bez vykonu

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

bez vykonu

Príspevok od používateľa zolee88 »

Zdravim. Mam problem s vykonom auta. Logoval som to a z logu je vidiet jedine pomaly nabeh turba. Az nad 2300 otacok zacne tlacit pozadovany tlak no ani vtedy to netaha ako by malo podla mna. Poradili mi vymenu turba ale pozeral som ze aj predvstrek mam nastaveny na 38. Mam ho nastavit na 55-60 alebo to nema taky vyznam? Startuje dobre inac. A druha vec co chcem vyskusat pred vymenou turba je ci nemam upchany katalyzator. Ale nechcem kupovat iba kvoli skuske novy preto by som ho chcel iba odpojit komplet vyfuk od turba a vyskusat auto pripadne spravit jeden log. Moze sa nieco stat pri takej jazde turbu ci motoru alebo kludne mozem vyskusat? Auto je octavia tdi 81kw asv. Dakujem za rady
smakoun
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 21.03.2017 12:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smakoun »

vymena turba by bola podla mna az ta posledna vec, kedze je to najvacsia investicia. kukni ten katalyzator, trysky mozu byt tiez uz chytene, staci jedna na to, aby to robilo problem a mozno y som skusil vymenit servis a nechat sa na to kuknut este niekoho ineho
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Turbína je jeden z členov uzavretej slučky ktoré sa vzájomne podmieňujú.V skratke...kde nie je prietok vzduchu na váhe,tam nemá prečo RJ nakydať palivo do valca pretože to nedovolí limiter zadymenia.Čiže potom ďalej...ak tam niet dosť paliva,nemá do turbíny čo prdieť,a teda turbína sa nemá od čoho roztáčať na plné otáčky.A ak sa turbína netočí naplno,tak ani nič vela vzduchu nenasaje.Uzavretý bludný kruh keď jedna vec ovplyvňuje druhú.
Turbínu nechať na pokoji,skontrolovať iba volnosť chodu variablity.
Upchatosť kat-u sa nezistuje odpojením od turbíny,turbína potrebuje protitlak.Každopádne pri plnej prevádzkovej teplote skontrolovať hodnotu predvstreku,či Tdi grafom alebo v 000 kanáli.To vyriešiť nutne ako prvé,to musí sedieť.
Druhé..palivo a jeho čírosť bez bubliniek.
Tretie..až keď sú tieto veci v poriadku logovať,návod tu je treba ho prečítať.
Upozorňujem že ani dobrý prevstrek nie je garancia že je všetko ok,ak bulo robil rozvody na fixky,je síce možné na čerpadle zmeniť a opraviť predvstrek,ale rozvody ostávajú zle.Takže..začať kontrolov rozvodou a až následne upraviť predvstrek !!!
zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zolee88 »

Variabilitu na turbe som pozeral chodi celu drahu. Predvstrek som tiez pozeral na tdi grafe ako som uz pisal tak to bolo na 38 co je menej ako by malo byt preto som sa pytal ci to za to moze. A ten kat potom ako zistim ci nieje upchaty? Nevydrzi to 1 jazdu bez vyfuku? Ved kopec ludi ani tam nema kat alebo som uz cital aj take ze maju holu ruru od turba do konca..
A k tym rozvodom tie som tiez daval menit ale ziadna zmena.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Protitlak ma výfuk ako celok,či tam kat je alebo nie,jazdí sa s pripojeným,preto sa aj meria z pripojeným.Urobí sa vývod na meranie,tj do vhodné miesto sa narazí do výf,trubky trubička a po meraní sa iba zaslepí maličkým sadrokartonárskym texom.Problém je že ty za merák ktorý meria mušie prdy tj tlaky hPa nekúpiš lebo stojí štyri stovky.Ale tak nato existujú dielne.Rozvody boli robené...no asi zle ak je predvstrek 38,pretože to je súčasť práce z rozvodmi.Vplyv má značný.Ale už som ti to písal,je to viacero otázok na ktoré musíš dostať odpoveď,a na konci je výmena niečoho,nie na začiatku.To si môže autorizák dovoliť sa nebaviť a meniť,ale v normálnej dielni sa najprv zistuje stav,hodnoty,funkcia a potom.
zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zolee88 »

Tak som sa pozrel na to auto konecne a ako prve som odpojil vyfuk od turba a siel skusit. Do 2000 otacok ziadny vykon ale aspon nad 2000 uz to islo ovela lepsie ako s vyfukom takze asi bude upchaty niekde. Dalej som pozrel na rozvody tie boli ok nastavil som predvstrek z 38 na 58-59 sa mi podarilo ale ziadna zmena stale chybal vykon. Na koniec som vybral vahu vzduchu a pred mriezkou bol nieaky plechovy kruh polamany na 5 casti. Vybral som to poskladal ale ziadna zmena tak som skusil diodu miesto vahy a konecne mam vykon. Na vahu som nemyslel lebo ukazovala hned vysoke hodnoty a predsa ta bola na vine.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aby tá dioda nevyrobila nešťastie ! Keby to bolo dobré riešenie tak sa nebudú kupovať drahé bosch váhy. Aké prietoky to teraz ukazuje ? Veď to naloguj a dá sa všetko pozrieť čo to robí
zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zolee88 »

Ja nebudem jazdit s tou diodou iba na skusku som to tam dal samozrejme kupim novu vahu. Logovat to nebudem zatial lebo som uz poskladal auto dal naspet vyfuk a ten musim tiez vymenit lebo je niekde upchaty ako som pisal. A tu vahu kde kupim original bosch za lepsiu cenu lebo ako som pozeral eshopy tak za 60-70 su ale tie asi budu repasy co? A keby som kupil iba to vnutro vahy? pierburg som videl za 70. Ma stym niekto skusenost?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ibaže vôbec nevieš či je výfuk upchatý.To že turbína bez výstupnej príruby vyletí do vyžších obrátok je prirodzené,nič to ale nevypovedá o upchatom výfuku.O upchatí sa dá hovoriť ak volnobežný tlak pred prvým hrncom prekročí cca 10 hPa a pridávaním otáčok sa prudko zvyšuje.Väčšinou sa kupuje samotné čidlo bez tubusu,ale výlučne Bosch.Treba si preveriť aj typ aby bol do daného motora.Videl som množstvo aut z Pierburgom a šlapali obstojne,ja preferujem Bosch hlavne preto že človek už pozná ich charakteristiku a vie presne kedy už slabne.Logicky Pierburg bol vždy v pôvodnom tubuse od Boscha,takže či majú zladené tie veci dokonale sa dá iba dúfať.Bosch ak je správny ide ukážkovo.
zolee88
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19.03.2009 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zolee88 »

A nevies nahodou kod toho cidla bosch bez tubusu aky tam ide a kde ho kupit lebo ja ho akosi meviem najst. Motor 1.9tdi asv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre ASV by mala byť Bosch 0 280 217 121
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 3 neregistrovaní