne ako si písal - poklesy tlaku v rampe - vyhodnotilo ako zlý ventil tlaku paliva. Toto si uplne trafil. Presne toto mi hovorili. Je vidno že vieš. Takže ak som niečo pokazil - ako sa to bude prejavovať? či to je ťažko povedať takto?
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných