1 023 217
inzerátov
Pridať inzerát

Benzinove auta a pevne castice

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 63
Nabehané: 1 dní 16 hod 22 min
Predmet: Benzinove auta a pevne castice PríspevokZaslal: 20.09.2017 09:32   
Opat ponukam do plena kvoli, "polovacke" na dieslove motory, jeden zaujimavy clanok.

http://www.autoforum.cz/zajima.....ky-mereni/
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (598)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9343
Nabehané: 3 mes 28 dní 17 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 20.09.2017 10:37   
Zase mala napoveda, ze preco ten filter vlastne vznikol :)
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.09.2017 11:57   
Všetko toto je z hlúposti ľudí pre honbu za vysokými výkonmi.Pretože vysoký výkon nutne potrebuje technické riešenia ktoré na druhej strane priniesli nutnosť riešiť pomerne zložite čistotu emisií.Benzín sa uberá tou istou cestou a v ničom si nezadá ani v zložitosti.Ale...kto chce kam,postrčte ho tam
Citovať
Factor
Povedomá tvár - Favorito (27)
Založený: 08 marec 2009
Príspevky: 249
Nabehané: 1 dní 14 hod 22 min
PríspevokZaslal: 20.09.2017 12:39   
Odhadovaná cena v článku pre benzínové DPF je 50-100 eur. To mi príde celkom v pohode (ak teda ten článok nekecá a bude to tak). Môj problém je iný (problém viac ľudí keďže čítam toto fórum) a to: čo sa stane keď už žiadna automobilka nebude ponúkať nepriamovstrekové hladké benzíny? Veď už teraz ich ponúkajú len zopár. Ja nepotrebujem litrový výkon 100 koní. Stačí mi aj 75 - na celé auto!!! Lenže ľudia chcú - automobilky vyhovejú - eu nariadi a sme tam (kde ja a pár ďalších byť nechceli), ale darmo.... zvezieme sa zo zvyškom populácie. Ja som len zvedavý čo sa stane keď tie nanotechnologické skvosty nebude vedieť nikto opraviť. Veď už teraz z toho majú mechanici guláš a to dpf pre benzíny sa ešte nerozbehlo. Potom bude sranda...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.09.2017 18:07   
Sú veci ktoré ľudia vidieť a počuť nechcú.To čo je zlé pre majiteľa auta,môže byť velmi prínosné pre dielňu.Zober to reálne tak,že z 99% platíš za opravu,nie za opravenie.A kto že už len nepochopí že to nie je "iba tak" opraviť to ak je to také zložité.A diagnostika je jedna katastrofa,raz hovorí že je niečo konkrétne vadné (potom sa ukáže že nie),potom zase píše že nie je chyba žiadna,len to akosi nie je dobré.No a teraz sa hnevaj na chudáka mechanika :)
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (409)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15656
Nabehané: 22 dní 12 hod 53 min
PríspevokZaslal: 21.09.2017 00:32   
z DPF v benzinoch vobec nemam tazku hlavu. Ani trochu.

Poprve pri praci vytvaraju ine castice nez diesle, podruhe teploty vo vyfukovom trakte su niekde totalne inde nez dieslove a s tym aj moznosti regeneracie (budu ukrutne castejsie, kratsie a uspesnejsie, tam kde diesel ide az do 700km tak benzin bude zregenerovany uz 5x), potretie ich nikto nepodtaca takym sialenym sposobom ako diesle a aj to prispieva k bodu cislo 2, postvrte ked tie filtre budu stat stovku alebo aj tri, tak je to rozdiel ked dieslove filtre stoja tisicku alebo tri (Honda, Ford, styri tisic v autorizaku za dpf, fakt).

Hlavne ta cenovka ukazuje ze benzinove dpfka budu totalne jednoduchsie nez dieslove.

V neposlednom rade aj technologicky pokrok, dieslakove su s nami uz viac ako dekadu - skoro dekadu a pol, cize 15 rokov, takze vyrobcovia mali priestor zozbierat nesmierne mnozstvo realnych skusenosti lebo presli cez X generacii tejto technologie. Odpalit trochu benzinu v dpfku je 100x jednoduchsie nez odpalit trochu nafty v dpfku - zober si ako pracuje nafta a ako benzin (špricka, sviečka, hajde vybuch za osem eur vyriesene, kde to spravis na diesliku...)

Spavam kludne. Tam kde je dpf pravom velky postrach diesla, tam bude dpf na benzine uplne v pohode. Ked dieslove bezne vydrzi 100.000km a pri primeranom pouziti aj cez 200.000km, mam take tusenie ze pre benzin bude hranica 300.000km absolutne bezna a tympadom ma to netrapi. Skor ti vyfuk odhnije vekom aj s celym dpf nez sa pokaka.
Citovať
petrisio
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 17 január 2017
Príspevky: 21
Nabehané: 2 hod 5 min
PríspevokZaslal: 21.09.2017 07:15   
zlozite nezlozite, neostava nam nic ineho nez sa tomu prisposobit, no vieme uz teraz, ze to nebude len tak
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.09.2017 07:48   
Bude to trochu inak a ten optimizmus sa odparí rýchlejšie ako benzín.Bojuje sa z časticami a to bude zaujímavý boj,ovšem až sa vytratí populizmus,hlúposť a bočné zámery a začne sa problém preberať a riešiť zodpovedne a odpovede budú dávať ľudia ktorý problematike rozumejú.Jeden zaujímavý moment tam je,ale na "objavenie" aký kolosálny problém predstavuje to ešte iba čaká,dnes sú oči zahmlené a ešte sú na nich konské klapky.Na mamyslenie...
Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců

Len na okraj...polovica ľudí (asi ešte viac) si myslí že v DPF sa sadze zhromaždia a potom ich auto kdesi mimo mesta "vypráší" čiže iba ich vypustí kdesi inde.Ale títo ľudia čo sú úplne mimo realitu sú najväčší bojovníci a vždy to tak bolo aj bude.
Ale kedy sa začneme zaoberať zbytkom,tj z 5495 pevnými časticami.Oter z dielov aut je minimálne taký problém.Milióny ton prachu z pneumatík,kovu z kotúčov plus materiál obložení,materiál z povrchov ciest,je to kolosálne číslo a nás ešte iba čaká objavovanie dopadov na zdravie.Kde sa tie tony podejú ?! Ale to nik nechce seriozne riešiť,a dobre vie prečo.Stačí sa pozrieť na vzostup alergií detí.Riešime všetko ako populisti,ale tak sa správa celá spoločnosť,vždy sa to nesie viac na kecoch ako serióznych úvahách
Citovať
Dep
Známa tvár - Feldo (51)
Založený: 15 jún 2009
Príspevky: 746
Nabehané: 7 dní 0 hod 44 min
PríspevokZaslal: 21.09.2017 08:05   
mp3turbo, ludia su uz tak zmagoreni, ze podtacaju aj atmosfericke benziny. Kamos na Hondackej 1.4 jazdi po meste na rovine na 6tke, lebo aktualna spotreba. Darmo budes vysvetlovat...

A ceny DPF filtrov znacne klesli, v tisicoch eur mozes kupit max. od svatej nemeckej trojice BMW, Audi, Mercedes.
_________________
Suzuki Swift GS 1.2 69kw (r.v. 2012)
before : Opel Omega 2.2 16V FL 106kw (r.v. 2000)
BMW E30 316 66kw (r.v. 1983)


Naposledy upravil Dep dňa 22.09.2017 08:30, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.09.2017 08:11   
Ešte len benzín sa podtáča,a to nie hoc ako.Dlho sa ohrieva,len málo z nich je v tejto veci dobrá.Fitre v benzínoch prídu hlavne pre vrstvené plnenie,motory budú (už sú) pracovať z obrovskou škálou bohatosti zmesy,to treba aj riadiť.Držte si peňaženky s prvým problémom
Citovať
easyridersvk
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 306
Nabehané: 2 dní 15 hod 5 min
PríspevokZaslal: 21.09.2017 09:13   
niekde som cital ze bezny clovek za rok vyfiltruje plucami zo vzduchu nejaku tonu bordelu...... este nech mi niekto ponuka biofilter....
k tomu podtacaniu benzinakov....chodim na benzine v podobnych otackach ako znamy na nafte, ale zas on viac toci tu naftu...myslim ze pod 2tisic ani nejde....
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 63
Nabehané: 1 dní 16 hod 22 min
PríspevokZaslal: 21.09.2017 09:50   
Ja som osobne presvedceny ako mp3turbo, ze u benzinovych motorov s filtrami az taky problem nebude, pretoze u nich bude jednoduchsie splnit najzakladnejsiu podmienku regeneracie a nou je teplota. DPF nie je az taky strasiak ako vyzera ak u neho regeneracie prebiehaju v podmienkach ake si vyzaduje. Vacsim strasiakom su neznali mechanici v servisoch a hlupost cloveka, ktory auto vlastni. Len tak pre zaujimavost PSA koncom tohto roka predstavi benzinove motory 1,2 puretech, ktore budu s predstihom splnat normu EURO 6c a tym padom budu vybavedene DPF filtrami. Ked som tu tento clanok pridal tak hlavne preto aby sme si uvedomili aku nezmyselnu polovacku na diesle si zopar uradnikov za stolom vymyslelo, ktori tomu prd makovy rozemeju a na druhej strane si neuvedomuju, ze rovnaky problem produkuju aj dnesne priamovstrekovacie benzinove motory, ktore asi za chvilu budu mat objem 0,5 litra a vykon 200 kW.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.09.2017 10:31   
Asi každý vychádza z iného zdroja informácií,ale benzín je problém už dnes aj keď ešte žiadny filter nemá.pokiaľ je niečo technicky v poriadku,je to radosť vlastniť,žiadne problémy.Ale ak sa už problém vyskytne,a prečo by sa nemal pri tej zložitosti,tak v opravárenstve ťahá kratšiu zápalku benzín.Pretože opravárenstvo v stave v akom je dnes,ešte plnohodnotne nevie opraviť tri generácie pozadu benzinový agregát.Z tisíc mechanikov,ak jeden vie zdiagnostikovať lambda sondu,samozrejme širokopásmovú,aké sa dnes zajtra budú výlučne používať.bude tu ešte plaču viac než dosť,a najhlasnejší bude ten nostalgický za starou technikou.ja nevidím ani malý krôčik aby sa servisná prax zlepšovala,a fórum je školský príklad.Alebo vidíte aby sa tu rozvinula zmysluplná rozprava pánov mechanikov.Ak si niekto myslí že jej niet preto,lebo tým prichádzajú o klientov,tak to je najväčší blud.Nič čo je len trocha zložitejšie si doma nik neurobí,ani vtedy ak sa dozvie niečo o technike,o procesoch a spôsoboch.Nemá šancu.A že je našlapnutá cesta pre dobrý život dielní a nie majiteľov aut,je tak isté ako v noci tma.Aj po rokoch si spomeniete čo som napísal o benzínoch.Budú ďaleko preklínanejšie než čokoľvek čo tu bolo.Vysoký výkon,zložitý stroj,nevedomý servis ...ako to môže skončiť ?!! Navonok je každý za čistý vzduch,ale ak bude cena zaň vysoká (a to bude) bude všetko inak.pre väčšinu ľudí je peňaženka dôležitejšia ako vzduch.Denne to dokazujú,že trepú o inom je na dlhú debatu,vždy klamali a vždy budú,tradícia tu má veľa desaťročí
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (598)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9343
Nabehané: 3 mes 28 dní 17 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 21.09.2017 12:19   
Ale ako sa tu da nieco riesit? Ked pride uz aspon minimalna sanca sa k niecomu dostat cez internet bez toho aby mal auto clovek na ociach tak sa dopytujuci odmlci a koniec. Ked chces informacie aby sa dalo pohnut z miesta tak casto nie je sanca sa k nim dostat, bud to nevie poskytnut samotny pytajuci sa alebo ani servis kde to auto je. Ak aj nejaka info pride stale je tam xy moznosti mimo toho. Priklad:

Auto ma problem bolo na diagnostike a vysledok je problem vaha vzduchu vycitane z diagnostiky mozno z jednej a mozno z troch vymenilo sa a nic ten isty problem dalej. Vysledok len prvy krocik co este nic neznamena a je uplne odlisny povie problem ale nema v tomto kroku na to ziadne riesenie preto je ich tam tych krokov dalsich XY. Ale jednoducho uz ten krok na zaklade, ktory bol vyrieknuty z diagnostiky a vymenena vaha vzduchu je v inom stroji nieco uplne ine


_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1787)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16841
Nabehané: 2 mes 25 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.09.2017 16:44   
Sú veci ktoré tu riešiť nejdú vonkoncom.V živote nepostavíš dom bez základov,ak predsa,nie je to dom ale latrína.Plus ešte maličkosť...ako sa dá riešiť na základe jednej vety ktorej nerozumie snáď ani ten čo ju písal ?! Ale zároveň musím napísať že večer čo večer dostávam aj také otázky kde ten čo sa pýta premýšla velmi precízne,má doslova perfektne zmapovaný problém a aj ho vie napísať do zmysluplného celku.Do riešení v ss sa nikto nenamotá z hlúpymi ani nenáležitými vecami ktoré všetko rozbijú,jedna aj druhá strana sa sústreduje na podstatu.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia