841 400
inzerátov
Pridať inzerát

Benzin vs Diesel

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
1234>
Autor Správa
satanislavv
Založený: 23 október 2017
Príspevky: 17
Nabehané: 4 hod 2 min
Predmet: Benzin vs Diesel PríspevokZaslal: 08.09.2019 09:35   
Čaute,

Zvažujem kúpu jazdenky s nájazdom do 100k.

Lenže zasekol som sa na probléme ci Benzin alebo diesel. Moja jazda pozostáva v dennom presúvani v BA do prace a z práce. No počas vikendu nabeham vždy minimálne 200km na výletoch, prevažne diaľnica a sem tam otočím aj Košice - BA.

Rocny nájazd mam 35-40 tisíc


Rozhodujem sa medzi Mazdou 6 2.0 Benzin alebo nejakým 2.0 tdi

Obávam sa ci diesel nebude moc trpieť v BA pri tých krátkych presunoch a ci mu stačí raz

týždenne "prefúkanie" v podobe výletu.

Za každú radu ďakujem
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1087)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26455
Nabehané: 3 mes 22 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 08.09.2019 10:14   
2.0 TDI akože VW? Tam sa nie je veľmi čo rozhodovať...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
satanislavv
Založený: 23 október 2017
Príspevky: 17
Nabehané: 4 hod 2 min
PríspevokZaslal: 08.09.2019 10:17   
Áno VW. Ako to myslíš? Nerozprávaj v heslach...

Sú zlé? Sú dobré?...
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (391)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6622
Nabehané: 13 dní 1 hod 46 min
PríspevokZaslal: 08.09.2019 10:33   
Toto je téma s rovnakým výsledkom ako Fico, alebo tí druhí. Skrátka sa pohádajú tábory. Ja som mal už kadečo. Maloobjem, velkoobjem z oboch druhov paliva a vo finále po takmer 40r skúseností mám už len diesle. Ak benzín tak len niečo pre radosť čo má 6+hrncov. Na bežné a komfortné jazdenie MNE! vyhovuje viac diesel. Keci ako trpí počas jazdy mestom je viac teória ako prax. To potom taxíky, poštárske dodávky, MHD busy.. by už dávno boli rad radom bezínové.
Ale:
1.táto téma je tu v histórii už asi miliontá
2. po 3 stranách nebudeš o nič múdrejší ako teraz

3. Tá 2l Mazda nie je zlý nápad
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16544
Nabehané: 27 dní 5 hod 6 min
PríspevokZaslal: 08.09.2019 10:56   
pri kazdotyzdennom 200km jazdeni mimo mesta mozes veselo zobrat aj diesel.

V meste sa DPF regeneruje niekde okolo 180 az 280km podla motora a jazd a rocneho obdobia. To ti na tyzdenne jazdenie staci. Idealne keby si mal nejake dlhsie jazdy cez to mesto, aby si nesiel 8 minut a 6km... tam sa motor neohreje. Ak jazdis 20km cez mesto a/alebo stojis v zapchach takmer pol hodinu, tak regen prebehne v pohode.

Dieslove taxiky nemaju problem v meste pretoze jazdia furt, vela a su prakticky furt teple. Regeneracie mozu veselo prebiehat. Obrovsky rozdiel ked sudruh obcan nahodi dieslik v zime, -5 vonku, prejde 9 km do roboty, tam to vypne a motor ani nedosiahol pracovnu teplotu. Potom vecer hajde domov ta ista trasa ale s rozdielom ze zastavenie v potravinach co znamena vypnut motor po 7km, po ochladnuti znovu nastartovat a dorazit dva kilometre domov.

Preto taxiky nemaju problem. Ked ma v lete viezol chlapcisko na letisko (BA - BA), tak mi povedal ze uz ma dnes 400km na budiku bez vypnutia motora. Dacia 1.5d, 350.000km na budiku, hrkalo to strasne vsetko vsade ale chlap hovoril ze ide bez zastavenia, ziadne problemy s motorom.

Pri 40.000km rocne bude rozdiel v spotrebe 2.0i alebo 2.0d, par stoviek eur. Ved si to vyrataj. Pri takom jazdeni ako si popisal nemam problem kludne doporucit aj moderny diesel s DPFkom (len neber tie 1.5d, 1.6d chrchle, ano, jazdi to, hybe sa to, ale proste neber) a takisto nemam problem kludne doporucit aj moderny priamovstrekovy benzin a kludne aj nieco starsie s LPGckom (len bacha na LPG, aby to bolo montovane na Slovensku dielnou ktora ma za sebou historiu).

Nenapisal si aky mas peniaz. Vidime kilometre ale nie prachy. 15.000 ? 30.0000 ?
Citovať
satanislavv
Založený: 23 október 2017
Príspevky: 17
Nabehané: 4 hod 2 min
PríspevokZaslal: 08.09.2019 11:02   
Presne mi išlo o to zimné jazdenie, lebo to bude presne tak ako hovorí, ze do prace sa budem suchat v zápche na studenom motore, do práce prídem na studenom a tak ho aj vipnem. A domov ta istá pesnička... Aj napriek tomu by bolo OK ísť do diesela? Práve z tohoto mam obavu..
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (866)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7503
Nabehané: 4 mes 3 dní 18 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 08.09.2019 12:43   
Väčšina autobusov MHD a väčšina taxikov dnes jazdí na plyne. Neviem ako robili staré diesle ,ale mne to kúrilo po 500m a po 3km som mal 90st. vodu.(hladký diesel s výkonom do 50kw)
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
mjz
Známa tvár - Feldo (76)
Založený: 06 september 2007
Príspevky: 2167
Nabehané: 5 dní 6 hod 17 min
PríspevokZaslal: 08.09.2019 12:48   
postarske dodavky maju velmi casto problem,hlavne cim je novsie tym je vacsi,by si sa divil ako casto odchadzaju dvojhmoty na novych autach vinou takej jazdy ako maju a este setrneho hnupa co tam sedi.nove auta maju urceny pocet km a idu prec - jazdia cely den,ale km po ulickach,ked si myslis,ze tomu motoru to nic nerobi sa mylis. .urcite je to aj dan ua tieto nove diesel sracky,ale skus sa spytat postarov na ich depky.postari isli cez skodu,potom vymenili za Peugeot,potom iveco,to za vw serble,teraz menili park na fiat.urcite je tam aj filozofia kto sa ako kde nabali,ale mam neskutocny prehlad o ich autach a servise este ked to davali na skoda 105,robur,avia a vykvet vsetkeho bola skoda favorit..ked ti niekto povie,ze diesel je v meste v pohode,este pri tvojej jazde ako pises,tak je to zarity disel-pacient.
_________________
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,


Naposledy upravil mjz dňa 08.09.2019 12:53, celkom upravené 1 krát.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (685)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11758
Nabehané: 4 mes 19 dní 18 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 08.09.2019 12:52   
az rozmyslas ci GDI benzin alebo naftu, tak to uz kup rovno kachle...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (557)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13466
Nabehané: 2 mes 3 dní 0 hod
PríspevokZaslal: 08.09.2019 15:32   
Sa mi páči ked niekto rieši spotrebu benzínu pri dlhých cestách, zrovna vtedy tie motory majú ukážkovú spotrebu
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (866)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7503
Nabehané: 4 mes 3 dní 18 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 08.09.2019 16:08   
Každý kto naozaj chce riešiť spotrebu - ide do plynu. A navyše je aj ukážkovo ekologický, to je tá pridaná hodnota.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (685)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11758
Nabehané: 4 mes 19 dní 18 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 08.09.2019 16:40   
lenze tu je auto vybere bud japonec, alebo grupa, tam uz sporak dlhsiu dobu je mimo uvahu, plyn uz zostane len pre nas veteranistov co nemame uz ani na benzin
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
satanislavv
Založený: 23 október 2017
Príspevky: 17
Nabehané: 4 hod 2 min
PríspevokZaslal: 09.09.2019 03:42   
Spotrebu nijak extra neriešim. Ide tu o výber vhodného motora pre môj štýl jazdenia. Preferujem diesel, diesel mam teraz a som s nim spokojny. Nebudem sa tu rozpisovať že som menil prácu a teda zmenila sa aj trasa. Ide o to ci ho neznicim dochádzanim do nej.

Trasa do prace je 6km z toho 2km čistá zápcha.

A potom víkendové flakanie kde veľakrát nemám problém nakrútiť 300km


Nebude to mesto príliš veľká smrť pre diesel? Hlavne v zimných mesiacoch kde ho nemám šancu zohriať na prevádzkovú teplotu?


Riesme prosím gro tejto veci
Diky za každú radu

P.s. Na auto som si vyhradil max 13 tisíc korún európskych.
Citovať
satanislavv
Založený: 23 október 2017
Príspevky: 17
Nabehané: 4 hod 2 min
PríspevokZaslal: 09.09.2019 03:51   
mp3turbo napísal:
pri kazdotyzdennom 200km jazdeni mimo mesta mozes veselo zobrat aj diesel.

V meste sa DPF regeneruje niekde okolo 180 az 280km podla motora a jazd a rocneho obdobia. To ti na tyzdenne jazdenie staci. Idealne keby si mal nejake dlhsie jazdy cez to mesto, aby si nesiel 8 minut a 6km... tam sa motor neohreje. Ak jazdis 20km cez mesto a/alebo stojis v zapchach takmer pol hodinu, tak regen prebehne v pohode.

Dieslove taxiky nemaju problem v meste pretoze jazdia furt, vela a su prakticky furt teple. Regeneracie mozu veselo prebiehat. Obrovsky rozdiel ked sudruh obcan nahodi dieslik v zime, -5 vonku, prejde 9 km do roboty, tam to vypne a motor ani nedosiahol pracovnu teplotu. Potom vecer hajde domov ta ista trasa ale s rozdielom ze zastavenie v potravinach co znamena vypnut motor po 7km, po ochladnuti znovu nastartovat a dorazit dva kilometre domov.

Preto taxiky nemaju problem. Ked ma v lete viezol chlapcisko na letisko (BA - BA), tak mi povedal ze uz ma dnes 400km na budiku bez vypnutia motora. Dacia 1.5d, 350.000km na budiku, hrkalo to strasne vsetko vsade ale chlap hovoril ze ide bez zastavenia, ziadne problemy s motorom.

Pri 40.000km rocne bude rozdiel v spotrebe 2.0i alebo 2.0d, par stoviek eur. Ved si to vyrataj. Pri takom jazdeni ako si popisal nemam problem kludne doporucit aj moderny diesel s DPFkom (len neber tie 1.5d, 1.6d chrchle, ano, jazdi to, hybe sa to, ale proste neber) a takisto nemam problem kludne doporucit aj moderny priamovstrekovy benzin a kludne aj nieco starsie s LPGckom (len bacha na LPG, aby to bolo montovane na Slovensku dielnou ktora ma za sebou historiu).

Nenapisal si aky mas peniaz. Vidime kilometre ale nie prachy. 15.000 ? 30.0000 ?




Limit som určil na 13000€ cez to nechcem ísť.
Zimné mesiace budú presne tak ako si napísal s rozdielom že cez víkend nakrútim tých 300km. Bude to veľký problém?
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16544
Nabehané: 27 dní 5 hod 6 min
PríspevokZaslal: 09.09.2019 07:27   
velky problem to nebude, ale maly problemik to moze byt.

Mas tolko penazi kolko si napisal. Ides kupit ojazdeny voz co bude mat nieco za sebou, nevies ake jazdy pred tebou jazdil (co ked este horsie nez tvoje), DPF uz rozhodne nebude nove - keby si kupil uplne nove auto, tam je samozrejme vacsi predpoklad ze to vydrzi...

uprimne, Mazdacky benzin ma vonku mimo mesta velmi slusnu spotrebu. Ked nie si pretekar ze nejazdis 140+ ale si kludny clovek respektujuci predpisy (pri jazde 115km/h namiesto 140 prides o 25 minut neskor durchom cez cele Slovensko ; napriklad Bratislava-Trnava sa drtivu vacsinu dna moze jazdit len 110km/h atd, atd) tak spotreba benzinu vonku nebude o moc vyssia nez spotreba dieslika. Okolo sestky sa pomotas aj so zoom-zoomom, dieslik by ti jazdil za päť.

Ale to mesto... osobne tiez prevadzkujem diesel ktory nevidi pracovnu teplotu od novembra do marca. Lenze je to 2001cka bez dpf, bez common railu, bez bez bez... bez vsetkych tych hypermodernych kravin ktore sialene trpia. Trasy mam 7-8km v Bratislave, z toho drtiva vacsina je cez Pristavny Most. Akurat moj stroj nevystrci nohu z mesta, furt len Bratislava. Za takychto podmienok neexistuje sanca ze by sa DPF poriadne regenerovalo, akykolvek novy stroj by som proste zavrazdil.

Vzhladom na profil trasy - ktory doteraz nebol uvedeny - ti radim benzin. Netvrdim ze by to diesel nerozdychal, pretoze tych 120km co spravis za tyzden v meste regeneraciu nepotrebuje, ale... z dlhodobejsieho hladiska moze byt sranda. Tie vikendove dialnice to budu silno zachranovat, ale to mesto nie je sranda - a zvlast s olejmi na 30.000km, to nech ta ani nenapadne. Maximalne 15.000km pri tychto jazdach, skor by som povedal 10.000km.

Kupis auto co ma povedzme 100.000 na budiku dnes. Za tri roky pri tvojom najazde to uz bude 220.000 a navyse s takymito mestskymi jazdami - to uz fakt zacina smrdiet prieserom. Teda vymenou DPF. Ked ti za tri-styri roky povedia ze pane pripravte si 1.500 eur, nebudes uplne nadseny. Mozno je lepsie strcit do roka 300-400 eur viac na palivo a mat klud, nez sa potom nervovat s obrovskou paletou. Mimochodom, 1500eur na vymenu DPF v Mazde6 ani nahodou nemusi stacit - Toyota mala tot nedavno filter za slabych 4.000 eur, slovom styri tisic. Nahrady neexistuju dodnes a vobec, nahrady aj na bezne auta (Oktavia, Passat atd) vobec nefunguju dobre.


Tazke rozhodnutie. Diesel je potencialny problem, benzinik to vydrzi urcite lepsie. Ale zase bude mat vyssiu spotrebu. Keby som ja riesil tvoj problem, isiel by som do niecoho starsieho, konstrukcne jednoducheho a prerobeneho na LPG. V meste spotreba 10 litrov cize lacnejsie nez diesel, vonku spotreba 7-9 litrov podla jazdy, cize lacnejsie nez diesel. A to vsetko bez dieslovych problemov a'la DPF, dvojhmota, turbodychadielko, vstrekovace, EGR ventily atd.

Co by som vybral ? Neviem. Z triedy aut ktore si spomenul zrejme Honda Accord, Chrysler 300c (veselo kupis aj novy model s uuuuuzasnym Pentastar 3.6i motorom co zerie LPG jak moj pes slaninu), nieco taketo. A este ti z 13k eurokorun aj nieco zostane.


Naposledy upravil mp3turbo dňa 09.09.2019 07:32, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Odpovedať Nová téma
1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut