Berlingo 2006 - návod na dorobenie palubného počítača ☺
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.07.2009 13:48 Zdieľať na Facebook
Berlingo 2006 - návod na dorobenie palubného počítača ☺
Mnohokrát omieľaná téma na fórach v celej Európe, no nikde žiadna jasná odpoveď. Tomu čo nestačí vyjadrenie predajcu Citroen/Peugeot "je nám ľúto, nedá sa" odporúčam prečítať si zopár následujúcich riadkov.
V mojom prípade sa jednalo o Berlingo 2006, 2.0 HDi séria Líder, resp. ESTATE. Fabrické rádio na CD, ovládanie pod volantom, displej typu B (zobrazuje čas, dátum, názov rádiostanice z autorádia, upozorňuje na otvorené dvere atď.)
Predpokladom na úspešnú montáž PP sú následovné veci:
1. Ovládacia konzola páčiek smeroviek a stieračov COM2000 (v pravej páčke stieračov sa pod záslepkou skrýva kontakt na ovládanie funkcií PP)
2. 18-pinový konektor vedúci z BSI do displeja PP.(nie je jednoduché spojazdniť PP v prípade, ak máte v aute len displej, ktorý zobrazuje iba hodiny)
Na stránkach rôznych bazárových predajov sa dá zohnať displej PP originál pre koncern PSA, kód dielu RP6353. Nakoľko nový stojí v predajni Citroenu cca 198 EUR, ja som zvolil lacnejšiu variantu, displej zo C-Xsara II – (kód dielu - 6155) , z ebay za 18 EUR. (nakoľko som si stále nebol istý, či to vôbec bude fungovať) Funguje. Princíp tohto displeja je identický ako u originálu pre Berlingo/Partner. Jeden rozdiel však je, a to ten, že u originálu je displej čierny a vyobrazený text je oranžovej farby, kdežto u Xsary je displej zelený a písmo čierne (ako na bežnej kalkulačke) Po odmontovaní plastovej kopule zo stredového panela treba vymontovať pôvodný displej (2 šróbiky) a vytiahnuť z neho 18pinový konektor. Nový originálny displej RP6353 stačí len založiť a zapojiť konektor a inštalácia je hotová.
V mojom prípade som musel z dvoch rozdielnych displejov spraviť jeden správny, nakoľko displej Xsary má mierny výstupok na prednej strane, kvôli ktorému sa nedá späť založiť kopula stredového panela. (chýba asi 1-2mm aby zuby zacvakli na svoje miesto) Preto som použil predný čierny plast z pôvodného displeja a zväčšil som otvor tak, aby bolo na displeji všetko čitateľné.
Ďalším krokom je zistiť prítomnosť/funkčnosť spínacieho kontaktu v páčke stieračov.
Je potrebné demontovať cuplík, ktorý je na samom konci páčky. Držia ho z vnútornej strany 2 plastové zúbky, ktoré sa dajú tenučkým šrobovákom pekne vypáčiť a cuplík vyskočí von aj sám. V otočnom module prepínania zadných stieračov sa na jednom mieste nachádza dierka, cez ktorú je potrebné vložiť dajakú tyčinku, resp. zápalku alebo iný nevodivý predmet. Pri jemnom stláčaní tejto tyčinky v páčke, by sa mali na displeji prepínať jeho jednotlivé funkcie ohľadom spotreby dojazdu atď.
Ak je všetko funkčné, je potrebné prerobiť túto pôvodnú „záslepku“ na „tlačítko“. Je to pomerne jednoduché, no vyžaduje si to trpezlivosť. Záslepka je preto záslepkou, že ju nie je možné stláčať. To sa dá odstrániť jednoducho a to tak, že je potrebné odrezať 4 zúbky z tenkého plastu (orezávačom, alebo nožíkom) tak, aby sa znížila jeho výška. Nič iné rezať netreba, len tie 4 zúbky.
Ďalší proces je ten, že je treba zistiť presnú dĺžku tyčinky (tuha z pera, špajgla, hadička z WDčka, hocičo tvrdé no nevodivé). Na niektorých fórach bola spomínaná dĺžka 24mm, niekto píše 25mm a tak. Treba si to presne vyskúšať, ako to chodí, po založení tlačítka.
Na to, aby sa tlačítko aj vracalo do pôvodnej polohy, je treba vložiť pod neho strunu. Stačí strunka z pera, no treba ju riadne umiestniť, aby nelietala. Mne sa pri tomto všetkom osvedčila tavná pištol na plastové tyčinky. Tá zalepila všetko potrebné.
zopár foto:
http://www.terminkurier.sk/download/01012008911.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008917.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008919.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008920.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008921.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008924.jpg
MOŽNÉ PROBLÉMY PO INŠTALÁCII:
- Nefunkčné ovládanie autorádia pod volantom
- Nezobrazenie vonkajšej teploty vzduchu
Ovládanie OEM Autorádia Clarion ako také ostáva zachované. Nič sa nemení. Môže sa stať však to, že ak použijete displej z iného auta, ovládanie pod volantom nebude chcieť komunikovať s rádiom. Odstrániť sa to dá jednoducho, na diagnostike v servise. V mojom prípade bolo treba prestaviť komunikáciu ovládania z „káblového prepovenia“ na prepojenie „VAN“. A bolo po probléme. Ovládanie funguje tak ako predtým.
Miesto teploty znak „--“. Pre niekoho možno nepodstatný údaj, no pre mňa nie.
V pravom zrkadle by sa mal nachádzať teplotný snímač. (malý cuplík trčiaci spod krytu zrkadla). Pokiaľ tam ten nie je, dá sa samozrejme doinštalovať. Jeho cena je asi 30 EUR a kód súčiastky 6445 F9. Samozrejme po inštalácii je potrebné skočiť na diagnostiku a povoliť v BSI čítanie údajov z tejto sondy.
Tých, čo tvrdia, že PP sa do Berlinga dodatočne domontovať nedá, prinášam toto sklamanie. DÁ. A v mojom prípade to celé stálo necelých 60 EUR. (18 EUR displej, 30 EUR teplotný senzor a 10 EUR aktivácia funkcií v BSI)
Tých, čo som týmto príspevkom navnadil na montáž, držím palce a na prípadné otázky, na ktoré budem vedieť odpovedať, rád odpoviem
V mojom prípade sa jednalo o Berlingo 2006, 2.0 HDi séria Líder, resp. ESTATE. Fabrické rádio na CD, ovládanie pod volantom, displej typu B (zobrazuje čas, dátum, názov rádiostanice z autorádia, upozorňuje na otvorené dvere atď.)
Predpokladom na úspešnú montáž PP sú následovné veci:
1. Ovládacia konzola páčiek smeroviek a stieračov COM2000 (v pravej páčke stieračov sa pod záslepkou skrýva kontakt na ovládanie funkcií PP)
2. 18-pinový konektor vedúci z BSI do displeja PP.(nie je jednoduché spojazdniť PP v prípade, ak máte v aute len displej, ktorý zobrazuje iba hodiny)
Na stránkach rôznych bazárových predajov sa dá zohnať displej PP originál pre koncern PSA, kód dielu RP6353. Nakoľko nový stojí v predajni Citroenu cca 198 EUR, ja som zvolil lacnejšiu variantu, displej zo C-Xsara II – (kód dielu - 6155) , z ebay za 18 EUR. (nakoľko som si stále nebol istý, či to vôbec bude fungovať) Funguje. Princíp tohto displeja je identický ako u originálu pre Berlingo/Partner. Jeden rozdiel však je, a to ten, že u originálu je displej čierny a vyobrazený text je oranžovej farby, kdežto u Xsary je displej zelený a písmo čierne (ako na bežnej kalkulačke) Po odmontovaní plastovej kopule zo stredového panela treba vymontovať pôvodný displej (2 šróbiky) a vytiahnuť z neho 18pinový konektor. Nový originálny displej RP6353 stačí len založiť a zapojiť konektor a inštalácia je hotová.
V mojom prípade som musel z dvoch rozdielnych displejov spraviť jeden správny, nakoľko displej Xsary má mierny výstupok na prednej strane, kvôli ktorému sa nedá späť založiť kopula stredového panela. (chýba asi 1-2mm aby zuby zacvakli na svoje miesto) Preto som použil predný čierny plast z pôvodného displeja a zväčšil som otvor tak, aby bolo na displeji všetko čitateľné.
Ďalším krokom je zistiť prítomnosť/funkčnosť spínacieho kontaktu v páčke stieračov.
Je potrebné demontovať cuplík, ktorý je na samom konci páčky. Držia ho z vnútornej strany 2 plastové zúbky, ktoré sa dajú tenučkým šrobovákom pekne vypáčiť a cuplík vyskočí von aj sám. V otočnom module prepínania zadných stieračov sa na jednom mieste nachádza dierka, cez ktorú je potrebné vložiť dajakú tyčinku, resp. zápalku alebo iný nevodivý predmet. Pri jemnom stláčaní tejto tyčinky v páčke, by sa mali na displeji prepínať jeho jednotlivé funkcie ohľadom spotreby dojazdu atď.
Ak je všetko funkčné, je potrebné prerobiť túto pôvodnú „záslepku“ na „tlačítko“. Je to pomerne jednoduché, no vyžaduje si to trpezlivosť. Záslepka je preto záslepkou, že ju nie je možné stláčať. To sa dá odstrániť jednoducho a to tak, že je potrebné odrezať 4 zúbky z tenkého plastu (orezávačom, alebo nožíkom) tak, aby sa znížila jeho výška. Nič iné rezať netreba, len tie 4 zúbky.
Ďalší proces je ten, že je treba zistiť presnú dĺžku tyčinky (tuha z pera, špajgla, hadička z WDčka, hocičo tvrdé no nevodivé). Na niektorých fórach bola spomínaná dĺžka 24mm, niekto píše 25mm a tak. Treba si to presne vyskúšať, ako to chodí, po založení tlačítka.
Na to, aby sa tlačítko aj vracalo do pôvodnej polohy, je treba vložiť pod neho strunu. Stačí strunka z pera, no treba ju riadne umiestniť, aby nelietala. Mne sa pri tomto všetkom osvedčila tavná pištol na plastové tyčinky. Tá zalepila všetko potrebné.
zopár foto:
http://www.terminkurier.sk/download/01012008911.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008917.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008919.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008920.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008921.jpg
http://www.terminkurier.sk/download/01012008924.jpg
MOŽNÉ PROBLÉMY PO INŠTALÁCII:
- Nefunkčné ovládanie autorádia pod volantom
- Nezobrazenie vonkajšej teploty vzduchu
Ovládanie OEM Autorádia Clarion ako také ostáva zachované. Nič sa nemení. Môže sa stať však to, že ak použijete displej z iného auta, ovládanie pod volantom nebude chcieť komunikovať s rádiom. Odstrániť sa to dá jednoducho, na diagnostike v servise. V mojom prípade bolo treba prestaviť komunikáciu ovládania z „káblového prepovenia“ na prepojenie „VAN“. A bolo po probléme. Ovládanie funguje tak ako predtým.
Miesto teploty znak „--“. Pre niekoho možno nepodstatný údaj, no pre mňa nie.
V pravom zrkadle by sa mal nachádzať teplotný snímač. (malý cuplík trčiaci spod krytu zrkadla). Pokiaľ tam ten nie je, dá sa samozrejme doinštalovať. Jeho cena je asi 30 EUR a kód súčiastky 6445 F9. Samozrejme po inštalácii je potrebné skočiť na diagnostiku a povoliť v BSI čítanie údajov z tejto sondy.
Tých, čo tvrdia, že PP sa do Berlinga dodatočne domontovať nedá, prinášam toto sklamanie. DÁ. A v mojom prípade to celé stálo necelých 60 EUR. (18 EUR displej, 30 EUR teplotný senzor a 10 EUR aktivácia funkcií v BSI)
Tých, čo som týmto príspevkom navnadil na montáž, držím palce a na prípadné otázky, na ktoré budem vedieť odpovedať, rád odpoviem
Naposledy upravil/-a maymo v 17.09.2011 20:25, upravené celkom 3 krát.
-
- expert: detailing
- Príspevky: 2686
- Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Berlingo 2006 - návod na dorobenie palubného počítača ☺
toto plati nielen u citroenu . Nieco podobne som robil na opli , cena tiez podobna 40 eur displej a 15 eur packa .V tom lepsom pripade len prehodit veci a nakodovat v tom horsom ako som mal ja prerabat kablovanie, pol dna roboty ale ako si vravel ked sa chce da sa vsetkomaymo napísal: Tých, čo tvrdia, že PP sa do Berlinga dodatočne domontovať nedá, prinášam toto sklamanie. DÁ.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.07.2009 13:48 Zdieľať na Facebook
Pri hľadaní informácií o inštalácii PP som dospel k názoru, že komunita "amatérskych automechanikov" je, čo sa ochoty a znalosti riešenia problému týka, omnoho ústretovejšia a vzdelanejšia, ako väčšina prijímacích technikov v našich značkových servisoch.
Len pre príklad: V r. 2007 som volal som do Citroenu v BA s tým, že v knižke od môjho nového Berlinga (1,4i) som našiel info o tom, že existuje aj palubný počítač. Položil som teda prijímaciemu technikovi otázku: Dalo by sa ho tam domontovať? Odpoveď bola v zmysle: "Nie, nakoľko do Berlinga sa nikdy PP nemontoval, to by on o tom musel predsa dačo vedieť. Že také Berlingo s PP neexistuje"
O 4 roky neskôr, minulý týždeň som volal znova do Citroenu v BA s otázkou, či v prípade, že domontujem teplotný senzor a napojím ho na pôvodnú kabeláž vedúcu po prechodku "karoséria-dvere", ho bude treba ešte dajako aktivovať v BSI, lebo na PP mi aj po zapojení káblov ukazuje len dve čiarky. Technik ostal zamrznutý a jeho myslenie sa zastavilo pri mojej vete, "doinštaloval som PP". Vraj on o takom dačo nič nevie, a mám si ten teplomer dať zapojiť tomu, čo mi montoval PP. A hotovo!
Čiže resumé z tohoto všetkého je také, že pokiaľ diagnostika neukáže prijímaciemu technikovi, čo má presne spraviť, ako a kde, nie sú ochotní hľadať riešenie vlastnou hlavou. A tak to je.
Len pre príklad: V r. 2007 som volal som do Citroenu v BA s tým, že v knižke od môjho nového Berlinga (1,4i) som našiel info o tom, že existuje aj palubný počítač. Položil som teda prijímaciemu technikovi otázku: Dalo by sa ho tam domontovať? Odpoveď bola v zmysle: "Nie, nakoľko do Berlinga sa nikdy PP nemontoval, to by on o tom musel predsa dačo vedieť. Že také Berlingo s PP neexistuje"
O 4 roky neskôr, minulý týždeň som volal znova do Citroenu v BA s otázkou, či v prípade, že domontujem teplotný senzor a napojím ho na pôvodnú kabeláž vedúcu po prechodku "karoséria-dvere", ho bude treba ešte dajako aktivovať v BSI, lebo na PP mi aj po zapojení káblov ukazuje len dve čiarky. Technik ostal zamrznutý a jeho myslenie sa zastavilo pri mojej vete, "doinštaloval som PP". Vraj on o takom dačo nič nevie, a mám si ten teplomer dať zapojiť tomu, čo mi montoval PP. A hotovo!
Čiže resumé z tohoto všetkého je také, že pokiaľ diagnostika neukáže prijímaciemu technikovi, čo má presne spraviť, ako a kde, nie sú ochotní hľadať riešenie vlastnou hlavou. A tak to je.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 310
- Dátum registrácie: 17.10.2009 18:30
- Bydlisko: MT Zdieľať na Facebook
Presne toto ma napadlo po prečítaní tejto témy. Užitočné, jasné popísanie problému. Pomôže určite viacerým. Len som sa tak zamyslel nad tým, keby sa tu niekto spýtal na možnosť dodatočnej montáže PP.
Mám obavu, že by bolo veľa odpovedí typu - na čo ti to je, ja som to doteraz nepotreboval, nerieš, predaj a kúp auto s PP...atď.
Preto si tiež myslím, že takto ako v tejto téme by malo fórum vyzerať.
Mám obavu, že by bolo veľa odpovedí typu - na čo ti to je, ja som to doteraz nepotreboval, nerieš, predaj a kúp auto s PP...atď.
Preto si tiež myslím, že takto ako v tejto téme by malo fórum vyzerať.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Práve že na takéto veci sú lepšie odborné fóra zamerané na tú ktorú značku auta...tu je to všeobecne o všetkom ,a zároveň aj o ničom. A veľa ľudí sem chodí a píše len tak na zabíjanie času...A tiež nechápem ľudí, čo popíšu problém s autom v dvoch skomolených vetách, čo nemajú ani hlavu a pätu a čudujú sa, že im nikto hneď v prvej odpovedi nenapíše zázračný postup na opravu. A teda, ja osobne som si vždy musel poradiť sám a nikdy som nedostal radu na problém,ktorý som potreboval vyriešiť....Hlavne ak je to závada málo častá a vyskytujúca sa len občas a nepravideľne.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 01.11.2010 16:39 Zdieľať na Facebook
Skoro nefunguje
Ahoj, prosim ta, skusil som to podla tvojho navodu a ked prepnem v packe ten cuplik, tak mi na radiu nabehne datum, ktory sa po par sekundach zase zmeni na nazov radiostanice. Ked to aj stlacim viackrat, tak to iste, cize akoby tie ostatne funkcie vobec nechcelo prepinat. Nevies poradit?
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.07.2009 13:48 Zdieľať na Facebook
Re: Skoro nefunguje
Ahoj. Skús ešte bližšie napísať,
- aký si použil PP, (originál na Berlingo, alebo z dačoho iného)
- koľko káblov ti ide do PP 3 alebo 5,
- páčku na ovládanie máš originál, alebo Home-made?
- aký displej si mal v tom aute pôvodne - čo všetko zobrazoval
- aký si použil PP, (originál na Berlingo, alebo z dačoho iného)
- koľko káblov ti ide do PP 3 alebo 5,
- páčku na ovládanie máš originál, alebo Home-made?
- aký displej si mal v tom aute pôvodne - čo všetko zobrazoval
Naposledy upravil/-a maymo v 05.02.2012 17:54, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 01.11.2010 16:39 Zdieľať na Facebook
Dakujem ti hlavne velmi pekne ze mas zaujem mi pomoct
Original tam mam display jednoriadkovy ktory zobrazuje otvorenie dveri a pod. ako si spominal aj ty. Niekto mi povedal ze by to malo ist aj na tom, ci sa mylim? Display som totiz nevymenil. Mam obycajnu packu, ale ten mechanizmus funguje ako si popisal, je tam v nej tadierka v ktorej sa to da prepnut, ale len mi to na displeji prehodi na datum a po par sekundach sa to vrati na povodny stav. Mam berlingo 2005, vsetko podla fotiek sedi s tym o mas ty. Dakujem pekne zatial.
Inac, mam moznost kupit display z C5 za 40 EUR, vyzera presne ako ten tvoj novy len sa nechcem ponahlat, neviem ci to vobec pojde.
A tie kable - to som neskontroloval kolko ich tam ide, pozriem to vecer ked budem doma z prace. zatial dakujem pekne
Original tam mam display jednoriadkovy ktory zobrazuje otvorenie dveri a pod. ako si spominal aj ty. Niekto mi povedal ze by to malo ist aj na tom, ci sa mylim? Display som totiz nevymenil. Mam obycajnu packu, ale ten mechanizmus funguje ako si popisal, je tam v nej tadierka v ktorej sa to da prepnut, ale len mi to na displeji prehodi na datum a po par sekundach sa to vrati na povodny stav. Mam berlingo 2005, vsetko podla fotiek sedi s tym o mas ty. Dakujem pekne zatial.
Inac, mam moznost kupit display z C5 za 40 EUR, vyzera presne ako ten tvoj novy len sa nechcem ponahlat, neviem ci to vobec pojde.
A tie kable - to som neskontroloval kolko ich tam ide, pozriem to vecer ked budem doma z prace. zatial dakujem pekne
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 01.11.2010 16:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 20.07.2009 13:48 Zdieľať na Facebook
ahoj.. takže ten niekto, kto ti poradil, že by PP "mal" fungovať aj na pôvodnom displeji, to buď nikdy neskúšal, alebo ťa oklamal
Potrebuješ trojriadkový displej. Pokiaľ máš 5 káblov na koncovke, tak by to malo fachať v pohode. Cena za displej, 40 eur, je dobrá, za pokus to stojí
Daj vedieť ako si dopadol. Držím palec..
Potrebuješ trojriadkový displej. Pokiaľ máš 5 káblov na koncovke, tak by to malo fachať v pohode. Cena za displej, 40 eur, je dobrá, za pokus to stojí
Daj vedieť ako si dopadol. Držím palec..
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 03.02.2013 22:08 Zdieľať na Facebook
info
Podlľa Vás by to fungovalo aj v Berlingu r.v. 2004?Mám tiež taký displej/hodiny,rádio,dátum/ a je tam aj 5 vodičov.Dik za info
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 16.04.2009 16:48 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní