Auto do 5000 eur na dialnice.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 23.04.2018 21:09 Zdieľať na Facebook
Auto do 5000 eur na dialnice.
Poradte mi auto na dialnice do 5000 eur. (Samozrejme s nejakym dalsim sevisom pocitam)
Hladam pohodlne auto s dostatocnym vykonom. Benzin alebo Nafta. Chcem to len na dialnicne jazdy a za rok natocim 10 000km ( preto moze byt aj benzin) Najazdene kilometre kľudne nad 200 000. Rocnik od 2010. Donedavna som mal Volvo V70 2.4D , rad by som nasiel auto ktore sa mu pohodlím aspon priblizuje. Nesmie to byt zadokolka. Zvazujem Citroen C5 2.0HDI, Peugeot 508 sa mi zdal prilis tvrdy podvozok, Mozno Insignia. Napada vas nieco dalsie? Teraz mam Toyotu Auris 1.6 Valvematic, fajn auto ale nie na dialnice
Hladam pohodlne auto s dostatocnym vykonom. Benzin alebo Nafta. Chcem to len na dialnicne jazdy a za rok natocim 10 000km ( preto moze byt aj benzin) Najazdene kilometre kľudne nad 200 000. Rocnik od 2010. Donedavna som mal Volvo V70 2.4D , rad by som nasiel auto ktore sa mu pohodlím aspon priblizuje. Nesmie to byt zadokolka. Zvazujem Citroen C5 2.0HDI, Peugeot 508 sa mi zdal prilis tvrdy podvozok, Mozno Insignia. Napada vas nieco dalsie? Teraz mam Toyotu Auris 1.6 Valvematic, fajn auto ale nie na dialnice
-
- Príspevky: 678
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Ta c5 je fajn. Insigniu ani zadarmo.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 23.04.2025 08:03 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Jasné, tu je stručné zhrnutie: Hľadáte pohodlné auto na diaľnice do 5000 eur, ideálne benzínové alebo naftové, s kilometrami nad 200 000, ročník od 2010. Preferujete model, ktorý sa pohodlím priblíži Volvu V70 2.4D, ale nesmie byť zadokolka. Zvažujete Citroën C5 2.0HDI alebo Opel Insignia, no Peugeot NJMVC 508 sa vám zdal tvrdý. Máte aktuálne Toyotu Auris 1.6 Valvematic, ktorá je však nevhodná na diaľnice.
Naposledy upravil/-a rixipe3363 v 24.04.2025 06:36, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 19.04.2021 10:28 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Za danú cenu sa dá bez väčších problémov zohnať Fiat Croma z roku 2010 alebo 2011, len sa treba poobzerať po konkurenčných inzertných serveroch, lebo v aktuálnej ponuke sú len autá vyrobené do roku 2009.
Croma je veľmi pohodlná, výborne odhlučnená, dobre vybavená a na diaľnici je ako doma. Žiadny motor nie je vyslovene nespoľahlivý, ale vzhľadom na diaľničné použitie by som dal prednosť silnejším verziám (benzínový 2.2 108 kW alebo naftové 1.9 16V 110 kW a 2.4 147 kW). Prevodovky sú manuálne alebo automatické (hydromenič Aisin), v prípade benzínových verzií majú päť stupňov a naftové motory sú kombinované so šesťkvaltmi (2.4 iba s automatom). Pri naftových motoroch je automat určite lepšou voľbou, lebo šesťstupňový manuál M32 je chúlostivý a poruchový.
Dobrou voľbou by mohla byť Croma s motorom 1.9 16V a s automatickou prevodovkou, prípadne aj 2.4 s automatom, ak je zadávateľ zvyknutý na prejav naftového päťvalca z Volva. Croma ponúka veľa muziky za málo peňazí, len sa netreba nechať odradiť znakom na kapote - mne už slúži viac ako päť rokov a som s ňou veľmi spokojný.
Croma je veľmi pohodlná, výborne odhlučnená, dobre vybavená a na diaľnici je ako doma. Žiadny motor nie je vyslovene nespoľahlivý, ale vzhľadom na diaľničné použitie by som dal prednosť silnejším verziám (benzínový 2.2 108 kW alebo naftové 1.9 16V 110 kW a 2.4 147 kW). Prevodovky sú manuálne alebo automatické (hydromenič Aisin), v prípade benzínových verzií majú päť stupňov a naftové motory sú kombinované so šesťkvaltmi (2.4 iba s automatom). Pri naftových motoroch je automat určite lepšou voľbou, lebo šesťstupňový manuál M32 je chúlostivý a poruchový.
Dobrou voľbou by mohla byť Croma s motorom 1.9 16V a s automatickou prevodovkou, prípadne aj 2.4 s automatom, ak je zadávateľ zvyknutý na prejav naftového päťvalca z Volva. Croma ponúka veľa muziky za málo peňazí, len sa netreba nechať odradiť znakom na kapote - mne už slúži viac ako päť rokov a som s ňou veľmi spokojný.
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 23.04.2018 21:09 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Dik za tip, na Cromu som zabudol.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
michal.... Pri naftových motoroch je automat určite lepšou voľbou
Pokiaľ automat podtáča,tak to má za následok nejednu poruchu emisného systému,v dobrom prípade zníženie intervalu čistenia sacích ciech,turbíny a sytému recyrkulácie spalín. Ja považujem automat za hrobára neftových motorov,v podstate aj tá rozumná časť uživateľov jazdí na S-ku aby motor preraďoval pri vyžších otáčkách. Dokonca dva krát sa vypomstí jazda na nízke otáčky,pretože u aut z prepínaním tlaku oleja motory bežia na ten nízky prevažný čas a to je tá najkratšia a zároveň najdrahšia cesta na cintorín motorov
Pokiaľ automat podtáča,tak to má za následok nejednu poruchu emisného systému,v dobrom prípade zníženie intervalu čistenia sacích ciech,turbíny a sytému recyrkulácie spalín. Ja považujem automat za hrobára neftových motorov,v podstate aj tá rozumná časť uživateľov jazdí na S-ku aby motor preraďoval pri vyžších otáčkách. Dokonca dva krát sa vypomstí jazda na nízke otáčky,pretože u aut z prepínaním tlaku oleja motory bežia na ten nízky prevažný čas a to je tá najkratšia a zároveň najdrahšia cesta na cintorín motorov
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 19.04.2021 10:28 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Pán Hlavatý, ďakujem za spätnú väzbu, vážim si ju.
Čo sa týka prevodoviek, nie som žiadny vyznávač automatov, doteraz som vlastnil len autá s manuálmi, s ktorými som zatiaľ spokojný (s ohľadom na môj ročný nájazd, profil ciest a štýl jazdenia). Pri zháňaní Cromy som mal záujem o exemplár s benzínovým motorom, čo trochu komplikovalo situáciu, lebo benzínové Cromy sú omnoho zriedkavejšia ako naftové, ale aj tak som mal možnosť vyberať z troch kusov (2x automat, 1x manuál), pričom nakoniec u mňa skončilo vozidlo s manuálnou prevodovkou, ktoré mi vyhovovalo jednoznačne najviac.
Háčik je však v tom, že naftové Cromy s manuálnym radením sa kombinujú výlučne s neslávne známou šesťstupňovou prevodovkou M32 (na rozdiel od benzínových verzií, ktoré majú spoľahlivý a bezproblémový päťkvalt F23) a môjmu mechanikovi, ktorý sa špecializuje na talianske autá, už prešlo rukami veľa Fiatov, Lancií aj Álf, ktoré s ňou mali zásadné problémy (on sám vlastní Cromu s motorizáciou 1.9 16V 110 kW v kombinácii s automatom). Aj keď nepochybujem o tom, že podtáčanie motora je škodlivé a podstatne skracuje jeho životnosť, konštrukcia prevodovky M32 je natoľko chúlostivá, že pre diaľničného letca môže byť v konečnom dôsledku jednoduchšie držať motor v otáčkach prostredníctvom automatu (a ak má záujem o päťvalec, ani nemá inú možnosť), ako riskovať vážne poškodenie manuálu aj pri bežnom jazdení.
Čo sa týka prevodoviek, nie som žiadny vyznávač automatov, doteraz som vlastnil len autá s manuálmi, s ktorými som zatiaľ spokojný (s ohľadom na môj ročný nájazd, profil ciest a štýl jazdenia). Pri zháňaní Cromy som mal záujem o exemplár s benzínovým motorom, čo trochu komplikovalo situáciu, lebo benzínové Cromy sú omnoho zriedkavejšia ako naftové, ale aj tak som mal možnosť vyberať z troch kusov (2x automat, 1x manuál), pričom nakoniec u mňa skončilo vozidlo s manuálnou prevodovkou, ktoré mi vyhovovalo jednoznačne najviac.
Háčik je však v tom, že naftové Cromy s manuálnym radením sa kombinujú výlučne s neslávne známou šesťstupňovou prevodovkou M32 (na rozdiel od benzínových verzií, ktoré majú spoľahlivý a bezproblémový päťkvalt F23) a môjmu mechanikovi, ktorý sa špecializuje na talianske autá, už prešlo rukami veľa Fiatov, Lancií aj Álf, ktoré s ňou mali zásadné problémy (on sám vlastní Cromu s motorizáciou 1.9 16V 110 kW v kombinácii s automatom). Aj keď nepochybujem o tom, že podtáčanie motora je škodlivé a podstatne skracuje jeho životnosť, konštrukcia prevodovky M32 je natoľko chúlostivá, že pre diaľničného letca môže byť v konečnom dôsledku jednoduchšie držať motor v otáčkach prostredníctvom automatu (a ak má záujem o päťvalec, ani nemá inú možnosť), ako riskovať vážne poškodenie manuálu aj pri bežnom jazdení.
-
- Príspevky: 2377
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Opotrebeniu ložísk by šlo parádne predísť s Metabondom "GT PLUS".
Dvaja čo si ho boli u mňa zobrať si pochvaľujú. Napravilo sa radenie, zanikol pazvuk.
No ak sa dá, vyhnúť sa jej oblúkom môže byť lepše. Ak nie - riešiť včas.
Dvaja čo si ho boli u mňa zobrať si pochvaľujú. Napravilo sa radenie, zanikol pazvuk.
No ak sa dá, vyhnúť sa jej oblúkom môže byť lepše. Ak nie - riešiť včas.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 678
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Mne sem chodia Peugeoty automaty, ktoré majú ďaleko cez 350 000 km, nikto tam nikdy nečistil sanie, egr a tie autá bez problémov fungujú.mhlavaty napísal: ↑23.04.2025 20:17 michal.... Pri naftových motoroch je automat určite lepšou voľbou
Pokiaľ automat podtáča,tak to má za následok nejednu poruchu emisného systému,v dobrom prípade zníženie intervalu čistenia sacích ciech,turbíny a sytému recyrkulácie spalín. Ja považujem automat za hrobára neftových motorov,v podstate aj tá rozumná časť uživateľov jazdí na S-ku aby motor preraďoval pri vyžších otáčkách. Dokonca dva krát sa vypomstí jazda na nízke otáčky,pretože u aut z prepínaním tlaku oleja motory bežia na ten nízky prevažný čas a to je tá najkratšia a zároveň najdrahšia cesta na cintorín motorov
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25815
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
kirams....Mne sem chodia Peugeoty automaty, ktoré majú ďaleko cez 350 000 km, nikto tam nikdy nečistil sanie, egr a tie autá bez problémov fungujú.
Ok...nech je tak,hoci ja o tom silne pochybujem,občas tu zavíta a neviem sa vyhnúť takej práci na PSA.Ani len automat to nemá,zato sanie naložené fest,EGR vybrať to je teda zážitok...Ok,nech je ako píšeš,nakoniec nech to posúdia čitatelia
Treba povedať že tiež nie je automat ako automat a rozdiel vie byť slušný.Každopádne platí áno pre automat ak to je vyslovene nutné ho mať.To platí ešte viac aj pre 4x4. Zjednodušene povedané už auto nemá iba motor,ale má motory dva a niečo.Pritom navyše platí že z toho všetkého najľahšie porieši opravu motora.A že v dnešnej technike teda je tých vecí ktoré sa vedia pokadiť statočne.Spoľahlivosť je vysoká,ale pokiaľ je niečo stvorené že má problémovosť danú v DNA tak len čas ukáže väčšinou,až na cene jazdenky že to teda nebolo pravé orechové a autá sú bezcenné..Doporučujem si pozrieť video z opravovne automatov Ford a kadečo zo sveta opráv automatov bude jasnejšie. U nás určite najbežnejšia prevodovka a asi jedna z mála ktorú úspešne opraví klasický lepší všeobecný servis je DSG.Aj tam prebehli problémy napr u suchých spojok,ale grupa je o sedem konských dĺžok vpredu pred zbytkom sveta v prístupe k údajom,materiálom,prípravkom a manuálom atd.Preto je aj opravovní až rádove viac.Tu je video...
https://www.youtube.com/watch?v=HMhlFcCbryE
Ok...nech je tak,hoci ja o tom silne pochybujem,občas tu zavíta a neviem sa vyhnúť takej práci na PSA.Ani len automat to nemá,zato sanie naložené fest,EGR vybrať to je teda zážitok...Ok,nech je ako píšeš,nakoniec nech to posúdia čitatelia
Treba povedať že tiež nie je automat ako automat a rozdiel vie byť slušný.Každopádne platí áno pre automat ak to je vyslovene nutné ho mať.To platí ešte viac aj pre 4x4. Zjednodušene povedané už auto nemá iba motor,ale má motory dva a niečo.Pritom navyše platí že z toho všetkého najľahšie porieši opravu motora.A že v dnešnej technike teda je tých vecí ktoré sa vedia pokadiť statočne.Spoľahlivosť je vysoká,ale pokiaľ je niečo stvorené že má problémovosť danú v DNA tak len čas ukáže väčšinou,až na cene jazdenky že to teda nebolo pravé orechové a autá sú bezcenné..Doporučujem si pozrieť video z opravovne automatov Ford a kadečo zo sveta opráv automatov bude jasnejšie. U nás určite najbežnejšia prevodovka a asi jedna z mála ktorú úspešne opraví klasický lepší všeobecný servis je DSG.Aj tam prebehli problémy napr u suchých spojok,ale grupa je o sedem konských dĺžok vpredu pred zbytkom sveta v prístupe k údajom,materiálom,prípravkom a manuálom atd.Preto je aj opravovní až rádove viac.Tu je video...
https://www.youtube.com/watch?v=HMhlFcCbryE
-
- Príspevky: 678
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
lubos zimovciak, ako je na tom tvoje egr?
-
- Príspevky: 2377
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Nechel si napísať ego?
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 678
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Auto do 5000 eur na dialnice.
Nie. Ved pisal ze ma peugeota s pol milionom km. Tak som chcel vediet ako je na tom s cistenim egr. Lebo hocico napisem o PSA je tu clovek co veci vie o tych autach lepsie. Aj ked ich nerobi…
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných