Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

herin
Príspevky: 1261
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa herin »

Ahojte,
Chcem sa spýtať a aj podeliť s vami s jednou záležitosťou.
Môj šéf vo firme a aj kamarát si kúpil v roku 2018 Opel Grandland s motorom 1,2 trojvalec.
Auto funglovica z autosalonu z MaH Polianky v BA. Ja som si v tej dobe kúpil nový passat B8 a aj jeho som prehováral nech si zoberie Tiguana/potreboval menšie SUV/, ale neprehovoril som ho, lebo na Opla mu dali 5 000 eur zľavu a presne o tolko bol tiguan drahší.
Tak s ním jazdil takmer každý deň a prvé problémy začali pri nejakých 50 000 kilometroch.
V aute sa každú chvílku po prejdení aj 500 km začala rozsvecovať kontrolka že treba doplniť olej..tak každú chvílku sa doplňal olej...išiel s tým do servisu kde auto kúpil kde mu bolo povedané, že to ono má tak citlivý ten senzor, ža už ked tak chýba 1-2 deci oleja tak už to hned oznamuje..neskôr pri nejakých 70 000 km sme išli spolu niečo vybavovať ale každý vlastným autom a jeho Opel skončil na odťahovke-začal z neho tiecť benzín-praskla nejaká hadica...tak po pobyte auta 10 dní v servise sa to vymenilo/nemali náhradné diely/ a auto odovzdané ako opravené...
o nejaký mesiac neskôr začalo auto trhať a opäť začalo vypisovať že chýba olej...späť do servisu..zase tam nejakú dobu pobudlo...ak sa nemýlim ich vyjadrenie bolo, že všetko je v poriadku atd....doliali olej....
a pecka prišla začiatkom oktobra, ked auto išlo na výmenu oleja pri 98 000 km teda klasickú garančku nakoľko je záruka na motor 5 rokov, tak radšej sme s tým chodili tam...
Ich oznámenie bolo, že odišli piestne kružky a preto to auto žralo tolko oleja a že motor je už neopraviteľný nakolko aj keby to vymenili, tak ten olej tie krúžky už nevedia udržať..
Inak nejaký technik čo tam bol tak povedal, že v ten týžden je to už tretí taký istý motor čo ide na výmenu...
Takže najprv sa čakalo 2 týždne na motor..ten prišiel 13.10. do servisu a že hned začnú pracovať na výmene a do týždňa by malo byť auto hotové to teda malo byť 20.10. potom volali okolo 25.10. že nemajú nejaké tesnenia a že to treba len originál a čakaju na ne..odvtedy sa viac neozvali...ešte sme tam volali nejako pred 3 týždnami a odpoved bola nemaju tesnenia :)...
Čo sa dá robiť v takomto prípade, ked je to auto tak dlho v servise?zažil to už niekto a ako to dopadlo?
Auto sa dalo myslím 5 oktobra do servisu a odvtedy je tam...
fzubaty
Príspevky: 1542
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ak je auto na firmu, môžeš si akurát pískať. Bohužiaľ. Všetky právne kroky ťa budú stáť iba peniaze....
martincichy
Príspevky: 5422
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa martincichy »

§ 437
(1)
Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.

(2)
Dokiaľ kupujúci neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy podľa odseku 5, je predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť kupujúcemu vynaloženie neprimeraných nákladov.

(3)
Ak kupujúci požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel predávajúcemu, uplatniť iné nároky z vád tovaru, okrem nároku na náhradu škody a na zmluvnú pokutu, ibaže predávajúci oznámi kupujúcemu, že nesplní svoje povinnosti v tejto lehote.

(4)
Dokiaľ kupujúci neurčí lehotu podľa odseku 3 alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže predávajúci oznámiť kupujúcemu, že vady odstráni v určitej lehote. Ak kupujúci bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia lehoty podľa odseku 3.

(5)
Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej z odseku 3 alebo 4, môže kupujúci uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní predávajúceho na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení lehoty podľa odseku 3 alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu predávajúceho meniť.

Písomne sa informujte o priebehu reklamácie. Je zrejmé, že nedošlo k určeniu lehoty opravy písomnou formou. Môžete tak urobiť teraz. Zákon nehovorí, kedy sa to má urobiť.
michalsnv
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 16.10.2016 16:30
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa michalsnv »

Zdravím!

Nemám vek ani vzťah k takýmto fóram, ale náhodou som si všimol tento príspevok.
Tak ti napíšem moju skúsenosť za posledné 2 roky.
Rok 2021 som kúpil nový elektrický Peugeot 208. Mal som ho rok. Z toho pol roka bol v servise.
Nebudem popisovať všetky poruchy. Tiež bol na firmu po všetkých možných pokusoch o súdny spor a aspoň spätný výkup auta, som po zhodnotení právnikom predal auto so stratou sám.
Následne rok 2022 nový Ford Tourneo Custom. Mali sme ho 8 mesiacov z toho 5 striedavo v servise a posledné 2 mesiace bolo celé 2 mesiace v servise. Taktiež tá istá procedúra ako s Peugeotom, ale našťastie oni našli svojho kupca " chudáka ". Prerobil som len 1000 euro.
A to moja spoločnosť robí outsourcing služieb pre advokátske kancelárie, takže mám právnikov plný telefón.
Toľko času a peňazí koľko minieš na spory ti určite stojí za to, to radšej predať so stratou.
Po týchto dvoch sme mali na skúšku ešte Mercedes C rv 2021 a to ti poviem, že chvala bohu, že len na skúšku. Bola to predvádzačka, na ktorej po 11000 km vrzgalo aj víčko na palivo. Katastrofa.
Tak som si nakoniec našiel v DE AUDI A8 z 2017 s najazdenými 25000 km.
Také sú bohužiaľ dnešné autá. Výrobcovia sa spoliehojú na to, že zákazník je tupec a nerozumie autám.
Keď sme chceli vrátiť ten Peugeot, tak asi po tretej návšteve mi príjmací technik povedal, že to nie je auto vyrobené pre zrelých vodičov. NAOZAJ TAK VRAVEL!!!
vykopanafosilia
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Klasika, to sú značkové servisy... V jednom ťa presviedčajú že je normálne aby auto žralo olej, v inom menia len polovicu oleja a polovicu náplne nechajú starú, inde zasa majú "miesto na vytrepávanie vzduchových filtrov", lebo zákazníkovi ho síce naúčtujú, ale nevymenia. Nič z toho som si nevymyslel, všetko sa to reálne stalo.
No a do ďalšieho značkového servisu idem zajtra už s piatou reklamáciou, pričom štvrtý krát sa jedná o trhanie motora na voľnobehu. Začalo to pri 5000 km a robí to dodnes (23 000 km).

Argument servisu, prečo mi nevymenia trysky? Lebo "diagnostika nič neukázala"!! Hovorím im, však na to netreba diagnostiku, že ten motor trhá, je aj počuť, aj cítiť. Odpoveď? Vraj "bez diagnostiky mi nikto nič nevymení". Normálne sa aj čudujem, že mi na trojmesačnom aute uznali reklamáciu na nefunkčné strešné okno, lebo tam by tiež diagnostika "nič neukázala" :-)

Rozdiel medzi značkovým servisom a tými, ktorí chlapci zo značkových servisov volajú že "garážové" je ten, že v značkových majú sekretárky s peknými nohami a ponúknu ti kávu.
A to je asi tak všetko.

Nájdi si iný servis. Po novom ti už záruka platí aj pri servisovaní v neznačkovom servise, pokiaľ použijú originál diely a príslušenstvo.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa pidizvi »

citam, ale nevidim v tom priebehu napisane, ze by ti teraz riesili reklamaciu. Iba ze si tam bol na garancku a oni ti dobrovolne opravovali/menili aj ten motor. Dobrovolne cakas 2 mesiace, pockas aj dalsi.
Cize zrejme sa tu vobec neriesi reklamacia, ale iba nejaka ustretovost voci zakaznikovi. Netusim ako funguju tie predlzene zaruky na 5 rokov nad ramec zakona a este k tomu pri firemnych zakaznikoch.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa autolaik »

Mozes prosim napisat viac ohladne toho e 208 peugeotu? Kludne aj do sukromnej spravy. Mam ho tiez, najazdenych zatial cca 25.000km. Mam uz vymenenu nabijacku na zvolavacku. Vopred vdaka.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa seven549 »

neviem co sa stazujete na servis.

ten nema diely pretoze aj ten co tie diely dodava napr fabrika ich nema.co sa vyrobi ide hned na nove auto.moze sa tu na hlavu otocit kazdy nespokojny zakaznik skratka je problem so vsetkym uz snad 2 roky.

autorizak urcite nevrati peniaze za auto koli tomu ze nema diely.

az take jednoduche to nieje ako ze si kupim z lidla pohare a na druhy den idem vratit.

nedavno co som bol v honde opravovali auto doycny nedobrzdil na prechode a sekol to do druheho auta.servis cakal -----4 mesiace------- na dodanie predneho naraznika na 6 rocnu hondu crv.

u forda som cakal v lete 40 dni kym dodali origo tlmice.

cakam uz 4 mesiace kym mi vymenia tesnenie hlavy valcov a na dalsom aute treba nove celne sklo.to meska uz 5 tyzdnov kym si servis najde cas.2 auta v prdeli.jazdim dalsim.

pred rokom som cakal 7 tyzdnov kym sa vymenili rozvody.

nedavno tu bola tema s vw ako tiez nemaju diely,majitel caka na riadiacu jednotku


ja som mal odjakziva doma viac aut,3 telky,3 mobily,3 noteboky,2 vysavace,2 kosacky atd.vsetko co sa pokazi ma svoj cas na opravu alebo kupu noveho.vcera som kupil novy tablet akcia este z blackfriday.a kedze bola dobra cena tak 2x lebo jeden sa vzdy pokazi a reklamacia je?????? 30 dni.a aby som necakal tak vybalim druhy a ficim dalej.nedavno odisla elektroluxka pracka odislo cerpadlo.prisiel opravar no bohuzial nemame 3 tyzdne kym to dostali,este ze som staru nechal v pivnici odlozenu.

pred 8 rokmi sa mi stalo ze bankomatova karta nesla.nemat vzdy v penazenke odlozenu aspon papierovu 100fku tak z kaufladnu idem s holou ritou.

bohuzial je to dnes problem co sa tyka nielen aut.treba sa stym naucit zit,nie proti tomu bojovat.
tuninka
Príspevky: 839
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa tuninka »

keď to tu tak čítam, tak keď sa mi roztrhol rozvodový remeň a náš aj keď dedinský, ale dobrý servis to opravoval 2 mesiace, pričom tam menili rozvody a motor musel von z auta, vačky, zdvihátka, trysky a preventívne drážkový remeň, termostat, filtre a tesnenia, tak to ešte môžem brať ako bleskovú opravu ????.... :2f93:
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa oco13 »

Tuninka to isté u Milana za týždeň? cca už je to hádam aj 10 rokov. Záleží od mechanika.
A potom ešte jedno auto tiež u neho, po čelnom náraze , ale išllo ešte po svojich - tam sa len motor vyberal 18 hodín - pri búračke sa nosníky "zavreli" a priškripli motor - auto muselo ostať celé aby odišlo po vlastných do šrotu a tak sa nedalo rezať.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Seven , zaujímavé je keď si objednám hociaké diely ráno tak mi 95% prídu do obeda , a sú to kvalitné diely , na čelné sklo pilkington na Cabrio som čakal 4 HODINY , a nebolo predražené ako v autorizaku . Tesnenia , hadice , rozvody , remene ,filtre všetko príde do pár hodín , najviac som čakal na oem diel držiak nárazníka pod xenon na Megane Cabrio a to trvalo 2 dní
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa oco13 »

Miroslav a nemôže tam byť rozdiel cash a záruka?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Záruka ti platí na každý diel rovnaká , a platí sa pri dodaní dielov , a na margo oem diel Renault držiak nárazníka v Renaulte stal 58eur a cez dodávateľa oem Origo stal 26,80eur rozdiel ja hádam dostatočný ,,, Mondeo Mk4 vyhrievané čelné sklo v roku 2014 vo Forde značka pilkington aj od výroby v autorizaku 1216eur + práca ,,, V pilkingtone pilkington sklo 823eur + výmena aj tu bol rozdiel dostatočný. Lanko kapoty vo Forde 56eur v FDiely originál oem 17eur
Naposledy upravil/-a miroslav114 v 02.12.2022 13:24, upravené celkom 1 krát.
tuninka
Príspevky: 839
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa tuninka »

no len to asi objednávaš diely na staršie autá, ktoré majú skladom a čakáš deň - dva.... ale na nové autá ešte diely nemajú.... tak čakáš mesiac....dva.... :zg282:
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Auto je v značkovom servise 2 mesiace neopravené.

Príspevok od používateľa oco13 »

Miroslav - bolo to myslené tak že ak si opravu platí zákazník tak dodavatel ma peniaze okamžite, ak sa auto opravuje v rámci záruky, tak to schvaluje 10 ludí.
Rovnako pri kúpe na fakturu je iná ochota ako pri platbe v hotovosti - osobne som to zažil.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných