BMW F46 - vírivé klapky B47

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

brodecm
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.09.2023 21:02
Zdieľať na Facebook

BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa brodecm »

Zdravím páni.
BMW 218d 2018 resp. model 2019 B47C20B kod motora.
Tri otázky:
1. Je možné na základe diagnostiky určiť, či je nutná výmena aj sacieho potrubia alebo len motora vírivých klapiek. Svieti mi check engine a na "základnej" nebavorackej diagnostike viem tak akurát zistiť, že svieti chyba s motorčekom vírivych klapiek.
2. Je možné cez BMW diagnostiku zistiť a diagnostikovať tento problém bližšie napríklad hodnoty dorazov z potenciometra motorčeka príp., či je problém s tlakom v sacom potrubí alebo s potenciometrom motorčeka?

Problém sa začal prejavovať sporadicky. Občas zasvietil check engine 6-7 štartov svietil následne bolo 6-7 štartov ticho a znovu. Dnes už svieti stále, v momente keď zhodím tiahlo zo sania z motorčeka a chodí motorček navoľno tak som vyresetoval chyby a pri druhom štarte sa aj tak objavila. Tak som dedukciou vylúčil problém s vybitými dorazmi sacieho potrubia a vymenil motorček za náhradu. Ale rovnaká situácia 2-3 štarty nesvietilo nič neskôr sa rozosvietila check engine a už nezhasne. Technik s 20 ročnými skúsenosťami odhovára od výmeny potrubia, skôr vidí problém v nutnosti nakalibrovať hodnoty motorčeka cez originál diagnostiku. Klapky vyzerá že nezadrháva nikde.

3.otázka má niekto skúsenosti s výmenou repasovaného potrubia cez repcentral.sk ? https://repcentral.sk/produkt/116185136 ... e-bmw-b47/

Existuje spôsob ako odstaviť klapky aj softvérovo ? Tak aby boli stále otvorené aj za cenu nižších emisií. Okolo hriadele sacieho potrubia vidieť mierne presakovanie oleja.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Nespekuluj, choď do servisu, nie je to drahá záležitost. Klapky by som neodstranoval.
Až máš vyše 180_200.000 km, nečakaj.
brodecm
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.09.2023 21:02
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa brodecm »

lubos zimovcak napísal: 22.09.2023 08:46 Nespekuluj, choď do servisu, nie je to drahá záležitost. Klapky by som neodstranoval.
Až máš vyše 180_200.000 km, nečakaj.
V autorizáku som sa informoval cez telefón tam menia rovno všetko nič nediagnostikujú. 1200€ za diely a ďalších 1000-1300€ za prácu což v mojom ponímaní už je celkom drahá záležitosť :D
Samotné sacie potrubie som videl online za cca 900€.

Každopádne ja som z okolia Žiliny tam som našiel típkov "carcool" ktorý servisujú výhradne bavoráky tam sa skúsim zastaviť predpokladám, že budú mať skúsenosti.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa ivko1 »

Chcel si šetriť na palive, necháš to v servise....
Je to daň za modernú techniku.

K tomu motorčeku čo si vymenil - v dnešnej dobe väčšinou platí že náhrady takéhoto druhu nefungujú, či sú to EGR, váhy vzduchu...
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Vo Zvolene Ti to urobia za zlomok ceny, pohľadaj na internete.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak sa budeš o šikovných vyjadrovať ako o típkoch,máš nábeh na úspech.By si sa divil,koľko ľudí sem nenapíše roky nič,ale čítajú všetko a hlavne evidujú.
Veľa zdaru.
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa karool »

Keď ti motor nasaje tie klapky tak bude neskoro
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa ivko1 »

lubos zimovcak napísal: 22.09.2023 10:58 Vo Zvolene Ti to urobia za zlomok ceny, pohľadaj na internete.
Takýchto by mali vyhodiť na STK a bolo by to vyriešené...
Kúpil si, pokazilo sa, staraj sa...

Lebo to je také slovenské - funguje bez problémov, len mám vyradené vírivé klapky, vykuchaný DPF, zaslepené EGR, vo svetlách nelegálne žiarovky...
vykopanafosilia
Príspevky: 372
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Takéto problémy s modelom 2019, to je sila...
Od roku 1995 som mal iba BMW, ale už ich nechcem ani vidieť. Posledné som kúpil NOVÉ pred necelými 3 rokmi a zatiaľ 6x reklamácia. 2x šíber, 4x trhanie motora. Dodnes nevyriešené, ani jedno z toho. Áno, samozrejme, že som to riešil v autorizákoch na záruku, nepomohlo. Lebo keď diagnostika nič neukáže, pre autorizáky to znamená, že závada neexistuje. A tak mi na aute za 65 litrov od 5000 km niekedy trhá motor na voľnobehu (doteraz najazdených 26 tisíc) a šíber už ani nemám odvahu odsunúť celý, už ho len vyklápam. Pre istotu...
Kedysi robili super autá, ale nech už idú do riti s tým, čo robia posledné roky.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa Emfo »

Napr. u n47miciek niekde rok12/13 boli klapky sucast tesnenia pod sacim potrubim, cena ked dobre pamatam 40-50 euro original, ak sa tie klapky zlomili a isli mimo dorazovej hodnoty, nastava chyba motorceka, diagnostika nema odkial vediet ako vyzeraju klapky nema tam kameru ale akonahle sa dostane mimo dorazu motorcek hlasi problem, takisto ak sa novy zle nainstaluje aj ked budu klapky v poriadku bude chyba lebo bude mimo zakladnej polohy, stop klapiek je zaroven stopka motorceka. Na bmw diag sa samozrejme da overit funkcnost motorceka je tam kopa testov, kazdy typ ma svoje specifika a moznosti.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa seven549 »

brodecm napísal: 21.09.2023 21:14

3.otázka má niekto skúsenosti s výmenou repasovaného potrubia cez repcentral.sk ? https://repcentral.sk/produkt/116185136 ... e-bmw-b47/

Existuje spôsob ako odstaviť klapky aj softvérovo ? Tak aby boli stále otvorené aj za cenu nižších emisií. Okolo hriadele sacieho potrubia vidieť mierne presakovanie oleja.
take neorigo diely nemaju svoju zivotnost.kolko to ma nabehane si nenapisal.

ak tam das nieco lacne kludne aj po 10000km si na rovnakom probleme. alebo sa uthne nieco skoci ti to k ventilom.

el motorceky ktore ovladaju klapky niesu len obycajne motorceky oni reguluju otvaranie podla potreby napr na 10-25-60-100 percent.nedavaju sa druhe len tak hocico co kupim.pretoze tie veci musia presne sediet s cislami ake ma povodny.inac to mozes kalibrovat skusat hocico a nebude to ono a zbytocne vyhodis peniaze za upravu softweru.tie motorceky bud kupit pouzivany kde sedia vsetke oznacenia alebo ho dat repasovat alebo novy.

ak tam das presne co treba vsetko zacne fungovat ako predtym.netreba ziadne diagnostiky.motor si sam zisti ze to uz funguje.

a netreba prepadat panike ze ak mam zapisanu chybu v pamati zavad tak auto nebude dobre fungovat.

tie klapky ak su mechanicky opotrebne tak nove.tie klapky v sani nieje ziadna novinka u aut myslis ze na ford mondeo z roku 2002 2.0 benzin to stalo par korun? 20000 slovenskych korun stalo nove sanie s klapkami v tej dobe pred 20 rokmi.a padalo to ludom ktory mali sotva 100 000km.cize ak bmw pyta 1200 eciek s vymenou teraz v roku 2023 --- ved to je paradicka za origo diel po vsetkych tych zdrazovaniach.

daju sa kupit aj repas sady menia sa klapky osky atd ale ci to existuje uz na to bmw tazko povedat.motory su stareho vyvoja snad nieco je.
no a da sa to aj odstavit dalo sa ale ci sa to da na tvoje auto,treba hladat opravarov bmw.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa Emfo »

Motor si sam zisti, zs to funguje netreba ziadne diagnostiky. Zisti to uplne presne rovnako ako podvozok ze mas nove ramena a capy a treba geometriu. Zato sa nepytaju extra peniaze to sa robi uplne automaticky po oprave kalibracie a zakladne nastavenia. Das napr. novu regulaciu turbiny a zrazu tam mas hlasku "kalibrace chybi" tak uz si sam motor zistil ze to je nove. Ono uz to nie su len motorceky su to dnes casto samostatne "riadiace jednotky" senzory na vyfuku su samostatne riadiace jednotky, preto je poziadavka ak doslo k uprave automaticky novy softver do motorovej jednotky lebo bude problem.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa seven549 »

ved preto kazdy diel ma svoje cisla a pismena.

diel sa kupuje na dannu riadiacku auta a nie kupim diel a upravujem soft v riadiacke auta.presne tak to robi 90 percent garaznikov.

to je automaticky cigansky ciptunning.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa Emfo »

Ti to priblizim, riadiaca jednotka auta sa prisposobuje stavu motora s cim pracuje, so suciastkami na motore, u ktorych tiez nastavaju zmeny, vola sa to ze sa adaptuje prisposobuje na urcity stav ktory si uklada a ty ked urobis v tom systeme zmenu na tej istej suciastke patriacej konkretnemu autu, riadiacej jednotke musis vysvetlit, ze tato zmena nastala. To sa netyka len motora, tyka sa to prevodoviek a mnozstva inych suciastok v aute. Ak mas napr. prevodovkovu a prides do autorizaku s vin cislom, ze predaj mi rj prevodovky a da ti rj s uplne inym cislom a takisto rj, do ktorej ide uplne iny soft a kodovanie a pokial neprenesies adaptacne udaje s povodnej rj tak prevodovka moze zacat radit katastrofalne lebo rj nebude mat sajnu o opotrebeni vnutri prevodovky, ktoremu sa adaptovala povodna rj, akonahle jej tie udaje das radi krasne o tom niecom to cele je.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: BMW F46 - vírivé klapky B47

Príspevok od používateľa oco13 »

Emfo - len tak potichu a nesmelo sa opýtam ak toto všetko dokážeme vyriešiť v priemyselnom prostredí bez zásahu človeka, prečo sme to nepreniesli aj do techniky určenej bežným luďom.
Uvediem príklad - robot zvára karoseriu na linke a pokazí sa mu zváračka. Udržba prinesie novú, často ani nie rovnakej značky, prehodí ju. My dáme linke tvrdý reštart - to znamená nové načítanie všetkých parametrov a údajov z programov a linka sa rozbehne. Je jej jedno že jeden robot má novú zváračku, že zvyšní 4ria majú staré opotrebené . Ide ďalej rovnako zvára, nituje, lisuje, skrutkuje. Linka si totiž sama ukladá svoje refernčné hodnoty každých cca 2t zvarov a podla nich ide. Neviem či je taká linka jednoduchšia, alebo zložitejšia ako auto. Ale proste servis len vymení komponenty mechanicky celá adaptácia je na linke samej. teraz nám montujú linku kde posledná operácia bude 3d meranie, takže tam už naozaj človek bude potrebný až keď to postojí - len s dovetkom že linka označí presne konkretny bod a tip poruchy - čiže ak je zlý snímač, vypíše ho ak je zlý kábel ku snímaču, označí ten. Pri odporovej dráhe potenciometra napíše - 30% of zero end signal.
To som sa len tak zamyslel kolem a kolem.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 67 neregistrovaných