1 022 492
inzerátov
Pridať inzerát

Audi A6 2.0 tdi - pribúda olej a dymí na bielo

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
extrem23
Založený: 19 jún 2007
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 37 min
Predmet: Audi A6 2.0 tdi - pribúda olej a dymí na bielo PríspevokZaslal: 07.10.2017 08:33   
Ahojte. Mám problém. Vlastním AUDI A6 2.0TDI 170PS rok 2010. Pribúda mi olej. Na 100% mi tam lezie nafta. Auto ked ide na volnobeh a potom sa rozbieham dymí mi na bielo. Ale len sem tam. Skutočná spotreba auta je skoro o 1,5l vyššia než ukazuje PC. Najhoršie je že som už menil trysky pred 70tis km. Auto ma 235tis km. NAFTU KUPUJEM LEN NA SLOVNAFTE. DAKUJEM
Citovať
hjundai
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (136)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1172
Nabehané: 5 dní 14 hod 16 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 12:36   
BENZIN kupujen len na Tesco pumpe!
Citovať
cobo77
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 27 máj 2007
Príspevky: 40
Nabehané: 6 hod 49 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 13:03   
Tiež tankujem len na Slovnaftke benzin castejsie ako diesloví nadšenci ale mám čistú hlavu a neriešim takéto problémy. ..radšej naliat do auta 10L benzínu na 100 km ako riešiť spotrebu na dieslaku plus bonus veci: vstreky,čerpadlo,turbo,dpf atd.. AVDI náskok Vďaka technike. .
Citovať
raven85
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (131)
Založený: 10 október 2011
Príspevky: 1433
Nabehané: 16 dní 22 hod 49 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 13:38   
Ale ste mu vy dvaja poradili. Niekedy je mlčať zlato. Chalan prišiel po radu a vy mu odpovedáte, ako mu odpovedáte. Tiež nemám rád motory z traktora pod kapotou auta, ale keď mu len nakladáte, tak sa mu ten problém sám nevyrieši, ani nepomôže zistiť príčinu...

@extrem23
Aké trasy robíš s tvojim autom? Prevažujú krátke trasy po meste?
Aké máš tam teraz vstreky? Nové, či repas?
Vstreky menili kvôli čomu? Kto ich menil?
Skús sa viacej rozpísať. Tvoj popis je veľmi stručný...
P.s.: biely dym z výfuku môže pochádzať od vody, alebo z nezhoretého paliva.
V nádržke chladiacej kvapaliny nie je emulzia?
Na diagnostike si už bol?
_________________
Ak nájdeš v živote cestu bez prekážok, určite nevedie nikam...
Citovať
pedro25
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 62
Nabehané: 10 hod 59 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 14:16   
Nechaj auto na voľnobehu a odkrúť viečko nalievania oleja. Polož ho na otvor odkrútené a sleduj či nebude nadskakovať. Ak nie tak si zožen dakoho kto bude trošku pridávať a sleduj či z otvoru nepôjde dym alebo prehnané rázy vzduchu. Ak áno, tak motor to má zasebou.

Ak nie, pokračoval by som testom na spaliny v chladiacom okruhu a vyliatím oleja s kontrolou, či v ňom nieje voda.

Zlatá VW kvalita... vynikajúce motory.. nie
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 63
Nabehané: 1 dní 16 hod 22 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 15:36   
Diagnostika, diagnostika a este raz diagnostika!!! Riesit problem sa zacina az vtedy, ked viem kde ten problem je!!! Podotykam viem a nie domnievam sa alebo niekto sa domnieva!!!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1788)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16849
Nabehané: 2 mes 25 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.10.2017 16:25   
Plný súhlas,ale ten test najskôr dobre nedopadne,víčko bude poskakovať totiž aj u bezvadného motora z dôvodu pulzov,čo inak byť nemôže.Logicky ak otvorí víčko a odtiaľ vyrazí stĺpec dymu aj z patričným tlakom by platilo čo píšeš že motor je po smrti.Skúsený to vie,neskúseného to môže úplne pomýliť kedže mieru nepozná.Čo sa ošialiť nedá je meranie na tlak v klukovej skrini viď video z merania
https://youtu.be/iVUL9-5AgXk
prístroj /podtlak/tlak/ má presnosť 1 mBar
Ak popis sedí,by pribúdanie oleja malo byť dôsledkom regenerácií FAP filtra.Býva to sprievodný jav vtedy ak sa RJ pokúša regenerovať ale niečo úspešnému priebehu stojí v ceste.Ale zmienka o rozsvietenej kontrolke nie je,takže čosi nesedí
Citovať
sherdog
Obľúbený člen - Bawo (85)
Založený: 07 november 2009
Príspevky: 526
Nabehané: 6 dní 4 hod 24 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 16:42   
pedro25 napísal:
Nechaj

Zlatá VW kvalita... vynikajúce motory.. nie


Píše ten čo vie všetko o tých motoroch najmä z literatúry a diskusií ( ato eš od tunajších "odborníkov") a má Citroen :) :) :) 1,6 HDI . Ešte ti prezradím, že pribúdanie nafty resp. degradovanie oleja naftou, je taká špecialita japoncov najmä u Mazdy, ale vyskytuje sa to napr. aj na Volvách atď... a ono to v podstate robí každý diesel degraduje olej naftou viac či menej. 2,0TDI CR od VW nie je vôbec zlý motor (mal som ich a mám v autách) a vzhľadom na množstvo aké ich tu jazdí a nájazd + nikoľkonásobná úprava stavu km počas životnosti, je to pomerne OK. Pričom pribúdanie oleja pri akomkoľvek nájazde pri týchto motoroch je zriedkavé, na rozdiel od napr. japonských. Francúzske auto som zatiaľ používal len striedmo, keďže ako firmené ľahli popolom tak rýchlo, že sme už zabudli že sme ich mali..Bola to zlá skúsenosť, tak ako aj so značkou KIA...., tanto typ masochizmu, dobrodružstva, nevkusu a brutálnej nekvality ma neoslovil takže k tomu sa vyjadrovať ani nebudem.. :) :) :)
Probúdanie oleja môžu u kolegu vyššie spôsobovať aj časté pokusy o regeneráciu DPF.
Citovať
FUTURA 29
Povedomá tvár - Favorito (31)
Založený: 13 apríl 2009
Príspevky: 881
Nabehané: 12 dní 5 hod 37 min
Bydlisko: niekde na vychode
PríspevokZaslal: 07.10.2017 17:09   
Tiez by som to videl na dpf.Treba napojit tukabel,a prekutat dpf,vypalovanie a veci kolo teho.Istotne to ma suvis aj s tou spotrebou.
_________________
Aktualna stojovna: skoda superb,na vikendove vyblaznenie jeep g.ch. a babika RRsport 3,6.
Citovať
pedro25
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 62
Nabehané: 10 hod 59 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 17:38   
sherdog
asi si ma s niekym mýliš.. všimol som si že je na tomto fóre ešte nejaký iný pedro (čistá náhoda)
Nemám citroen a už vôbec nie 1.6 hdi. ;) a ak ťa to zaujíma, preferujem talianske autá
možno to preháňam no s vw mám zlú skúsenosť ako osobne, tak od znamych- čo sa motorov týka.

S tým viečkom je pravda, že sa to dá porovnávať len relatívne, no videl som dymiaci 2.0 tdi so zapečenými krúžkami, ktorý tlakoval blok takým spôsobom, že položené viečko po pridaní plynu doslova odletelo za sprievodu dymu. čiže určitú výpovednú hodnotu to mať určite môže a tiež to môže pomôcť pri vylučovaní môžného problému.
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (598)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9345
Nabehané: 3 mes 28 dní 18 hod
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 07.10.2017 17:50   
Da sa robit test kompresie motora aj pomocou diagnostiky ma 4 kroky na 4krat rozne sposoby sa testuje kompresia motora.
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
extrem23
Založený: 19 jún 2007
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 37 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 19:10   
DAKUJEM VAM VSETKYM ZA POSTREHY... A HLAVNE TYM DVOM PANOM CO MI RADILI TANKOVAT NA TESCO PUMPE A DOMA MAJU FIAT PUNTO...
a čo s týka vás čo ste mi šli poradiť.
Tak motor som tam menil po 160tis km. Dôvod bol taký, že mi ustrihlo ventil a spadol do motora. Menil som teda motor... trysky samozrejme cisto nove BOSCH. Tak isto som vymenil TURBO (repas) a dal som nový zotrvačník. BIELY DYM sa mi vyskytuje od výmeny motora. Z vyfuku ide smrad ako ked sa vypaluje filter pevných častí. NAFTA do motora začala pribúdať asi pred 20tis km. Tak, že tak... vrazil som do auta 2500,-€ a zase toto... SOM na NERVY
VODA v chladiacej sustave nechýba a tak isto ani nie je špinavá. Hladiná je rovnaka. Čo sa týka výčka kde sa leje olej tak je to v norme. Nič sa nedeje ked tam nie je a motor beží na voľnobeh.


Naposledy upravil extrem23 dňa 07.10.2017 19:14, celkom upravené 1 krát.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (532)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18195
Nabehané: 1 mes 28 dní 2 hod
PríspevokZaslal: 07.10.2017 19:13   
Vidis, na tej spominanej 1,6hdi by ti ziaden olej nepribudal....
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
raven85
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (131)
Založený: 10 október 2011
Príspevky: 1433
Nabehané: 16 dní 22 hod 49 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 19:32   
Laki -aj ty? Ber ohľad na ten oranžový riadok nad Bartom...

@extrem23
Riešil by som ten problém tam, kde ti menili motor. Podľa toho, čo píšeš ten motor nebol nový, ale zniekadiaľ sa "zohnal" a nefunguje tak, ako by mal. Predpokladám, že to nebol autorizák...
_________________
Ak nájdeš v živote cestu bez prekážok, určite nevedie nikam...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1788)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 16849
Nabehané: 2 mes 25 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.10.2017 19:38   
cviro....Samozrejme,spôsobov je viac.Už to čo som dal video odhalí z 1000% istotou že napr jeden jediný krúžok praskol,ani nemusí byť motor zapečený.
Ja to pozriem automaticky pri akejkoľvek práci na motore lebo ak to tlakuje,vyráža olej kadekadial a motor je za chvílu olejnička.Ale už aj samotné korekcie vstrekov dokonale odzrkadlujú problém,takže tých metod čo trvajú cca tri sekundy je dosť.Aj odber prúdu ukáže informatívne na problém.Až keď má motor problém zo štartom sa robí klasické meranie kompresie
Zmerať sa dá všetko,aj myší prd,ibaže akosi sa to nerobí...

Na čo by som sa rozhodne pozrel,kedže motor prešiel takou haváriou,je stav katalyzátora ale aj stav DPF.Motor prišiel iný,problém po starom mohol ostať.Kolaps celkom nevinnej veci vie spôsobiť prasknutie vložky DPF čím začne dielo skazy pretože RJ bude pri každej príležtosti robiť pokus o regeneráciu a to vedie k podobným veciam aké sa tu riešia.Stačí že motor po sebe zanechal niečo,čo sa nepreverilo,len prišiel druhý motor a prebral po starom problém.Niečo podobné som tieto dni riešil,a tiež si to odskákala vložka filtra a rozpukala.Každopádne to potrebuje sa velmi dopodrobna pohrať z diagnostikou a kontrolou tak teplotných snímačov okolo turbíny a DPF tak aj diferenčné čidlo.U toho čo som riešil ja to začalo prepálením hadičky k čidlu diferencie,a tým celé začalo.našťastie až pri 430 tis km takže DPF by už pošlo každú chvílu
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum