Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 17.11.2023 13:49 Zdieľať na Facebook
Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Zdravim,
prosim vas o radu pri vybere modelu vozidla. Rozmyslam o kupe jazdenky tak okolo 15000 eur.
moja idealna predstava je:
- aby mi vydrzalo tak 4-5 rokov spolahlive
- na benzin (jazdim casto aj kratke trasy)
- manualna prevodovka
- vyssi podvozok (sem tam idem nejaky teren a nechcem mat z toho stres)
- relativne dobra spotreba pri 130km/h na dialnici (v tejto rychlosti vlastne vypalim 80% benzinu medzi BA a ZA)
Chapem ze tie podmienky su vzajomne protichodne, ale hladam co najlepsiu moznost v ramci nich.
Najskor som pozeral RAV4, ale pocul som o velkej benzinovej spotrebe, plus tie ceny su vyssie.
Potom moj favorit bola Vitara, ale tam som zistil ze ma len 5-stupnovu prevodovku, co mojmu laickemu mozgu hovori ze na dialnici bude mat vysoke otacky a teda aj vysoku spotrebu / prip opotrebovanie.
Nie som vobec v tomto zbehli takze na technicke detaily nebudem vediet odpovedat, viem len ako to auto chcem pouzivat a zopar nazorov co som pocul od kamaratov.
Dakujem!
prosim vas o radu pri vybere modelu vozidla. Rozmyslam o kupe jazdenky tak okolo 15000 eur.
moja idealna predstava je:
- aby mi vydrzalo tak 4-5 rokov spolahlive
- na benzin (jazdim casto aj kratke trasy)
- manualna prevodovka
- vyssi podvozok (sem tam idem nejaky teren a nechcem mat z toho stres)
- relativne dobra spotreba pri 130km/h na dialnici (v tejto rychlosti vlastne vypalim 80% benzinu medzi BA a ZA)
Chapem ze tie podmienky su vzajomne protichodne, ale hladam co najlepsiu moznost v ramci nich.
Najskor som pozeral RAV4, ale pocul som o velkej benzinovej spotrebe, plus tie ceny su vyssie.
Potom moj favorit bola Vitara, ale tam som zistil ze ma len 5-stupnovu prevodovku, co mojmu laickemu mozgu hovori ze na dialnici bude mat vysoke otacky a teda aj vysoku spotrebu / prip opotrebovanie.
Nie som vobec v tomto zbehli takze na technicke detaily nebudem vediet odpovedat, viem len ako to auto chcem pouzivat a zopar nazorov co som pocul od kamaratov.
Dakujem!
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Nejaká CX-5 v benzíne?
Ono SUV je krabica a neviem čo je pre teba prijatelná spotreba.
A ten terén občas je čo? Treba len vyšší podvozok, alebo aj 4x4, lebo ak netreba tak to by vyhovela aj nejaká Škoda Yeti s malým TSI
Akurát neviem ako spolahlivosť
Ono SUV je krabica a neviem čo je pre teba prijatelná spotreba.
A ten terén občas je čo? Treba len vyšší podvozok, alebo aj 4x4, lebo ak netreba tak to by vyhovela aj nejaká Škoda Yeti s malým TSI
Akurát neviem ako spolahlivosť
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
5 stupnova prevodovka - 6 stupnova prevodovka. To mas jedno. Posledny prevod rovnaky - velmi podobny. Pozri si na youtube ake otacky tocia auta, o ktore sa zaujimas.
Ja som riesil nieco podobne - seklo ma v krizoch a mam problem nastupovat vystupovat zo sedanov, na ktorych sa vozim. Obehal som mesiac pat aut - od 10 rocnych po 2 rocne. Vsetko vrazdy. Beriem novu arkanu.
Ja som riesil nieco podobne - seklo ma v krizoch a mam problem nastupovat vystupovat zo sedanov, na ktorych sa vozim. Obehal som mesiac pat aut - od 10 rocnych po 2 rocne. Vsetko vrazdy. Beriem novu arkanu.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 17.11.2023 13:49 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Vdaka. Co sa tyka 4x4 tak to nepotrebujem a asi preferujem to nemat, lebo som pocul ze to casto byva kazive.
Prijatelna spotreba je tak 7l pri 130km/h, co ta Mazda CX5 asi nema.
Momentalne jazdim na staruckom Ford Fusion, ktory ma nieco cez 7 a cakal by som ze ako doba pokrocila, budem vediet ziskat lepsiu spotrebu.
Ta Skoda Yeti nie je odveci, len teda v mojej hlave Skoda nepatri medzi kvalitne znacky, no nechal by som sa presvedcit.
ad Martin: vdaka za info, pozriem tie otacky. A teda tiez sa bojim kupit jazdenku, ale na nove by som mal prinajlepsom na Daciu...
Prijatelna spotreba je tak 7l pri 130km/h, co ta Mazda CX5 asi nema.
Momentalne jazdim na staruckom Ford Fusion, ktory ma nieco cez 7 a cakal by som ze ako doba pokrocila, budem vediet ziskat lepsiu spotrebu.
Ta Skoda Yeti nie je odveci, len teda v mojej hlave Skoda nepatri medzi kvalitne znacky, no nechal by som sa presvedcit.
ad Martin: vdaka za info, pozriem tie otacky. A teda tiez sa bojim kupit jazdenku, ale na nove by som mal prinajlepsom na Daciu...
-
- Príspevky: 918
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Ja som pre časté jazdy na chaty kúpil Xceed podvozok 184mm.predtym 8 -9 cm .7 stupňový automat.pri 130 km/h 2600 ot.na 6 stupni na manuálnej prevodovke 130 km/h 3100 ot
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Rozhodne to nestavaj na nutnosti 6-st. prevodovky. Mal som VW Touran 2003 1.9 TDI 74kW so 6-kvaltom, ale bol 7-miestny a na diaľnici boli aj na 6-ke otáčky zbytočne vysoké, čiže chcelo to 7-mičku Ale vieme prečo - auto museli sprevodovať "ľahšie" pre obsadenosť 7 osobami plus nejaká menšia batožina...
Suzuki Vitara je podľa mňa celkom dobrá voľba, keď zoženieš peknú za rozumné peniaze.
Technicky totožný "rodinnejší" S-Cross (vzadu trochu viac miesta a trochu väčší kufor) už v ľahkom teréne môže chytať spodným okrajom predného nárazníka (vlastná skúsenosť). Vitara je podvozkovo a predným/zadným previsom viac "terénna".
Aj Škoda Yeti je dobrá voľba, ak nájdeš peknú za zodpovedajúcu cenu. Len prvá generácia TSI motorov (EA111 s rozvodovou reťazou) nie je najlepšia voľba.
Suzuki Vitara je podľa mňa celkom dobrá voľba, keď zoženieš peknú za rozumné peniaze.
Technicky totožný "rodinnejší" S-Cross (vzadu trochu viac miesta a trochu väčší kufor) už v ľahkom teréne môže chytať spodným okrajom predného nárazníka (vlastná skúsenosť). Vitara je podvozkovo a predným/zadným previsom viac "terénna".
Aj Škoda Yeti je dobrá voľba, ak nájdeš peknú za zodpovedajúcu cenu. Len prvá generácia TSI motorov (EA111 s rozvodovou reťazou) nie je najlepšia voľba.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 17.11.2023 13:49 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Vdaka za postrehy.
Pozeral som tie otacky Vitari a vraj to je okolo 3300-3400 pri 130km/h. To mi nepride uplne idealne. Aj ten co to pisal sa vyjadril ze to auto sa citi najlepsie pri 120km/h. Ja potom svoju zenu stale nutim ist pomalsie a su z toho nervy.
Ale mozno to nie je taka velka vec ako sa mne zda, mozno by som mohol ustupit a kaslat na to.
Pozeral som tie otacky Vitari a vraj to je okolo 3300-3400 pri 130km/h. To mi nepride uplne idealne. Aj ten co to pisal sa vyjadril ze to auto sa citi najlepsie pri 120km/h. Ja potom svoju zenu stale nutim ist pomalsie a su z toho nervy.
Ale mozno to nie je taka velka vec ako sa mne zda, mozno by som mohol ustupit a kaslat na to.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Chceš nízke otáčky - potrebuješ buď výkon, alebo diesel...
Výkon musí byť taký aby mal silu utiahnuť hmotnosť auta.
Ak bude mať auto 1400kg, tak je rozdiel či ho bude poháňať výkon 80kW, alebo 120kW.
Logicky ten 120kW bude bežať na nižších otáčkach.
Výkon musí byť taký aby mal silu utiahnuť hmotnosť auta.
Ak bude mať auto 1400kg, tak je rozdiel či ho bude poháňať výkon 80kW, alebo 120kW.
Logicky ten 120kW bude bežať na nižších otáčkach.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Nechapem striktnej požiadavke na manualnu prevodovku,pri kupe noveho vozidla.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 17.11.2023 13:49 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
A je vykon v protiklade s podmienkou nizkej spotreby, alebo nie? Je to idealne pre mna teda hladat auta s vysokym vykonom?
Ad Laco: pisal som ze budem hladat starsie vozidlo v cenovej kategorii okolo 15 tisic. Tam je velke riziko ze o tu automatiku nebolo dobre postarane a ze by som s tym mohol mat dost problemy. Aspon tak som pocul...
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Chceš výkon musíš akceptovať aj spotrebu...
Ono to nejde všetko dokopy, že jednoduchý benzínový motor bez zbytočných kurvítok, výkonný ale s nízkou spotrebou, bežiaci na nízkych otáčkach. Bud to bude väčší atmosferický objem, alebo malé konštrukčne zložitejšie a servisne náročnejšie turbo...
Na druhú stranu zasa vyšší výkon znamená že výrobca môže dať prevodovke dlhšie prevody a teda motor pracuje pri nižších otáčkach.
Teraz si predstav teoretické možnosti, máš dve autá:
1. točí na dialnici pri 130km/h 3500rpm
2. točí na dialnici pri 130km/h 3000rpm
No logicky ten čo točí menej rpm musí menej krát zapáliť palivo teda ho spotrebuje menej, ale naopak používa väčšiu dávku paliva, lebo väčší objem.
Reálny príklad, berme nejaké auto kde je 1,4i - ked ho budeš hnať po dialnici 130km/h tak si beztak vypýta 7-8l, ja mám 2.5i ale pri tej rýchlosti na dilanici si vypýta 8-10l jednoducho nebude to žrať 2x tolko lebo takmer 2x väčší objem, ja mám priemer zhruba 9l
A tiež platí že ten slabý motor viac nahánaš ako ten silnejší, kde často stačí väčšinou jemne tlačiť plyn.
Otvor si spritmonitor.de a naklikaj si tam konkrétne autá, typ prevodovky a spodný limit nájazdu z akého je vypočítaný priemer si nastav od 5000km aby si tam nemal nejakých snaživcov čo skúšali jazdiť 2-3 nádrže na spotrebu a potom sa na to vykašlali a skreslujú bežný priemer.
Ako som písal, môžeš vyskúšať Yeti s malým TSI, ale aká je spolahlivosť ti zaručiť neviem, tam kde je turbo sa môže aj pokaziť, tam kde nie je sa pokaziť nemôže...
Za mna u turba je najhoršie, že ked padne do núdzaku, tak stratí okamžite výkon a to sú také situácie, že ked sa ti to stane pri obiehaní...
Alebo len tak, tak máš problém vôbec sa niekam doplaziť, lebo v núdzovom režime si rád ked to rozgúlaš na 60km/h
Na druhú stranu trebárs akože jednoduchý benzín v CX-5 už má priame vstrekovanie, tiež ako TSI a motory budú trpiet na zakarbonované sanie zvlášť ak budeš jazdiť také mestké motanice ako chceš.
Tu máš všetky benzínové CX-5 aj FWD aj AWD od 2012 po 2015, manuálnou prevodovkou nájazd nad 5000km a celkový priemer je 7,71l/km
Tu som dal zasa všetky YETI, kde sú aj 1.2 / 1.4TSI , rovnako s manuálnou prevodovkou, rovnako filter nad 5000km roky 2012 -2016 a priemer je 7,15l/100km
Rozdiel necelý liter benzínu a to je Mazda CX-5 samozrejme väčšia a ťažšia ako Yeti, má väčší kufor
Pre zaujímavosť som nastavil filter aj na všetky benzínové Dacie Duster 2015-2020 s manuálnou prevodovkou a všetkými benzínovými variantami vrátane 4x4 a tam je celkový priemer 7,73l/100km
Takže bud si kúpiš niečo ešte primitívnejšie (staršie a lacnejšie) a akceptuješ že to žerie napríklad o liter viac (napríklad nejaký Duster s 1.6SCe) Ono či to žerie 6,5l , alebo 7,5l je úplne jedno ak pri nákupe ušetríš 5000€ lebo kúpiš staršie lacnejšie auto.
Pretože 1l paliva je 1,7€ čo pri 1000km mesačne je 17€ a za rok 204€, teda za 5 rokov prejazdíš o 1000€ viac...
Ono to nejde všetko dokopy, že jednoduchý benzínový motor bez zbytočných kurvítok, výkonný ale s nízkou spotrebou, bežiaci na nízkych otáčkach. Bud to bude väčší atmosferický objem, alebo malé konštrukčne zložitejšie a servisne náročnejšie turbo...
Na druhú stranu zasa vyšší výkon znamená že výrobca môže dať prevodovke dlhšie prevody a teda motor pracuje pri nižších otáčkach.
Teraz si predstav teoretické možnosti, máš dve autá:
1. točí na dialnici pri 130km/h 3500rpm
2. točí na dialnici pri 130km/h 3000rpm
No logicky ten čo točí menej rpm musí menej krát zapáliť palivo teda ho spotrebuje menej, ale naopak používa väčšiu dávku paliva, lebo väčší objem.
Reálny príklad, berme nejaké auto kde je 1,4i - ked ho budeš hnať po dialnici 130km/h tak si beztak vypýta 7-8l, ja mám 2.5i ale pri tej rýchlosti na dilanici si vypýta 8-10l jednoducho nebude to žrať 2x tolko lebo takmer 2x väčší objem, ja mám priemer zhruba 9l
A tiež platí že ten slabý motor viac nahánaš ako ten silnejší, kde často stačí väčšinou jemne tlačiť plyn.
Otvor si spritmonitor.de a naklikaj si tam konkrétne autá, typ prevodovky a spodný limit nájazdu z akého je vypočítaný priemer si nastav od 5000km aby si tam nemal nejakých snaživcov čo skúšali jazdiť 2-3 nádrže na spotrebu a potom sa na to vykašlali a skreslujú bežný priemer.
Ako som písal, môžeš vyskúšať Yeti s malým TSI, ale aká je spolahlivosť ti zaručiť neviem, tam kde je turbo sa môže aj pokaziť, tam kde nie je sa pokaziť nemôže...
Za mna u turba je najhoršie, že ked padne do núdzaku, tak stratí okamžite výkon a to sú také situácie, že ked sa ti to stane pri obiehaní...
Alebo len tak, tak máš problém vôbec sa niekam doplaziť, lebo v núdzovom režime si rád ked to rozgúlaš na 60km/h
Na druhú stranu trebárs akože jednoduchý benzín v CX-5 už má priame vstrekovanie, tiež ako TSI a motory budú trpiet na zakarbonované sanie zvlášť ak budeš jazdiť také mestké motanice ako chceš.
Tu máš všetky benzínové CX-5 aj FWD aj AWD od 2012 po 2015, manuálnou prevodovkou nájazd nad 5000km a celkový priemer je 7,71l/km
Tu som dal zasa všetky YETI, kde sú aj 1.2 / 1.4TSI , rovnako s manuálnou prevodovkou, rovnako filter nad 5000km roky 2012 -2016 a priemer je 7,15l/100km
Rozdiel necelý liter benzínu a to je Mazda CX-5 samozrejme väčšia a ťažšia ako Yeti, má väčší kufor
Pre zaujímavosť som nastavil filter aj na všetky benzínové Dacie Duster 2015-2020 s manuálnou prevodovkou a všetkými benzínovými variantami vrátane 4x4 a tam je celkový priemer 7,73l/100km
Takže bud si kúpiš niečo ešte primitívnejšie (staršie a lacnejšie) a akceptuješ že to žerie napríklad o liter viac (napríklad nejaký Duster s 1.6SCe) Ono či to žerie 6,5l , alebo 7,5l je úplne jedno ak pri nákupe ušetríš 5000€ lebo kúpiš staršie lacnejšie auto.
Pretože 1l paliva je 1,7€ čo pri 1000km mesačne je 17€ a za rok 204€, teda za 5 rokov prejazdíš o 1000€ viac...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
michalspisiak...A je vykon v protiklade s podmienkou nizkej spotreby, alebo nie?
Do stajene pribudne ďalších 50 koní,je ťažké domyslieť či im vystačí seno prípadne sa ho minie ešte menej ? Za predpokladu že budú špičkovo vyšlachtené by to mohlo platiť. Zvyklo platiť že to "vyšlachtenie" tiež treba zaplatiť a bežne to býva viac peňazí než by spapali tie sedliacke nešlachtené.Dnešný svet je tak zmagorený že je možné všetko,akurát čo sa nezmenilo že za všetko treba platiť stále viac doslova každým dňom.
Do stajene pribudne ďalších 50 koní,je ťažké domyslieť či im vystačí seno prípadne sa ho minie ešte menej ? Za predpokladu že budú špičkovo vyšlachtené by to mohlo platiť. Zvyklo platiť že to "vyšlachtenie" tiež treba zaplatiť a bežne to býva viac peňazí než by spapali tie sedliacke nešlachtené.Dnešný svet je tak zmagorený že je možné všetko,akurát čo sa nezmenilo že za všetko treba platiť stále viac doslova každým dňom.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Len tak opatrne pripomeniem, že tu na fore je Martin Cichý, ktorý dlhodobo prevádzkuje Dustery na lpg. Aktualna cena lpg je 70 centov. Čo tak opýtať sa priamo niekoho kto naozaj vie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Pripomienka je správna,ale neaktuálna.Kým nie sú vyčerpané všetky iné možnosti tak nie je žiadna rozumná vonkoncom aplikovateľná.Platí všeobecne.Dobré a rozumné veci nikoho nezaujímajú
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Re: Auto s vyssim podvozkom a relativne dobrou spotrebou na dialnici
Ford Kuga 2.0 tdci 110kw by možno spĺňala podmienky okolo 15000.
Dá sa hodiť na 132kw a 400nm a šestka ťahá po dialnici lepšie.
Spotrebou by sa dalo do 6,5l na dialnici
Dá sa hodiť na 132kw a 400nm a šestka ťahá po dialnici lepšie.
Spotrebou by sa dalo do 6,5l na dialnici
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 84 neregistrovaných