Benzínové mid MPV (+ LPG) do 6000 €

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Benzínové mid MPV (+ LPG) do 6000 €

Príspevok od používateľa alterego »

Zdravím, páni!

Schyľuje sa ku kúpe nejakého MPV do rodiny a vás chcem poprosiť o rady a skúsenosti.

Úvod do problematiky:

Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava(!), na cca rovnako dlhé MPV ju snáď prehovorím vďaka vyšiemu posedu a tým lepšiemu výhľadu. Páči sa jej Honda Jazz II, mne to pripadá pre rodinu s kočiarom (ktorého sa nezbavíme) malé. Áno, viem, je to veľké zvnútra, videl som, viezol som sa, stále je to ale auto o triedu nižšie výbavou, motormi, spracovaním. Ako druhé auto v rodine áno, lenže dve autá sú na 8-10 tis. km ročne zbytočný prepych.


Rozpočet je cca 6.000 € (kúpa + prerobenie na LPG, na prvotný servis ešte niečo zostane), MPV kvôli vyššie spomenutému a nakladaniu dcéry, inak by som bral Avensisa :-) , môže byť automat.


Diesel nechcem takže zostáva benzín, do ktorého chcem dať dorobiť plyn (príp. ho s ním už kúpiť). Po vylúčení francúzov, koncernu a 100-koňových 1,6-tiek mi zostali:

Toyota Corolla Verso (2004-2009) 1,8 95 kW 1ZZ-FE
Ford (Focus) C-Max (2003-2010) 1,8 88/90/92 kW, 2,0 107 kW
ako dvaja najväčší kandidáti a pre spestrenie výberu
Kia Carens (2006-2013) 1,6 93/97 kW, 2,0 106 kW
Honda FR-V 1,7 92 kW, (príp. aj 1,8 a 2,0, ale tých bude asi tak 5 v celej Európe)
Mazda 5 (2005-2011) 1,8 85 kW, 2,0 107 kW (tá má ale až 4,5 m)

Zaujímali by ma Vaše skúsenosti s autami ako takými, pohodlím, variabilitou, spoľahlivosťou, prevádzkovými nákladmi, automatmi v nich atď. a prítomných plynárov s prestavbami týchto motorov, systém nastavovania vôle ventilov (hydroštely alebo mechanické, potreba nastavovania), potrebou primazávania a pod.


C-Maxov 1,8 som napr. našiel pár po výmene či repase motora čo sa mi zdá pri ich celkovom počte v inzercii podozrivé. Verso 1,8 zasa vraj malo problém so spotrebou oleja, takisto som viackrát čítal o nevhodnosti LPG v nich. O Carense veľa info nie je...


Ďakujem.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lpg je na 8-10tkm nieze prepych ale rovno blbost... :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Obrázok


Súčasné auto mám 8,5 roka, toto tiež predpokladám, že nebudem mať menej ako 5 takže toto by som neriešil.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

a ake mas prakticke skusenosti s lpg ? ja ti poviem co sa nedocitas v kalkulacke, benzin ma kurevsky kratky zivot v nadrzi a od toho sa vsetko zacina... :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

OK, budem o tom ešte premýšľať, skúsme sa viac venovať podstate témy.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ked do tych aut z vyberu nenacpes plyn a bude v dobrom stave, ktorekolvek co sa zalubi...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Hladaj hned s namontovanym a funkcnym LPG, paradoxne su lacnejsie ako bez a usetris tych 27 mesiacov.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tiež si myslím - buď rovno s plynom ,alebo sa na plyn vykašlať.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

90 % motoristov, čo si dali prerobiť benzinovy motor na LPG, tvrdia, že na plyn je motor živší a subjektívne ide lepšie ako predtým išiel na benzin

teda TOTO je podstatný dovod prerábky na LPG
další dovod je ten, že ked LPG stoji 1/2 toho
čo benzín
vobec netreba jazdiť nejako extra usporne a jazdí sa zväčša s ťažkou nohou a vo vrchnych otáčkach aby ten motor mal zvuk lol
to je další dovod prečo niektorí (aj ja) vidia výhodu v LPG
potom samozrejme nemože byt uspora nakladov 50 % :zg282:

realne sa da z LPG ušetriť tak 35 - 40 % nakladov na palivo

Teda LPG nie je v prvom rade o šetrení,
podĺa mňa je to o lepšom pocite z jazdy a samozrejme
o väčšej porcii km pre toho,kto rád jazdí a šoferovanie pre neho je viac ako len presuvanie sa z bodu A do bodu B

Čo sa týka kupy auta už s LPG tam by som dal velmi detailne preveriť technicky stav,hlavne kondíciu motora,
to či ten motor je vhodny na LPG alebo nie je vhodný na LPG by som moc neriešil
opraviť sa dá všetko, alebo rovno vymeniť celý motor
len to potom už nie je o šetrení :40bd:

pri tej porcii km ako chce zadavateĺ témy jazdiť by som sa rozhodol pre tu Toyotu verso
C-max je sympatickejší a aj praktickejší ,ale tam hrozia
poruchy elektriky aj ked su niektoré motory konštruovane ako bi-fuel...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Koho by napadlo že do Versa je plyn dobrý nápad,nech sa mi ozve,uvediem ho do "problematiky"
Zlý nápad ešte aj v prípade ak by bol plyn zadarmo
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

z tych, co si napisal, len c-max a radsej 2,0... 1,8 jazdi skoro stale plny plyn, su viac znicene, a je tam treba kazdy konik, lebo aj tak sa ti to bude zdat lenive.. a ta uspora nikdy nie je 50%... inak ked uz tam mas spomenutu fr-v, tak ma kamarat taku srdcovku tusim prvy model, uz meni plasty, elektriku, svetla a blbosticky, len o motore a man.prevodvke akoby nevedel - s tym sa nic nerobilo nikdy, ale nema tam plyn!
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Troška pripomenutie keďže na titulnú stránku sa téma nedostala.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Co chces pripominat? Kto Ti chcel poradit, uz tak ucinil. Teraz je rad na Tvojom rozhodnuti.
....alebo sa chces este dlho a pravidelne "vyskytovat na prvej strane"? :::
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Nie ja, ale táto téma. A nie stále, ale aspoň raz po jej založení tak ako sa tam objavujú aj ostatné aj keď ich obsah je sebepochybnejší.
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

1. Naozaj je to s tým 1,8 VVTi také zlé?

http://www.auto.cz/bazar-top-5-nejhorsi ... -1.8-VVT-i

Boli sme pozrieť jedno Verso a okrem toho, že piate dvere sa otvárajú strašne nízko sa mi ten kufor zdá dosť plytký, v porovnaní s C-Maxom zvlášť. A manželka zistila, že nie všetko je o výške posedu a výhľade, bude musieť aj trénovať.


2. Flexifuel u Forda je fabrické LPG alebo E85? Ak E85 robili sa aj LPG? Ako ich spoznám resp. mali normálne motory a motory na LPG rovnaké hlavy a ventily? Ak je to E85 má to nejaké úpravy/výhody ak by som to chcel prestavať na LPG?


3. Čo je tá čierna bradavica na prednej maske?
https://www.autobazar.eu/pics/2832/9439 ... el-lpg.jpg

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných