BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marioso371
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19.06.2020 05:46
Zdieľať na Facebook

BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa marioso371 »

Zdravim, mám záujem a možnosť kúpiť bmw 320d ale ide oto že auto má 300 000km. Viem len že pri 233kkm bol menený rozvod a pri 290kkm čistený dpf. Čo čakať že odíde pri tých km? spojka? zotrvak? Kúpiť bude to vpohode alebo ruky preč? Je to za celkom dobrý peniaz, auto vyzerá dobre len Km mi chodia porozume že čo čakať. Ďakujem za rady, popíšte svoje skúsenosti prosim Vás.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Bmw e91 320d 130kw 2007

Príspevok od používateľa ivko1 »

Predstav si modelovú situáciu:
Ty predávaš jazdené auto, ktoré je v super stave, žiadne odrby...
Je nejaká priemerná trhová hodnota, kolko by si za to svoje auto v TOP stave pýtal ty?
Chcel by si asi vyššiu cenu ako je priemerná za ten stav, či?
Alebo by si dal za "dobrú cenu", teda výhodne = lacnejšie ako je trhový priemer?
Každý chce za svoje jazdené auto dostať čo najviac!!!

A teraz otázka, čo myslíš prečo niekto predáva auto "za dobrú", podpriemernú trhovú cenu?
No asi preto že je v stave akom je a bude rád ak sa ho podarí predať nejakému neznalcovi za tú "dobrú" cenu, ktorý si potom bude búchať hlavu o stenu a pýtať sa na fóre ako postupovať, pretože ho predávajúci podviedol...
Vieš prečo bolo čistené DPF? No lebo tam bol problém a ja hovorím že vyčistením DPF sa nevyriešil, len sa na chvílu odsunul, než sa zasa zaplní...
A podla mna to nevyrieši ani kúpa nového DPF, preto sa predáva za "dobrú cenu"

A preto každý čo vie spočítať 1+1, 2+2, alebo aj 5+5 si nekúpi moderný diesel plný drahej techniky s vysokým nájazdom...
Môj kolega minulý týžden povedal že končí s dieslami a to mal fungel nové Berlingo na ktorom mal 82tkm ...
Naposledy upravil/-a ivko1 v 09.10.2022 09:08, upravené celkom 1 krát.
marioso371
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19.06.2020 05:46
Zdieľať na Facebook

Re: Bmw e91 320d 130kw 2007

Príspevok od používateľa marioso371 »

ivko1 napísal: 09.10.2022 08:59 Predstav si modelovú situáciu:
Ty predávaš jazdené auto, ktoré je v super stave, žiadne odrby...
Je nejaká priemerná trhová hodnota, kolko by si za to svoje auto v TOP stave pýtal ty?
Chcel by si asi vyššiu cenu ako je priemerná za ten stav, či?
Alebo by si dal za "dobrú cenu", teda výhodne = lacnejšie ako je trhový priemer?
Každý chce za svoje jazdené auto dostať čo najviac!!!

A teraz otázka, čo myslíš prečo niekto predáva auto "za dobrú", podpriemernú trhovú cenu?
No asi preto že je v stave akom je a bude rád ak sa ho podarí predať nejakému neznalcovi za tú "dobrú" cenu, ktorý si potom bude búchať hlavu o stenu a pýtať sa na fóre ako postupovať, pretože ho predávajúci podviedol...
Vieš prečo bolo čistené DPF? No lebo tam bol problém a ja hovorím že vyčistením DPF sa nevyriešil, len sa na chvílu odsunul, než sa zasa zaplní...
A podla mna to nevyrieši ani kúpa nového DPF, preto sa predáva za "dobrú cenu"

A preto každý čo vie spočítať 1+1, 2+2, alebo aj 5+5 si nekúpi moderný diesel plný drahej techniky s vysokým nájazdom...
Môj kolega minulý týžden povedal že končí s dieslami a to mal fungel nové Berlingo na ktorom mal 82tkm ...

Je to kolega z prácea vpohode kamarát, preto mi to dá za lepšiu cenu ako to predáva na inzeráte. Tak to myslím
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Bmw e91 320d 130kw 2007

Príspevok od používateľa ivko1 »

O to je to horšie, aby ste sa behom chvíle nerozkmotrili...
Ale urob ako chceš, ja jazdím vyše 10 rokov nie zrovna "ekonomický" benzín a do diesla by ma nedostal nikto (nie som tak bohatý)
marioso371
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19.06.2020 05:46
Zdieľať na Facebook

Re: Bmw e91 320d 130kw 2007

Príspevok od používateľa marioso371 »

ivko1 napísal: 09.10.2022 09:11 O to je to horšie, aby ste sa behom chvíle nerozkmotrili...
Ale urob ako chceš, ja jazdím vyše 10 rokov nie zrovna "ekonomický" benzín a do diesla by ma nedostal nikto (nie som tak bohatý)
ok diky za názor
cibo226
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.09.2009 23:48
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa cibo226 »

Pokiaľ si sa na tom aute vozil a nikde nič nehrkoce z nápravy tak by som sa toho nebal, keďže je to tvoj kamarát tak sám vieš ako na tom jazdil. Problém je ze pri tých km môže už odísť hocičo aj turbo a teba to nemôže prekvapiť lebo km na to má. Ja mam osobne 320d s 315000km a nemenil som ešte ani rozvod, výmena oleja je pri týchto motoroch kľúčová.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa martincichy »

Jazdeny moderny common rail pri 300 tis km nema velku hodnotu (pre mna, z pohladu cloveka, ktory auta opravuje) Je to cislo, kde treba ratat s novou spojkovou sadou, repasom palivovej sustavy a blizi sa koniec dpf. Je potrebne mat na rozume, kolko tieto veci stoja a ze v horizonte 100 tis km nieco z toho budes riesit s vysokou pravdepodobnostou. Stale je predajna cena dobra?

Skutocnost, ze auto teraz jazdi dobre neznamena, ze bude jazdit takto dobre buducu zimu.
marioso371
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19.06.2020 05:46
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa marioso371 »

cibo226 napísal: 09.10.2022 18:23 Pokiaľ si sa na tom aute vozil a nikde nič nehrkoce z nápravy tak by som sa toho nebal, keďže je to tvoj kamarát tak sám vieš ako na tom jazdil. Problém je ze pri tých km môže už odísť hocičo aj turbo a teba to nemôže prekvapiť lebo km na to má. Ja mam osobne 320d s 315000km a nemenil som ešte ani rozvod, výmena oleja je pri týchto motoroch kľúčová.
turbo je tam menené, počul som viacerích že sú stým spokojný. Na oleji by som samozrejme nešetril.
marioso371
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 19.06.2020 05:46
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa marioso371 »

martincichy napísal: 09.10.2022 19:16 Jazdeny moderny common rail pri 300 tis km nema velku hodnotu (pre mna, z pohladu cloveka, ktory auta opravuje) Je to cislo, kde treba ratat s novou spojkovou sadou, repasom palivovej sustavy a blizi sa koniec dpf. Je potrebne mat na rozume, kolko tieto veci stoja a ze v horizonte 100 tis km nieco z toho budes riesit s vysokou pravdepodobnostou. Stale je predajna cena dobra?

Skutocnost, ze auto teraz jazdi dobre neznamena, ze bude jazdit takto dobre buducu zimu.
Ano tiež ma napadla spojka prvá, ja by som si to počase vymenil všetko postupne ak by ma to auto bavilo samozrejme. nekupujem nové auto takže rátam stým že tam budú investície. Ale máte pravdu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak je jasná servisná história a auto má k daným km už jasne zadané čo bolo priebežne už poriešené,napr čistenie DPF,menená dvojhmota,vysokotlaké čerpadlo čí osadené nové vstreky tak je ľahšie aj rozhodnutie.Km prinesú postupne všetko na obnovu rad radom,jedine v čom sa to líši sú rozdiely medzi motormi.Ak zanedbáme vplyv majiteľa čo rozhodne je ťažký faktor.
Ako píše Martin,všetko príde ako staroba na človeka.Percento pravdepodobnej spokojnosti klesá každým km,alebo inak...blíži sa to čo sa nevyhnutne musí stať.
Ale môže a nemusí byť pravdou že ak niekto čistil napr DPF tak preto lebo mal s ním problém.
Prešlo mi rukami množstvo filtrov ktoré sa čistili preto,lebo majiteľ poznal percento zanesenia a nepočkal do prúseru.Niet lepšeho riešenia ako čistiť to čo perfektne funguje ale jasné že sa blíži hraničným hodnotám.Takých nie je vôbec málo a silne tomu pomáha dostupnosť diagnostiky u skupiny VAG kde sú aj tieto "štatistické" informácie ľahko získateľné aj úplnému laikovi a teda si sám vie priebežne svoj stroj v dôležitých veciach kontrolovať.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Prečo by mal byť plný DPF prúser?? Pár km sa pôjde v núdzovom režime... lol
Vyhodiť, vyčistiť, dať nový, resp.repasovany a ide ďalšie státisíce km.
Viac by ma znervózňovala bolesť 2.0 D, kde hrozí prasknutie steny valcov, tie sú extrémne tenké,no a rozvody v tomto motore sú na Nobelovu cenu za maximálnu možnú komplikáciu , to je až umenie vymyslieť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nerozlišuješ.Asi nie je to isté ak majiteľa prekvapí problém alebo si včas a hlavne keď to časove vyhovuje nechá filter vyčistiť.Prichádza z plne funkným systémom,bez závad a čistým readinessom a presne tak aj odchádza. Samozrejme kto to nevie rozlíšiť to robí po svojom.Je neskutočný rozdiel udržovať a opravovať.To snáď nepotrebuje vysvetlovanie,teda aspoň som to predpokladal.
Z motorom sa môže kadečo stať,hlavne ak sa tomu ide oproti aby sa to stalo.Je minimum takých porúch,ktorým nejde predísť pretože majú pôvod v konštrukcii.Mám na stole vysokotlaké čerpadlo plné kovových pilín čo si vybralo daň a klakol celý palivový systém.Samozrejme že sa tomu dalo predísť doslova bez problému pretože jednak to je známa vec CR motorov pri určitých km,jednak je diagnostika vcelku jednoduchá...keby.Ak má auto svojho dvorného mechanika ako človek obvoďáka,tak to je ten človek čo má majiteľa upozorniť na potrebu niektoré veci kontrolovať a iné preventívne k určitému prebehu meniť.
To že sa nerobí,stojí šialené peniaze,veľa zlých krokov pri odstraňovaní už veľkého problému a teda aj velké peniaze.To čo by sa malo urobiť preventívne a hlavne včas sú smiešne náklady ak to zrovnáme.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa martincichy »

marioso371 napísal: 09.10.2022 19:39 ...ja by som si to počase vymenil všetko postupne ak by ma to auto bavilo samozrejme. nekupujem nové auto takže rátam stým že tam budú investície.
Investovat znamena ocakavat zhodnotenie - navysovanie hodnoty. Do auta mozes investovat ak tak do veterana. Vsetko ostatne je len kopa plechu a plastu a utopene peniaze.

Pridaj k cene auta 3000 eur, ktore nie je problem utopit v tomto aute. Ako daleko je nove - zanovne auto?
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa seven549 »

marioso371 napísal: 09.10.2022 08:28 Je to za celkom dobrý peniaz, auto vyzerá dobre len Km mi chodia porozume že čo čakať. Ďakujem za rady, popíšte svoje skúsenosti prosim Vás.
vezmi to takto,auto ma svoj vek a km.jemu to jazdi tebe nemusi.

ja som jedno svoje auto dal za prepis kamosovi.upozornil som ho,co ho caka,a co bude,ak nebude dodrziavat toto a toto a hlavne musi strazit taku blbinu ako su budiky teplota motora pretoze to auto nemalo problem ist 160tkou kedykolvek.ale ak ho budes uhanat a zastavis do minuty bez chladenia ho prehrejes.taka rychlost 160tka bola pre to auto brnkacka.

jazdil 3 mesiace vysmiaty neriesil nic len olej s filtrom.az raz nedal pozor.nahanal sa 160tkou zrazu bola krizovatka nedal pozor na teplotu motora a zavaril to.--bolo mu povedane raz to zavaris a koncis.---cidlo spinania sahary zlyhalo.co servis kazdy mu povedal ze 1000 euro oprava.dal som mu to za 650 euro len diely a oprava hlavy valcov.poucil sa na tej teplote motora.a aj tak nedaval pozor.zacali ine investicie kazdy mesiac v tom utapal 300 euro.tahal to tak este 1 rok.neberiem do uvahy gumy brzdy tlmice to vsetko menil atd ale veci ktore nicil svojim uzivanim-- motor---.nakoniec mi to auto dal spat tiez za prepis.

dalsi kolega co to zobral bol rovnako pouceny co to robi a po 2 mesiacoch mi to dal naspat za prepis.ten mal zase problemy z prevodovkou brzdami a vzdy za mokra dostaval hodiny pri vychadzani z kruhaca.zadnohrab bmw.

auto som mal u seba naspat a nechapu obaja ked som ich previezol 100km trasou,ako to ze mne sa nic nekazi tocim to driem z toho aj posledne drobne,otacky v kopcoch 6000 a stale to ide.

cize u takeho auta rok 2007 +300 000km nagulane,moj nazor je taky ze bud si jazdec alebo uzivatel.jazdec pozna hned kedy co autu chyba a je mu zle.uzivatel aj keby hucal motor bez oleja nepostrehne nic a este povie ved nesvietila kontrola mazania.musis sa v tom vyznat.take auto 15 rocne z 300 000km je uz pre teba len cesta do neznama.
pogo-roll
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02.08.2009 11:21
Zdieľať na Facebook

Re: BMW e91 320d , 130 kw , 2007

Príspevok od používateľa pogo-roll »

lenze ani u zanovneho auta s polovicnou porciou KM nema iste ze v tom neutopi tisice eur ...takze tu rezervu treba pocitat pri jazdenke vzdy aj novsej menej jazdenej ... teda pokial je auto fakt v dobrom stave (pochybujem) a za dobru cenu tak preco nie ale par tisic si proste odlozit bokom ...len este k tomu motoru podla rv. to vyzera N47 myslim ze celkom problemovy motor pozri bmwclub sk je tam toho popisane dost a asi by som sa tomu vyhol pokial to fakt nedava za par drobnych.... no a co sa tyka kupi od znameho mnohi sa riadia heslom "koho lepsie odrbes ako kamarata" ? :40bd: takze pri znamich este vacsi pozor aj ked nie vzdy to musi byt zamer ale staci ze zabudne nieco povedat a ty si nedas pozor "sak kamos ma neodrbe" podobne ako v tomto videu : https://www.youtube.com/watch?v=Rz9bJqbBbKU

este by ma zaujimalo ci ma kamos to auto od nova alebo to kupil jazdene ... ak si to pisal tak sorry prehliadol som

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných