Benzínové mid MPV (+ LPG) do 6000 €
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
Benzínové mid MPV (+ LPG) do 6000 €
Zdravím, páni!
Schyľuje sa ku kúpe nejakého MPV do rodiny a vás chcem poprosiť o rady a skúsenosti.
Úvod do problematiky:
Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava(!), na cca rovnako dlhé MPV ju snáď prehovorím vďaka vyšiemu posedu a tým lepšiemu výhľadu. Páči sa jej Honda Jazz II, mne to pripadá pre rodinu s kočiarom (ktorého sa nezbavíme) malé. Áno, viem, je to veľké zvnútra, videl som, viezol som sa, stále je to ale auto o triedu nižšie výbavou, motormi, spracovaním. Ako druhé auto v rodine áno, lenže dve autá sú na 8-10 tis. km ročne zbytočný prepych.
Rozpočet je cca 6.000 € (kúpa + prerobenie na LPG, na prvotný servis ešte niečo zostane), MPV kvôli vyššie spomenutému a nakladaniu dcéry, inak by som bral Avensisa , môže byť automat.
Diesel nechcem takže zostáva benzín, do ktorého chcem dať dorobiť plyn (príp. ho s ním už kúpiť). Po vylúčení francúzov, koncernu a 100-koňových 1,6-tiek mi zostali:
Toyota Corolla Verso (2004-2009) 1,8 95 kW 1ZZ-FE
Ford (Focus) C-Max (2003-2010) 1,8 88/90/92 kW, 2,0 107 kW
ako dvaja najväčší kandidáti a pre spestrenie výberu
Kia Carens (2006-2013) 1,6 93/97 kW, 2,0 106 kW
Honda FR-V 1,7 92 kW, (príp. aj 1,8 a 2,0, ale tých bude asi tak 5 v celej Európe)
Mazda 5 (2005-2011) 1,8 85 kW, 2,0 107 kW (tá má ale až 4,5 m)
Zaujímali by ma Vaše skúsenosti s autami ako takými, pohodlím, variabilitou, spoľahlivosťou, prevádzkovými nákladmi, automatmi v nich atď. a prítomných plynárov s prestavbami týchto motorov, systém nastavovania vôle ventilov (hydroštely alebo mechanické, potreba nastavovania), potrebou primazávania a pod.
C-Maxov 1,8 som napr. našiel pár po výmene či repase motora čo sa mi zdá pri ich celkovom počte v inzercii podozrivé. Verso 1,8 zasa vraj malo problém so spotrebou oleja, takisto som viackrát čítal o nevhodnosti LPG v nich. O Carense veľa info nie je...
Ďakujem.
Schyľuje sa ku kúpe nejakého MPV do rodiny a vás chcem poprosiť o rady a skúsenosti.
Úvod do problematiky:
Súčasný 4,3 m dlhý liftback je pre manželku obrovská krava(!), na cca rovnako dlhé MPV ju snáď prehovorím vďaka vyšiemu posedu a tým lepšiemu výhľadu. Páči sa jej Honda Jazz II, mne to pripadá pre rodinu s kočiarom (ktorého sa nezbavíme) malé. Áno, viem, je to veľké zvnútra, videl som, viezol som sa, stále je to ale auto o triedu nižšie výbavou, motormi, spracovaním. Ako druhé auto v rodine áno, lenže dve autá sú na 8-10 tis. km ročne zbytočný prepych.
Rozpočet je cca 6.000 € (kúpa + prerobenie na LPG, na prvotný servis ešte niečo zostane), MPV kvôli vyššie spomenutému a nakladaniu dcéry, inak by som bral Avensisa , môže byť automat.
Diesel nechcem takže zostáva benzín, do ktorého chcem dať dorobiť plyn (príp. ho s ním už kúpiť). Po vylúčení francúzov, koncernu a 100-koňových 1,6-tiek mi zostali:
Toyota Corolla Verso (2004-2009) 1,8 95 kW 1ZZ-FE
Ford (Focus) C-Max (2003-2010) 1,8 88/90/92 kW, 2,0 107 kW
ako dvaja najväčší kandidáti a pre spestrenie výberu
Kia Carens (2006-2013) 1,6 93/97 kW, 2,0 106 kW
Honda FR-V 1,7 92 kW, (príp. aj 1,8 a 2,0, ale tých bude asi tak 5 v celej Európe)
Mazda 5 (2005-2011) 1,8 85 kW, 2,0 107 kW (tá má ale až 4,5 m)
Zaujímali by ma Vaše skúsenosti s autami ako takými, pohodlím, variabilitou, spoľahlivosťou, prevádzkovými nákladmi, automatmi v nich atď. a prítomných plynárov s prestavbami týchto motorov, systém nastavovania vôle ventilov (hydroštely alebo mechanické, potreba nastavovania), potrebou primazávania a pod.
C-Maxov 1,8 som napr. našiel pár po výmene či repase motora čo sa mi zdá pri ich celkovom počte v inzercii podozrivé. Verso 1,8 zasa vraj malo problém so spotrebou oleja, takisto som viackrát čítal o nevhodnosti LPG v nich. O Carense veľa info nie je...
Ďakujem.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
90 % motoristov, čo si dali prerobiť benzinovy motor na LPG, tvrdia, že na plyn je motor živší a subjektívne ide lepšie ako predtým išiel na benzin
teda TOTO je podstatný dovod prerábky na LPG
další dovod je ten, že ked LPG stoji 1/2 toho
čo benzín
vobec netreba jazdiť nejako extra usporne a jazdí sa zväčša s ťažkou nohou a vo vrchnych otáčkach aby ten motor mal zvuk
to je další dovod prečo niektorí (aj ja) vidia výhodu v LPG
potom samozrejme nemože byt uspora nakladov 50 %
realne sa da z LPG ušetriť tak 35 - 40 % nakladov na palivo
Teda LPG nie je v prvom rade o šetrení,
podĺa mňa je to o lepšom pocite z jazdy a samozrejme
o väčšej porcii km pre toho,kto rád jazdí a šoferovanie pre neho je viac ako len presuvanie sa z bodu A do bodu B
Čo sa týka kupy auta už s LPG tam by som dal velmi detailne preveriť technicky stav,hlavne kondíciu motora,
to či ten motor je vhodny na LPG alebo nie je vhodný na LPG by som moc neriešil
opraviť sa dá všetko, alebo rovno vymeniť celý motor
len to potom už nie je o šetrení
pri tej porcii km ako chce zadavateĺ témy jazdiť by som sa rozhodol pre tu Toyotu verso
C-max je sympatickejší a aj praktickejší ,ale tam hrozia
poruchy elektriky aj ked su niektoré motory konštruovane ako bi-fuel...
teda TOTO je podstatný dovod prerábky na LPG
další dovod je ten, že ked LPG stoji 1/2 toho
čo benzín
vobec netreba jazdiť nejako extra usporne a jazdí sa zväčša s ťažkou nohou a vo vrchnych otáčkach aby ten motor mal zvuk
to je další dovod prečo niektorí (aj ja) vidia výhodu v LPG
potom samozrejme nemože byt uspora nakladov 50 %
realne sa da z LPG ušetriť tak 35 - 40 % nakladov na palivo
Teda LPG nie je v prvom rade o šetrení,
podĺa mňa je to o lepšom pocite z jazdy a samozrejme
o väčšej porcii km pre toho,kto rád jazdí a šoferovanie pre neho je viac ako len presuvanie sa z bodu A do bodu B
Čo sa týka kupy auta už s LPG tam by som dal velmi detailne preveriť technicky stav,hlavne kondíciu motora,
to či ten motor je vhodny na LPG alebo nie je vhodný na LPG by som moc neriešil
opraviť sa dá všetko, alebo rovno vymeniť celý motor
len to potom už nie je o šetrení
pri tej porcii km ako chce zadavateĺ témy jazdiť by som sa rozhodol pre tu Toyotu verso
C-max je sympatickejší a aj praktickejší ,ale tam hrozia
poruchy elektriky aj ked su niektoré motory konštruovane ako bi-fuel...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
z tych, co si napisal, len c-max a radsej 2,0... 1,8 jazdi skoro stale plny plyn, su viac znicene, a je tam treba kazdy konik, lebo aj tak sa ti to bude zdat lenive.. a ta uspora nikdy nie je 50%... inak ked uz tam mas spomenutu fr-v, tak ma kamarat taku srdcovku tusim prvy model, uz meni plasty, elektriku, svetla a blbosticky, len o motore a man.prevodvke akoby nevedel - s tym sa nic nerobilo nikdy, ale nema tam plyn!
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
1. Naozaj je to s tým 1,8 VVTi také zlé?
http://www.auto.cz/bazar-top-5-nejhorsi ... -1.8-VVT-i
Boli sme pozrieť jedno Verso a okrem toho, že piate dvere sa otvárajú strašne nízko sa mi ten kufor zdá dosť plytký, v porovnaní s C-Maxom zvlášť. A manželka zistila, že nie všetko je o výške posedu a výhľade, bude musieť aj trénovať.
2. Flexifuel u Forda je fabrické LPG alebo E85? Ak E85 robili sa aj LPG? Ako ich spoznám resp. mali normálne motory a motory na LPG rovnaké hlavy a ventily? Ak je to E85 má to nejaké úpravy/výhody ak by som to chcel prestavať na LPG?
3. Čo je tá čierna bradavica na prednej maske?
https://www.autobazar.eu/pics/2832/9439 ... el-lpg.jpg
http://www.auto.cz/bazar-top-5-nejhorsi ... -1.8-VVT-i
Boli sme pozrieť jedno Verso a okrem toho, že piate dvere sa otvárajú strašne nízko sa mi ten kufor zdá dosť plytký, v porovnaní s C-Maxom zvlášť. A manželka zistila, že nie všetko je o výške posedu a výhľade, bude musieť aj trénovať.
2. Flexifuel u Forda je fabrické LPG alebo E85? Ak E85 robili sa aj LPG? Ako ich spoznám resp. mali normálne motory a motory na LPG rovnaké hlavy a ventily? Ak je to E85 má to nejaké úpravy/výhody ak by som to chcel prestavať na LPG?
3. Čo je tá čierna bradavica na prednej maske?
https://www.autobazar.eu/pics/2832/9439 ... el-lpg.jpg
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných