835 030
inzerátov
Pridať inzerát

Auto ako keby nadvihovalo pri pomalej jazde

   Obsah fóra Auto-moto fórum Pneumatiky - disky
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
tomxass
Založený: 09 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 30 min
Predmet: Auto ako keby nadvihovalo pri pomalej jazde PríspevokZaslal: 12.11.2018 16:50   
Zdravim, pri pomalej jazde registrujem problem /asi s pneu/, auto ako keby nadvihovalo.
Jednoducho ako keby bola pneumatika na pravej strane neviem ci predna ci zadna ako keby vacsia.
V pneuservise pozerali gumy, vsetko ok, ziadne vypukliny, poskodenia...
Su vyvazene na 3x, geometria tiez OK.
Gumy su zimne, rok stare Dunlop 195/65 R15 91T rozmer podla TP, disky original Skoda R15, auto Octavia II FL.

Pri jazde nad 30 km/h to vobec neregistrujem auto ide pekne rovno, netaha, netrasie, proste vsetko tip top.
Napada vas nieco?

Dat to povyzuvat a nanovo obut do ineho servisu alebo neriesit?
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (273)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2901
Nabehané: 16 dní 0 hod 46 min
PríspevokZaslal: 12.11.2018 17:59   
Ak by bola pneumatika deformovaná od výroby alebo od zlého slkadovania, tak by nepochybne dochádzalo k vibráciam alebo niečomu obdobnému aj pri rýchlejšej jazde.
Obdobne sa to týka vyváženia, zbytočne na 3x vyvažovať.
Tlmiče sú v poriadku ?
Prípadne to nejakú dobu neriešiť, veď konečne pri takej pomalej jazde nejaké nadvihovanie nemusí až tak vadiť a počkať či sa to vyvrbí alebo stratí.
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (540)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13236
Nabehané: 2 mes 1 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 12.11.2018 21:59   
Akúkolvek vadu typu bublina / rozthnutý kord by v pneuservise musel vidieť
Citovať
tomxass
Založený: 09 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 30 min
PríspevokZaslal: 13.11.2018 06:54   
Na letných to nerobilo (ale to sú R17).
Je pravda, že pred 2000km som menil zadné tlmiče plus bola robená geometria.
Predné sú povodne.
Môže to byť tým?
Auto ma 173 000km.
Citovať
anonymous-astra
Nová tvár - Trabanto (14)
Založený: 31 máj 2015
Príspevky: 78
Nabehané: 23 hod 58 min
PríspevokZaslal: 13.11.2018 07:31   
To je divne, ze by za opisane spravanie mohli pneumatiky.

Skor by som hladal nieco, co s rychlostou meni spravanie: vzduchovy podvozok, elektronicke tlmice, aktivne riadenie zadnej napravy... Ale taketo exotiny zrejme ta Octavia nema, ze. Este mi napada, ze pri rozjazde a dosiahnuti urcitej rychlosti si niektore jednotky osahavaju brzdovy okruh (ABS/ESP), ale ak by bol zadrhel v tom, tak by sa to prejavovalo len pri prvej pomalej jazde po starte, po rozbehnuti pri dalsom spomaleni by to uz nebolo.

Ozaj, brzdy ti nedrhnu? Skus ci nevyhrieva niektore koleso. Ale zase aby to naklonilo auto (to brzdy vedia, skus si niekedy v nizkej rychlosti za jazdy na rovine potiahnut rucnu, ako ti sadne zadok) na stranu, to by si uz pocul aj citil.

Potom asi uz len to zavesenie.
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (226)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5205
Nabehané: 1 mes 0 dní 9 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 13.11.2018 14:22   
Ja si to z toho opisu ale že vôbec neviem predstaviť....jak pri pomalej jazde nadvihuje auto? a pri rýchlejšiej už nie? Akože máš pocit že rozbiehaš sa dá sa auto do pohybu a v tom sa akokeby nadvihlo niektorá strana a ostane tak v v tej zemenej výške ? do kedy? Pri vlečenej zadnej náprave ak zatiahneš ručnú brzdu tak sa zvykne zadok ponoriť dole ...niekde je to viac inde menej citeľné . Dosť to zvykli robiť Pežoty napr. 206ka čo som mal. Ak s aTi zdvihne predok máš asi utrhnutú niektorý silentblok na ramene a celé Ti to chodí jak začne koleso ťahať auto dopredu pri rozbehu...najskorej ma nič iné nenapadá...
_________________
SMART a SUZUKI BURGMAN 400 - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
XHombreX
Založený: 24 júl 2008
Príspevky: 2
Nabehané: 12 min
PríspevokZaslal: 13.11.2018 16:22   
No ja som mal podobny problem. Auto ako keby nadvihovalo ale len z jednej strany a aj to pri urcitej rychlosti bolo viac citit.
Na vyvazovacke vsetko OK, problem bol s gumou, bola vypukla resp deformovana v jednej casti ako je dezen.
Zistis to tak ze dvihnes auto a potocis kolesom.
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (90)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2030
Nabehané: 12 dní 2 hod 20 min
PríspevokZaslal: 13.11.2018 17:13   
To ked tie gumy sa 3x vyvazovali, nik nemeral ovalitu? Kolko zavazia je na jednotlivych kolesach? Kedysi hodne davno som bol nuteny kupit rychlo zimne pneu, kupil som protektory, nahodili ich na disky, zavazia snad kilo spotrebovali, vyvazene bolo OK, no jedna pneu bola ovalna… Zrejma bol poskodeny kord, ci co pod protektorom.
Citovať
laguna72
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 20 máj 2009
Príspevky: 133
Nabehané: 17 hod 55 min
PríspevokZaslal: 13.11.2018 18:35   
Keď to robí pri nízkej rýchlosti nebudú to popraskané kordy? Aj keď rel. nové gumy
Citovať
tomxass
Založený: 09 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 30 min
PríspevokZaslal: 13.11.2018 20:54   
Moze to mat nejaky suvis s tym, ze jednu gumu, ktora bola vzadu dali dopredu?
Po geometrii koncom minulej zimy mi tahalo auto doprava.
V pneuservise mi vymenili prednu gumu za zadnu (nechcelo sa im s tym spekulovat).
Guma tato Dunlop je specificka, lebo je smerova a ma v dezene vzor v strede, ktory ide proti smeru otacania, nikdy som to nevidel.

Ja som im v pneuservise hovoril, ze nech to nejako riesia, ale, ze sa neda, lebo to je smerova guma, ze prehodit ju na disku nemozu a ani medzi stranami prehodit sa neda...
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (273)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2901
Nabehané: 16 dní 0 hod 46 min
PríspevokZaslal: 14.11.2018 09:37   
Ešte som neskúšal čo robí opačne nasadená smerová guma, ale vari by mohlo byť, že jej zvýšený valivý odpor spôsobuje za vhodných podmienok také cyklické "stŕpanie" kolesa, čo sa môže pri vyššej rýchlosti jazdy stratiť.
V každom prípade majú byť pneumatiky obuté tak ako sú konštruované, v tom pneuservise musia byť dobrí odborníci, keď ti také veci tvrdili. A to máš na každom kolese inú pneumatiku ? alebo z akého dôvodu by sa nedala pneumatika na podvozku správne osadiť ?
A prehodiť pneumatiku zozadu dopredu nemôže byť zásadný problém, môže sa jedine stať že na novej pozícii sa musí pneumatika "zabehnúť", čo môže dočasne spôsobovať zvýšenú hlučnosť a v krajnom prípade trocha "ťahanie" do jednej strany.
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (90)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2030
Nabehané: 12 dní 2 hod 20 min
PríspevokZaslal: 14.11.2018 10:15   
Vsak nech kolesa zdvihne, hoc aj rucnym heverom, k pneu nech prilozi daco rovne a otaca kolesom...
Tu to nik nevidi, nik nevie co netrafil daku dieru, obrubnik, v akom stave su skutocne tie pneu…
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (273)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2901
Nabehané: 16 dní 0 hod 46 min
PríspevokZaslal: 14.11.2018 10:26   
Ale veď si uvedom, že ak by bola pneumatika krivá, vypučaná alebo niečo také, tak by to spôsobovalo chvenie alebo drnčanie aj pri vyššej rýchlosti.
To naozaj skôr dáva vysvetlenie prítomnosť dynamických síl v dôsledku opačne založenej pneumatiky, a pri väčšej rýchlosti otáčania sa tie sily vzájomne vyrušia.
Citovať
tomxass
Založený: 09 máj 2015
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 30 min
PríspevokZaslal: 14.11.2018 10:58   
Gumy su obute dobre, su smerove, smer otacania ROTATION sedi.
Skor to vidim na vadny pravy predny tlmic, alebo nieco v naprave, vymenim to.
Citovať
ommko
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 16 október 2008
Príspevky: 25
Nabehané: 4 dní 15 hod 52 min
PríspevokZaslal: 14.11.2018 11:02   
potom by ti to robilo aj na letnych
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Pneumatiky - disky