BLOG: Reklamácia opravy v autorizovanom servise

témy týkajuce sa všetkého a ničoho mimo diskusie o autách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

BLOG: Reklamácia opravy v autorizovanom servise

Príspevok od používateľa Atlas »

Dobrý deň,

Začiatok môjho príbehu sa datuje k 18.11.2014. Auto bolo prijaté v autorizovanom servise (po dobu riešenia reklamácie "nemenovanom") s nasledovnými závadami:

- tečenie oleja
- tečenie chladiacej kvapaliny
- príprava na STK

Spísali sme prijímací protokol a so slovami, "zajtra sa vám ozveme so zistenými závadami" sme sa rozlúčili.

Nasledujúci deň, streda 19.11.2014 v čase tlačenia pečenej klobásy, horčica, 2x rožok mi volá mechanik so zistenými nasledovnými závadami:

- tečie olej
- tečie chladiaca
- deravý (prehrdzavený) výfuk
- nesúmernosť (toto slovo si zapamätajte) brzdnej sily na zadnej náprave, ktorá však nepresahuje 30% (nameraná nesúmernosť - 18% - bol mi vystavený protokol)
- nevyhovujúca brzdová kvapalina
- nevyhovujúce lanovody ručnej brzdy

Vravím si ok. Bola mi oznámená predbežná cena materiálu a práce. Vravím si znova ok a dávam zelenú všetkým vyššie spomenutým servisným úkonom.

Rozlúčili sme sa so slovami: "V piatok vám voláme v každom prípade". Nezavolali. Tak som zavolal ja. Trikrát pred obedom, znova trikrát poobede. Nikto nezdvíha. Tak som napísal e-mail. Po 16:00 (asi tesne pred fajrontom) mi volá mechanik so slovami, že im neboli dodané všetky náhradné diely. Vravím si po tretíkrát ok, šak dočkáme do pondelka.

A tak teda čakám ďalej. Deň sa míňa s dňom až sa jedného dňa prebudím a je štvrtok nasledujúceho týždňa, 27.11.2014. Medzi 19.11 a 27.11 som bol niekoľko krát informovaný, že sa stále čaká na dodanie náhradných dielov. Dodnes neviem, či im ich zadržali na colnici alebo akýkoľvek iný dôvod tak dlhého vybavenia. No cesty kuriérove sú nevyspytateľné.. A koniec koncov, cez toto by som sa dokázal preniesť. Dozvedám sa však: "Hádam zajtra by mohlo byť"

Piatok, 28.11.2014 - Deň D.

Hodina H 15:00 - volám opäť do servisu, že teda jako, že sak ono to už je aj celkom dlho na objem práce a tak.. Dozvedám sa, že práve teraz im došli diely, a že sa mi ozvú do pol hodiny, že či si pre auto môžem prísť alebo nikoliv.

Hodina H 16:00 - z polhodiny je hodina. Dozvedám sa, že móžem dojsť, že by malo byť hotovo. Tak reku dobre, dojdem.

Hodina H 16:30 - dostávam kľúče od auta. So slzou v oku zaplatím pol litra a informujem sa na priebeh opravy.

"Motor sme pretesnili, brzdovú kvapalinu vymenili, protokol o brzdách vystavili... Na STK by nemal byť problém"

Tak reku ďakujem, vedel som, že to zvládnete. A odchádzam. Prečkám víkend dúfajúc, že mi info o prepadnutej STK nedonesie poštár až ku dverám (čisto moja zodpovednosť, priznávam vinu)...

Pondelok, 1.12.2014 - STK

Čakám v rade troch áut. Brána sa striedavo otvára/zatvára a o necelých 15 minút príde rad i na mňa.

Podídem do haly, zastanem kde ma požiadajú, odfotím sa do rodinného albumu. Otvorím kapotu, ide sa robiť EK. A tu ma premôže panika. Expanzná nádobka je prázdna. Ani napoly plná, ani napoly prázdna.. ONA JE PRÁZDNA!!! (Jej stav som kontroloval pri preberaní zo servisu, bolo jej po rysku).. Hovorím si "Ej dopiči, prúser". Tlak mierne nad normál, ale ešte stojím na vlastných. Ako prebieha kontrola emisií, podídem bližšie k autu a snažím sa nájsť zdroj úniku. Motor kedysi autorizovaným servisom krásne vyčistený je jaksi zadrbaný. Farba sajratu čo sa tiahne popri EGR ventile hovorí sama za seba. Prehltnem sucho v ústach a s polo-nemým výrazom v tvári sledujem úkony fachmana pri práci.

Výsledok EK - spôsobilé

Ide sa ďalej, s dôverou preparkujem auto k testu bŕzd.

Výsledok - nespôsobilé. Nameraná nesúmernosť (pamätáte...?) zadnej nápravy 52%.. Pýtam sa, že "Čó..?"... Skúšame znova... 55%.. Môj argument: "Ale šak..." neprešiel..

O 5 minút neskôr tentokrát už s plne-nemým výrazom v tvári dostávam do rúk nevyhovujúci protokol o TK. So slovami "Do 30 dní je opakovaná TK za euro" mi zabuchol dvere na aute nespôsobilom na jazdu po cestách všetkých tried.

Ešte v ten istý deň hľadám protokol z autorizáku.. Nemo naň hľadím... Pijem vaječný likér... Užívam si soľ v kúpeli...

Streda - 3.12.2014 - Opakovaná TK

Majte ma za blázna, ale ja som to nemohol nechať len tak. S protokolmi z autorizáku som sa vrátil na stanicu STK a dal som im do rúk svoj argument. Oni mi dali do rúk zasa ten svoj, ich zariadenia sú pravidelne kalibrované. Chybu spravil servis. Vložil som im do rúk euro so slovami, tak im teda ukážme, že máme navrch. Vykonali sme opätovnú TK (keď už som teda došiel) s rovnakým výsledkom.

Štvrtok - 4.12.2014 - Reklamácia opravy v autorizovanom servise

Volám do autorizáku, objednávam sa na reklamáciu. Resp. iba informujem, že prídem. Reku dojdite..

A ja sa do toho servisu vraciam s tušákom, že odídem s dlhým nosom. Logika nepustí, nemal by som. Ale skúsenosti, geologická poloha v ktorej túto vec riešim a moje súčasné psychologické rozpoloženie mi nedá inak, ako sa pripraviť na to, že tieto Vianoce oslávim bez auta.

PS: Je to dlhé, ak sa vám nechce, nečítajte to... Muselo to ísť von..
PSS: Budem informovať o priebehu reklamácie... Nech to slúži ako míľnik pre mnohých...
PSSS: Áno, TEČIE MI AJ OLEJ!!!
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

1. Čo ťa viedlo k návšteve tohto konkrétneho servisu?

2. Niekto tu viackrát spomenul, že autorizáky OPEL stoja za starú bačkoru, asi na tom niečo bude...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

;-(, horsie ako som myslel...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
makrela
Príspevky: 2963
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

Je to dlhé ale prečítal som. Iba si nás informoval o stave tejto spoločnosti, ale inými slovami ako sme zvyknutý, ale s rovnakým výsledkom. Hnus ,zhnusenie , hnev , bezmocnosť, nasratosť, chuť zabíjať, taký typický slovenský košíček.
Nedaj sa , do nich hajzlov!
Čakám-e ďaľšie informácie, ako pokračuješ, je to nadmieru zaujímavé a poučné, ale aj frustrujúce.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A menovať!
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ja tam zmienku o Vrábľoch nikde nevidím... :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci,ale to sú omrvinky z toho čo sa v skutočnosti deje. 99% ťažkých prehreškoch voči zákazníkom sa ľudia nikdy nedozvedia,lebo ich nikto nezverejní.Porieši to lavou zadnou normálny neautorizovaný mechanik ktorému trocha na práci záleží.Za zlomok tých peňazí a bez umelého vymýšlania a výmen všetkého čo je zablatené a olejové.
A je tu ešte malý rozdiel,ten prkotavý neautorizovaný mechanik to odvedie aj z tým STK to jest musí sa inak snažiť. Kdesi v inej téme som to už písal čo charakterizuje tento štát...mantáctvo,lajdáctvo,neprofesionálnosť,tu iba každý perfektne vie čo by mal robiť ten druhý
foter
moderátor fóra
Príspevky: 11354
Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
Bydlisko: East
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foter »

Atlas držím ti palce v boji s veternými mlynmi :41c2: Už len keď som videl výšku faktúry v tipovačke tak ma skoro vystrelo a to som si chcel tipnúť 421€ a reku nebudem preháňať ale prehnali to oni!
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Reklamácia, Deň prvý

Skôr ako začnem opisom postupu počas reklamácie, rozanalyzujme spoločne tento obrázok. Nazvime ho dôkazový materiál č.1

Full size image kliknutím na obrázok
[img]http://s4.postimg.org/x87vt9j0t/unnamed.jpg[/img]

Čo je evidentné:

- naakumulovaná kvapka chladiacej kvapaliny
- stekance na bloku motora
- rozptyl chladiacej kvapaliny po celej dĺžke podvozka (z množstva sajratu, čo sa na podvozku nachytalo sa dá dedukovať že ide o dlhodobý problém)

Spýtajme sa teraz, každý len tak v tichosti pre seba... Tečie chladiaca kvapalina, alebo netečie chladiaca kvapalina? Nechám na každom, aby si spravil záver.

Poďme teda pekne postupne. Dvere servisu som otvoril krátko po 16-tej hodine. Hneď v úvode musím vyzdvihnúť ochotu a snahu riešiť problém prijímacieho technika (žiadna irónia, prístup k zákazníkovi hodnotím veľmi kladne). Rozpovedal som mu, čo, ako, prečo a prečo nie. Počas tohto krátkeho rozprávania som sa dozvedel, že rozloženie brzdného účinku medzi ľavé a pravé koleso nastavovali po tom, ako zistili nesúmernosť pri prvom meraní (údajne niekde okolo 40%)... Skresali to vraj na spomínaných 18-20%.. Hovorím si, že teda asi nevydalo (viď dôkazový materiál č.2), takže preto som tu..

Dôkaz č.2
[img]http://s2.postimg.org/3lq9jrho9/Untitled.png[/img]

Týmto sme tému o brzdách uzavreli s tým, že premeráme, nastavíme..

Šlo sa na zdvihák.. Servisák (nie prijímací, ale jeho kolega) chvíľu pozeral, presné miesto úniku však nenašiel. Utrelo sa, čo sa dalo, natlakovalo sa čo to dalo a čakalo sa kým sa malo.. Či niekde neunikne slzička kvapaliny.. Neunikla... Následná dedukcia ma však celkom dostala: "Ja som to nerobil, takže neviem ako vám to robili.. Ale možno to len neumyli, keď vám to urobili a to, že tam je tej chladiacej málo je len preto, že keď vám to opravili, to nenechali poriadne odstáť.. Prešli ste pár km, systém sa zaplnil vodou, hladina klesla.. To je normálne.."

Po tejto úvahe sa mi nachvíľu zahmlelo... Pripomenul som mu, čo má možnosť vidieť pod autom. Chvíľu teda ešte pokukal, či predsa len niekde neslzí.. A predsa len slzelo! V mojich očiach..

Stisol teda tlačítko, auto pomaly kleslo na kolesá, pozrel ešte aj zhora a vraví mi: "Pozrite, takto som vám dolial teraz (ukazujúc na rysku)... Ak vám to do rána klesne asi takto (ukazujúc pod rysku), to je dobre... V tú chvíľu som ďakoval Bohu, že mám platné psychotesty ešte na 2 roky, lebo najbližší rok ich určite nespravím. Jedným dychom som začal, že autu prepadla STK, takže mi je celkom zbytočné im ho brať preč. Navyše pravá strana mi nebrzdí. Požiadal som ich (medzičasom došiel aj prijímací technik), aby si to tam len pekne nechali keď aj natlakované celú noc a pozreli sa na to ráno sami(y). Bolo mi vyhovené, a tak sa šlo papierovať.

Popri papierovaní sme sa dohodli, že zajtra sa tomu venujú od rána a do desiatej hodiny mi dajú vedieť ďalší postup. Diagnostike bŕzd a úniku kvapaliny sa povenuje celý tím v zložení ja a Fero, ak dojde do roboty.. (Dúfam, že im nebudem musieť volať prvý)

Žiadať náhradné vozidlo som sa skromne osmelil, ale bolo mi povedané, že sa nedá, že nejde a že tu aj tak teraz nič nemám.. Nečakal som v nič iné, takže žiadne sklamanie, ale tu opäť vyzdvihnem ochotu prijímacieho technika, ktorý mi dal aspoň lift na autobusku na Astre GTC.

Aby som to teda zhrnul, celú situáciu zachránil prijímací technik ľudským prístupom a ochotou sa tomu riadne venovať. Snáď ukecá aj Fera.

Zajtra budem informovať, čo som sa dozvedel z telefonátu.
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

To neviem, nie som mechanik od Fordu.. Opísal mi niečo, čo to medzi pravú a ľavú stranu rozhodí... A dá sa to regulovať..
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Tak to som aj ja, takže som zvedavý, čo mi bude zajtra oznámené..

Ja osobne som mal dojem, že v aute je brzdový posilovač a 4 hadice... A brzdový systém ako jeden celok rozdeľuje jednoduchou fyzikou brzdnú silu všade rovnako...
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

jj
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Studená - teplá :40bd:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aj tak su tie brzdy VELMO VELMO slabe. Rucnu brzdu mam VIAC AKO DVOJNASOBNE SILNEJSIU !!!!
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

tieto hodnoty nehovoria nic o maximalnom ucinku brzd! Hovoria o tom, aky je ucinok brzd pri zatlaceni pedalu silou 105N, co sa rovna sile ako keby sme polozili na pedal 10kg tehlu.
Zakon 578/2006 hovori v casti "Prevádzková brzda vozidiel v prevádzke" o minimalnom zbrzdeni pre M1 50%, pri maximalnej ovladacej sile 490N. On uz pri 105N dosiahol zbrzdenie priblizne 31% (nepoznam hmotnost vozu, tu treba na vypocet, tipol som 1400kg). Tiez pripominam, ze je rozdiel dosiahnut brzdnu silu 2kN v cliu s hmotnostou 1000kg a v nejakom 2 a pol tonovom SUVcku. Cim vacsia hmotnost, tym vacsa sila je potrebna na rovnake zbrzdenie, logicke.
Jeho parkovacka dosiahla zbrzdenie vyse 23%, zakon vyzaduje 16%, cize uplne v pohode. Tu nepozname ovladaciu silu, ale tiez je pravdepodobne, ze bola dost daleko od povoleneho maxima 390N.

Návrat na "Shoutbox - o všetkom"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných