Automaticka prevodovka - vymenit olej?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
Auto bolo od prvého majiteľa, kúpené bolo na slovensku ako druhé auto v rodine. Plus môj kolega má tiež také BMW len v inej farbe s takým istým nábehom.
Ok, skúsme sa baviť o prevodovke. Bo niekde čítam že má byť žltý, inde že červený a keď sa to pomieša, tak je to na prd buď za studena, alebo za tepla
Ok, skúsme sa baviť o prevodovke. Bo niekde čítam že má byť žltý, inde že červený a keď sa to pomieša, tak je to na prd buď za studena, alebo za tepla
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Zase tu rozoberáte nájazdy. Moj vlastný otec mi ten rok keď auto predával hrdo uznámil. Vlani som na nej najazdil 112km. Tak čo tu riešite. Poznám kopu aut čo ako 20ročné nemajú 100tisíc. A jazdil som MB ktorý ako 7 ročný mal milion.
Olej vymeniť, a ja by som ju aj prepláchol.
Olej vymeniť, a ja by som ju aj prepláchol.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 10.08.2013 15:10 Zdieľať na Facebook
AISIN 6stupňový/Hyundai IX 55
Ahojte,
som 2 majiteľ Hyundai IX55, auto ma aktuálne 284 000 km , kupované na SR a servis prvého majiteľa len v Hyundai. Servisku mám , len čo ma zarazilo, že menili pravidelne oleje rozvodovka, zadný diferenciál, samozrejme motor ale v automatickej prevodovke NIE!!! Aj podľa knižky k autu, sa len kontroluje hladina oleja.
Chcem sa opýtať, či dať spraviť komplet preplach prevodovky? V hyundai , keď som sa pýtal nato, že oni to neodporúčajú...
Ak by ste mali tip na takýto servis v BA + západne SR budem vďačný
som 2 majiteľ Hyundai IX55, auto ma aktuálne 284 000 km , kupované na SR a servis prvého majiteľa len v Hyundai. Servisku mám , len čo ma zarazilo, že menili pravidelne oleje rozvodovka, zadný diferenciál, samozrejme motor ale v automatickej prevodovke NIE!!! Aj podľa knižky k autu, sa len kontroluje hladina oleja.
Chcem sa opýtať, či dať spraviť komplet preplach prevodovky? V hyundai , keď som sa pýtal nato, že oni to neodporúčajú...
Ak by ste mali tip na takýto servis v BA + západne SR budem vďačný
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
Určite preplach s výmenou filtra a vyčistenie ,poznám viacero ľudí ktorý nemenili olej a keď prevodovka začala haprovat išli na preplach a problémy zmizli
Preplach sa neodporúča u niektorých prevodoviek pokiaľ je filter zabudovaný vo vnútri prevodovky ,pretože nahromadené nečistoty by mohli upchat tento filter čo by viedlo k vážnym poškodeniam
Preplach sa neodporúča u niektorých prevodoviek pokiaľ je filter zabudovaný vo vnútri prevodovky ,pretože nahromadené nečistoty by mohli upchat tento filter čo by viedlo k vážnym poškodeniam
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Všeobecne platí,čím je km viac,tým väčšie riziko výmenou hrozí.Pokiaľ sa nejaká tá prevodovka "opravila" výmenou oleja,tak toľko isto ich po výmene začalo mať problémy ktoré dosiaľ nemali.
Myslím že platí aj to,že dielňa ktorá si nechce zarobiť na problém výmeny pri vysokých km urobia iba z jasným súhlasom a vedomím majiteľa že...čo sa môže stať sa často aj stane.Tj ak sa zlepší tak super,ale ak to prinesie problém dielňa ho na svoje plecia neberie.Inak k výmene nepristúpi.V podstate to aj je jediné rozumné čo s tým.Ak autorizák (vyrobca) tvrdí že netreba...treba bombardovať ich ak sa ukáže že opak je pravda.
Myslím že platí aj to,že dielňa ktorá si nechce zarobiť na problém výmeny pri vysokých km urobia iba z jasným súhlasom a vedomím majiteľa že...čo sa môže stať sa často aj stane.Tj ak sa zlepší tak super,ale ak to prinesie problém dielňa ho na svoje plecia neberie.Inak k výmene nepristúpi.V podstate to aj je jediné rozumné čo s tým.Ak autorizák (vyrobca) tvrdí že netreba...treba bombardovať ich ak sa ukáže že opak je pravda.
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 10.08.2013 15:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
uzasne dlho nemeneny olej v automate moze ciastocne zlepsovat opotrebene lamely - jeho ukrutne brusne charakteristiky sposobene obsahom oderovych castic (friction particles) na pocudovanie mozu pomoct/zabranit presmykovaniu ktore nastane s novym, vynikajucim olejom. To neznamena ze stary olej ma byt v prevodovke - to znamena, ze olej v automate sa musi menit pravidelne podla kilometroveho priebehu alebo podla veku, rovnako ako na motore.
Je obrovske riziko nechat stary 280.000km olej v automate, takisto je riziko (i ked mensie) vymenit za novy olej.
Ze sa automat dozije 280.000km bez vymeny oleja je len uzasna, uzasna nahoda a ooooooobrovske stastie. Za takych okolnosti menit je naozaj len s uvedomenim majitela ako spravne zaznelo : majitel vozu MUSI ROZUMIET MOZNYM NASLEDKOM. Nie z dovodu vymeny oleja [!!!] samotneho ale z dovodu ZANEDBANIA VYMEN OLEJA MNOHOKRAT PREDTYM (automat s 300.000km uz MUSI mat za sebou 5x vymeneny olej, kludne aj 10x podla podmienok v akych pracoval - si skuste nieco podobne predstavit s motorom).
Vymenu netreba robit 3x a nieco pojazdit medzi nimi - to nie je dolezite a uprimne, nicomu to nepomoze. Prave naopak. Ked tam nalejes 3 litre noveho oleja a najazdis 3.000km, ten novy olej znehodnotis tym 6 litrovym zostatkom stareho hnusneho. Potom das dalsie tri litre noveho oleja, vec sa opakuje i ked v mensom meritku. Po troj/stvornasobnej vymene NEMAS v prevodovke olej s vlastnostami noveho, ani z vedlajsej galaxie.
Keby som ja menil olej v tychto podmienkach, bolo by to asi takto : zistil by som kolko tam ma byt oleja, kupil o dobrych 5-6 litrov viac, zo zdvihnutym nastartovnym autom by som postupne dolieval kolko vytecie z automatu s postupnym preradovanim prevodov. Proste by som dostal celu napln von na jedenkrat, nie s jazdenim. Nutne sa musi vymenit filter, aj keby to znamenalo otvorit automat - najcastejsie su dole takze len odsrobovat vanu. Vyhybal by som sa prevodovkam ktore treba fyzicky rozobrat aby som sa dostal k filtru PRETOZE TAKE PREVODOVKY NIKTO NIKDY NERIESIL PORIADNE A MNE TA SVINA UMRE V RUKE. Oprava za 3000 eur minimum.
Na oleji co bude postupne vytekat uvidis vysledok svojej akcie, najprv bude cierny ako smola, potom bude postupne ruzoviet az nakoniec bude mat rovnaku farbu ako uplne novy olej. O par litrov navyse potrebujes presne kvoli tomu aby sa dokazal vyprckať cely objem, plus tam dochadza samozrejme k nejakej neefektivite.
https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M
No a hlavne... URCITE BY SOM NEKUPIL AUTIAK S 300.000KM KDE NIE JE MOZNE DOKLADOVAT VYMENU OLEJOV V AUTOMATE. Tam by som zacal
Je obrovske riziko nechat stary 280.000km olej v automate, takisto je riziko (i ked mensie) vymenit za novy olej.
Ze sa automat dozije 280.000km bez vymeny oleja je len uzasna, uzasna nahoda a ooooooobrovske stastie. Za takych okolnosti menit je naozaj len s uvedomenim majitela ako spravne zaznelo : majitel vozu MUSI ROZUMIET MOZNYM NASLEDKOM. Nie z dovodu vymeny oleja [!!!] samotneho ale z dovodu ZANEDBANIA VYMEN OLEJA MNOHOKRAT PREDTYM (automat s 300.000km uz MUSI mat za sebou 5x vymeneny olej, kludne aj 10x podla podmienok v akych pracoval - si skuste nieco podobne predstavit s motorom).
Vymenu netreba robit 3x a nieco pojazdit medzi nimi - to nie je dolezite a uprimne, nicomu to nepomoze. Prave naopak. Ked tam nalejes 3 litre noveho oleja a najazdis 3.000km, ten novy olej znehodnotis tym 6 litrovym zostatkom stareho hnusneho. Potom das dalsie tri litre noveho oleja, vec sa opakuje i ked v mensom meritku. Po troj/stvornasobnej vymene NEMAS v prevodovke olej s vlastnostami noveho, ani z vedlajsej galaxie.
Keby som ja menil olej v tychto podmienkach, bolo by to asi takto : zistil by som kolko tam ma byt oleja, kupil o dobrych 5-6 litrov viac, zo zdvihnutym nastartovnym autom by som postupne dolieval kolko vytecie z automatu s postupnym preradovanim prevodov. Proste by som dostal celu napln von na jedenkrat, nie s jazdenim. Nutne sa musi vymenit filter, aj keby to znamenalo otvorit automat - najcastejsie su dole takze len odsrobovat vanu. Vyhybal by som sa prevodovkam ktore treba fyzicky rozobrat aby som sa dostal k filtru PRETOZE TAKE PREVODOVKY NIKTO NIKDY NERIESIL PORIADNE A MNE TA SVINA UMRE V RUKE. Oprava za 3000 eur minimum.
Na oleji co bude postupne vytekat uvidis vysledok svojej akcie, najprv bude cierny ako smola, potom bude postupne ruzoviet az nakoniec bude mat rovnaku farbu ako uplne novy olej. O par litrov navyse potrebujes presne kvoli tomu aby sa dokazal vyprckať cely objem, plus tam dochadza samozrejme k nejakej neefektivite.
https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M
No a hlavne... URCITE BY SOM NEKUPIL AUTIAK S 300.000KM KDE NIE JE MOZNE DOKLADOVAT VYMENU OLEJOV V AUTOMATE. Tam by som zacal
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 95 neregistrovaných