Audi Q7 - olej prevodovka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 11.11.2014 20:10 Zdieľať na Facebook
Audi Q7 - olej prevodovka
Zdravim. Audi Q7 2012 3,0TDi 150kW/204k 8stupnovy automat, 215000km nabehanych za 4,5roka v Belgicku (cize rocne do 50000km asi vacsinou po dialniciach).
Audi uvadza dozivotnu napln oleja v automatickej prevodovke, cize este asi olej v prevodovke meneny od vyroby nebol (maju mi este potvrdit v Audi).
Prosim o nazor skusenych, ci je dobre urobit vymenu oleja v prevodovke, nakolko som uz pocul nazor, ze tym skôr mozem prevodovke poskodit, ked tam taku dlhu dobu nebol meneny olej.
Ak by som robil vymenu, tak samozrejme bez vyplachu (vyplach je vraj v takomto stave to najhorsie), len ciste vypustenie (s tym ze samozrejme nevyjde vsetko) a doliatie noveho oleja.
Co myslite???? Urobit vymenu alebo nie?
Audi uvadza dozivotnu napln oleja v automatickej prevodovke, cize este asi olej v prevodovke meneny od vyroby nebol (maju mi este potvrdit v Audi).
Prosim o nazor skusenych, ci je dobre urobit vymenu oleja v prevodovke, nakolko som uz pocul nazor, ze tym skôr mozem prevodovke poskodit, ked tam taku dlhu dobu nebol meneny olej.
Ak by som robil vymenu, tak samozrejme bez vyplachu (vyplach je vraj v takomto stave to najhorsie), len ciste vypustenie (s tym ze samozrejme nevyjde vsetko) a doliatie noveho oleja.
Co myslite???? Urobit vymenu alebo nie?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Sa mi páčia také teórie, že vraj -
- „keď dlhu dobu nebol menený olej, tak výmenou oleja v prevodovke skôr môžem prevodovke poškodiť“ - podľa tejto logiky, keď v motore dlhú dobu nevymením olej, tak potom už radšej vôbec nemeniť, aby som mu náhodou neuškodil.
Každý olej prevádzkou aj vekom starne, takže dá sa predpokladať, že čím dlhšie bol používaný, tým sa viacej vzdialil od svojich pôvodných kvalitatívnych vlastností.
- „výplach je v takomto stave to najhoršie“ – takže keď si v krčme dám si pivo, tak najlepšie bude, keď mi ho dočapujú do pohára, kde po niekom zostala tretinka odstáteho piva, vtedy mi bude najlepšie chutiť..
Samozrejme však platí, že preplach sa nerobí nejakým lacným preplachovým (potratovým) olejom, ale takým istým ako tam bude nakoniec naliaty. Komu sa to zdá drahé, tak samozrejme nemusí preplach robiť, určite bude ten novo naliaty olej lepší ako ten starý, ale zase nebude celkom taký bezchybný ako celá náplň nového. To všetko za predpokladu, že pôvodná olejová náplň bol taký olej aký tam má byť a nová náplň je kvalitatívne a možno aj značkou rovnaký olej.
Nemyslím však že ten olej v prevodovke musí nutne byť zlý.
Tu poniektorí ako píšu, tak by olej v automatickej prevodovke menili hádam aj každých 30 tis. km.
Ja som kedysi kúpil dve Corolly z požičovne, obidve s automatom a mali cez 200 tis km.
Postupne som u oboch olej vymenil, ale na pohľad a ani pri rozotretí medzi prstami nebol žiaden rozdiel medzi tým pôvodným olejom a tým čo som tam nalial.
Detto som mal Voyagera s automatom, menil som olej tiež keď mal cez 200 tis.km a rovnako ako u tých toyot.
- „keď dlhu dobu nebol menený olej, tak výmenou oleja v prevodovke skôr môžem prevodovke poškodiť“ - podľa tejto logiky, keď v motore dlhú dobu nevymením olej, tak potom už radšej vôbec nemeniť, aby som mu náhodou neuškodil.
Každý olej prevádzkou aj vekom starne, takže dá sa predpokladať, že čím dlhšie bol používaný, tým sa viacej vzdialil od svojich pôvodných kvalitatívnych vlastností.
- „výplach je v takomto stave to najhoršie“ – takže keď si v krčme dám si pivo, tak najlepšie bude, keď mi ho dočapujú do pohára, kde po niekom zostala tretinka odstáteho piva, vtedy mi bude najlepšie chutiť..
Samozrejme však platí, že preplach sa nerobí nejakým lacným preplachovým (potratovým) olejom, ale takým istým ako tam bude nakoniec naliaty. Komu sa to zdá drahé, tak samozrejme nemusí preplach robiť, určite bude ten novo naliaty olej lepší ako ten starý, ale zase nebude celkom taký bezchybný ako celá náplň nového. To všetko za predpokladu, že pôvodná olejová náplň bol taký olej aký tam má byť a nová náplň je kvalitatívne a možno aj značkou rovnaký olej.
Nemyslím však že ten olej v prevodovke musí nutne byť zlý.
Tu poniektorí ako píšu, tak by olej v automatickej prevodovke menili hádam aj každých 30 tis. km.
Ja som kedysi kúpil dve Corolly z požičovne, obidve s automatom a mali cez 200 tis km.
Postupne som u oboch olej vymenil, ale na pohľad a ani pri rozotretí medzi prstami nebol žiaden rozdiel medzi tým pôvodným olejom a tým čo som tam nalial.
Detto som mal Voyagera s automatom, menil som olej tiež keď mal cez 200 tis.km a rovnako ako u tých toyot.
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1238
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Pre mna znamená výmenu oleja v prevodovke automaticky aj úkon PREPLACH. Bez preplachu to nie je výmena, ale len doliatie nového oleja do starého, keďže po vypustení tam ešte ostane dosť veľké množstvo toho starého. Takze vypustiť starý olej, s novým spraviť preplach a tak naliať nový olej.
Ešte raz, bez preplachu to nie je výmena!
Ešte raz, bez preplachu to nie je výmena!
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- predpokladam aj motorovy olej preplachujes....aj chladiacku.... Prax ukazuje ze to nutne nieje ale sak treba zaplatit tie masinky ked uz ich servisy nakupili...tak platte ked nemate kam peniazky pchat.... Samozrejme ak chyba 5 vymen tak by sa dalo uvazovat ze ten mazut bude lepsie dat prec ale ak sa olej meni pravidelne preplach nema zmyslu....leonNL napísal:Pre mna znamená výmenu oleja v prevodovke automaticky aj úkon PREPLACH. Bez preplachu to nie je výmena, ale len doliatie nového oleja do starého, keďže po vypustení tam ešte ostane dosť veľké množstvo toho starého. Takze vypustiť starý olej, s novým spraviť preplach a tak naliať nový olej.
Ešte raz, bez preplachu to nie je výmena!
-
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1238
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Ano, vypustiť, lenže vypustiť neznamená len nechať vytiect starý, vieš koľko oleja ostáva v hydromenici? Ak ho odtiaľ nedostaneš preplachom s novým olejom, tak si iba jednoducho nalial nový olej do starého, a to nie je výmena.lakinooo napísal:Vypustit.
O motorovom oleji sa nebavme, lebo ten vytečie takmer cely, ostane tam len naozaj nepatrne zanedbatelne množstvo, kdezto prevodový ostáva vo veľkom množstve v hydromenici, a keď ho odtiaľ nedostaneš, aký zmysel malo naliať tam nový a zmiesat ho so starým? Meniť olej v prevodovke bez preplachu je cigánska robota, fušerovina.
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 24.02.2011 18:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 264
- Dátum registrácie: 11.12.2010 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1238
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Veď sám si napísal, že aj v návode sa píše, že vypustiť... A teraz mi povedz ako vypustíš olej z hydromenica bez toho aby si spravil preplach. Jasne, že v návode sa nebude písať všetko od A po Z. To akože ma byt napísané: sadnite do auta, nastartujte, vojdite do garáže na zdvihak, zdvihnite auto do výšky 1,95metra, odstráňte spodné kryty motora a prevodovky atd atd az kým sa nedostaneme ku kroku ako vypustiť olej... Veď to napíšu jednoducho stručne a jasne. Vypustiť starý olej a naliať nový. Lenže každý kto už v prevodovke menil olej vie, že dosť veľa ho ostane v hydromenici, a treba ho dostať von.
Pre mna za mna si meňte oleje pol na pol nový so starým, mne je to šumafuk...
Aj motorový olej vypustas len 3/4, a 1/4 tam necháš starý a dolejes a zmiesas s novým? V návode na výmenu oleja v motore sa tiež nepíše že na novom filtri sa potrie gumové tesnenie olejom, a predsa sa to robí... Keď robím niečo, tak poriadne a precízne, a je mi jedno čo píše návod, držím sa logiky a zdravého rozumu.
Pre mna za mna si meňte oleje pol na pol nový so starým, mne je to šumafuk...
Aj motorový olej vypustas len 3/4, a 1/4 tam necháš starý a dolejes a zmiesas s novým? V návode na výmenu oleja v motore sa tiež nepíše že na novom filtri sa potrie gumové tesnenie olejom, a predsa sa to robí... Keď robím niečo, tak poriadne a precízne, a je mi jedno čo píše návod, držím sa logiky a zdravého rozumu.
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných