Auto na dlhé trasy s vyšším posedom

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
Stfn
Založený: 07 máj 2017
Príspevky: 19
Nabehané: 4 hod 22 min
Predmet: Auto na dlhé trasy s vyšším posedom PríspevokZaslal: 17.07.2020 20:52   
Zdravím vospolok.
Obraciam sa na vás o radu ohľadne kúpy auta.
Momentálne jazdím na audi a4 b6 avant, M6, rv2004,96kW/Diesel/410.000 km
Jazdím cca. 1200 km jeden smer. Ročný nájazd 55 až 60.000. Auto chcem používať tak 3-4 roky.
Výška 190 cm.
Chcel by som auto s vyšším posedom a dostatočným objemom kufra. Cena tak 10-12.000.
Rozmýšľal som aj nad Volkswagen caddy maxi, v civilizovanej verzii, no už som dostal zopár upozornení, že je príliš hlučné. Takže to padá.
Rozmýšľam nad týmito vozidlami: (sú napísané v akom poradí ma napadli, nie podľa preferencie) .

BMW 2xx Gran Tourer
Citroën Berlingo
Fiat Doblo
Ford C-max/S-max/Galaxy
Mazda 5
Mercedes B-Klasse
Nissan NV200
Opel Zafira Tourer
Peugeot Partner
Seat Alhambra
Toyota Verso
Volkswagen Golf Sportsvan/Touran/Sharan

Potrebujem poradiť na čo pri ktorom dať pozor a aký motor je najlepší.
Chcem si ich tak či tak vyskúšať, ale ktoré mám rovno vyradiť, alebo čo iné by ste odporučili.
Vopred vďaka za vaše rady.
Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 354
Nabehané: 16 dní 7 hod 57 min
PríspevokZaslal: 17.07.2020 21:12   
Z ekonomického hľadiska by som Ti odporučil fiat doblo, je to dobrý sluha
Citovať
Stfn
Založený: 07 máj 2017
Príspevky: 19
Nabehané: 4 hod 22 min
PríspevokZaslal: 17.07.2020 21:14   
Ok, a aký Motor?
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4346
Nabehané: 27 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 18.07.2020 01:49   
Podľa toho na čom zadávateľ témy jazdí teraz,z Fiatom Doblo nebude spokojný s dynamikou.
Ja by som sa priklonil ku Fordu
alebo Alhambra,ak je pán silno pro-koncernovo orientovaný
Ak peniaze nie sú až taký veľký problém jednoznačne by som bral imidžove BMW.
Citovať
a566
Povedomá tvár - Favorito (20)
Založený: 06 apríl 2020
Príspevky: 304
Nabehané: 3 dní 6 hod 49 min
PríspevokZaslal: 18.07.2020 05:38   
to ci mu bude stacit dynamika, tak by asi take auta nedaval do zoznamu.
v tomto pripade je nutne mat spolahlivost,komfort,vydrz, spotreba.

na imidz sa mozes vysr..ked motor nebude spolahlivy. vid bmw problem s retazami aj pri nizkych nabehoch.
Citovať
Stfn
Založený: 07 máj 2017
Príspevky: 19
Nabehané: 4 hod 22 min
PríspevokZaslal: 18.07.2020 06:32   
Áno, imidž neriešim. Ide mi skôr o spoľahlivosť, komfort a výdrž. Momentálne natankujem plnú doma a v cieli vystúpim bez medzitankovania. To sa mi už nepodarí, to mi je jasné, keďže novšie nádrže sú podstatne menšie.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.07.2020 07:36   
Vzhladom na to čo máš teraz budeš zmenu trpko ľutovať každý deň po
Citovať
Stfn
Založený: 07 máj 2017
Príspevky: 19
Nabehané: 4 hod 22 min
PríspevokZaslal: 18.07.2020 07:41   
@mhlavaty

Čo by si teda odporúčal?
Nie som zaškatulkovaný. Ak máš nejaké nápady, budem rád ak sa o ne podelíš. Ďakujem

Tieto autá boli len aká taká predstava. No nebránim sa žiadnej alternatíve. Nemusím sedieť za každú cenu vyššie. Dávnejšie som mal Sharana prvej generácie, a pamätám si len toľko, že bolo pohodlné vozenie... No s týmito novšími typmi nemám skúsenosť.
Akurát čo som mal možnosť dva krát s firemným BMW 418d cestovať domov, tak som ho po druhej ceste s vďakou vrátil. Taký som bol dolamany z tej sedačky.


Naposledy upravil Stfn dňa 18.07.2020 07:50, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 354
Nabehané: 16 dní 7 hod 57 min
PríspevokZaslal: 18.07.2020 07:48   
laco1871 napísal:
Podľa toho na čom zadávateľ témy jazdí teraz,z Fiatom Doblo nebude spokojný s dynamikou...


Co by nebol, vsak 2.0 je silnejší ako to audi co ma teraz a vzhľadom k tomu ze je to taka krabica ma to veľmi dobre jazdné vlastnosti
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2582)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21552
Nabehané: 4 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.07.2020 08:14   
Problém vidím v tom čo sa získa a čo sa stratí.A najviac v tom,čo sa od auta čaká na dlhej ceste, najviac spolahlivosť a určite neurazí úspornosť bez obmedzenia možnosti tomu trocha pridať a nemať vír v nádrži.Chodieval som presne také -jedna cesta 1200 a toľko aj späť,dva razy v týždni,ešte si pamätám čo sa s tými cestami spája.
Problém z autami z výberu nevidím,nájde sa tam adept,ale nie ako náhrada za to,čo už je v dome.Pokoj z akým si sadne majiteľ do auta s tým,že za pár hodín určite a spokojne vystúpi v cieli cesty.Schopnosť jazdiť nekonečne spolahlivo a úsporne,v asi najlepšom servisnom zázemí...za to po r.2010-2012 už je problém nájsť náhradu.Nie žeby neboli autá dobré atd. ale sú už z inými požiadavkami,z desiatkami.. ale,financie nevynímajúc
Neviem povedať typ,ale úprimne povedané ani nemám odvahu.Posledné generácie pri 50-60 tis km majú závažné problémy a poruchy ktoré dokonca nutne musí riešiť výrobca v spolupráci so značkovým servisom.Okolo komína nech sa deje čo sa deje,ale v cudzine ostať na dialnici,to sú iné dopady a poznám ich cenu ako "záchranár" som pár prípadov riešil,majiteľ nevedel riešiť svoj problém tam.
To všetko dokopy mi vychádza tak, neviem dať radu človeku ktorý sedí v lepšom než vie získať.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (807)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 13239
Nabehané: 5 mes 7 dní 23 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.07.2020 08:23   
v tejto suvislosti sa priamo ponuka otazka, preco zname superdobre, ide vymenit za nieco uplne ine
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 354
Nabehané: 16 dní 7 hod 57 min
PríspevokZaslal: 18.07.2020 08:32   
Však to tam písal audi bude hrať už iba druhé husle, nejde tam klíma, chce väčší kufor, a kto vie v akom stave už bude to auto
Citovať
Stfn
Založený: 07 máj 2017
Príspevky: 19
Nabehané: 4 hod 22 min
PríspevokZaslal: 18.07.2020 08:38   
Ďakujem vám za reakcie.
@mhlavaty máš pravdu. Pred troma rokmi som presne pre toto kupoval auto pred rv 2005. Kvôli spoľahlivosti, etc.
Tu zároveň aj odpoveď na ďalšiu otázku, prečo výmena. (V konečnom dôsledku auto zostane aj naďalej doma, ale ako rezervné. Resp. takú som mal predstavu.) Má najazdené cez 4xx.xxx km, čo nie je problém pre daný motor. Ale posledne mi druhý krát odišla Klima - v inom príspevku. Za ďalšie, mal som predstavu že by som si občas zobral so sebou aj moto menšieho rozmeru. A v neposlednom rade, prepis tohoto auta na D značky nedáva zmysel - to novšie by išlo zrejme na ne.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (629)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18687
Nabehané: 1 mes 9 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 18.07.2020 08:45   
z toho vyberu s prihliadnutim na SPOLAHLIVOST ... fakt neviem. Benzinove bez turba budes šomrať, aby sa dal prerobit na LPG aby si udrzal naklady pri tych kilometroch rocne to musi byt nepriamovstrek co HADAM splna len Toyota (neviem ake maju motory ! overit !) ale s LPG si zhasol ako fajka v Nemecku.

Na diesel tu cestu dáš, ale s LPGckom hadam ani do polovicky neprides a tankovat LPG volakde na dialnici je o nicom, to stoji rovnako ako diesel u nas doma.

No, cele sranda. Osobne riesim podobnu dilemu okrem toho rocneho najazdu. Davam prec 1.9tdi 85kW 2001 a neviem cim ho nahradit. 13 rokov u mna chodil ako mulica, sice len okolo komina, ale bez zastavenia, bez naznaku cirkusu, s milionom kilometrov (ozaj). A tu vidim ze jednemu skape spojka pri 60.000km, druhemu pri 27.000 DSGcko, tretiemu dojde močovinovy system na rakovinu pri 50.000km, pri 88.000km sa zakarbonoval a zastavil dvojturbovy priamovstrek benzinik od BMW (335i), hentie novodobe vyhonene "300d" Mercedesy su v skutocnosti 2.0 objem hadam s desiatimi turbami, silno drzim palec udrzat pri zivote po zaruke mimo autorizaku... hlavne aby to penazenka vydrzala lebo DPFko nevydrzi, to je jasne.

Vyberas v cenovo optimalizovanej triede. BMW2, najlacnejsi sunt co vyrabaju. Motory dogabane s Pezotom, ohlodane az na kost z cenovo/materialoveho hladiska, vybombovane ekonomickym oddelenim do vysin z hladiska vykonoveho (ked konkurencia ma 150 koni, my nemozeme mat 110 bez ohladu na zdravy rozum a objem).

Berlingo, Partner. Lacna konstrukcia. Zafira. Naschvaly jak svina, natrikrat zlomit ruku ked sa chces dostat k spojke, a nejaky FAS to vymyslel tak ze veci su dostupne vzdy z druhej strany aby bezali hodiny v servise.

Z hentoho vyberu viem velmi opatrne skusit doporucit snad 2.0d motory od Fordu a VW, uz su vyrabane milion rokov, maju miliardy kilometrov. Napriek svojim predpokladom semtam prekvapia, vyzaduju si dopriat vcasny servis. Potom sluzia. Samozrejme s ohladom na dobu, je tam DPF, mas tam mocovinu (podla toho co vyberies, ktory rocnik), mas tam toto a hento, turbo ti casom "zatvrdne" lebo po dialnici jazdis na tempomat konstantne a zanesie sa vnutorna variabilita.

Ked si zoberem ze na tom chces nakrutit stvrt miliona za 4 roky... kup si nieco co bolo drahe ako nove. Masina ktora stoji uz od 35.000 eur vyssie nova (sharan) je konstruovana inak nez masina ktora stoji uz od 12.000 eur (doblo, partner).

K nemeckym znackam sa viaze jedna drobnost : povinnost rocne platit cestnu dan. Kludne aj 800 eur rocne. Cize za 4 roky to mas 2.500 eur pri lacnom aute (600 eur rocne), kludne aj 3.500 eur pri drahsom aute len tak fikne. A to je cislo ktore sa pocita. Respektive musi pocitat.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1115)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 9946
Nabehané: 5 mes 6 dní 17 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 18.07.2020 08:58   
Vedel by som tu napísať vela , ale zase by sa všetci škaredili , že píšem k zadávatelovi a nie k autám. Takže napíšem len moju priamu skúsenosť.
citácia:
A v neposlednom rade, prepis tohoto auta na D značky nedáva zmysel - to novšie by išlo zrejme na ne.

Dcéra takto jazdila na slovenských značkách vo švajci - keď ju už upozornili, tak sme začali hladať a porovnávať a jednoznačne vyšlo lepšie kúpiť tam auto ako tam prihlasovať slovenské. Myslím že nemci to budú mať podobné. Teraz práve menila Subaru za Daihatsu a je neskutočne nadšená (ako ženská) Ale bacha , ona chodí v takých výškach ako keby tu chodila zo Štrby na Skalnaté pleso. a napriek tomu švajčiari tie cesty volajú dialnica a dávajú si za ne platiť. Preto 4x4
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut