Benzinove auta a pevne castice
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
Benzinove auta a pevne castice
Opat ponukam do plena kvoli, "polovacke" na dieslove motory, jeden zaujimavy clanok.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kol ... ky-mereni/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kol ... ky-mereni/
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Všetko toto je z hlúposti ľudí pre honbu za vysokými výkonmi.Pretože vysoký výkon nutne potrebuje technické riešenia ktoré na druhej strane priniesli nutnosť riešiť pomerne zložite čistotu emisií.Benzín sa uberá tou istou cestou a v ničom si nezadá ani v zložitosti.Ale...kto chce kam,postrčte ho tam
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Odhadovaná cena v článku pre benzínové DPF je 50-100 eur. To mi príde celkom v pohode (ak teda ten článok nekecá a bude to tak). Môj problém je iný (problém viac ľudí keďže čítam toto fórum) a to: čo sa stane keď už žiadna automobilka nebude ponúkať nepriamovstrekové hladké benzíny? Veď už teraz ich ponúkajú len zopár. Ja nepotrebujem litrový výkon 100 koní. Stačí mi aj 75 - na celé auto!!! Lenže ľudia chcú - automobilky vyhovejú - eu nariadi a sme tam (kde ja a pár ďalších byť nechceli), ale darmo.... zvezieme sa zo zvyškom populácie. Ja som len zvedavý čo sa stane keď tie nanotechnologické skvosty nebude vedieť nikto opraviť. Veď už teraz z toho majú mechanici guláš a to dpf pre benzíny sa ešte nerozbehlo. Potom bude sranda...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sú veci ktoré ľudia vidieť a počuť nechcú.To čo je zlé pre majiteľa auta,môže byť velmi prínosné pre dielňu.Zober to reálne tak,že z 99% platíš za opravu,nie za opravenie.A kto že už len nepochopí že to nie je "iba tak" opraviť to ak je to také zložité.A diagnostika je jedna katastrofa,raz hovorí že je niečo konkrétne vadné (potom sa ukáže že nie),potom zase píše že nie je chyba žiadna,len to akosi nie je dobré.No a teraz sa hnevaj na chudáka mechanika
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
z DPF v benzinoch vobec nemam tazku hlavu. Ani trochu.
Poprve pri praci vytvaraju ine castice nez diesle, podruhe teploty vo vyfukovom trakte su niekde totalne inde nez dieslove a s tym aj moznosti regeneracie (budu ukrutne castejsie, kratsie a uspesnejsie, tam kde diesel ide az do 700km tak benzin bude zregenerovany uz 5x), potretie ich nikto nepodtaca takym sialenym sposobom ako diesle a aj to prispieva k bodu cislo 2, postvrte ked tie filtre budu stat stovku alebo aj tri, tak je to rozdiel ked dieslove filtre stoja tisicku alebo tri (Honda, Ford, styri tisic v autorizaku za dpf, fakt).
Hlavne ta cenovka ukazuje ze benzinove dpfka budu totalne jednoduchsie nez dieslove.
V neposlednom rade aj technologicky pokrok, dieslakove su s nami uz viac ako dekadu - skoro dekadu a pol, cize 15 rokov, takze vyrobcovia mali priestor zozbierat nesmierne mnozstvo realnych skusenosti lebo presli cez X generacii tejto technologie. Odpalit trochu benzinu v dpfku je 100x jednoduchsie nez odpalit trochu nafty v dpfku - zober si ako pracuje nafta a ako benzin (špricka, sviečka, hajde vybuch za osem eur vyriesene, kde to spravis na diesliku...)
Spavam kludne. Tam kde je dpf pravom velky postrach diesla, tam bude dpf na benzine uplne v pohode. Ked dieslove bezne vydrzi 100.000km a pri primeranom pouziti aj cez 200.000km, mam take tusenie ze pre benzin bude hranica 300.000km absolutne bezna a tympadom ma to netrapi. Skor ti vyfuk odhnije vekom aj s celym dpf nez sa pokaka.
Poprve pri praci vytvaraju ine castice nez diesle, podruhe teploty vo vyfukovom trakte su niekde totalne inde nez dieslove a s tym aj moznosti regeneracie (budu ukrutne castejsie, kratsie a uspesnejsie, tam kde diesel ide az do 700km tak benzin bude zregenerovany uz 5x), potretie ich nikto nepodtaca takym sialenym sposobom ako diesle a aj to prispieva k bodu cislo 2, postvrte ked tie filtre budu stat stovku alebo aj tri, tak je to rozdiel ked dieslove filtre stoja tisicku alebo tri (Honda, Ford, styri tisic v autorizaku za dpf, fakt).
Hlavne ta cenovka ukazuje ze benzinove dpfka budu totalne jednoduchsie nez dieslove.
V neposlednom rade aj technologicky pokrok, dieslakove su s nami uz viac ako dekadu - skoro dekadu a pol, cize 15 rokov, takze vyrobcovia mali priestor zozbierat nesmierne mnozstvo realnych skusenosti lebo presli cez X generacii tejto technologie. Odpalit trochu benzinu v dpfku je 100x jednoduchsie nez odpalit trochu nafty v dpfku - zober si ako pracuje nafta a ako benzin (špricka, sviečka, hajde vybuch za osem eur vyriesene, kde to spravis na diesliku...)
Spavam kludne. Tam kde je dpf pravom velky postrach diesla, tam bude dpf na benzine uplne v pohode. Ked dieslove bezne vydrzi 100.000km a pri primeranom pouziti aj cez 200.000km, mam take tusenie ze pre benzin bude hranica 300.000km absolutne bezna a tympadom ma to netrapi. Skor ti vyfuk odhnije vekom aj s celym dpf nez sa pokaka.
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 17.01.2017 14:58 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Bude to trochu inak a ten optimizmus sa odparí rýchlejšie ako benzín.Bojuje sa z časticami a to bude zaujímavý boj,ovšem až sa vytratí populizmus,hlúposť a bočné zámery a začne sa problém preberať a riešiť zodpovedne a odpovede budú dávať ľudia ktorý problematike rozumejú.Jeden zaujímavý moment tam je,ale na "objavenie" aký kolosálny problém predstavuje to ešte iba čaká,dnes sú oči zahmlené a ešte sú na nich konské klapky.Na mamyslenie...
Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců
Len na okraj...polovica ľudí (asi ešte viac) si myslí že v DPF sa sadze zhromaždia a potom ich auto kdesi mimo mesta "vypráší" čiže iba ich vypustí kdesi inde.Ale títo ľudia čo sú úplne mimo realitu sú najväčší bojovníci a vždy to tak bolo aj bude.
Ale kedy sa začneme zaoberať zbytkom,tj z 5495 pevnými časticami.Oter z dielov aut je minimálne taký problém.Milióny ton prachu z pneumatík,kovu z kotúčov plus materiál obložení,materiál z povrchov ciest,je to kolosálne číslo a nás ešte iba čaká objavovanie dopadov na zdravie.Kde sa tie tony podejú ?! Ale to nik nechce seriozne riešiť,a dobre vie prečo.Stačí sa pozrieť na vzostup alergií detí.Riešime všetko ako populisti,ale tak sa správa celá spoločnosť,vždy sa to nesie viac na kecoch ako serióznych úvahách
Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců
Len na okraj...polovica ľudí (asi ešte viac) si myslí že v DPF sa sadze zhromaždia a potom ich auto kdesi mimo mesta "vypráší" čiže iba ich vypustí kdesi inde.Ale títo ľudia čo sú úplne mimo realitu sú najväčší bojovníci a vždy to tak bolo aj bude.
Ale kedy sa začneme zaoberať zbytkom,tj z 5495 pevnými časticami.Oter z dielov aut je minimálne taký problém.Milióny ton prachu z pneumatík,kovu z kotúčov plus materiál obložení,materiál z povrchov ciest,je to kolosálne číslo a nás ešte iba čaká objavovanie dopadov na zdravie.Kde sa tie tony podejú ?! Ale to nik nechce seriozne riešiť,a dobre vie prečo.Stačí sa pozrieť na vzostup alergií detí.Riešime všetko ako populisti,ale tak sa správa celá spoločnosť,vždy sa to nesie viac na kecoch ako serióznych úvahách
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
mp3turbo, ludia su uz tak zmagoreni, ze podtacaju aj atmosfericke benziny. Kamos na Hondackej 1.4 jazdi po meste na rovine na 6tke, lebo aktualna spotreba. Darmo budes vysvetlovat...
A ceny DPF filtrov znacne klesli, v tisicoch eur mozes kupit max. od svatej nemeckej trojice BMW, Audi, Mercedes.
A ceny DPF filtrov znacne klesli, v tisicoch eur mozes kupit max. od svatej nemeckej trojice BMW, Audi, Mercedes.
Naposledy upravil/-a Dep v 22.09.2017 09:30, upravené celkom 1 krát.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
Ja som osobne presvedceny ako mp3turbo, ze u benzinovych motorov s filtrami az taky problem nebude, pretoze u nich bude jednoduchsie splnit najzakladnejsiu podmienku regeneracie a nou je teplota. DPF nie je az taky strasiak ako vyzera ak u neho regeneracie prebiehaju v podmienkach ake si vyzaduje. Vacsim strasiakom su neznali mechanici v servisoch a hlupost cloveka, ktory auto vlastni. Len tak pre zaujimavost PSA koncom tohto roka predstavi benzinove motory 1,2 puretech, ktore budu s predstihom splnat normu EURO 6c a tym padom budu vybavedene DPF filtrami. Ked som tu tento clanok pridal tak hlavne preto aby sme si uvedomili aku nezmyselnu polovacku na diesle si zopar uradnikov za stolom vymyslelo, ktori tomu prd makovy rozemeju a na druhej strane si neuvedomuju, ze rovnaky problem produkuju aj dnesne priamovstrekovacie benzinove motory, ktore asi za chvilu budu mat objem 0,5 litra a vykon 200 kW.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Asi každý vychádza z iného zdroja informácií,ale benzín je problém už dnes aj keď ešte žiadny filter nemá.pokiaľ je niečo technicky v poriadku,je to radosť vlastniť,žiadne problémy.Ale ak sa už problém vyskytne,a prečo by sa nemal pri tej zložitosti,tak v opravárenstve ťahá kratšiu zápalku benzín.Pretože opravárenstvo v stave v akom je dnes,ešte plnohodnotne nevie opraviť tri generácie pozadu benzinový agregát.Z tisíc mechanikov,ak jeden vie zdiagnostikovať lambda sondu,samozrejme širokopásmovú,aké sa dnes zajtra budú výlučne používať.bude tu ešte plaču viac než dosť,a najhlasnejší bude ten nostalgický za starou technikou.ja nevidím ani malý krôčik aby sa servisná prax zlepšovala,a fórum je školský príklad.Alebo vidíte aby sa tu rozvinula zmysluplná rozprava pánov mechanikov.Ak si niekto myslí že jej niet preto,lebo tým prichádzajú o klientov,tak to je najväčší blud.Nič čo je len trocha zložitejšie si doma nik neurobí,ani vtedy ak sa dozvie niečo o technike,o procesoch a spôsoboch.Nemá šancu.A že je našlapnutá cesta pre dobrý život dielní a nie majiteľov aut,je tak isté ako v noci tma.Aj po rokoch si spomeniete čo som napísal o benzínoch.Budú ďaleko preklínanejšie než čokoľvek čo tu bolo.Vysoký výkon,zložitý stroj,nevedomý servis ...ako to môže skončiť ?!! Navonok je každý za čistý vzduch,ale ak bude cena zaň vysoká (a to bude) bude všetko inak.pre väčšinu ľudí je peňaženka dôležitejšia ako vzduch.Denne to dokazujú,že trepú o inom je na dlhú debatu,vždy klamali a vždy budú,tradícia tu má veľa desaťročí
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sú veci ktoré tu riešiť nejdú vonkoncom.V živote nepostavíš dom bez základov,ak predsa,nie je to dom ale latrína.Plus ešte maličkosť...ako sa dá riešiť na základe jednej vety ktorej nerozumie snáď ani ten čo ju písal ?! Ale zároveň musím napísať že večer čo večer dostávam aj také otázky kde ten čo sa pýta premýšla velmi precízne,má doslova perfektne zmapovaný problém a aj ho vie napísať do zmysluplného celku.Do riešení v ss sa nikto nenamotá z hlúpymi ani nenáležitými vecami ktoré všetko rozbijú,jedna aj druhá strana sa sústreduje na podstatu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], lamemnos a 85 neregistrovaných