Audi Q5 2.0 TDI S-Tronic - vysoka spotreba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

matoba30
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 13.12.2017 12:46
Zdieľať na Facebook

Audi Q5 2.0 TDI S-Tronic - vysoka spotreba

Príspevok od používateľa matoba30 »

Ahojte,

Q5 2.0 TDI Quattro S-Tronic, r.2012, zaujima ma jedna vec - ked stojim (napr. na krizovatke) so zaradenym D, palubak ukazuje striedavo niekedy cca 1,3 a niekedy 1,9-2,0 litra na hodinu, pricom v druhom pripade su vibracie motora dost vyrazne. Tieto dve hodnoty sa zvyknu vystriedat aj pocas statia na jednej krizovatke.
Akonahle ale napr. zaparkujem a hodim P, hodnota klesne na 0,9 litra na hodinu. Klima stale vypnuta.
Spotreba na volnobehu by mala byt okolo 0,6 l/h, nie? Pritom by logicky nemalo zalezat na velkosti/hmotnosti auta.
Je taketo spravanie v poriadku? Auto mam uz nejaky cas, ale nikdy som to nejako neriesil. Nejde mi teraz o tych par deci spotreby navyse, ale o to, aby bolo auto v poriadku.
Nie je to ziadne dovezene vydojene lajno, mam ho po prvom majitelovi (znamy), najazdenych cca 135t km. Inak pekny bezproblemovy chod, DPF nikdy nezasvietilo, prevodovka netrha, starty bezproblemove.
Mozno je teda vsetko v poriadku, nie som expert, preto sa obraciam sem. Diky!
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Motor sam si zvyšuje spotrebu na volnobehu kvoli CAT-u,
platí to tak ako u benzinového, tak aj u naftového motora.

Je to normalny jav, neznepokojoval by som sa kvoli tomu.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

Neboli trošku zvýšené aj voľnobežné otáčky? Možno práve vtedy prebiehala regenerácia DPF filtra.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a máš pri zabrzdenom D a pri P rovnaké "volnobezné" otáčky? Mne na automate pripadá že sú to rozdielne "režimy" teda že zabrzdené D nie je to isté ako P čo sa týka "riadenia" motora a prevodovky. Určite tam mám iné otáčky.
hcman
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 13.12.2017 10:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hcman »

pane ale mate zaradene D :) skuste N pri stani na krizovatke a bude to zrat menej... a aj prevodovka viac vydrzi
matoba30
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 13.12.2017 12:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matoba30 »

Teda, ako vravim, expert nie som, ale vyradovanie do N na kazdej krizovatke urcite prevodovku nesetri.

vyradovat-rychlost-pri-stati-na-semafore-t32187-45.html

DPF to zrejme nebude, kedze sa to deje prilis casto.

Otacky odsledujem, dik. Ale zatial sa mi najviac paci Lacova odpoved, bodaj by to tak bolo. lol
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

hcman napísal:pane ale mate zaradene D :) skuste N pri stani na krizovatke a bude to zrat menej... a aj prevodovka viac vydrzi
Prevodovke škodí časté prehadzovanie voliča. Najviac vydrží keď sa s ním bude hýbať čo najmenej.
rudigo
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 09.11.2010 21:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudigo »

hcman
netrep sprostosti
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

matoba30: Ja si myslim, ze mozes kludne verit tomu, co vravi laco1871. Aj podla mna su tie tvoje udaje celkom v norme. Nie som ziadny odbornik, ale ked ich porovnavam s mojimi udajmi, tak je to dost podobne. Mam 2.0TDI rocnik 2011 s automatickou prevodovkou, ale je to v Audi A4.
Pre porovnanie...
- Zahriaty motor so zaradenym P ma spotrebu 0,7-0,8 litra.
- Zahriaty motor so zaradenym D ma spotrebu asi 1,4 litra.
- Studeny motor so zaradenym D... zial, musel by som to pozriet, teraz si nepamatam, ale pravdepodobne to bude nieco podobne ako to tvoje 1,9-2,0. Ak nezabudnem, tak to skontrolujem.
- zial spotrebu pocas prebiehajucej regeneracie nemam odsledovanu. Ale logicky by mala byt tiez mierne zvysena.

hcman: vyradovat do N pri stati v krizovatke ? Totalna sprostost. Myslim, ze to platilo len u takzvaneho "robotizovaneho manualu" (myslim, ze tak nejako sa tomu nadava :d :D )

hjundai: volnobezne otacky pri zabrzdenom D ako aj P su uplne rovnake. Su mierne zvysene jedine ak je motor studeny, alebo ak prave prebieha regeneracia DPF.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Na mojich škatuliach nie sú... na D a brzde je to nad 1000 a pri P pod 1000...
Doki176
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 31.08.2009 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Doki176 »

Nehnevajte sa na mňa ale internetový odborníci čo sem píšu by si mohli najprv zistiť čo vlastne S-Tronic je za prevodovku.Je to dvojspojka /DSG/ a tej dlhšie stánie na D určite nerobí dobre lebo spojky sú v stálom zábere....
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

by som na to kaslal, pokial nie su ziadne realne problemy. :4012:
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

Doki176: Ano, mas pravdu, ze S-Tronic je vlastne DSG. Ale ako si prisiel nato, ze pri stati su spojky v stalom zabere ? To si si vycucal z palca, alebo to mas od inych "internetovych odbornikov" ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celá téma by mala skončiť v koši,pretože toľko nezmyslov pokope sa ľahko nevidí.Otázky ktoré boli položené sa zdajú jednoduché,ale pre aké také zodpovedanie by vyžiadali rozsiahle vysvetlovanie.Takže bez toho vysvetľovania,volnobežná spotreba u výkonného 2,0Tdi nemôže byť 0,6lt,tá je reálne u 77 kW Tdi aj to v plne zohriatom stave z vypnutými spotrebičmi.Čiže spotreba volnobehu môže hravo aj dosahovať aj presahovať 1,0 lt.Je velmi závislá na spotrebičoch ale aj na stave voliča prevodu.Zaradenie rýchlosti a státie je úplne iný odber energie než státie v N.Vysvetlovať by trebalo veci ktoré netuší ani maturujúci mechanik,takže odpoveď je - áno,je to v poriadku,spotreba na D je vyžšia a spotreba v P je 0,9lt úplne v poriadku
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Doki tiež sa pripájam k otázke od mravca. Ja niesom odborník, ale čerpal som z tejto stránky
https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1478
Konkrétne úryvok: "Jako příklad lze použít rozjezd vozidla, kdy je zařazen první rychlostní stupeň a současně na druhém hřídeli je řazen druhý převodový stupeň. Po sešlápnutí plynového pedálu je aktivován první rychlostní stupeň plynulým spínáním spojky "
Čiže buď to zle chápem alebo mi nejaká súvislosť uniká, ale podľa toho to v stálom zábere bez pridania plynu jednoducho nieje.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných