Audi A6 , 2007 - turbo zabera ako kedy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

minom
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 20.01.2013 06:52
Zdieľať na Facebook

Audi A6 , 2007 - turbo zabera ako kedy

Príspevok od používateľa minom »

ZDRAVIM . PANI aj ked je tejto temy myslim dostatok aj napriek tomu otvaram novu hadam sa nieco nove dozvieme , predca nikto nieje dokonaly a nie stale to zapina ako ma. Podme k veci :
Audi a6 avant 2.0 tdi PD kod motora BRE , 160 000 Km . stale servisovane len v Audi. pravidelne vymeny oleja dokonca v skratenych intervaloch nie v predlzenych 30 000 Km a pravidelny servis v Audi. vsetko ide ako ma az na :
- odpalilo standart olejove cerpadlo - v tomto aute druha generacia a jasnacka turbo .
cerpadlo spravene ziadny problem masti jak nadrzana cica akurat je problem z turbom teraz uz lutujem dal som repasovane a nie nove ( porusil som pravidlo ze niesom tak bohaty aby som mohol kupovat lacne veci ) aj ked je nan zaruka 2 roky. auto jazdi ako keby nemalo 180 BH ( bolo premapovane z 140 BH ) ale nejakych tak 70 BH tah ze nic a turbo v podstate zapina az tak od 2400 otacok dnes dokonca 2800 no niekedy zapne normalne ako ma pri 1600. predajca turba ma ubezpecil ze banka je nastavena spravne no mne sa nezda - podla mna je to jednoznacne banka . auto nevihadzuje do nudzaku dokonca nesvieti ani ziadna kontrolka. vsetko ciste . no na diagnostike som este nebol.
Prd vymenou bolo vsetko OK takze vylucujem ine zavady ze podlakove hadice alebo cokolvek ine . Poprosim neake dobre rady dakujem a prosim Vas blbe komenty nepripajat .


Zabudol som napisat ze od vymeny turba mi spotreba isla ale ze mnohonasobne hore nedokazem spravit priemernu spotrebu pod 9.8 litra na 100 km co je fakt vela ved tolko mi berie PRIEMERNE Mercedes S 320 tdi .
Naposledy upravil/-a minom v 27.11.2016 12:43, upravené celkom 2 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chce to vybehnúť na cestu z diagnostikou a sledovať prietok na váhe,tlak preplňovania,prácu N75 a dávku paliva.Pokiaľ sa správa motor ako popisuješ,tak rozhodne je viac než divné že nepadáš do núdzových stavov.O vade turbíny by som mal pochybnosť,tomu nič nebude čo viac menej potvrdzuješ tým že občas šlape ako má.U turbíny také čosi že raz šlape dobre potom nie možné nie je.Je ale možné že nie je v poriadku jej regulácia,za čo ale turbína nenesie vinu.
Olejové čerpadlo a turbína - to neznie dobre,a viem si prtedstaviť celkom pokojne že ste vinníka vôbec neodhalili a v oboch prípadoch ste riešili následky.Nedá sa to veľa vyskladať,je to samá neznáma,neviem čo ti bráni opísať veci jasne.
Pri akých km sa menilo čo,v akom poradí,na základe akých prejavov ? Na SVK sa vymení 5x viac turbín než je naozaj vadných.Ak prvá a pôvodná kľakne tak rýchlo,to má velmi vážnu príčinu.Na týchto motoroch bežia už vyše 400 tis v plnej kondícii.
Olej- výmeny v skrátených intervaloch ? To je čo za nezmysel ? Zmysel má... menené pri x km.Tomu sa dá rozumieť,hádanky sú veličina od nekonečna do nekonečna
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Olej- výmeny v skrátených intervaloch ? To je čo za nezmysel ? Zmysel má... menené pri x km.Tomu sa dá rozumieť,hádanky sú veličina od nekonečna do nekonečna
Ja dedukujem, že minom mení/dáva meniť olej na 15000km.
Aj keď je to výmena robená v autorizáku, takže je celkom možné, že keď sa robí tak, ako sa zvykne robiť, tak je to na 30000km (možno).
Btw - kolega spomenul, že má interval výmeny na jeho naftovom opli na 50000km/2 roky, že ako fasa...:)
Pripadám si ako mimozemštan s mojimi výmenami raz za polroka/15000km - podľa toho, čo nastane skôr... :d :D
Zhrnuté, podčiarknuté - skrátený interval znamená v slangu laikov 15000km, namiesto 30000km, 7500km namiesto 15000km, proste polovička z predpísaného... :3035:
m.f.
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.f. »

Ak ti odisiel nahon ol.cerpadla,tak ma auto minimalne 250000 km a viac...
Ak si menil turbo a neskoro zapina,treba uvolnit aretaciu podtlakoveho regulatora turba a skratit tu regulacnu tycku asi o 2 otacky a nasledne spodnou maticou zatiahnut koontru.
Malo by to zacat zaberat skor.Ak sa to zlepsi,ale to este nestaci,mozes este troche skratit.
Niekedy to pri repase turba nedokazu dobre nastavit,lebo na to nemaju dobru diagnostiku......to su tie lacne repasy pod 200 eur...
Za malo penazi-malo kvality.... :38eb:
minom
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 20.01.2013 06:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa minom »

mhlavaty napísal:Chce to vybehnúť na cestu z diagnostikou a sledovať prietok na váhe,tlak preplňovania,prácu N75 a dávku paliva.Pokiaľ sa správa motor ako popisuješ,tak rozhodne je viac než divné že nepadáš do núdzových stavov.O vade turbíny by som mal pochybnosť,tomu nič nebude čo viac menej potvrdzuješ tým že občas šlape ako má.U turbíny také čosi že raz šlape dobre potom nie možné nie je.Je ale možné že nie je v poriadku jej regulácia,za čo ale turbína nenesie vinu.
Olejové čerpadlo a turbína - to neznie dobre,a viem si prtedstaviť celkom pokojne že ste vinníka vôbec neodhalili a v oboch prípadoch ste riešili následky.Nedá sa to veľa vyskladať,je to samá neznáma,neviem čo ti bráni opísať veci jasne.
Pri akých km sa menilo čo,v akom poradí,na základe akých prejavov ? Na SVK sa vymení 5x viac turbín než je naozaj vadných.Ak prvá a pôvodná kľakne tak rýchlo,to má velmi vážnu príčinu.Na týchto motoroch bežia už vyše 400 tis v plnej kondícii.
Olej- výmeny v skrátených intervaloch ? To je čo za nezmysel ? Zmysel má... menené pri x km.Tomu sa dá rozumieť,hádanky sú veličina od nekonečna do nekonečna

TEDA turbo odpalilo dosledkom toho ze odpalilo nie priamo olejove cerpadlo ale tu sesthrannu tycku v puzdre vyvazovaka a tym padom nemazalo . zial autom vtedy sla manzelka a akosi si nevsimla ze je zasvietila kontrolka a kedze bola od domu cca 10 km tak samozrejme este s tym dosla domov a odpalila turbo aj ked som bol v nadeji ze bude ok.najprv sa vymenilo http://www.ebay.co.uk/itm/VW-audi-a4-a6 ... 2342587954. novy olej filter a skuska . po nastartovany to vyzeralo ok az na nebadany zvuk od turba . az pri vypnuti ako motor zhasol a vdety bolo jazne pocut ze turbo Ko proste rachot . po vymontovani turba sa doslo k zaveru ze bola zlomena oska v strednej casti.
Dalej skratene intervaly vymeny oleja znamena ZE AJ KED JE Predpisana vymena po 30 000 km ja som daval menit po 15 000 km .
minom
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 20.01.2013 06:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa minom »

m.f. napísal:Ak ti odisiel nahon ol.cerpadla,tak ma auto minimalne 250000 km a viac...
Ak si menil turbo a neskoro zapina,treba uvolnit aretaciu podtlakoveho regulatora turba a skratit tu regulacnu tycku asi o 2 otacky a nasledne spodnou maticou zatiahnut koontru.
Malo by to zacat zaberat skor.Ak sa to zlepsi,ale to este nestaci,mozes este troche skratit.
Niekedy to pri repase turba nedokazu dobre nastavit,lebo na to nemaju dobru diagnostiku......to su tie lacne repasy pod 200 eur...
Za malo penazi-malo kvality.... :38eb:

aby som ta vyviedol z omylu : samo audi vw skoda aj seat odporuca preventivne vymenit olelove cerpadlo uz po 100 000 km pri motoroch 2.0 tdi ci to je uz kod motora BRE , BKC alebo ine boli to proste kurvitka a vyrobna chyba ( oska teda ta sesthranna oska ktora pohana olejove cerpadlo bola vyrobena z makkeho materialu a preto sa rychlo vydre - ak si mal stastie tak vydrzi aj dlhsie .) Mam mnoho znamych ktorym odislo olejove cerpadlo uz pri 130 000 km ale aj takych co vydrzalo cez 200 000 km . repasovane turbo Garrett ma stalo 560 ecka
Naposledy upravil/-a minom v 27.11.2016 13:07, upravené celkom 2 krát.
minom
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 20.01.2013 06:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa minom »

FUTURA 29 napísal:Cau neber to za rypnutie,ale fakt to ma len sladkych 160 tis km? :-\

ano auto ma cestne 160 000 km nebudem predca ojebavat sam seba.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš to za sebou,takže túto bitku už nevyhráš,ale turbínu si nesmierne preplatil ale to zmeniť už teraz nejde.Nedržal si sa osvedčeného - pýtať sa treba pred,nie po.Teraz myslím na čas keď sa riešilo
minom
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 20.01.2013 06:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa minom »

futura 29 po zisteni problemu bolo auto prevezene do Audi zmerali tlak oleja a kamerov pozerali do motora a povedali len to co som vedel ze olejova pumpa je ko . ostatne veci netreba menit to mam aj z vlastnej skusenosti ze ked nemaze a prejdes aj par KM TAK OJNICA BUDE OK vzhladom k tomu ze olej ako tak dole rozhadze pretoze len presmikovala oska na cerpadle no co to oleja tam da a nezadre ju horsie to je s vackou no aj ta vydrzi par km neaky ten olej tam stale ostane . prve si to vzdy odnesie turbo ako druhe vacka a az v poslednom rade kluka . A uz bola VCERA zmerana kompresia aj vacka a je to OK. v piatok som objednany na chek turba . no dufam ze ak sa nastavi a bude to ok tak aj spotreba sa upravi.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja pozerám na celý postup a iba krútim hlavou.Po tomto nevymeniť šálky kluky a ojníc,to chce odvahu.Dopredu upozorňujem,ktorákoľvek šálka odíde bez najmenšieho varovania,nemá zámok,pootočí sa,zastaví sa prítok oleja než povieš švec,máš zarobené.
Menil som toť teraz šálky,jedny aj druhé aj axiály...tak,preventívne k výročiu necelých 300 tis km.Šálky sú nafotené,zajtra zavesím foto ako vyzerajú...miestami v červenom kove,tj kompozícia v čudu.a nové olejové čerpadlo samozrejme sa mení tiež.
Pokiaľ napíšeš vačka OK,tak tomu za mak neverím kým sem nedáš zmerané hodnoty hrbov,to predsa si každý hodnoty (ak merá vôbec) tak určite píše.Ja mám aj tie hodnoty čo sa merali pred piatimi rokmi,či sa menilo či nie.
Nerozsvietilo check motoru ? a prečo by malo.To čo svietiť malo to svietilo.Čo to znamená check turba ? človeče veľmi by som to chcel vidiel tak spoza záclony.Vždy pýtaj hodnoty,údaje,inak trieskajú plieskajú sprostosti
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných