983 578
inzerátov
Pridať inzerát

Autonabijačka aj pre AGM akumulatory.

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
semirr96
Založený: 11 marec 2009
Príspevky: 132
Nabehané: 10 hod 37 min
Predmet: Autonabijačka aj pre AGM akumulatory. PríspevokZaslal: 22.10.2018 19:58   
Ahoj, zhanam autonabijacku mala by nabijat klasicke aj AGM (gelove) akumulatory. Viete poradit pripadne aku mate doma a ste s nou spokojny. Najlepsie keby bola aj so ŠTARTOM. Ďakujem.
Citovať
sanches166
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 09 marec 2012
Príspevky: 72
Nabehané: 1 dní 15 hod 21 min
PríspevokZaslal: 22.10.2018 21:15   
AGM neni gelovka, vela ludi si to myli.
Citovať
semirr96
Založený: 11 marec 2009
Príspevky: 132
Nabehané: 10 hod 37 min
PríspevokZaslal: 23.10.2018 05:28   
Takze tu AGM nabijem aj klasickou nabijackou?
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (95)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 674
Nabehané: 3 dní 8 hod 55 min
PríspevokZaslal: 23.10.2018 13:47   
Z Lidla za 18 euro mám už pár rokov, spokojnosť.Minulý týždeň bola tuším za 15.
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (273)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2889
Nabehané: 15 dní 23 hod 35 min
PríspevokZaslal: 23.10.2018 14:27   
V podstate sa AGM akumulátor dá nabíjať podobne ako bežná olovená bateria, ale treba venovať zvýšenú pozornosť nabíjaciemu napätiu, pretože AGM batérie rovnako ako gelové akumulátory sú citlivé na vysoké nabíjacie napätie, u nich by nemalo prekročiť 14,6 V, inak sa skracuje životnosť.

Tzv. „inteligentné“ nabíjačky by to mali dodržať, ale pre istotu by malo byť na nich uvedené, že sú určené pre nabíjanie AGM batérií.

V literatúre sa uvádza, že postupovať by sa malo s využitím tzv. IU nabíjacej charakteristiky.
Nabíjanie sa zaháji konštantným prúdom (I) o veľkosti 0,1 menovitej kapacity batérie, až do času keď hodnota nabíjacieho napätia na svorkách dosiahne 14,4 až 14,6V , potom sa prepne na nabíjanie konštantným napätím (U) 14,4 až 14,6V, vtedy už ale ide do akumulátora, len malý prúd.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (438)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15878
Nabehané: 23 dní 10 hod 50 min
PríspevokZaslal: 23.10.2018 17:21   
toto tvrdi Varta :

https://dusj4r71pmvop.cloudfront.net/4414/6852/7692/Charging_AGM.jpg

takze to vyzera byt viac ako 14.6V, konkretne 14.8V a nemam tu ten druhy graf ktory v chladnom pocasi do zmrznutej baterie laduje az do 15.4V...


Standartne baterie to maju limitovane na 14.4V, nad tou hranicou uz zacinaju vyrazne plynovat co je neziaduje (v priebehu casu sa odhalia clanky, zacnu korodovat atd).

https://dusj4r71pmvop.cloudfront.net/7214/6852/7696/Charging_Flooded.jpg
Citovať
christiane
Známa tvár - Feldo (52)
Založený: 16 december 2011
Príspevky: 897
Nabehané: 13 dní 20 hod 28 min
Predmet: Re: Autonabijačka aj pre AGM akumulatory. PríspevokZaslal: 23.10.2018 17:34   
semirr96 napísal:
klasicke aj AGM (gelove) akumulatory.

AGM nie su gelove.
https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html#.W89MrUbiuIU
Nabijacka ktora vydrzi aj startovanie sa pohybuje v cenach vyssie.Ak to ma tenke kable,skoda penazi.Ja mam takuto bosch batmax 4 a nabijam s nou stale.Ma pomaly aj rychle nabijanie.To na rychlom nepouzivam,potom vrie elektrolit.
https://najdinavod.sk/navod-na-bosch-battmax-4/
Citovať
qwertzuiop
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 02 jún 2009
Príspevky: 311
Nabehané: 3 dní 17 hod 57 min
PríspevokZaslal: 23.10.2018 18:20   
bosch nabija klasicke 14.4, agm 14.7.

nabuduce overit fakty
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (226)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5198
Nabehané: 1 mes 0 dní 8 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 24.10.2018 15:10   
V podstate ide o to že AGM baterka v moto alebo scootri alebo aj v aute sa nabíja bežne na tých cca 14,4 14,5 V , Tak ju nabíja aj nabka na to určená . Ide o to že takéto napätie je ale na hrane a je povolené len krátkodobo. Preto ak sa takéto baterky používajú v záložných zdrojoch tak sa nabíjajú len na cca 13,8V kde sú na takom napätí pripojené nepretržite. To je totižto napätie kedy začne plynovanie a to nieje z dlhodobého hľadiska vhodné .
A k tým nabkám teraz, ak je nabka systému trafo - mostík a nejaký obmedzovač prúdu či už odpor alebo žiarovka alebo kondenzátor v primáre prípadne samotný vnútorný odpor trafa, tak tam to napätie môže vyliezť ozaj moc vysoko kľudne aj na 15-16V a to je pre utesnené AGM baterky dosť zle . Takže nabíjať sa dá aj AGM baterka kadejako a kadečím ale treba jej sledovať napätie a pri dosiahnutí 14,5V odpojiť. Ta LIdlova nabka je OK mám ju sám a pritom mám daľších doma robených nabíjačiek možno aj 5ks. Ona má aj režim zima a vtedy nabíja cyklicky vždy ak vystúpa napätie na nejakých 14,4 tak prestane a znova začne ak to klesne pod cca 13V tuším ...
_________________
SMART a SUZUKI BURGMAN 400 - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
Jericho
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 27 september 2006
Príspevky: 139
Nabehané: 1 dní 9 hod 6 min
PríspevokZaslal: 24.10.2018 18:02   
Top je asi CTEK ale skoro všetky dnes dostupné nabíjačky majú funkciu nabíjania AGM
celkom lacný so štartovaním je napr. Colentris Starter 2/12/75A
Citovať
xentry
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 59
Nabehané: 4 dní 14 hod 43 min
PríspevokZaslal: 24.10.2018 20:30   
Len pre zaujimavost. Aky priemer maju tie kable ku kliestom na tej Colentris nabijacke ak ma v sebe aj start aby pri 75amperoch nebola velka strata na voltoch?
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (438)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15878
Nabehané: 23 dní 10 hod 50 min
PríspevokZaslal: 25.10.2018 00:04   
nielen aky maju priemer, ale kolko z toho je aj skutocny kabel a kolko je buzirka :) uplne bezne pri lacnych kabloch, tucny ako prst v pohode 12-14mm, ale ked ho rozrezes tak vnutri ani dva milimetre kablu. Naposledy minuly tyzden som sa snazil nahodit jedneho pana s Toyotou s jeho kablami - ani prd, normalne zvadnute v ruke... moje trolejbusove som mal doma, tam mam dva centimetre mede, mozem s tym startovat Airbusy.

14.5V je prilis malo na ukoncovacie napatie pri nabijani AGM, nedaval som nahodou hore graf co tvrdi Varta ? Tak sem nemotajme ludove znalosti prosim... Je tam absolutne jasne napisane 14.8V pri ktorych sa nabijacia charakteristika ma prepnut na konstatne napatie a podla klesajuceho prudu na istej hranici jednoducho vypnut lebo baterka je na 100%.

Iste, aj ked budes koncit nabijanie AGM baterii pri 14.5V tak budu fungovat, akurat do nej dostanes len okolo 70% kapacity. Nemam presne zmapovane a neviem narychlo najst " kapacitny graf" ale 3.7V Li-Ion baterky funguju tak, ze ked pri nabijani dotknu 4.2V tak maju 80% kapacity - preto ich treba na 4.2V este klesajucim prudom "topovat" cize dorazit doplna presne ako je na grafe hore uvedene ABSORPTION. To ze maju 80% kapacity ked sa voltaz pri nabijani dotkne 4.2V nehovorim ja, ale hovori to Samsung, LG, Sony a podobne firmicky v ich datasheetoch takze to je nepriestrelna informacia, rovnako ako je nepriestrelna informacia ktoru som poskytol hore.

Hovori ju Johnsons Controls teda pardon Varta. A ti chlapci nieco o baterkach vedia. Poznamka prekladatela : pri AGM sa plynovania prilis moc nebojime ale samozrejme pustat tam 19V nie je v poriadku.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (353)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6341
Nabehané: 11 dní 16 hod 51 min
PríspevokZaslal: 25.10.2018 11:46   
Asi sa spýtam blbosť, ale rieši sa tu nabíjačka... A v aute je to jedno? Ja mam dual baterky systém a tá 2. je gelova na napájanie chladničiek, kanvice, vysielačky, nabíjačky na tablet, kameru... No nikdy ma nenapadlo riešiť čím sa to dá nabíjať. Je to určené do auta a doma, ak by, som potreboval, tak to nápojmi na nabíjačku co mám doma. I
Citovať
xentry
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 59
Nabehané: 4 dní 14 hod 43 min
PríspevokZaslal: 25.10.2018 17:59   
Ak mas dost moderne auto tak baterie ich nabijanie, vybijanie, stav su kontrolovane cez RJ popripade viac RJ. Na baterii je senzor, ktory sleduje bateriu. Preto sa pri tychto systemoch nasledne oznamuje autu aj vymena baterie.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (353)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6341
Nabehané: 11 dní 16 hod 51 min
PríspevokZaslal: 25.10.2018 18:47   
Myslím, že z tohoto pohľadu je moderné každé auto co má menej ako cca 20r. Lebo dual batery systém s gelovou som mal už v predchádzajúcom aute r.v. 2004.


Naposledy upravil Acon dňa 25.10.2018 18:49, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia