Audi A8 D4 4.2 fsi - vymena kotucov a silentblokov predok
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
- Bydlisko: KE Zdieľať na Facebook
Audi A8 D4 4.2 fsi - vymena kotucov a silentblokov predok
Zdravim,
Dostal som ponuku na toto auto od znameho. je to stary znamy, takze urcite mozem vylucit to, zeby ma chcel nejako natiahnut.
Bezna cena je okolo 20k, ja mam ale dost vyraznu zlavu (na buduce opravy .
Rocnik 2010, 135kkm, 4.2 fsi 274kw.
Auto bolo cely cas servisovane v autorizaku gabriel KE, nic nekvapka, netecie, motor ide krasne, prevodovka radi krasne.
No narozdiel od inych aut, prakticky nic take sa neda o tomto modeli najst - naco si davat pozor, ake poruchy. Jedine co som nasiel je, ze vzduchovy podvozok je menej poruchovy ako u starsej generacie, klasika ze 4.2 fsi moze karbonovovat (auto ale jazdilo VYHRADNE 100 oktan, takze snad sa to nebude taky problem ? ), aj tie jej krasne rozvody - to dufam ze tiez mozme predbezne vylucit v najblizsej dobe.
Dotaz ale znie, na aute treba riesit predne kotuce, a predne silentbloky. V autorizaku gabriel KE, to nacenili na 3000e. na gafe som nasiel napr. predny kotuc metelli za 75e, najdrahsi kus silentu stal 20e.
Mam mechanika, ktory sice v zivote na A8 nerobil, ale zatial vsetko vedel poriesit - je mechanicky velmi zrucny, je tam nejaka specialna procedura, ked sa maju menit silentbloky a predne kotuce - su nutne nejake speci pripravky ? Nerozumiem co tam moze byt take zlozite, ze sme sa dostali na taku sumu.
Tiez zo zvedavosti by ma zaujimalo, ci tento model auta ma predpisanu vymenu oleja v automate (predopkladam ZF 8HP), nakolko viem ze BMW to predpisane urcite nema. Samozrjeme, ze ak nebol, tak to bude tiez prva z veci co budem riesit.
Auto riesim ako vikendovku/ dialnicny kriznik, nie daily car. je mi jasne co to mozno bude obnasat az zasvieti kontrolka, ale na druhu stranu, viem ze sa urcite velmi fajne povozim, tiez viem ze v meste bude jazdit za cca 15L a mimo mesto za 10L - stale, nieje to pre mna podstatne, rocny najazd tak 10k.
Dostal som ponuku na toto auto od znameho. je to stary znamy, takze urcite mozem vylucit to, zeby ma chcel nejako natiahnut.
Bezna cena je okolo 20k, ja mam ale dost vyraznu zlavu (na buduce opravy .
Rocnik 2010, 135kkm, 4.2 fsi 274kw.
Auto bolo cely cas servisovane v autorizaku gabriel KE, nic nekvapka, netecie, motor ide krasne, prevodovka radi krasne.
No narozdiel od inych aut, prakticky nic take sa neda o tomto modeli najst - naco si davat pozor, ake poruchy. Jedine co som nasiel je, ze vzduchovy podvozok je menej poruchovy ako u starsej generacie, klasika ze 4.2 fsi moze karbonovovat (auto ale jazdilo VYHRADNE 100 oktan, takze snad sa to nebude taky problem ? ), aj tie jej krasne rozvody - to dufam ze tiez mozme predbezne vylucit v najblizsej dobe.
Dotaz ale znie, na aute treba riesit predne kotuce, a predne silentbloky. V autorizaku gabriel KE, to nacenili na 3000e. na gafe som nasiel napr. predny kotuc metelli za 75e, najdrahsi kus silentu stal 20e.
Mam mechanika, ktory sice v zivote na A8 nerobil, ale zatial vsetko vedel poriesit - je mechanicky velmi zrucny, je tam nejaka specialna procedura, ked sa maju menit silentbloky a predne kotuce - su nutne nejake speci pripravky ? Nerozumiem co tam moze byt take zlozite, ze sme sa dostali na taku sumu.
Tiez zo zvedavosti by ma zaujimalo, ci tento model auta ma predpisanu vymenu oleja v automate (predopkladam ZF 8HP), nakolko viem ze BMW to predpisane urcite nema. Samozrjeme, ze ak nebol, tak to bude tiez prva z veci co budem riesit.
Auto riesim ako vikendovku/ dialnicny kriznik, nie daily car. je mi jasne co to mozno bude obnasat az zasvieti kontrolka, ale na druhu stranu, viem ze sa urcite velmi fajne povozim, tiez viem ze v meste bude jazdit za cca 15L a mimo mesto za 10L - stale, nieje to pre mna podstatne, rocny najazd tak 10k.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
pri tych brzdach treba deaktivovat vzduchovy podvozok - auto NESMIES zdvihat na zdvihak v normalnom stave, mozes utrhnut mechy.
To ti potom pride navrh na 3.000 eur za brzdy z autorizaku ako velmi milosrdna sranda.
To ti potom pride navrh na 3.000 eur za brzdy z autorizaku ako velmi milosrdna sranda.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Ja vidim problem hlavne v tom, ze uz teraz sa “predbezne vylucuju poruchy“…
Zrovna tak uvaha, ako na A8 4.2 kotuce za 75€ sa montuju.
Sranda zacne, az bude napriklad problem na EK koli katalizatorom, ci inej zavade.
Tiez daka porucha elektroniky, postupy, kalibracie atd…
Problemy a tapanie z neznalosti, co moze vytiahnut z vrecka mastnu sumu.
Len tak dalej
Zrovna tak uvaha, ako na A8 4.2 kotuce za 75€ sa montuju.
Sranda zacne, az bude napriklad problem na EK koli katalizatorom, ci inej zavade.
Tiez daka porucha elektroniky, postupy, kalibracie atd…
Problemy a tapanie z neznalosti, co moze vytiahnut z vrecka mastnu sumu.
Len tak dalej
-
- Príspevky: 3378
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Na také auto nedaj kotúče za 75.- eur, pre boha živého...
Karbónovanie motorov nie je vec paliva, ale nevhodného oleja, ktorý nezvláda vysoké teploty a zapeká sa.
Problém je, že tie riedke hnoje často doporučujú aj samotní výrobcovia, ktorým naozaj nejde o to, aby nám ich autá vydržali príliš dlho.
Preto aj pindajú somariny o "celoživotných" rozvodoch, alebo olejových náplniach v prevodovkách a diferákoch.
Karbónovanie motorov nie je vec paliva, ale nevhodného oleja, ktorý nezvláda vysoké teploty a zapeká sa.
Problém je, že tie riedke hnoje často doporučujú aj samotní výrobcovia, ktorým naozaj nejde o to, aby nám ich autá vydržali príliš dlho.
Preto aj pindajú somariny o "celoživotných" rozvodoch, alebo olejových náplniach v prevodovkách a diferákoch.
-
- Príspevky: 1240
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Toto nech mi niekto vysvetli, ako to ze avdinka moze ist na zdvihak len po deaktivacii cez diag, a Mercedes so vzduchom mozem dvihat tak ako je, bez akejkolvek deaktivacie. Po spusteni na zem a nastartovani si sam upravi vysku.mp3turbo napísal:pri tych brzdach treba deaktivovat vzduchovy podvozok - auto NESMIES zdvihat na zdvihak v normalnom stave, mozes utrhnut mechy.
To ti potom pride navrh na 3.000 eur za brzdy z autorizaku ako velmi milosrdna sranda.
Viem ze avdi na zdvihak len po deaktivacii, a pride mi to chore... Pamatam ako sa ma raz v jednom pneuservise pytali ci tam mam vzduchovy podvozok. Ja ze ano. Oni na to, jaaaaj ale to musite deaktivovat, my vam to bez toho nevieme zdvihnut. Som im hned vysvetlil, ze ci vidia na kapote hviezdu alebo nedokoncene olympijske kruhy. Nech len dvihaju a nic nedeaktivuju. Oni ze, no to parada, lebo ked sem pridu avdinky so vzduchom, vzdy su s tym problemy... Zdvihli, prezuli, pustili na zem a odisiel som, tot vsjo. Preto nechapem ten uzasny “vorsprung durch technik”.
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
K tým silentblokom, ja som mal na Subaru, niektoré načaté, tak som si kúpil všetky od Febestu (v tej dobe X rokov dozadu iné neboli). Vymenil som z nich tie ťo bolo treba - boli to 3ks.
Asi rok dozadu som menil aj na predných ramenách.
Teraz pred STK som šiel repasovať nápravy, lebo už boli unavené iné a hlavne ten predok nebol to čo originál, ale bolo to mäkké.
Takže všetky šli nakoniec nové a origo, a tie Febest čo boli vzadu boli znovu opotrebené. Opotrebené viac ako origo ktoré boli na aute viac ako 10 rokov a menili sa teraz.
A teraz naspäť k tej A8, kotúče po 75€ sú podozrivo lacné a čo sa týka tých silenblokov, tak si myslím, že niektoré sa vymeniť dajú, ale menia sa aj celé ramená a to niečo stojí.
Môžeš tam buchnúť aj neorigo ramená, ale vybúcha sa ti to za 15000km
Informuj sa v autorizáku čo stoja origo diely potrebné k repasu prednej nápravy a výmenu nechaj urobiť inde.
Si pamätám na dobu minulú ked mali ludia hlavu v smútku, pri repase prednej nápravy na Passatoch B5, kde sada origo ramien bola riadna pálka a tie isté patalie riešili majitelia Alfa Romeo 156. Hodnota celého auta 3000€ a sada predných ramien za 500€
Asi rok dozadu som menil aj na predných ramenách.
Teraz pred STK som šiel repasovať nápravy, lebo už boli unavené iné a hlavne ten predok nebol to čo originál, ale bolo to mäkké.
Takže všetky šli nakoniec nové a origo, a tie Febest čo boli vzadu boli znovu opotrebené. Opotrebené viac ako origo ktoré boli na aute viac ako 10 rokov a menili sa teraz.
A teraz naspäť k tej A8, kotúče po 75€ sú podozrivo lacné a čo sa týka tých silenblokov, tak si myslím, že niektoré sa vymeniť dajú, ale menia sa aj celé ramená a to niečo stojí.
Môžeš tam buchnúť aj neorigo ramená, ale vybúcha sa ti to za 15000km
Informuj sa v autorizáku čo stoja origo diely potrebné k repasu prednej nápravy a výmenu nechaj urobiť inde.
Si pamätám na dobu minulú ked mali ludia hlavu v smútku, pri repase prednej nápravy na Passatoch B5, kde sada origo ramien bola riadna pálka a tie isté patalie riešili majitelia Alfa Romeo 156. Hodnota celého auta 3000€ a sada predných ramien za 500€
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to kus techniky a je úplne prirodzené že výhradne chodí do autorizáku.To sú síce najväčší podvodníci galaxie zneužívajúci svoje postavenie v prípade špičkových modelov (a to tá A8 rozhodne je)
Celého auta ako takého sa v podstate treba báť tak ozaj a vážne v prípade emisných problémov a konfortnej elektriky auta.Nutnosť sa úzkostlivo držať niektorých postupov a používať výhradne OE diel vedie k pálkam za opravu v nepredstaviteľných cifrách.Neviem si ani len predstaviť pri niektorých poruchách ako by boli riešené mimo autorizovaného servisu ktorý nemá šancu niekoré nutné prípravky vlastniť.
Čo sa týka plánovaných brzd a silentov vpredu...dovolím si tvrdo pochybovať že si práve teraz servis nenaháňa peňiaze na prvú poriadnu postcovidovú dovolenku.Predná náprava (obdoba A6) je nadhodnotená veselo päťnásobne a presne tak ako brdové kotúče ktoré vidí (už by sa mali vymeniť (majú prirodzený ohranený okraj) Keby prišlo niečo také jednoducho sa ohranenie urobí priamo na vozidle Lunchom (sústruh na kotúče na vozidle) a nebudú sa ani demontovať,čím sa zamedzuje traseniu ak už to nejde za boha inak odstrániť.Proste chlapci si idú zarobiť.Je to špinavosť na entú,ale patrí k triede auta kde niet myšlienky na charitu a majiteľ je ochotný prijať túto hru na to kto je väčší hlupák,oni tam alebo on ochotný to platiť ak dobre vie že ho práve ťahajú za nos.
Celého auta ako takého sa v podstate treba báť tak ozaj a vážne v prípade emisných problémov a konfortnej elektriky auta.Nutnosť sa úzkostlivo držať niektorých postupov a používať výhradne OE diel vedie k pálkam za opravu v nepredstaviteľných cifrách.Neviem si ani len predstaviť pri niektorých poruchách ako by boli riešené mimo autorizovaného servisu ktorý nemá šancu niekoré nutné prípravky vlastniť.
Čo sa týka plánovaných brzd a silentov vpredu...dovolím si tvrdo pochybovať že si práve teraz servis nenaháňa peňiaze na prvú poriadnu postcovidovú dovolenku.Predná náprava (obdoba A6) je nadhodnotená veselo päťnásobne a presne tak ako brdové kotúče ktoré vidí (už by sa mali vymeniť (majú prirodzený ohranený okraj) Keby prišlo niečo také jednoducho sa ohranenie urobí priamo na vozidle Lunchom (sústruh na kotúče na vozidle) a nebudú sa ani demontovať,čím sa zamedzuje traseniu ak už to nejde za boha inak odstrániť.Proste chlapci si idú zarobiť.Je to špinavosť na entú,ale patrí k triede auta kde niet myšlienky na charitu a majiteľ je ochotný prijať túto hru na to kto je väčší hlupák,oni tam alebo on ochotný to platiť ak dobre vie že ho práve ťahajú za nos.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Perlička z toho auta...snímanie otáčok z kľuky
[img]https://i.postimg.cc/ZB9wZzSb/a.jpg[/img]
Ak nemáte tušenia čo vidíte...tak ste na tom tak isto ako bude každý servis
[img]https://i.postimg.cc/ZB9wZzSb/a.jpg[/img]
Ak nemáte tušenia čo vidíte...tak ste na tom tak isto ako bude každý servis
-
- Príspevky: 519
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
- Bydlisko: KE Zdieľať na Facebook
dakujem vsetkym za rady.
jasne, ze kotuce dam ten najlepsi pomer vykon/ cena.
Ale z mojich skusenosti som zatial na KAZDOM aute mal problem, ze sa skor ci neskor pokrivili. Naposledy napr. superb 2.0 tsi 206kw, vymena kotucov pred rokom, preslo par tisic km a tento rok som menil opat, lebo sa skrivili. Prve boli tusim zimmerman. ale to iste som mal aj na benze w210 1997 - tam sli tusim ATE. na aute jazdime viaceri, ale po vymene som jazdil iba ja a nikdy nebrzdil prudko, ale aj tak ...
Nakoniec mi znamy poradil jedneho garaznika, co riesi iba AUDI dokonca ma tusim tiez ten isty model A8 D4 len facelift a 3.0 tdi. Takze dufam, ze postup auta na zdvihaku asi bude ovladat. Da to na zdvihak aj na diagnostiku. pyta za to neskutocnych 30e, takze potom mi rovno aj naceni ked tak tie silentbloky a brzdy.
jasne, ze kotuce dam ten najlepsi pomer vykon/ cena.
Ale z mojich skusenosti som zatial na KAZDOM aute mal problem, ze sa skor ci neskor pokrivili. Naposledy napr. superb 2.0 tsi 206kw, vymena kotucov pred rokom, preslo par tisic km a tento rok som menil opat, lebo sa skrivili. Prve boli tusim zimmerman. ale to iste som mal aj na benze w210 1997 - tam sli tusim ATE. na aute jazdime viaceri, ale po vymene som jazdil iba ja a nikdy nebrzdil prudko, ale aj tak ...
Nakoniec mi znamy poradil jedneho garaznika, co riesi iba AUDI dokonca ma tusim tiez ten isty model A8 D4 len facelift a 3.0 tdi. Takze dufam, ze postup auta na zdvihaku asi bude ovladat. Da to na zdvihak aj na diagnostiku. pyta za to neskutocnych 30e, takze potom mi rovno aj naceni ked tak tie silentbloky a brzdy.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: mitek a 18 neregistrovaných