Audi A6 - snímač otáčiek motora G28
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Audi A6 - snímač otáčiek motora G28
Ahojte chalani,
Potreboval by som jednu radu..Jendá sa o Audi A6 2011 3,0tdi V6 150kw kod motora CLAA..
Pri poslednej jazde sa mi rozsvietila kontrolka žhavenia a auto išlo do nudzáku..tak som išiel ihned domov, aby ma to niekde nenechalo a počas cesty sa ešte popri žhavení rozsvietila kontroka "vrtulníka"..doma som to nahodil na diagnostiku a vyhodilo jedinú chybu a to 322-snímač otáčiek motora G28-žiadny signál-takže predpokladám že odišiel tento senzor..
Chcel som kúpiť nový, len v autodieloch mi nevedeli nájsť ani podľa VINka tento senzor, že potrebujem výr. číslo z toho senzora, len osobne ani neviem kde sa nachádza..či je hore na vačke, či na prevodovke, alebo na kľuke..senzor na kluke som dával meniť v lete a bol origo audi, takže pochybujem, že by opäť po polroku odišiel..Keby to bol ten na vačke tak myslím že by nešlo ani naštartovať auto..
Veľmi by som bol povďačný keby mi niekto z vás poradil bud tým číslom toho dielu prípadne kde sa senzor nachádza aby som ho vedel pozrieť a vymontovať kvôli tomu číslu.
Ďakujem za radu.
Potreboval by som jednu radu..Jendá sa o Audi A6 2011 3,0tdi V6 150kw kod motora CLAA..
Pri poslednej jazde sa mi rozsvietila kontrolka žhavenia a auto išlo do nudzáku..tak som išiel ihned domov, aby ma to niekde nenechalo a počas cesty sa ešte popri žhavení rozsvietila kontroka "vrtulníka"..doma som to nahodil na diagnostiku a vyhodilo jedinú chybu a to 322-snímač otáčiek motora G28-žiadny signál-takže predpokladám že odišiel tento senzor..
Chcel som kúpiť nový, len v autodieloch mi nevedeli nájsť ani podľa VINka tento senzor, že potrebujem výr. číslo z toho senzora, len osobne ani neviem kde sa nachádza..či je hore na vačke, či na prevodovke, alebo na kľuke..senzor na kluke som dával meniť v lete a bol origo audi, takže pochybujem, že by opäť po polroku odišiel..Keby to bol ten na vačke tak myslím že by nešlo ani naštartovať auto..
Veľmi by som bol povďačný keby mi niekto z vás poradil bud tým číslom toho dielu prípadne kde sa senzor nachádza aby som ho vedel pozrieť a vymontovať kvôli tomu číslu.
Ďakujem za radu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Zospodu na deliacej čiare medzi motorom a prevodovkou v úzkom volnom páse ho ledva vidieť.To je G28
G40 je hore na vačkovici pravá strana (spolujazdcova) pri kabine čiže zadok motora
Ak už menený bol,je nutné preveriť či vôbec generuje signál,a pokiaľ ano,či ho vidí aj RJ,tj napichnúť signálový vodiť na pine 21 na 105 pinovom konektore RJ,nutné oscilo
G40 je hore na vačkovici pravá strana (spolujazdcova) pri kabine čiže zadok motora
Ak už menený bol,je nutné preveriť či vôbec generuje signál,a pokiaľ ano,či ho vidí aj RJ,tj napichnúť signálový vodiť na pine 21 na 105 pinovom konektore RJ,nutné oscilo
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
hmmm takže senzor kluky je vlastne ten senzor G28 teda snímač otáčok motora..veľmi pekne ďakujem za radu..tak ten nie je až tak zle prístupný..
Menili mi ho v servise niekdy v máji 2020 a nakoľko sa nevyrábali náhrady, tak tam šiel originál audi za nejakých 100 eur..
Tá audina je len také "medzi-osadové" vozítko, takže moc sa s tým nejazdí a s tým senzorom to najzadilo odvtedy nejakých 13 000 km...tak asi zasa odišiel..alebo odišli káble k nemu
Menili mi ho v servise niekdy v máji 2020 a nakoľko sa nevyrábali náhrady, tak tam šiel originál audi za nejakých 100 eur..
Tá audina je len také "medzi-osadové" vozítko, takže moc sa s tým nejazdí a s tým senzorom to najzadilo odvtedy nejakých 13 000 km...tak asi zasa odišiel..alebo odišli káble k nemu
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Ťažko vymyslieť otázku, na ktorú by mhlavaty nevedel fundovane odpovedaťmhlavaty napísal:Zospodu na deliacej čiare medzi motorom a prevodovkou v úzkom volnom páse ho ledva vidieť.To je G28
G40 je hore na vačkovici pravá strana (spolujazdcova) pri kabine čiže zadok motora
Ak už menený bol,je nutné preveriť či vôbec generuje signál,a pokiaľ ano,či ho vidí aj RJ,tj napichnúť signálový vodiť na pine 21 na 105 pinovom konektore RJ,nutné oscilo
Klobúk dole.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
ano kontrolka žhavenia sa objavila počas jazdy a auto okamžite stratilo výkon...potom som nomrálne pred obchodom zaparkoval..nakupil si..a normálne osm opäť naštartoval..kontrolka zhasla..ale opäť ako mal ísť motor do výkonu tak sa rozsvietila..to som už išiel cestou domov a na Einsteinovej pred výjazdom na Prístavný most sa už rozsvietila aj kontrolka motora/čerpadielko-vrtulník/..to ale auto stratilouž rapídne na výkone a ledva som dal cez plný plyn 70..zastavil som na Prístavnom moste v odstavnom pruhu a vypol motor..počkal som minutku a opäť naštartoval a išiel som domov už iba so svietiacou kontrolkou žhavenia, tá druha už nezasvietila..tak doma na diagnostiku a ukazalo iba hentu jedinú chybu..tu to je:
1 nalezena chyba:
4087 - cidlo otacek motoru (G28)
P0322 00 [101] - zadny signal
Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 289724 km
Datum: 2021.02.06
Čas: 15:19:45
Otáčky motoru: 840.50 /min
Normovaná hodnota zátěže: 11.4 %
Rychlost vozidla: 0 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 69 °C
Teplota nasávaného vzduchu: -40 °C
Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
Napětí svorky 30: 13.780 V
Čítač zapomenutí po OBD: 40
Nastartování motoru: startovací synchronizace: EPM_MODE_BACKUP_CRS
Nastartování motoru: startovací synchronizace 2: EPM_FULL_SYNC
Otáčky vačkového hřídele: 423.0 /min
Uložení vačkového hřídele: počátek fázového okna: 183.03 °
Adaptace vačkových hřídelů sacích ventilů: řada 1: poloha fáze: 0.00 °
Vačkové hřídele: pozice hrany: 0.00 °
Vyhodnocení signálu klikového hřídele: stav: TIMERMODE
Readiness: 0 0 0 0 1
1 nalezena chyba:
4087 - cidlo otacek motoru (G28)
P0322 00 [101] - zadny signal
Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 289724 km
Datum: 2021.02.06
Čas: 15:19:45
Otáčky motoru: 840.50 /min
Normovaná hodnota zátěže: 11.4 %
Rychlost vozidla: 0 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 69 °C
Teplota nasávaného vzduchu: -40 °C
Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
Napětí svorky 30: 13.780 V
Čítač zapomenutí po OBD: 40
Nastartování motoru: startovací synchronizace: EPM_MODE_BACKUP_CRS
Nastartování motoru: startovací synchronizace 2: EPM_FULL_SYNC
Otáčky vačkového hřídele: 423.0 /min
Uložení vačkového hřídele: počátek fázového okna: 183.03 °
Adaptace vačkových hřídelů sacích ventilů: řada 1: poloha fáze: 0.00 °
Vačkové hřídele: pozice hrany: 0.00 °
Vyhodnocení signálu klikového hřídele: stav: TIMERMODE
Readiness: 0 0 0 0 1
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Zvláštne je si pozrieť freeze frame poruchy.Chyba načítaná pri štarte RJ zapísala 840 ot a v rozpise sú aj otáčky vačkovice G40
Moje podozrenie je že môže zle zosnímavať magnetickú dráhu
Takže...dám to do pozornosti nech sa nemení zase zbytočne
[img]https://i.postimg.cc/nCmkwWPX/a.jpg[/img]
Treba pozrieť čidlo teploty nasávaného vzduchu,pri teplote vody 70°C asi -40 nebude terno pre motor
Moje podozrenie je že môže zle zosnímavať magnetickú dráhu
Takže...dám to do pozornosti nech sa nemení zase zbytočne
[img]https://i.postimg.cc/nCmkwWPX/a.jpg[/img]
Treba pozrieť čidlo teploty nasávaného vzduchu,pri teplote vody 70°C asi -40 nebude terno pre motor
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Takýe nemusí by vadný ten snímač kluky, kedže načítalo v diagnostke otáčky?
Inak neviem či s tým má niečo spoločné aj otáčkomer, ale ten ukazuje normálne..Je to asi týmto pádom väčší problém ako výmena senzora..dá sa s tým p.Hlavatý niečo robiť ak by bola zodratá tá snímacia plocha?alebo treba rozoberať celý motor kvôli výmene ten snímacej plochy?Ako som písal tak tento senzor čo tam je bol menený pred cca 13000 km..tak neviem, že by opäť mohol odísť?
Inak to čidlo nasávaného vzduchu o ktorom píšete mám teda najskôr otestovať pri zohriatom motore a ked bude ukazovať bludy, tak aj ten vymeniť ano?POzeral som, že výmena by nemusela byť problém kedže je to pri chladiči dolu ak sa nemýlim..opravte ma ak nie
Inak neviem či s tým má niečo spoločné aj otáčkomer, ale ten ukazuje normálne..Je to asi týmto pádom väčší problém ako výmena senzora..dá sa s tým p.Hlavatý niečo robiť ak by bola zodratá tá snímacia plocha?alebo treba rozoberať celý motor kvôli výmene ten snímacej plochy?Ako som písal tak tento senzor čo tam je bol menený pred cca 13000 km..tak neviem, že by opäť mohol odísť?
Inak to čidlo nasávaného vzduchu o ktorom píšete mám teda najskôr otestovať pri zohriatom motore a ked bude ukazovať bludy, tak aj ten vymeniť ano?POzeral som, že výmena by nemusela byť problém kedže je to pri chladiči dolu ak sa nemýlim..opravte ma ak nie
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pozor...čidlo nasávaného vzduchu,nie čidlo preplňovania
Či je ok senzor otáčok je zistené za pár sedúnd,len mať prístup ku konektoru..a oscilo.Z jeho záznamu sa ujasní. Zväčša platí že ak odíde čidlo,motor po zhasnutí už nejde natočiť.Ak je problém z vrstvou tak sporadicky urobí zlé načítanie a vyhodí do chyby,diagnostika nevie označiť signálne kolo,vidí iba chyby v signále,nerozmýšla ako človek
Či je ok senzor otáčok je zistené za pár sedúnd,len mať prístup ku konektoru..a oscilo.Z jeho záznamu sa ujasní. Zväčša platí že ak odíde čidlo,motor po zhasnutí už nejde natočiť.Ak je problém z vrstvou tak sporadicky urobí zlé načítanie a vyhodí do chyby,diagnostika nevie označiť signálne kolo,vidí iba chyby v signále,nerozmýšla ako človek
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných