BMW - automat 8ZF v zime

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cibo226
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.09.2009 23:48
Zdieľať na Facebook

BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa cibo226 »

zdravim, idem si po radu. Aky je vas nazor na jazdu s automatickou prevodouvou v zime, konkretne na snehu alebo lade. Ja sam mam 8ZF v BMW a moj problem je nasledovny. Ked auto ide akoukolvek rychlostou trebars 5km/h a potrebujem zastat trebars manevre pri parkovani a nedajboch som z kopca nadol, tak pomali pribrzdujem a takmer vzdy mi idu predne kolesa uz do smyku ale ja sa este trochu hybem. Je to na nervy mam pocit, akoby ma zadne kolesa stale hnali v pred, hoc predne su uz na rozhrani ABS. Rozmyslam ci je to teda jav normalny, alebo ucinok zadnych brzd moze byt slabsi. Skusal som to testovat ze som vyradil z D do N a bolo to o poznanie lepsie, tamer bez problemov. dakujem
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: automat v zime

Príspevok od používateľa a566 »

Nuz v zime je olej viskoznejsi, tak to dava zmysel.
Otazka je, ze ked mam riadne gumi tak to ma aj hned brzdit...
cibo226
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.09.2009 23:48
Zdieľať na Facebook

Re: automat v zime

Príspevok od používateľa cibo226 »

gumy mam cistonove brigestone, takze tymi to nebude
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Re: automat v zime

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Na Svedskom Volve som mal aj tlačidlo W-zimny režim prevodovky , Ty ho asi nemáš tak by si mal asi radiť manuálne na klzkom povrchu prípadne si si mal priplatiť xdrive
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: automat v zime

Príspevok od používateľa ivko1 »

Verím že máš iný problém a to je ten že ABS pri tak nízkej rýchlosti nevie pracovať.
Býval som predtým na mieste, kde som mal prudký kopec dolu a aj ked som šiel na rýchlosti krokom a pribrzdoval, tak ABS sa na klzkom povrcho chovalo tak že pri pribrzdení zablokovalo kolesá a ABS si myslelo že auto zastavilo a jednoducho "neuvolnilo" pedál čo spôsobilo zhasnutie motora a následne šmyk dolu kopcom.

Vieš je iné ísť napríklad 60km/h a pri prudkom brzdení ABS logický vyhodnotí že nevie zastaviť na 1m a pedál začne kopať, ale pri doslova nulovej rýchlosti si ABS myslí že auto reálne zastavilo...

U mojeho auta sa mi pri nasádzaní poloosi podarilo klepnúť do krúžku ABS a mierne ho zohnúť, čo pri rýchlosti cez 50km/h vyhodilo chybu ABS systému. Cez diagnostiku bolo pekne vidieť že 3 kolesá idú plynule napríklad 55km/h a to jedno na moment skáče zhruba na 43km/h, do 50km/h to bolo stále v tolerancii.
Tak si predstav ako vie fungovať ABS pri tak malej rýchlosti, ked rozdiel 10km/h medzi kolesami bol stále v norme
cibo226
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.09.2009 23:48
Zdieľať na Facebook

Re: automat v zime

Príspevok od používateľa cibo226 »

za xdrive som si priplatil, ale ten mi pri brzdeni nepomoze :) a manualne radenie tiez nieje riesenie, kedze moj problem je z minialnej rychlosti na jednotke uplne zastavit... vetdy anstava ten pocit, ze zadok tlaci uz zabrzdeny predok
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: automat v zime

Príspevok od používateľa ivko1 »

Podla mna máš ten problém že ABS pri tej nízkej rýchlosti akokeby nefunguje, nevzniká tam potrebný rozdiel v rýchlosti otáčania medzi kolesami prednej a zadnej nápravy aby ABS reagovalo.
Podla mna to nemá nič spoločné s typom prevodovky
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Co hovorí diagnostika prevodovky?? 6 stupňový automat bmw to nerobil
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa hjundai »

myslím ze pán nemá žiaden tech. problém len sa to so svojim auto ešte nenaučil. ČO znamená termín " na hrane abs"? Bud sa kolesá točia alebo netočia a pri pohybe krokom ABS ani nezapne, predsa pri parkovaní zatlačím pedál a kolesá sa zastavia, to má akože pri rýchlosti pomalého chodca ešte kopať ABS?
jednoducho ľad je ľad a treba s tým rátať, lepšie je zastaviť vo väčšej vzdialenosti úplne a potom pustiť auto len bez plynu na hydromenič plazením. Ale nejakému šmýkaniu sa na ľade nedá vyhnúť - a ano kým je tam D tak to vždy chce ísť dopredu a ak je brzda odblokovaná na istý stupeň tak sa auto derie dopredu.
jojko1001
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
Bydlisko: H.O.
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa jojko1001 »

skôr máš problém ,že ti nebrzdí zadok,alebo sa neskoro pripája,bolo by dobré niekde na štrkovom parkovisku s vypnutým ABS vo vyššej rýchlosti dupnúť na brzdy a potom pozrieť kedy sa pripojil zadok a či vôbec sa pripojil a potom to isté vyskúšať na asfalte ,pokiaľ dobre brzdý zadok a pripojí sa s predkom rovnako,neexistuje aby ťa motor tlačil,ked stojíš a máš zabrzdené a necítiš že auto tlačí dopredu až motor zdochýna,tak to nemá s prevodovkou nič,začni jednoducho čo si vieš odskúšať a nie hned letieť do servisu :zg282:
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa jergusko »

ABS nefunguje od nuly, ale až od 4 alebo 6 km/h.
Inak to čo popisujeeš je jedna z nevýhod automatov. To by si kukal, čo to v zime robí na autobusoch :-)
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa seven549 »

chapem tomu ze stojis na brzdovom pedali a auto ta stale tlaci dopredu vacsou silou nez by trebalo.abs jasne ze nepojde ked auto ide krokovou rychlostou.

to robia tie novsie automaty pretoze tak su naucene od sofera ktory s tym autom jazdi.na kolegovej audi to robilo pomenovali to rozjazdova spojka ci co.da sa to naucit ako to ma zaberat.bud na parkovisku normalne par krat na volnom parkovisku D pohnut sa par metrov potom R pohnut sa par metrov atd presne treba si to nastudovat.ja som ten navod nasiel v audi diagnostike s online podporou.tam su navody na take veci.ale riesil som to pred 2 rokmi cize napamatam ako to bolo presne ten postup u audi.bmw musi mat to iste.

diagnostikou sa to da tiez resetnut nauceny stav stylom jazdy.potom bude ten automat tlacit auto fakt len slabucko tak ze v miernom kopci budes cuvat pri zaradeni D.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa xentry »

Cez diagnosriku sa neresetuje sposob jazdy ale adaptacne hodnoty a to znamena, ze riadiaca jednotka si adaptuje radenie opotrebeniu vnutri prevodovky. Neviem preco to vsetci resetuju. Potom sa vymeni dajme tomu rj prevodovky a neprenesu sa adaptapcne hodnoty z povodnej a prevodovka zacne "kopat" zle radit lebo nevie radit zo sucasnym stavom prevodovky. Vlozis do nej povodne adaptacne hodnoty a radi ako rozpravka.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa seven549 »

ja som to pisal slovami,lepsie rozumitelnymi pre nemechanika.resetnut nauceny stav je lepsie ako pisat resetnut adaptacne hodnoty.

slovo adaptacia u auta je pre bezneho sofera ktory si vie len tankovat auto nepochopitelne.pretoze z jeho pohladu je to len hlupe auto.ziaden terminator alebo transformers.

mne moze vodar kurenar tiez rozpravat ze treba 1/2 colovy ventil.?????pokial to nevidim neviem co to je.
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: BMW - automat 8ZF v zime

Príspevok od používateľa achada »

Ci nauceny stav alebo adaptacne hodnoty je jedno, xentry pise o tom, ze mazat ich je blbost.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: patogreso@gmail.com, tatkotom a 39 neregistrovaných