Auto za studena strašne dymí

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Problemator
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 22.02.2020 00:03
Zdieľať na Facebook

Auto za studena strašne dymí

Príspevok od používateľa Problemator »

Zdravím, posledných pár dní mám problém s oktáviou 1 (diesel, rok 2000, 81kw, 350tis km). Pri štartovaní za studena ide z výfuku strašný dym, trocha horšie štartuje a ide akoby na 3 valce. Už po pár minútach keď sa motor trocha zohreje ide dymu menej a keď je zohriatý už nedymí, nabehne aj štvrtý valec a motor ide v pohode ako išiel vždy predtým. Začalo to robiť len nedávno, myslím že to začalo od vtedy keď som išiel po diaľnici zrazu som cítil ako auto samé od seba zrýchlilo, tak som sa zľakol, vyradil a motor išiel na plný plyn asi cca 5 až 10 sekúnd a potom sa dal do normálu. V spätnom zrkadle som videl ako počas toho chodu na plné otáčky išiel z výfuku riadny dym. Chcem poprosiť o radu v čom môže byť problém, či sa to už niekomu stalo a prípadne ako to vyriešil. Moc sa nevyznám, ale mám podozrenie či to nejak počas toho dymenia nespaluje aj olej z motora, lebo som si všimol aj úbytok oleja. Ďakujem za každú radu, ak bude treba niečo ešte upresním.
julko242424
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 12.01.2017 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julko242424 »

preto ti vyleteli otacky na dialnici a ubyva ti olej lebo cez turbo zerie olej.ci to ma na start vplyv objasni niekto mudrejsi.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To si mal dosť veľké šťastie, väčšinou motor zožerie celý objem motora až kým sa nezadrie. Vtedy treba zastať a zhasnúť motor cez zaradenú rýchlosť a nie vyraďovať na neutrál! Daj si to pozrieť do servisu kadiaľ sa dostáva olej do sania kým to neskončí tak ako to v 99% prípadov končí! Štartovanie je tvoj najmenší problém.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Síce nepíše nič o farbe dyme, ale nepredpokladám, že by bol biely. Takže tesnenie pod hlavou by určite nebolo prvé čo by som kontroloval.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

v servise treba pozriet interkuler, turbo a mozno tam uz bude aj viac problemov....
Problemator
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 22.02.2020 00:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Problemator »

Len mi povedzte, prečo keď je motor zohriaty tak už nedymí a ide normálne na 4 valce, či bude ozaj problém v turbe, alebo to bude dačo iné...
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

No preco,lebo piesty z kruzkami sa zohreju a teplom roztiahnu.Lepsie utesnia tlaky zatial co vlozka je chladena vodou a ostava viacmenej nemenna.Stieracie kruzky ti nestieraju olejovy film z vloziek co rozstrekuje kluka a nasledne sa olej spaluje.
Problemator
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 22.02.2020 00:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Problemator »

Ďakujem za vysvetlenie, ale čo to má s turbom? Snažím sa zistiť čo je tam vlastne pokazené.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tvoje turbo malo vtedy na dialnici v intercooleri olej a ten začalo cucať a vháňať do valcov, preto ten dym.
Pokazené mňžeš mať celkom všetko, čudujem sa že ten motor to prežil, väčšinou to končí celkovou deštrukciou motora.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Problemator
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 22.02.2020 00:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Problemator »

Keď je zohriatý ide ako hodiny ani nedymí takže zas všetko pokazené nebude. Môže byť pokazené ložisko v turbe a cez neho môže ísť olej do motora, alebo bohvie čo to môže byť kľudne dáka maličkosť. Nejak mi to nesúri preto som to zatiaľ neriešil no najbližšie chcem aspoň optický popozerať hadice a tak potom kúpiť repasované alebo iné turbo z iného auta potom sa uvidí a samozrejme skontrolovať aj to terajšie, každopádne potom napíšem v čom bol problém.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Problemator napísal: ale čo to má s turbom? Snažím sa zistiť čo je tam vlastne pokazené.
No preco,v turbe loziska musia byt mazane olejom.Cize ide olej do turba a z turba.Olej sa nesmie mimo lozisk inam dostat.Turbo ak zacne zo vzduchoveho filtra tahat vzduch vznikne podtlak a tak dosava cez olejovy labyrint v turbe aj olej ktory ide do cooleru a motora.
Stava sa to pokial sa olej meni od 10 000 km a viac u naftakov.V oleji je uz potom tolko karbonu ze teplotou sa zapecie labyrint v turbe a nasledne na to aj kruzky v piestoch.A zvysok uz poznas.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

christiane-ako vznikne podtalk medzi turbom a vzduchovym filtrom?Ake loziska su v turbe?
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Pretoze nasava vzduch a vzduchovy filter mu robi odpor.Uz som menil aj vzduchovy filter akoby prejdeny kolesom ,no a vyfukove lopatky zo sacimi lopatkami su na hriadeli ktora sa musi mazat.O klznych loziskach si este nepocul?
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Snažím sa zistiť čo je tam vlastne pokazené.
Trúfnem si tipnúť, že to ty z diskusií na nete určite nezistíš , alebo vyvodíš nesprávne závery. Ja osobne by som po takej príhode ako sa stala tebe na dialnici zaniesol auto dobrému, ale naozaj dobrému mechanikovi. A verím tomu , že okrm diagnostiky by sa ten motor aj otváral. To že motor po zahriatí nedymí vôbec ale vôbec nič neznamená. Len tak behni na emisnú, odmerajú ti ich aj mimo termínu a za dvacku budeš hneď lepšie v obraze. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

christiane-ano ved pocul,len ty pises o loziusku .Ziadny podtlak sa nevytvara medzi filtrom a turbom,dalej tlak oleja je vatsi v turbe ako samotny tlak v sacom potrubi,teda ak turbo tlaci olej do sania,to nie je kvoli podtlaku ako pises,ale o netesne "lozisko" a hriadele v turbe.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 51 neregistrovaných