BMW e36 316i
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 25.08.2018 21:00 Zdieľať na Facebook
BMW e36 316i
Ahojte, uvazujem nad kupou e36 316i s motorom M43B16 1.6. Už som si prečital na nete takmer vsetko co sa dalo, ohladom slabsieho vykonu , spotreby a pod. Zaujíma ma skôr, na čo si dať pozor pri obhliadke vozidla. Nejake bežné chyby tejto motorizácie. Taktiež sa chcem opýtať, či zvykne byť aj pri tejto slabsej motorizácií ten zadný nahon nejaky zradný. Nie som nejaký novačik ,pár desiatok tisíc som uz nabehal, ale auto na zadok som ešte nešoféroval.
vopred dik za odpoved
vopred dik za odpoved
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 08.06.2007 10:33 Zdieľať na Facebook
Ahoj. Co sa tyka motora tak hlavne netesnot veka rozvodov, veka ventilov a chladiacich prirub. Casto zanedbana vymena sviecok odpaluje zapalovaci modul, a taktiez pozor na "falosny vzduch"(ako rozpadnute sacie a podtlakove hadice). A v e36 hrdza zadnych lemov, zadne celo, prahy(kosticky na zdvihanie), spodku dveri.
Urcite vzhladom na pomer vykon/cena je lepsia 323/328 papaju iba o liter dva viac. Ale na zaciatok so zadnym nahom 316i staci. V kombinaci zhorsenej adhezie a starych pneu vie prekvapit aj 16i
Ale pokial najdes pekny kus v dobrom stave a vybave budes spokojny. Dovolim si tvrdit, ze podvozok e36 predbehol svoju dobu o vela, vela rokov. A udrzba a cena dielov je uspokojiva
Urcite vzhladom na pomer vykon/cena je lepsia 323/328 papaju iba o liter dva viac. Ale na zaciatok so zadnym nahom 316i staci. V kombinaci zhorsenej adhezie a starych pneu vie prekvapit aj 16i
Ale pokial najdes pekny kus v dobrom stave a vybave budes spokojny. Dovolim si tvrdit, ze podvozok e36 predbehol svoju dobu o vela, vela rokov. A udrzba a cena dielov je uspokojiva
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Neťahá a žere a hlavne kooooooooopa hrdze
Asi ide o splnenie sna vlastniť zvučné BMW, ale radím utekať čo najdalej
Si myslím že máš nejaké očakávania, ale prišlo by sklamanie, lebo najslabší ponúkaný motor je vždy bieda a nepomohol by tomu ani hlučný výfuk, prdel by ti natrhla aj Fabia I 1.4 16V a hned by bolo po "machrovi"
Brambor 316i 75kW 0-100km/h 12,7s / Fabia 1.4 16V 74kW 0-100km/h 11,5s
Na slušný kus E36 by to chcelo asi dosť penazí a zmysel to má od 320i
PS: vobec tým nemyslím aby si si kúpil Fabiu, to v žiadnom prípade, ale BMW si kupujú mladí ludia pre machrovinu a ver že je kopec iných áut, kde by si mal väčší pôžitok z jazdy, lebo s tým Bramborom by bol problém obehnúť aj linkový autobus na okreske čo sa vlečie 70km/h ak by nebol dostatočný priestor
Asi ide o splnenie sna vlastniť zvučné BMW, ale radím utekať čo najdalej
Si myslím že máš nejaké očakávania, ale prišlo by sklamanie, lebo najslabší ponúkaný motor je vždy bieda a nepomohol by tomu ani hlučný výfuk, prdel by ti natrhla aj Fabia I 1.4 16V a hned by bolo po "machrovi"
Brambor 316i 75kW 0-100km/h 12,7s / Fabia 1.4 16V 74kW 0-100km/h 11,5s
Na slušný kus E36 by to chcelo asi dosť penazí a zmysel to má od 320i
PS: vobec tým nemyslím aby si si kúpil Fabiu, to v žiadnom prípade, ale BMW si kupujú mladí ludia pre machrovinu a ver že je kopec iných áut, kde by si mal väčší pôžitok z jazdy, lebo s tým Bramborom by bol problém obehnúť aj linkový autobus na okreske čo sa vlečie 70km/h ak by nebol dostatočný priestor
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Musí byť pádny dôvod na kúpu takého auta.Celkom zrozumiteľný zámer by bolo rozhodnutie z titulu jednoduchého auta,lebo opravovať ho je hranie,doslova.Korózia...určite na ňu pozor, auto je pevné, ale korozia urobí svoje,napr prahy nemajú deliacu priečku,je to jedna velká dutina.Motor triviálny,žiaľ vačkovicu mali z blata,pri viac km takmer neotvárala ventily,auto potom zle štartovalo a malo velkú spotrebu.Bežne tečie nádobka (expanzná) ktorá je integrovaná do boku chladiča.Podvozok perfektný,ale z tendenciou na klzkých povrchoch ustrelí zadok do hodín.
Takže celé "čaro" je iba v jednoduchosti aká sa dnes nevidí.Motor sa v obrovskom priestore stratí a až na štarter je vynikajúco prístupné všetko,rozvody sú hračka,všetko sa opravuje lahko.V kabíne to samé,palubovku von ide dať za 15 min takže ani problémy z klímov a pod ničím nehrozí,dokonca sú všetky servomotorky klimatronicu rovnaké,dvere rozobrať či vyvesiť je pár min. proste je to taká hračička.Veci na to stále sú plný zadok.
Už inak zážitková je 318 iS ktorá si z väčším šesťvalcom vedela utrieť výfuk napriek o 10 Ps menším výkonom.
Do dvojdverovej verzie ísť iba v prípade že nemá poničené zámky a doťahovanie zdvihu skla (bezrámové dvere) a treba sa prichystať že na Tescu zaparkovať a otvoriť dvere bude problém.Je to pekné,ale po krátkej dobe lezie neskutočne na nervy.Mám všetky existujúce verzie doslova v malíčku,všetky som vlastnil a desaťročie ich éry stovky opravoval,rezal na polky,menil strechy atd.Pozor ...z 10 malo ich 9 prevárané čísla kasne,tam nájsť čistú bolo jeden čas úplne nemožné.Dnes už zrejme nikoho nenapadne to skúmať,ale sú to tie isté autá čo boli vtedy,preto pozor na slovenské varianty.Zpredu ok,zozadu od kúrenia zvar ako hrom !!! Doba sa zmenila,história ostala
Takže celé "čaro" je iba v jednoduchosti aká sa dnes nevidí.Motor sa v obrovskom priestore stratí a až na štarter je vynikajúco prístupné všetko,rozvody sú hračka,všetko sa opravuje lahko.V kabíne to samé,palubovku von ide dať za 15 min takže ani problémy z klímov a pod ničím nehrozí,dokonca sú všetky servomotorky klimatronicu rovnaké,dvere rozobrať či vyvesiť je pár min. proste je to taká hračička.Veci na to stále sú plný zadok.
Už inak zážitková je 318 iS ktorá si z väčším šesťvalcom vedela utrieť výfuk napriek o 10 Ps menším výkonom.
Do dvojdverovej verzie ísť iba v prípade že nemá poničené zámky a doťahovanie zdvihu skla (bezrámové dvere) a treba sa prichystať že na Tescu zaparkovať a otvoriť dvere bude problém.Je to pekné,ale po krátkej dobe lezie neskutočne na nervy.Mám všetky existujúce verzie doslova v malíčku,všetky som vlastnil a desaťročie ich éry stovky opravoval,rezal na polky,menil strechy atd.Pozor ...z 10 malo ich 9 prevárané čísla kasne,tam nájsť čistú bolo jeden čas úplne nemožné.Dnes už zrejme nikoho nenapadne to skúmať,ale sú to tie isté autá čo boli vtedy,preto pozor na slovenské varianty.Zpredu ok,zozadu od kúrenia zvar ako hrom !!! Doba sa zmenila,história ostala
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
Daj od toho ruky preč....známy nedávno predával jednu e36 a viem čo dokáže narobiť hrdza s tým autom...ako už bolo vyššie povedané prahy sú veľmi citlivá oblasť...a ak ťa ani to nepresvedčí tak si pozri crashtest e36 na youtube....pri čelnej zrážke by som chcel radšej sedieť v jednotkovej fábií ako v tomto...
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Presne takto to je...E36 rozhodne nebola konštrukčne slabá,a napriek tým prahom dokázala zboku schytať velkú ranu,robil som vola čo sa otáčal na dialnici a zboku schytal,prežil napriek banánovému autu,a dokonca sa aj auto opravilo.Ale Fábia je ozaj betón,kto raz videl otvorené prahy,zabudne zavrieť ústa.
-
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 24.10.2012 14:04 Zdieľať na Facebook
Vidina veľmi dobrej ceny a nezáujem majiteľa o auto a jeho obava z pokuty za neplatné kontroly ma pred časom zlákali ísť si obzrieť 2 roky odstavenú e36. K autu prikúpené nd za viac ako 1000e v cene, zopár vecí treba dokončiť, urobiť kontroly. Realita? karoséria prekvapivo nie veľmi hrdzavá, dvere sa krásne tlmene zatvárali, podvozok tiež minimum hrdze, pomenené časti, no potreba nového laku, urobiť brzdy, dokončiť podvozok, polovica interiéru zrelá na výmenu, k motoru 1,8i sme sa ani nedostali, údaje poukazovali na aspoň jedno stočenie, žiadny záznam o servise či údržbe, km čosi cez 200 000 za 25 rokov aj keby bol bezvadný, už bolo rozhodnuté. Aj keby bolo zadarmo, výška dodatočnej investície a nutných človekohodín by presiahla cenu funkčného kusu. Pri týchto autách je v inzercii veľký cenový rozptyl, dlhé roky nestrácajú na popularite, treba si dobre zvážiť za ktorý kus minúť peniaze.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 25.08.2018 21:00 Zdieľať na Facebook
Ono ja v podstate nejdem čisto po e36 alebo bmw , skor som narazil na zaujimavy kus, tak preto sa pytam. Prave toto nie je vobec hrdzave. V podstate v tejto cenovej hladine som nevidel zachovalejsie auto. Tak ma to láka.
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-3-comp ... 30127.html
Urcite su rychlejsie auta, ale vzhladom aj na vahu si myslim ze by to slo.
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-3-comp ... 30127.html
Urcite su rychlejsie auta, ale vzhladom aj na vahu si myslim ze by to slo.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V trojici klasika-coupé-compakt to bol najmenej hľadaný a oblúbený model,väčšina ľudí ktorý E36 vyslovene obľubovali ho mala vždy za bastarda.Vyzerá zachovale,ak tie dvere a neprítomnosť klímy nie sú problém,prečo nie.Ale cena bude bez prihlásenia,kedže zrejme to budú prihlasovať rovno na budúceho majiteľa
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 25.08.2018 21:00 Zdieľať na Facebook
To, ze to niekto nebude pokladat za ozajstne bmw mi je vazne jedno :D Len nech sa to nekazí. Som si vedomý, ze ta cena je zapricinena menším dopytom po tejto verzii. Na druhu stranu, coupe v podobnom stave by stalo raz tolko. Kazdopadne dakujem za vase nazory. Asi to tam pojdem omrknut a uvidime. Za to nič nedám. Teda cestu :D
-
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 24.10.2012 14:04 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných