Audi B8 2.0 TDI - teplota motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

foxpk
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.07.2016 21:31
Zdieľať na Facebook

Audi B8 2.0 TDI - teplota motora

Príspevok od používateľa foxpk »

Ahojte,
S minulým problémom ste mi pomohli, tak skúsim aj s ďalším.
Audi A4 B8 2.0TDI CAHA r.v.2008

Auto sa dlho zohrieva na teplotu 90°C, keď sa už zohreje a idem dole kopcom alebo dlho konštantne pomaly po rovine - motor nieje moc v záťaži, tak ochladne (dole kopcom cca na 70°C, po rovine pod 90°C - podľa budíkov), na diaľnici auto drží teplotu normálne. Ak auto stojí na voľnobehu tak teplota neklesá.

Termostat 03L121113A (pri pozícii 37) bol vymenení.
Termostat 1K0121113A (na obrázku ako súčasť hadíc 23) bol vymenení.

Na diagnostike sa cca zhoduje teplota motora s teplotou na prístrojovej doske.
Prosím neviete v čom to ešte môže byť?, je tam ešte iný termostat ktorý treba vymeniť?
Teraz je ešte teplo a auto chladne, chcel by som to vyriešiť ešte pred zimou, neviem čo to bude robiť keď sa ochladí.

Foto: https://postimg.cc/gallery/1f5pwjvrw/

Ďakujem
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nehanbi sa na zimu nastriekat karton na cierno a strcit pred chladic... prakticky to vidno nebude a masine pomozes.

Tak ako nasi otcovia jazdili na skode100/105...
foxpk
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.07.2016 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxpk »

Kartón pred chladič v zime pomôže aby sa auto skôr zohrialo, ale určite to nevyrieši problém prečo auto chladne - aj keď je teplo.
foxpk
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.07.2016 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxpk »

Dnes som zobral diagnostiku a sledoval ako sa pri jazde správajú teploty.

Prikladám LOG https://uloz.to/tam/_iXAW3OXzX7TP (je to jeden log iba jeden súbor je upravený aby sa to dalo čítať)

Log začal keď budíky ukazujú teplotu 90°C, nasleduje jazda mierne dolu kopcom, ihneď začína klesať teplota "IDE00192 - Teplota chladicí kapaliny na výstupu chladiče: skutečná hodnota". Teplota na budíkoch začne klesať keď teplota "IDE00025"dosiahne cca 78°C (to si myslím že je OK kedže budíky sú utlmené)
Po zastavení začne teplota "IDE00192" opäť stúpať.
Nasleduje jazda do mierneho kopca a auto sa podľa budíkov znovu zohreje na 90°C aj keď teplota "IDE00192"sa drží okolo 66°C, po zastavení začne teplota "IDE00192" opäť stúpať.
Nasleduje jazda dolu kopcom kde obe teploty klesnú.

Predpokladám že kolísanie teploty spôsobuje že teplota "IDE00192" kolíše.
Prosím neviete mi poradiť ktorý termostat, čidlo, ventil .... niečo čo to môže spôsobovať?
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

To že teplota "IDE00192" sa ti drží na úrovni 66°C aj keď začneš ísť do jemného kopca je, podľa mňa, v poriadku, aj v tom prípade, keď budíky opäť ukazujú 90°C
Predtým si išiel dolu z kopca, kedy Ti motor chladol aj podľa ukazovateľa "IDE00192", aj IDE00025". Po nábehu na jemné stúpanie sa motor pomaly a jemne zohrieva, ale termostat je stále zatvorený, teda ochladenú vodu do motora nevpustí. Až keď teplota vody dosiahne úrovne, kedy sa začína termostat otvárať, vznikne, samozrejme, prietok a aj teplota "IDE00192" by mala začať jemne rásť.

Za mojich zopár vymenených termostatov som sa, zatiaľ, stretol s jedným vadným od nova...

Vcelku nechápem, prečo sa idúce auto má tendenciu, v takýchto teplotách a v takomto počasí, ochladzovať počas konštantnej jazdy po rovnej ceste a prečo sa dokáže jemne zohrievať počas státia na voľnobežných otáčkach.

Predpokladám, že ak si tému zadal, tak problém vznikol.
Nebol od kedy toto vozidlo vlastníš.

Od kedy je problém s teplotou?
Nerobil sa nejaký servisný zásah?
Nezabudlo sa na niečo?
Neodtrhol sa spodný kryt motora?
koumi
Príspevky: 358
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

mp3turbo napísal:nehanbi sa na zimu nastriekat karton na cierno a strcit pred chladic... prakticky to vidno nebude a masine pomozes.

Tak ako nasi otcovia jazdili na skode100/105...
tak nad tymto som vela krat rozmyslal ci to neni len mytus... ako pomoze ten karton, resp. o kolko? Ved predsa je iba maly okruh kym sa termostat neotvori, tak ci tak voda cez neho nejde, alebo sa mylim?
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Pomôže a dosť, pretože nie každé auto, resp. menšina má niečo ako elektricky ovládané roletky, ktoré zastavia prietok vzduchu.
Sakramentsky veľa tepla odoberá iba prúdenie studeného vzduchu.
Veď predsa ak sa vozidlo hýbe (smerom dopredu), nasáva studený vzduch, ktorý prejde cez chladič / chladiče, nech je termostat zavretý koľko len chce, a naráža na motor a niekadiaľ sa dostane von z pod motorového priestoru. Týmto je odobratá veľká časť tepla.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Kartón pred chladič, prípadne za chladič v zime vždy pomôže...vlastná skúsenosť z 1.9 tdi 81 kw rotačky aj 96kw PD. Po montáži krytu pod motor a na motor nastal výrazný rozdiel v zohrievaní, po pridaní kartóna sa ohrev urýchlil ešte viac...prúdenie studeného vzduchu cez chladič do motorového priestoru dokáže motor citeľne ochladzovať. A druhá vec....to že termostat je nový neznamená že je dobrý...u m%na boli 2 kusy po kúpe nefunkčné...jeden sa sekal pri otváraní a druhý ostával otvorený trvalo
foxpk
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.07.2016 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxpk »

Problém s teplotou je odkedy mám auto, po výmene termostatu 1K0121113A (starý išiel oveľa viac prefúknuť ako nový) je to lepšie ale aj tak si myslím že to nemôže takto chladnúť či už po rovine alebo dole kopcom.

Na aute som menil Spojku, Rozvody, 2 Termostaty, náhon olejového čerpadla, samozrejme oleje a filtre ale problém s teplotou bol už pred výmenou.

Spodný aj vrchný kryt ma motore sú.

Mne sa zdá že ak stojím tak sa teplota IDE00192 cca vyrovná s IDE00025, ale akonáhle je auto v pohybe pod malou záťažou tak IDE00192 klesá a ochladí aj IDE00025 - čo sa prejaví na budíkoch.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Ak Ti problém nevznikol, ale ho pozoruješ, odkedy máš auto, zrejme sa fakt treba zmieriť s tým, ze ten motor skrátka vytvára tak málo odpadového tepla, ze si teplotu neudrží.
Ak tam sú systémy na ohrev vody, premerať, či fungujú správne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi správne píšeš,prietok vzduchu naprieč motorovým priestorom je zásadná vec.Kto si vybavuje starého Passat-a z gulatým zaobleným predkom,tak ten nemá vôbec mriežku a všetok vzduch vstupuje zpredu iba cez medzery vo VW znaku !!!

Hore druhý sprava
[img]https://i.postimg.cc/zbT48jpS/image.jpg[/img]
foxpk
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.07.2016 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxpk »

Auto mám zatiaľ iba krátko a postupne riešim veci ktoré nefungujú ako majú.
Neviem či sa stým dokážem zmieriť, mám rád keď veci fungujú :)

Ešte som sa nestretol s autom u ktorého bolo chladnutie normálne.

Ešte ma napadlo niečo skúsiť - ak budem pozorovať zohrievanie studeného motora a termostat 03L121113A funguje správne, tak teplota IDE00192 by mala začať viac skúpať až keď sa otvorí termostat čiže okolo 83°C? Ak nefunguje tak budú teploty IDE00025 a IDE000192 stúpať viac menej rovnako, alebo sa mýlim?
indi4n
Príspevky: 1898
Dátum registrácie: 10.01.2013 14:16
Bydlisko: Trnava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa indi4n »

Nechce sa mi verit ze toto by mal byt normalny stav. Ja mam sice 2litrovu naftu ineho vyrobcu, ale nemam vrchny ani spodny kryt, ziadny karton na chladici a auto sa zohreje a teplotu drzi. Priznaky ktore opisujes sa vyskytli prave ked odisiel termostat.
Ako uz bolo povedane, nie je iste ci tie vymenene termostaty aj pracuju spravne, nebolo by od veci to preverit.
Ked bolo podozrenie na termostat na manzelkinom aute a nechcelo sa mi ho vyberat a "varit", studene som nastartoval, cez obycajnu OBD apku pozeral ako ide hore teplota motora, a pri nejakych 50 stupnoch skusal rukou hadicu do chladica. Ked sa uz pri tej telpote zacala zohrievat, termostat bol jasny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velké množstvo problémov ide na účet nepozornosti (neznalosti ?)
Často majú termostaty dve činné veci,jeden priezor sa otvára a druhý zatvára,tj musí termostat dôjsť do koncovej polohy aby druhý otvor uzavrel.málokto si tie veci všíma.K termostatu je často pribalené viac druhov o krúžkov alebo tesnítok,stačí použiť nesprávny,a termostat síce netečie,ale je pozične v nesprávnej hĺbke.dalo by sa romány písať čo ľudia porobia.Na konto nepremýšlania pri práci sa porobí kadečo,pritom niektoré termostaty sú obrovské množstvo práce pretože sú pod XY poschodiami vecí
[img]https://i.postimg.cc/RJWKFFKL/image.jpg[/img]
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

foxpk:
Dam ti realny priklad len koli porovnaniu. Ja mam A4 B8 2.0TDI CAGA (nie CAHA).
Taketo popisovane chladnutie sa u mna v ziadnom pripade nevyskytuje. Teplota na budikoch po zohriati na 90 drzi ako pribita (diagnostikou som to nekontroloval).

Niekedy v zime v januari, ked teploty vonku dosahovali -25 stupnov, tak vtedy mi teplota na budiku naozaj klesla aj na 75 pri jazde po rovine a rychlostou pod 90kmh. Ale -25 stupnov to uz je naozaj extremna zima. Na dialnici samozrejme drzalo 90 aj pri takychto mrazivych podmienkach.

Ani pri teplotach par stupnov pod nulou mi teplota nikdy takto neklesa, ale drzi 90.
Takze v ziadnom pripade neverim, ze by to u teba bolo normalne. Za sucasnych teplot je to absolutne vylucene. Samozrejme, nemam presne ten isty motor ako ty (ja mam CAGA, ty mas CAHA), ale pochybujem, ze je medzi nimi taky zasadny rozdiel, aby sa mohli takto lisit v teplotach.

PS: ziadny karton na chladici nepouzivam :d :D

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: foter, pavilion a 16 neregistrovaných