830 254
inzerátov
Pridať inzerát

Audi B8 2.0 TDI - teplota motora

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
foxpk
Založený: 28 júl 2016
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 39 min
Predmet: Audi B8 2.0 TDI - teplota motora PríspevokZaslal: 17.09.2018 19:46   
Ahojte,
S minulým problémom ste mi pomohli, tak skúsim aj s ďalším.
Audi A4 B8 2.0TDI CAHA r.v.2008

Auto sa dlho zohrieva na teplotu 90°C, keď sa už zohreje a idem dole kopcom alebo dlho konštantne pomaly po rovine - motor nieje moc v záťaži, tak ochladne (dole kopcom cca na 70°C, po rovine pod 90°C - podľa budíkov), na diaľnici auto drží teplotu normálne. Ak auto stojí na voľnobehu tak teplota neklesá.

Termostat 03L121113A (pri pozícii 37) bol vymenení.
Termostat 1K0121113A (na obrázku ako súčasť hadíc 23) bol vymenení.

Na diagnostike sa cca zhoduje teplota motora s teplotou na prístrojovej doske.
Prosím neviete v čom to ešte môže byť?, je tam ešte iný termostat ktorý treba vymeniť?
Teraz je ešte teplo a auto chladne, chcel by som to vyriešiť ešte pred zimou, neviem čo to bude robiť keď sa ochladí.

Foto: https://postimg.cc/gallery/1f5pwjvrw/

Ďakujem
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (444)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15908
Nabehané: 23 dní 15 hod 3 min
PríspevokZaslal: 18.09.2018 15:02   
nehanbi sa na zimu nastriekat karton na cierno a strcit pred chladic... prakticky to vidno nebude a masine pomozes.

Tak ako nasi otcovia jazdili na skode100/105...
Citovať
foxpk
Založený: 28 júl 2016
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 39 min
PríspevokZaslal: 18.09.2018 19:30   
Kartón pred chladič v zime pomôže aby sa auto skôr zohrialo, ale určite to nevyrieši problém prečo auto chladne - aj keď je teplo.
Citovať
foxpk
Založený: 28 júl 2016
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 39 min
PríspevokZaslal: 18.09.2018 19:32   
Dnes som zobral diagnostiku a sledoval ako sa pri jazde správajú teploty.

Prikladám LOG https://uloz.to/tam/_iXAW3OXzX7TP (je to jeden log iba jeden súbor je upravený aby sa to dalo čítať)

Log začal keď budíky ukazujú teplotu 90°C, nasleduje jazda mierne dolu kopcom, ihneď začína klesať teplota "IDE00192 - Teplota chladicí kapaliny na výstupu chladiče: skutečná hodnota". Teplota na budíkoch začne klesať keď teplota "IDE00025"dosiahne cca 78°C (to si myslím že je OK kedže budíky sú utlmené)
Po zastavení začne teplota "IDE00192" opäť stúpať.
Nasleduje jazda do mierneho kopca a auto sa podľa budíkov znovu zohreje na 90°C aj keď teplota "IDE00192"sa drží okolo 66°C, po zastavení začne teplota "IDE00192" opäť stúpať.
Nasleduje jazda dolu kopcom kde obe teploty klesnú.

Predpokladám že kolísanie teploty spôsobuje že teplota "IDE00192" kolíše.
Prosím neviete mi poradiť ktorý termostat, čidlo, ventil .... niečo čo to môže spôsobovať?
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 18.09.2018 20:34   
To že teplota "IDE00192" sa ti drží na úrovni 66°C aj keď začneš ísť do jemného kopca je, podľa mňa, v poriadku, aj v tom prípade, keď budíky opäť ukazujú 90°C
Predtým si išiel dolu z kopca, kedy Ti motor chladol aj podľa ukazovateľa "IDE00192", aj IDE00025". Po nábehu na jemné stúpanie sa motor pomaly a jemne zohrieva, ale termostat je stále zatvorený, teda ochladenú vodu do motora nevpustí. Až keď teplota vody dosiahne úrovne, kedy sa začína termostat otvárať, vznikne, samozrejme, prietok a aj teplota "IDE00192" by mala začať jemne rásť.

Za mojich zopár vymenených termostatov som sa, zatiaľ, stretol s jedným vadným od nova...

Vcelku nechápem, prečo sa idúce auto má tendenciu, v takýchto teplotách a v takomto počasí, ochladzovať počas konštantnej jazdy po rovnej ceste a prečo sa dokáže jemne zohrievať počas státia na voľnobežných otáčkach.

Predpokladám, že ak si tému zadal, tak problém vznikol.
Nebol od kedy toto vozidlo vlastníš.

Od kedy je problém s teplotou?
Nerobil sa nejaký servisný zásah?
Nezabudlo sa na niečo?
Neodtrhol sa spodný kryt motora?
Citovať
koumi
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 23 september 2004
Príspevky: 230
Nabehané: 1 dní 10 hod 1 min
PríspevokZaslal: 18.09.2018 20:37   
mp3turbo napísal:
nehanbi sa na zimu nastriekat karton na cierno a strcit pred chladic... prakticky to vidno nebude a masine pomozes.

Tak ako nasi otcovia jazdili na skode100/105...


tak nad tymto som vela krat rozmyslal ci to neni len mytus... ako pomoze ten karton, resp. o kolko? Ved predsa je iba maly okruh kym sa termostat neotvori, tak ci tak voda cez neho nejde, alebo sa mylim?
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 18.09.2018 20:43   
Pomôže a dosť, pretože nie každé auto, resp. menšina má niečo ako elektricky ovládané roletky, ktoré zastavia prietok vzduchu.
Sakramentsky veľa tepla odoberá iba prúdenie studeného vzduchu.
Veď predsa ak sa vozidlo hýbe (smerom dopredu), nasáva studený vzduch, ktorý prejde cez chladič / chladiče, nech je termostat zavretý koľko len chce, a naráža na motor a niekadiaľ sa dostane von z pod motorového priestoru. Týmto je odobratá veľká časť tepla.
Citovať
dreeevo
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 21 november 2010
Príspevky: 184
Nabehané: 15 hod 27 min
PríspevokZaslal: 18.09.2018 20:47   
Kartón pred chladič, prípadne za chladič v zime vždy pomôže...vlastná skúsenosť z 1.9 tdi 81 kw rotačky aj 96kw PD. Po montáži krytu pod motor a na motor nastal výrazný rozdiel v zohrievaní, po pridaní kartóna sa ohrev urýchlil ešte viac...prúdenie studeného vzduchu cez chladič do motorového priestoru dokáže motor citeľne ochladzovať. A druhá vec....to že termostat je nový neznamená že je dobrý...u m%na boli 2 kusy po kúpe nefunkčné...jeden sa sekal pri otváraní a druhý ostával otvorený trvalo
Citovať
foxpk
Založený: 28 júl 2016
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 39 min
PríspevokZaslal: 18.09.2018 21:10   
Problém s teplotou je odkedy mám auto, po výmene termostatu 1K0121113A (starý išiel oveľa viac prefúknuť ako nový) je to lepšie ale aj tak si myslím že to nemôže takto chladnúť či už po rovine alebo dole kopcom.

Na aute som menil Spojku, Rozvody, 2 Termostaty, náhon olejového čerpadla, samozrejme oleje a filtre ale problém s teplotou bol už pred výmenou.

Spodný aj vrchný kryt ma motore sú.

Mne sa zdá že ak stojím tak sa teplota IDE00192 cca vyrovná s IDE00025, ale akonáhle je auto v pohybe pod malou záťažou tak IDE00192 klesá a ochladí aj IDE00025 - čo sa prejaví na budíkoch.
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 19.09.2018 05:04   
Ak Ti problém nevznikol, ale ho pozoruješ, odkedy máš auto, zrejme sa fakt treba zmieriť s tým, ze ten motor skrátka vytvára tak málo odpadového tepla, ze si teplotu neudrží.
Ak tam sú systémy na ohrev vody, premerať, či fungujú správne.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.09.2018 07:36   
Velmi správne píšeš,prietok vzduchu naprieč motorovým priestorom je zásadná vec.Kto si vybavuje starého Passat-a z gulatým zaobleným predkom,tak ten nemá vôbec mriežku a všetok vzduch vstupuje zpredu iba cez medzery vo VW znaku !!!

Hore druhý sprava
Citovať
foxpk
Založený: 28 júl 2016
Príspevky: 14
Nabehané: 2 hod 39 min
PríspevokZaslal: 19.09.2018 08:47   
Auto mám zatiaľ iba krátko a postupne riešim veci ktoré nefungujú ako majú.
Neviem či sa stým dokážem zmieriť, mám rád keď veci fungujú :)

Ešte som sa nestretol s autom u ktorého bolo chladnutie normálne.

Ešte ma napadlo niečo skúsiť - ak budem pozorovať zohrievanie studeného motora a termostat 03L121113A funguje správne, tak teplota IDE00192 by mala začať viac skúpať až keď sa otvorí termostat čiže okolo 83°C? Ak nefunguje tak budú teploty IDE00025 a IDE000192 stúpať viac menej rovnako, alebo sa mýlim?
Citovať
indi4n
Obľúbený člen - Bawo (97)
Tašunko
Založený: 10 január 2013
Príspevky: 1593
Nabehané: 26 dní 21 hod 29 min
Bydlisko: Trnava
PríspevokZaslal: 19.09.2018 09:46   
Nechce sa mi verit ze toto by mal byt normalny stav. Ja mam sice 2litrovu naftu ineho vyrobcu, ale nemam vrchny ani spodny kryt, ziadny karton na chladici a auto sa zohreje a teplotu drzi. Priznaky ktore opisujes sa vyskytli prave ked odisiel termostat.
Ako uz bolo povedane, nie je iste ci tie vymenene termostaty aj pracuju spravne, nebolo by od veci to preverit.
Ked bolo podozrenie na termostat na manzelkinom aute a nechcelo sa mi ho vyberat a "varit", studene som nastartoval, cez obycajnu OBD apku pozeral ako ide hore teplota motora, a pri nejakych 50 stupnoch skusal rukou hadicu do chladica. Ked sa uz pri tej telpote zacala zohrievat, termostat bol jasny.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18996
Nabehané: 3 mes 14 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.09.2018 11:34   
Velké množstvo problémov ide na účet nepozornosti (neznalosti ?)
Často majú termostaty dve činné veci,jeden priezor sa otvára a druhý zatvára,tj musí termostat dôjsť do koncovej polohy aby druhý otvor uzavrel.málokto si tie veci všíma.K termostatu je často pribalené viac druhov o krúžkov alebo tesnítok,stačí použiť nesprávny,a termostat síce netečie,ale je pozične v nesprávnej hĺbke.dalo by sa romány písať čo ľudia porobia.Na konto nepremýšlania pri práci sa porobí kadečo,pritom niektoré termostaty sú obrovské množstvo práce pretože sú pod XY poschodiami vecí
Citovať
mravecm1
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 05 december 2008
Príspevky: 132
Nabehané: 9 dní 12 hod 2 min
PríspevokZaslal: 20.09.2018 19:32   
foxpk:
Dam ti realny priklad len koli porovnaniu. Ja mam A4 B8 2.0TDI CAGA (nie CAHA).
Taketo popisovane chladnutie sa u mna v ziadnom pripade nevyskytuje. Teplota na budikoch po zohriati na 90 drzi ako pribita (diagnostikou som to nekontroloval).

Niekedy v zime v januari, ked teploty vonku dosahovali -25 stupnov, tak vtedy mi teplota na budiku naozaj klesla aj na 75 pri jazde po rovine a rychlostou pod 90kmh. Ale -25 stupnov to uz je naozaj extremna zima. Na dialnici samozrejme drzalo 90 aj pri takychto mrazivych podmienkach.

Ani pri teplotach par stupnov pod nulou mi teplota nikdy takto neklesa, ale drzi 90.
Takze v ziadnom pripade neverim, ze by to u teba bolo normalne. Za sucasnych teplot je to absolutne vylucene. Samozrejme, nemam presne ten isty motor ako ty (ja mam CAGA, ty mas CAHA), ale pochybujem, ze je medzi nimi taky zasadny rozdiel, aby sa mohli takto lisit v teplotach.

PS: ziadny karton na chladici nepouzivam
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum