BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Zdravím, už dlhší čas mám problémy s nasledujúcou chybou:
2C7E, P114B - Oxygen sensor after cat. converter Bank 1 - System too lean.
Symptómy na aute sú také, že keď chybu vymažem a nechám ho bežať zohriate zhruba 10 minút na volnobehu, tak sa vráti, pričom niekedy vyskočí aj priamo kontrolka motora na aute.

Dlho sa tento problém snažím vyriešiť/prísť na to čo to je, pričom som vymenil už nasledujúce diely (bohužial bez zmeny..):
1. Obidve lambda sondy pred/za katom č.1 - originál Bosch
2. Všetky sviečky
3. Pretesnené sanie - nové gumičky

Vyskúšal som aj "smoke test", kde sa ukázalo, že auto nemá žiadny únik cez tesnenia, čiže falošný vzduch to asi nebude. Treba ale povedať, že vždy ráno po studenom štarte sa zakolíšu/padnú otáčky, pričom ojedinele auto aj zdoche. Na druhé naštartovanie však už beží ako keby sa nič nestalo.

Na vypise z INPY na volnobehu je vidieť, že lambda za katom č.1 meria extrémne nízke hodnoty oproti druhej - niekedy až 0.05V. Čo je ale zaujímavé, je to, že keď zapnem klímu, alebo pridám plyn nad 1500 otáčok, tak zrazu sú obidve hodnoty v poriadku - okolo 0.7V. Keď je auto ešte studené tak sú hodnoty tiež v poriadku.
Obrázok

Jediné čo ma teda napadá sú buď vadné/zanesené vstrekovače na valcoch 1-3 alebo odchádzajúce cievky (tie sú ešte pôvodné z roku 2005), prípadne diera vo vyfúku pri kate č.1 (treba povedať, že nepočujem žiadne zvuky tomuto podobné) . Auto má momentálne najazdených 173000km čiže skutočne netuším čo by to mohlo byť. Za každú radu budem vďačný.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (záhada)

Príspevok od používateľa fzubaty »

Vymen katalyzator.
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (záhada)

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Fuu myslíš že už pri 173000km by mohol byť jeden upchatý/odpálený? Čo mi na tomto nedáva zmysel je to že v tom prípade by mi malo hodiť aj chyby na nízku účinnosť katalyzátoru a tie mi nehádže (zatiaľ). Jediná chyba ktorú hádže je 2C7E. Taktiež som bol cca 2 mesiace dozadu na emisnej a jediný problém bol vysoký obsah HC na voľnobehu, emisie boli inak úplne v poriadku. Katy na toto auto sú celkom pálka..
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Príspevok od používateľa tuninka »

pripchatý, upchatý kat môže byť aj pri nižšom nájazde, záleži na tom, aké trasy sa na aute robia, v mestskom cykle môže odísť aj skorej
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Príspevok od používateľa Pilotek »

Skontroloval si detailne (auto na zdviháku, jame, rampe) tesnosť celého výfuku?
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Pilotek: Neskúšal som detailne zisťovať či nie je únik vo výfuku, nakoľko som predtým vlastnil auto kde bol výfuk jemne netesný a bolo to veru počuť pri rozbiehaní sa.. takisto mi automaticky na emisnej vždy oznámili že je výfuk netesný (že majú na to spôsoby ako to zistiť) čiže vzhľadom k tomu, že na tomto aute mi nikto nič nepovedal okrem vysokého obsahu HC na voľnobehu, tak som predpokladal že netesný nie je. Avšak keď som menil lambda sondu za katom č. 1, tak som vizuálne skontroloval celý kat, od hlavy až po spoj za lambdou a žiadnu viditeľnú netesnosť som nevidel. Ak nebudem vedieť prísť na to čo to je tak to dám určite skontrolovať, ale nemyslím si že toto je konkrétny problém.

Premýšlal som však nad tým pripchatým katom, a celkom by to aj dávalo zmysel, nakoľko na emisnej mi šiel z vyfuku pri zahriatom motore na volnobehu jemne šedo-biely dym (nie hustý ako ked sa spaluje voda), a vtedy mi ešte hádzalo aj chybu na lambde pred katom - System too rich. Čiže pred katom bolo príliš vela paliva, za ním zas príliš málo.

Je teda možné, že sa pripchal katalyzátor, kvôli vadnej sonde pred ním? Po výmene sond pred/za katom mi už cca 1500km chybu System too rich nevyhodilo a ani biely dym z výfuku už odvtedy nešiel. Chyba System too lean za katom avšak ostala...

Každopádne som sa rozhodol kúpiť čistič katalyzátoru, prehnať auto po okreskách (aspoň 100km) a ak uvidím čo i len nejakú zmenu na napätí v lambda sonde tak je príčina jasná. Dám vedieť čo som zistil
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Tak vyskúšal som prehnať auto cca 150km po okreskách vo vyšších otáčkach s čističom katalyzátora v nádrži a výsledok je taký že napätie ostalo nezmenené, čiže je veľmi nepravdepodobné že by bol kat pripchatý (ani auto nemá symptómy čo by tomu nasvedčovali)... skôr sa teda prikláňam k netesnosti vo výfuku niekde za prvou lambdou, ako tu už niekto spomínal. Keď zistím čo to je napíšem, lebo samému mi to už veľmi dlho vŕta hlavou.
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

Problém je konečne vyriešený. Tí čo spomínali netesný výfuk mali pravdu - tesnenie výfuku cca 10cm za druhou lambdou bolo vadné = prepúštalo vzduch. Aj napriek tomu že to bolo za lambda sondou, tá to dokázala (nejakým záhadným spôsobom) nasnímať. Po výmene sú hodnoty úplne v poriadku, takže ak by niekto mal podobný problém, skúste najprv pozrieť tesnenie výfukov za katmi, predtým než vyhodíte 170€ na nové lambdy a kopec času a nervov :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je v tom žiadna záhada,tento efekt je dôsledok pulzácií.Zaužívaný názor že v nejakej časti sania alebo výfuku je len podtlak alebo pretlak je veľmi mylný.Meranie pulzov je patrí a je dôležitá súčasť diagnostiky bez ktorej niektoré poruchy a ich vyriešenie spadá do sféry štastia a náhod.

Záverečná veta majiteľa - predtým než vyhodíte 170€ na nové lambdy a kopec času a nervov .... by mala znieť trochu inak.V tomto prípade to bolo len min peňazí vyhodených oknom.Bežne príde auto kde už oknom vyletelo viac než 5 tisíc,kým si majiteľ konečne uvedomí že štastie je nespoľahlivé a niečo nerobí dobre.
Napísať odpoveď

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných