Audi Q5 2.0 TDI S-Tronic - vysoka spotreba
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 13.12.2017 12:46 Zdieľať na Facebook
Audi Q5 2.0 TDI S-Tronic - vysoka spotreba
Ahojte,
Q5 2.0 TDI Quattro S-Tronic, r.2012, zaujima ma jedna vec - ked stojim (napr. na krizovatke) so zaradenym D, palubak ukazuje striedavo niekedy cca 1,3 a niekedy 1,9-2,0 litra na hodinu, pricom v druhom pripade su vibracie motora dost vyrazne. Tieto dve hodnoty sa zvyknu vystriedat aj pocas statia na jednej krizovatke.
Akonahle ale napr. zaparkujem a hodim P, hodnota klesne na 0,9 litra na hodinu. Klima stale vypnuta.
Spotreba na volnobehu by mala byt okolo 0,6 l/h, nie? Pritom by logicky nemalo zalezat na velkosti/hmotnosti auta.
Je taketo spravanie v poriadku? Auto mam uz nejaky cas, ale nikdy som to nejako neriesil. Nejde mi teraz o tych par deci spotreby navyse, ale o to, aby bolo auto v poriadku.
Nie je to ziadne dovezene vydojene lajno, mam ho po prvom majitelovi (znamy), najazdenych cca 135t km. Inak pekny bezproblemovy chod, DPF nikdy nezasvietilo, prevodovka netrha, starty bezproblemove.
Mozno je teda vsetko v poriadku, nie som expert, preto sa obraciam sem. Diky!
Q5 2.0 TDI Quattro S-Tronic, r.2012, zaujima ma jedna vec - ked stojim (napr. na krizovatke) so zaradenym D, palubak ukazuje striedavo niekedy cca 1,3 a niekedy 1,9-2,0 litra na hodinu, pricom v druhom pripade su vibracie motora dost vyrazne. Tieto dve hodnoty sa zvyknu vystriedat aj pocas statia na jednej krizovatke.
Akonahle ale napr. zaparkujem a hodim P, hodnota klesne na 0,9 litra na hodinu. Klima stale vypnuta.
Spotreba na volnobehu by mala byt okolo 0,6 l/h, nie? Pritom by logicky nemalo zalezat na velkosti/hmotnosti auta.
Je taketo spravanie v poriadku? Auto mam uz nejaky cas, ale nikdy som to nejako neriesil. Nejde mi teraz o tych par deci spotreby navyse, ale o to, aby bolo auto v poriadku.
Nie je to ziadne dovezene vydojene lajno, mam ho po prvom majitelovi (znamy), najazdenych cca 135t km. Inak pekny bezproblemovy chod, DPF nikdy nezasvietilo, prevodovka netrha, starty bezproblemove.
Mozno je teda vsetko v poriadku, nie som expert, preto sa obraciam sem. Diky!
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 13.12.2017 10:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 13.12.2017 12:46 Zdieľať na Facebook
Teda, ako vravim, expert nie som, ale vyradovanie do N na kazdej krizovatke urcite prevodovku nesetri.
vyradovat-rychlost-pri-stati-na-semafore-t32187-45.html
DPF to zrejme nebude, kedze sa to deje prilis casto.
Otacky odsledujem, dik. Ale zatial sa mi najviac paci Lacova odpoved, bodaj by to tak bolo.
vyradovat-rychlost-pri-stati-na-semafore-t32187-45.html
DPF to zrejme nebude, kedze sa to deje prilis casto.
Otacky odsledujem, dik. Ale zatial sa mi najviac paci Lacova odpoved, bodaj by to tak bolo.
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 09.11.2010 21:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21 Zdieľať na Facebook
matoba30: Ja si myslim, ze mozes kludne verit tomu, co vravi laco1871. Aj podla mna su tie tvoje udaje celkom v norme. Nie som ziadny odbornik, ale ked ich porovnavam s mojimi udajmi, tak je to dost podobne. Mam 2.0TDI rocnik 2011 s automatickou prevodovkou, ale je to v Audi A4.
Pre porovnanie...
- Zahriaty motor so zaradenym P ma spotrebu 0,7-0,8 litra.
- Zahriaty motor so zaradenym D ma spotrebu asi 1,4 litra.
- Studeny motor so zaradenym D... zial, musel by som to pozriet, teraz si nepamatam, ale pravdepodobne to bude nieco podobne ako to tvoje 1,9-2,0. Ak nezabudnem, tak to skontrolujem.
- zial spotrebu pocas prebiehajucej regeneracie nemam odsledovanu. Ale logicky by mala byt tiez mierne zvysena.
hcman: vyradovat do N pri stati v krizovatke ? Totalna sprostost. Myslim, ze to platilo len u takzvaneho "robotizovaneho manualu" (myslim, ze tak nejako sa tomu nadava )
hjundai: volnobezne otacky pri zabrzdenom D ako aj P su uplne rovnake. Su mierne zvysene jedine ak je motor studeny, alebo ak prave prebieha regeneracia DPF.
Pre porovnanie...
- Zahriaty motor so zaradenym P ma spotrebu 0,7-0,8 litra.
- Zahriaty motor so zaradenym D ma spotrebu asi 1,4 litra.
- Studeny motor so zaradenym D... zial, musel by som to pozriet, teraz si nepamatam, ale pravdepodobne to bude nieco podobne ako to tvoje 1,9-2,0. Ak nezabudnem, tak to skontrolujem.
- zial spotrebu pocas prebiehajucej regeneracie nemam odsledovanu. Ale logicky by mala byt tiez mierne zvysena.
hcman: vyradovat do N pri stati v krizovatke ? Totalna sprostost. Myslim, ze to platilo len u takzvaneho "robotizovaneho manualu" (myslim, ze tak nejako sa tomu nadava )
hjundai: volnobezne otacky pri zabrzdenom D ako aj P su uplne rovnake. Su mierne zvysene jedine ak je motor studeny, alebo ak prave prebieha regeneracia DPF.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 31.08.2009 19:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celá téma by mala skončiť v koši,pretože toľko nezmyslov pokope sa ľahko nevidí.Otázky ktoré boli položené sa zdajú jednoduché,ale pre aké také zodpovedanie by vyžiadali rozsiahle vysvetlovanie.Takže bez toho vysvetľovania,volnobežná spotreba u výkonného 2,0Tdi nemôže byť 0,6lt,tá je reálne u 77 kW Tdi aj to v plne zohriatom stave z vypnutými spotrebičmi.Čiže spotreba volnobehu môže hravo aj dosahovať aj presahovať 1,0 lt.Je velmi závislá na spotrebičoch ale aj na stave voliča prevodu.Zaradenie rýchlosti a státie je úplne iný odber energie než státie v N.Vysvetlovať by trebalo veci ktoré netuší ani maturujúci mechanik,takže odpoveď je - áno,je to v poriadku,spotreba na D je vyžšia a spotreba v P je 0,9lt úplne v poriadku
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Doki tiež sa pripájam k otázke od mravca. Ja niesom odborník, ale čerpal som z tejto stránky
https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1478
Konkrétne úryvok: "Jako příklad lze použít rozjezd vozidla, kdy je zařazen první rychlostní stupeň a současně na druhém hřídeli je řazen druhý převodový stupeň. Po sešlápnutí plynového pedálu je aktivován první rychlostní stupeň plynulým spínáním spojky "
Čiže buď to zle chápem alebo mi nejaká súvislosť uniká, ale podľa toho to v stálom zábere bez pridania plynu jednoducho nieje.
https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1478
Konkrétne úryvok: "Jako příklad lze použít rozjezd vozidla, kdy je zařazen první rychlostní stupeň a současně na druhém hřídeli je řazen druhý převodový stupeň. Po sešlápnutí plynového pedálu je aktivován první rychlostní stupeň plynulým spínáním spojky "
Čiže buď to zle chápem alebo mi nejaká súvislosť uniká, ale podľa toho to v stálom zábere bez pridania plynu jednoducho nieje.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných