Autá z najhoršou a najlepšou ochranou proti korózii
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Autá z najhoršou a najlepšou ochranou proti korózii
Určite stojí za prečítanie
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/au ... minulosti/
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/au ... minulosti/
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
O dnesne auta sa treba starat rovnako ako o stare, ba mozno teraz este viac ako sa z aut spravil spotrebny produkt. Zial ludia nemaju cas , furt sa niekam ponahlaju, mlady nad takou vecou ani nerozmyslaju ako striekanie dutin a nater podvozku. Radsej stravia svoj zivot v praci na nadcasoch aby si mohli kupit druhe auto.
-
- Príspevky: 337
- Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Už P309 bol pozink a neskutočný,to pokračovalo P306.Úplne desivo dopadli tie isté ročníky Meganov
Keď vlani syn kúpil novú C4 Grand picasso bol okamžite ošetrený spodok pretože na spúste vecí niet vôbec ničoho,úplne bez ochrany.Urobil sa aj nástrek hliníka proti prašiveniu a všetky skrutky (obnažené závity) Teraz po roku som to kontroloval a nanovo dostrekol iba hriadele poloosí,ostatné stále ako nové
Tragédia toho že sa spodok neošetrí sa prejaví po rokoch kde už ľudia ľutujú že technika krásne slúži a auto treba urýchlene predať lebo čochvíla bude hrdza všade vonku,oni o nej už dobre vedia
Keď vlani syn kúpil novú C4 Grand picasso bol okamžite ošetrený spodok pretože na spúste vecí niet vôbec ničoho,úplne bez ochrany.Urobil sa aj nástrek hliníka proti prašiveniu a všetky skrutky (obnažené závity) Teraz po roku som to kontroloval a nanovo dostrekol iba hriadele poloosí,ostatné stále ako nové
Tragédia toho že sa spodok neošetrí sa prejaví po rokoch kde už ľudia ľutujú že technika krásne slúži a auto treba urýchlene predať lebo čochvíla bude hrdza všade vonku,oni o nej už dobre vedia
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Ja mám najlepšiu skúsenosť s odolnosťou voči korózii u fiatov / alfa romeo. V rodine : Punto, Bravo, Tempra, 156 a všetky bez vážnej hrdze. Je pravda že sú to autá staršieho dáta výroby, ale ani jeden nedostal špeciálnu ochranu dutín/podvozku. Naproti tomu toledo r.v. 1995 vyvárané už dvakrát a kvitne znovu. Náter podvozku body 930 - niečo pomohlo ale aj tak hnilý.
Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že pokial sa auto odchytí pred napadnutím hrdze a urobí sa komplet podvozok + dutiny tak je jedno či je to mazda alebo podobné auto náchylné na hrdzu - ostane čisté (okrem zadných dverí na felícií :-D )
Avšak tu vstupujú dva faktory: každý nato kašle a ak sa aj niekto rozhodne že to chce, tak niet človeka/mechanika čo by sa do toho pustil. Prípadne mechanik povie cenu a zákazník si to rozmyslí. Nieje to sranda urobiť na komplet ale o tom nič nevie človek čo to nikdy nerobil...
Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že pokial sa auto odchytí pred napadnutím hrdze a urobí sa komplet podvozok + dutiny tak je jedno či je to mazda alebo podobné auto náchylné na hrdzu - ostane čisté (okrem zadných dverí na felícií :-D )
Avšak tu vstupujú dva faktory: každý nato kašle a ak sa aj niekto rozhodne že to chce, tak niet človeka/mechanika čo by sa do toho pustil. Prípadne mechanik povie cenu a zákazník si to rozmyslí. Nieje to sranda urobiť na komplet ale o tom nič nevie človek čo to nikdy nerobil...
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
3X francúz - citroen saxo 1,5d 2001, C4 2.0hdI 2005, C5 2.0hdi 2011 z toho garážovaná je len C5, jazdia aj v zime, bez dodatočnej ochrany a bez korózie. Saxo má už roky "vypieskované" zadné lemy blatníkov po kov a žiadna hrdza. Ale aby som bol spravodlivý, raz dostalo saxo ťukanec od zadu a klampiar naprával zadnú stenu kufra a tam som veru hrdzu zbadal. Ale rozhodne ho nepredám a keď sa niekedy rozsype, motor 1.5d poslúži do traktoríka - po vzoru oco13.
V rodine bola okolo roku 2000 aj P 605 a keď sa predávala mala cez 500 000 a viditeľná korózia na nej nebola.
V rodine bola okolo roku 2000 aj P 605 a keď sa predávala mala cez 500 000 a viditeľná korózia na nej nebola.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 27.05.2010 21:53 Zdieľať na Facebook
tiez nesuhlasim s clankom , mame v rodine jeepy a moj 2003 nema ani gram hrdze nikde nehnije a to jazdim kade tade, a 2012 ani stopy ved este nove auto, a stara 1994 grand cherokee sme predavali ako 11 rocne a ani tam gram hrdze, takze nechapem vobec clanku , kamos ma voyager 2001 tiez ziadna hrdza , dalsi ma chrysler stratos 99 myslim a tiez nic tak,....
K.
K.
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
mám v pamäti debatu nejaký rok dva dozadu kde sa maník dopytoval na ochranu podvozka nového auta a diskutéri si klopkali na čelo že načo šak je iná doba.... a ajhľa doba sa asi zmenila. Kedysi sa dávala dokopy Lada po kúpe a dnes si to musíš dostriekať....
nastrek-spodku-noveho-auta-kvalitne-kde-t14818.html
nastrek-spodku-noveho-auta-kvalitne-kde-t14818.html
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Mam Chevrolet Orlando kupované NOVÉ teraz ma 4,5 roka
Jediné čo na ňom hrdzavie je VYFUK,na podvozku a ostatných častiach nevidieť žiadnu koroziu...
Dnes su auta vyrabané seriovo na vysokej protikoroznej urovni, pozink , vnutorné plastové podblatníky ,plastové lemy blatníkov a podbehov,
a dalšie konštrukčné riešenia, ktoré zaručia,že nikde sa nebude hromadiť blato, ktoré nonstop vlhne a v tých miestach plech najskor skoroduje...
Podĺa hesla ,že auto ma služiť človeku a nie naopak,
je treba robiť zasahy a opravy VTEDY ,ked su nevyhnutné
Tiež mňa a aj mnohych inych motoristov odrádza od nejakeho detailnejšieho zaujmu o podvozok, praktická nemožnosť dostať sa k autu odspodu
Ak by som mal zdvihak k dispozicii 24/7 ako ma Mr.Hlavaty
tak určite hockedy cez víkend,ked by som sa nudil, by som si dvihol auto hore a chodil okolo neho zo štetcom z farbou a zatieral každú začínajúcu koroziu a každu skrutku premazaval...
Ale nemam a tak musí auto mi SLUŽIŤ v takom stave ako je , fertig...
Jediné čo na ňom hrdzavie je VYFUK,na podvozku a ostatných častiach nevidieť žiadnu koroziu...
Dnes su auta vyrabané seriovo na vysokej protikoroznej urovni, pozink , vnutorné plastové podblatníky ,plastové lemy blatníkov a podbehov,
a dalšie konštrukčné riešenia, ktoré zaručia,že nikde sa nebude hromadiť blato, ktoré nonstop vlhne a v tých miestach plech najskor skoroduje...
Podĺa hesla ,že auto ma služiť človeku a nie naopak,
je treba robiť zasahy a opravy VTEDY ,ked su nevyhnutné
Tiež mňa a aj mnohych inych motoristov odrádza od nejakeho detailnejšieho zaujmu o podvozok, praktická nemožnosť dostať sa k autu odspodu
Ak by som mal zdvihak k dispozicii 24/7 ako ma Mr.Hlavaty
tak určite hockedy cez víkend,ked by som sa nudil, by som si dvihol auto hore a chodil okolo neho zo štetcom z farbou a zatieral každú začínajúcu koroziu a každu skrutku premazaval...
Ale nemam a tak musí auto mi SLUŽIŤ v takom stave ako je , fertig...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To bola divná debata divných názorov (myslená tá z pred rokov).Dnes je situácia predsa len zmenená.Nastúpila nová generácia vozidiel ktoré na jednej strane ľudí lákajú pretože sú prepchané technikov a vychytávkami,ale na druhej sa ich boja lebo rozum im hovorí že tá technika má aj svoju odvrátenú stranu.Dnes vlastnia autá ktoré sa rokmi ukázali ako výborné,až na tú nešťastnú hrdzu.Nejde o to že sú autá ako rešeto,ale spodok aut je jedna velká povrchová hrdza v rôznom štádiu,opluzgierovaný lak ktorého sa už nedá dotknúť a oni sú v dileme čo urobiť.Nikdy som nedostával toľko otázok na techniku ako za posledné roky,lebo problém začína tlačiť.Z miest začínajú vytláčak neekologickú techniku,ľudí to velmi zneistuje,na druhej strane vidia problémy ktoré prináša nová technika,začínajú chápať že časy 15 ročnej spokjnosti z autom sú tatam,a ešte to vyžaduje balík peňazí a stále mať plus zálohu čo každý nemá.
A tak že sme ochrancov a zástancov ochrany u nových aut asi trochu prehodnotili a začíname chápať že sme niečo (navyše relativne lacné) velmi zanedbali a dnes nás to dobehlo.Bola ešte jedna téma na koróziu a ochranu ktorú som založil v tej dobe ako prieskum záujmu a dnes môžem trochu minulý čas zhodnotiť.Ludia sa nezmenili vôbec v ničom,akurát vidia že niečo sa v minulosti zanedbalo.Dnes už majú názor že ak už to raz pohnojili kedysi,tak čože to už teraz naprávať,už je neskoro.Na výpočet ľudí ktorý nielen pochopili aj urobili stačí jedna ruka.Dnes je situácia značne zmenená,aut je taký nápor že určité práce ktoré sa robia veľmi nepríjemne (a táto určite) nechce robiť nikto,kedže sa nestíha ani príjemnejšie.Poučenie niet.Je to obdoba šrotovania,každý ako v amoku dal zošrotovať auto a dnes sa tie črepy z lupou hľadajú a slušné predávajú za šialené čiastky,a to ich tu bolo niekoľko stotisíc.niekedy mám pocit že slováci sú najhlúpejší národ na zemeguli,vždy sa ide akoby bez rozumu
A tak že sme ochrancov a zástancov ochrany u nových aut asi trochu prehodnotili a začíname chápať že sme niečo (navyše relativne lacné) velmi zanedbali a dnes nás to dobehlo.Bola ešte jedna téma na koróziu a ochranu ktorú som založil v tej dobe ako prieskum záujmu a dnes môžem trochu minulý čas zhodnotiť.Ludia sa nezmenili vôbec v ničom,akurát vidia že niečo sa v minulosti zanedbalo.Dnes už majú názor že ak už to raz pohnojili kedysi,tak čože to už teraz naprávať,už je neskoro.Na výpočet ľudí ktorý nielen pochopili aj urobili stačí jedna ruka.Dnes je situácia značne zmenená,aut je taký nápor že určité práce ktoré sa robia veľmi nepríjemne (a táto určite) nechce robiť nikto,kedže sa nestíha ani príjemnejšie.Poučenie niet.Je to obdoba šrotovania,každý ako v amoku dal zošrotovať auto a dnes sa tie črepy z lupou hľadajú a slušné predávajú za šialené čiastky,a to ich tu bolo niekoľko stotisíc.niekedy mám pocit že slováci sú najhlúpejší národ na zemeguli,vždy sa ide akoby bez rozumu
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Ale dajme ekonomicku rozvahu... Napr. auto stoji 10-15000e zato mam slusne male auto,povedzme planujem ho podrzat 15 rokov cize tak do 150-200000km. Cena ochrany? Bude stacit raz za ten cyklus ci viackrat? Tych 15rokov da bez toho ci neda? Problem je ze niet dielni kde to robia....niet dopytu niet ponuky niet moznosti....
-
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43 Zdieľať na Facebook
U nas na dedine v dielni kludne streknu spodok aj dutiny. Nerobia to casto, ale viackrat do roka hlavne majitelom japonskych aut, ktory, nemaju prveho japonca a chcu sa poistit.
Ta debata z 2009 pekne ukazuje ako sa zmenila vseobecna mienka o systeme uz len za tych par rokov. Pochybujem, ze by sa tu v dnesnej dobe naslo tolko obhajcov kvality výroby aut ako vtedy.
PS: inak cudujem sa, ze este nejaka znacka neprisla s polozkou výbavy, ze: dodatocny nástrek spodku alebo take nieco.
Ta debata z 2009 pekne ukazuje ako sa zmenila vseobecna mienka o systeme uz len za tych par rokov. Pochybujem, ze by sa tu v dnesnej dobe naslo tolko obhajcov kvality výroby aut ako vtedy.
PS: inak cudujem sa, ze este nejaka znacka neprisla s polozkou výbavy, ze: dodatocny nástrek spodku alebo take nieco.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných