812 254
inzerátov
Pridať inzerát

BMW F10 - vyber motora

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut BMW fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
milan636
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 17 apríl 2011
Príspevky: 105
Nabehané: 14 hod 22 min
Predmet: BMW F10 - vyber motora PríspevokZaslal: 10.06.2019 17:39   
Ahojte,
Silne rozmyslam nad kupou F10. Podmienka je automat a 6 valec. Palivo mi je viac menej jedno, ide mi o spolahlivost. Lebo co citam tak to uz nIesu tak spolahlive agregaty. Posledne 2 roky jazdim na e61 530d at. Ake je f10 auto v porovnani s e60??? Budem spokojny?? Ktory motor by ste mi odporucili??? Dakujem
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (487)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16426
Nabehané: 26 dní 13 hod 58 min
PríspevokZaslal: 10.06.2019 18:47   
aj bmw sa dosralo s kvalitou - vsade ide o cenu, vsade ide o technologiu a ta je rovnaka. BMW nema zazracnejsie common rail cerpadla nez Mercedes, Audi, Volvo, alebo akakolvek ina znacka, BMW nema zazracnejsie vstrekovace, turboduchadla, elektronicky ovladane vyhrievane a chladene EGR ventily atd, atd, donekonecna.

Co sa tyka famov a chyrov : chlapci na BMW fore ktori servisuju tieto novodobe F1x zazraky silno doporucuju volakde pri 100.000 az 130.000km vymenit commonrailove cerpadlo. Stoji to osem stoviek, predides zniceniu palivoveho systemu, vstrekov (osem stoviek kus), a neskutocnej robote k tomu. Ci je to silne slovo do celkovych nakladov na vlastnictvo vozu nech si posudi kazdy sam.

Samozrejme cely zivot tankovat vyhradne superpremium naftu, na Slovensku mame MaxxMotion, v zahranici BP/Aral Ultimate.

F10 v porovnani s E60 je uzivatelsky daleko privetivejsia, modernejsia, displejicky, cimbrlatka, poznas to, take tie netechnicke veci. No ved samozrejme, prepana, musi byt vidiet nejaky rozdiel medzi tymi generaciami kedze su kolko, sedem rokov od seba...
Citovať
futy
Povedomá tvár - Favorito (25)
Založený: 19 marec 2010
Príspevky: 880
Nabehané: 1 mes 12 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 10.06.2019 20:06   
Keďže motorizáciu nemáš danú, tak napíšem o N53, priamovstrekový benzín 6valec, mám f10 v tejto motorizácii 4,5r kupoval som jazdené v predĺženej záruke a aktuālne cez 170tkm. Mám za sebou výmenu Nox snímača, cievky a vstrekovače. Vstrekovače som menil kvôli prasknutēmu plastovému veku na 3tom valci, kým som sa dostal do servisu bolo neskoro pre vstrekovač, lebo olej slzil na cievku zle ho asi chladilo a vtedy vypísalo engine poruchu. Výmena na 3valci nepomohla, RJ si to nedokázala zladiť, tak v bmw odporučili výmenu 6ks za 1200,-€ (no nekúp to). Inak všetko zatiaľ bez problému. Z podvozku mám nové pružiny, na ľavej strane postupne praskli tak sú nové. Olej mi to spotrebuje cc1L na 20000tkm, to najazdím ročne mením každý rok.
Šéf vo firme má x5 od nova 4,0D je to 6valec 3L aktuálne sa šplhá ku 300tkm a 2x sa menil motor (1x na záruku, 2x platil 12000,-€ ). Pri 180tkm ako píše mp3turbo mu ľahlo čerpadlo- piliny a výmena v bmw 2x čerpadlo, vstrekovače, rampa, nádrž+ prāca no komplet tamm nechal asi 7t€. Pred poslednou výmenou motora boli menenē rozvody, lebo hrkotali, tak za 2500,-€ ich dal vymeniť, potom sa ešte vymenil po 10t olej a potom bác masívny únik oleja a vytlačilo ložisko na kľuke a bolo.
Inak on jazdil predĺžené intervaly a s tankovaním lepšej nafty si gebulu nelámal
Inak jeho prvé, a asi aj posledné BMW.
Týmto nechcem povedať, že benzíny sú spoľahlivejšie ako diesle. Motorizácie označované ako 50i 4,4L sa menili na záruku bežne po 60tkm.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (487)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16426
Nabehané: 26 dní 13 hod 58 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 02:01   
nemecka kvalita ?
Citovať
dudikopf
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 29 január 2013
Príspevky: 214
Nabehané: 2 dní 21 hod 50 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 04:16   
Fakt ubohe... Nemci nemaju ziadny poriadny spoľahlivý benzinovy motor a tie diesle uz tiez to ide dole vodou. Mal som 523i e61 z n53 motorom ale potom ako som si videl servisnu historiu a auta kde bolo dokola menene vstreky, nox senzory,pumpa ... Tak som sa to auto dal preč. Ziadna zvolavacka na to nebola proste konstrukcne chybny motor ktory vas kedykoľvek moze nechat a vyvetra penazenku...Ako taka kvalita motorov bola do roku 2006. Jeden cesky mechanik manik do bmw písal blog- BMW z výšin do propasti...odporucam
Bohuzial- politika bmw...dan za nenazranost pre zisky korporácií
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (369)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 4178
Nabehané: 15 dní 14 hod 17 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 05:39   
BMW je super vozenie, keď funguje...
Ale, mám pocit, že do krízy v 2009 boli KVALITNEJŠIE vyrábané.

Ex BMW X5 má u kamaráta už vyše 300.000 km a až na menené turbo, vstrekovace, hydromenic, popraskané pružiny , všetko ok.

Treba brať do úvahy, že sú to ťažké autá a každý ich zmyka, lebo k tomu lákajú.

Aj keď motory od Fiatu, či PSA sú spoľahlivejšie, stále má BMW " niečo " do seba.

Ale, za seba osobne, už by som ho nechcel, NEDÁ sa dohodnúť s policajtmi, keď je priestupok, tam, kde obidem s Peugeotom s pokutou 100 eúr, na BMW platíš 500-800, stopku za 20 tiež neporiesis ...
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (224)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3964
Nabehané: 25 dní 3 hod 48 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 05:47   
Citovať
fiat012
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 02 november 2009
Príspevky: 89
Nabehané: 18 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 07:52   
Momentalne mam 4rok bmw f11 530i 6valec a maximalna spokojnost.Za tie 4roky sa na nom najazdilo 70tisic km a menili sa sviecky a vstreky a teraz ma 220tisic km.Mam aj e91 330d manual a natom je najazdene 350tisic.Je to asi kus od kusu...ano tie fkove 5litrove benziny su sroty.Na naftovych sa odporuca vymenit rozvody cerpadlo a egr na tie bola zvolavacka.Ale poznam f10 ktore maju najazdene 400tisic a vsetko povodne ale stou kvalitou motorou je to pravda a je to dan za emisne normy..
Citovať
martin cichy
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (109)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3498
Nabehané: 8 dní 0 hod 43 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 11.06.2019 16:49   
to nie je daň za emisné normy. toto je výsledok cost-cutingu (znižovanie nákladov).

moja dacia duster na 4 roky a 1 mesiac a 170 000 km bez poruchy na motore. olej nežerie. deriem ju po poľných cestách, diaľnicách.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
fiat012
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 02 november 2009
Príspevky: 89
Nabehané: 18 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 17:05   
Dacia je priamovstrek?A neporovnavajme neporovnavetelne....
Citovať
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (106)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2331
Nabehané: 14 dní 7 hod 43 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 17:25   
Tomu hovoris maximalna spokojnost, ked si pocas najazdu 70k km musel menit vstrekovace??? Co kostovalo tych 6 ks vstrekov aj s pracou? Kolko ta stoja kompletne brzdy? Kolko stoji vymena oleja v automate? Kolko stoji vymena rozvodou (len nekecaj, ze retaz tam je vecna )
+ dalsie vseobecne problemy podla vybavy a teda vydaje…
Ak si to myslel ironicky, tak potom pardon

Vies co je maximalna spokojnost? Ked dakych 240k km netreba na motor sahnut a potom len vymenit rozvody (remenove) za 200€ a jazdit dalej.
Low cost Dacia spolahlivostou prekonava premiove znacky, to sa neda upriet.
Citovať
fiat012
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 02 november 2009
Príspevky: 89
Nabehané: 18 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.06.2019 17:58   
Vstrekovace sa menili pri 200tisic viac sa na aute nerobilo zatial nic.To sa ty zda malo km?A k tej dacije jasne ze prekonava lebo kde nic nieje nema sa co pokazit.Minuli tyzden som daroval punto rok vyroby 1998 bolo mi ho luto dat zosrotovat pozry co stoja na toto auto nahradne diely?za 200e tam spravis k9mplet generalku takze punto prekonava tvoju uzasnu daciu...A co stoja brzdy na 5kove bmw asi 800e predok aj zadok ale nemozes cakat ze auto co stalo nove 70litrov bude mat servis jak auto co stalo 20....ked niekto nema na servis takeho auta nech si ho nekupuje
Citovať
jergusko
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (136)
Založený: 13 júl 2009
Príspevky: 1747
Nabehané: 5 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 11.06.2019 18:20   
Od roku 2005 to išlo rapídne dole a nielen u BMW. Predtým bol problém nájsť motor, ktorý by mal nejaké "bežné závady", dnes je problém nájsť motor, ktorý ich nemá.
Diesel by som nebral, jednak kvôli CP4 čerpadlám, ktoré sa tu spomínali, jednak kvôli DPF, čo je do budúcna zbytočný problém navyše.
Jedným z motorov, ktorý má tých problémov menej, je napríklad N54. To je ten benzín biturbo trojliter, v sérii má 306k, v niektorýchmodeloch je RJ namapovaná na 340k.

Plusy:
- veľmi slušný výkon
- v prípade, že by sa ti zdalo, že potrebuješ viac výkonu, neveľkými investíciami vieš zvýšiť výkon nad 400k. Na trhu sú aj sety do 500 aj 600 k
- veľmi slušná spotreba, ktorú mi diesláci ani nechcú veriť
- na dnešné pomery v podstate bezproblémový motor

Mínusy:
- motor sa PEKELNE hreje
- ak sa použije dementnými inžiniermi v BMW predpísaný olej 0W 30 a 5W 30, v motore sa vytvára karbón. Dodržanie idiotmi vymysleného long life intervalu situáciu len zhorší
- kvôli prvým dvom bodom odchádzajú turbíny
- pri cca 200 000 km sa doporučuje vymeniť vysokotlaké palivové čerpadlo (HPFP)
- misfires. Klasický problém N54, ktorý ale je riešiteľný používaním STP čističa trysiek, 100 oktánovým benzínom a sviečkami takými aké tam treba (NGK Iridium 95770) a nie tými, ktoré predpisujú inžinieri v BMW.

Z horeuvedeného vyplýva ďalšia výhoda: Stačí vylepšiť nedostatočné sériové chladenie oleja, ktoré navrhol kompletný dement (napríklad montážou dodatočného chladiuča oleja), použitím poriadneho oleja 5W 50 namiesto hnoja 5W 30 a je po probléme s prehrievaním oleja a tým pádom aj s karbónom a turbami.

Mám ten motor 5 rokov a môžem ti ho doporučiť. Ale POZOR! Jedine s málo kilometrami!!
Povedal by som tak maximálne do 80 000 km. Ak kúpiš auto, ktoré má 150 000 km a viac, a celý ten čas tam liali hnoj 30 a menili ho po 30 000 km (lebo "inžinieri v BMW vedia čo robia"), tak ten motor bude krátko pred smrťou.
Citovať
hosa
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 19 apríl 2012
Príspevky: 96
Nabehané: 1 dní 0 hod 44 min
PríspevokZaslal: 12.06.2019 18:22   
Odporúčaný motor N53 523i,528i,530i,R6 24V 150,190,200kw r.v.2010-2013-posledná atmosféra s manuálom už sberateľská záležitosť.Problémové veci-Klepkajú vstrekovače/diesel/do r.v.2013 potom dodávané upravené,strácanie chlad.kvapaliny-prepalený chladič spätného vedenia výfuk plynov,výpadky posilovač riadenia-oxidácia konektoru,problémové rozvody na diesel štvor aj šestvalcov môžu preskočiť alebo rovno prasknuť aj bez varovania,verzie s aktívnym riadením-vôľa na hrebeni pri nájazdoch cca 150 000km cena 2000€,Pozor na kolesá nad 17 palcov rýchle opotrebenie vnútornej hrany.
Citovať
vsevetko
Povedomá tvár - Favorito (35)
Založený: 19 marec 2017
Príspevky: 389
Nabehané: 1 dní 14 hod 36 min
PríspevokZaslal: 12.06.2019 20:15   
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut BMW fórum