Audi A6 - neskorý nábeh turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Audi A6 - neskorý nábeh turba

Príspevok od používateľa drakon »

Potreboval by som rad. Večšinu závad som postupne s piomocou známych odstránil, ale trápi ma ešte jedna podstatná vec. Turbo začne razantne tlačiť až od 2400 otáčok ( malo by začať pri 1800). Urobili sme test počas jazdy a váha vzduchu dáva o niečo menej ako by mala a tiež aj turbo menej talčí a zapína vo vyšších otáčkach. Príčinou zapínania vo vyšších otáčkach môže byť tá váha vzduchu??? Hadice a podtlakový ventil som skontroloval, len podtlakový ventil išiel trošku ťažšie, avšak neviem porovnať s iným. Ten čo to mal predtým jazdil dosť pomaly a turbo neprevetral, preto mám podozrenie, či sa nezasekávaju lopatky natáčania, piopr.
Poradte..Ďakujem za nápady rady a skúsenosti...

Audi A6 2,5 TDi 110 kW
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

v zasade si vymenoval vsetko, co by tomu mohlo byt, a vlastne ani nie je co k tomu napisat...podtlakovy ventil nejde uplne lahulinko..ma nejaky odpor..nie velky, ale ma...ostatne od stola nikto neposudi..ked vies co pozerat, tak sup do toho..

variabilitu nikto neposudi od stola...aj ked by v pripade uplneho zanesenia asi sla do nudzaku...
a ano, vaha vzduchu ma vplyv na chod turbiny...
drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drakon »

Pýtam sa len preto, či už niekto nemal s tým skúsenosti a čím začať ako prvým. či kupiť novú váhu, aj ked aj s tým je vraj problem kupiť váhu, ktorá bude dávať dostatok vzduchu, alebo zhodiť turbo a vyčistiť. Alebo kupim vahu založim a vyčistim turbo, tak či tak by ho bolo trošku prečistiť.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vaha nedava vzduch, ona funguje ako tepelny odpor a na zaklade toho sa vypocitava kolko vzduchu pretieklo. Ale to je jedno.

takto - mas jeden z najbeznejsich motorov v tejto galaxii tak si od kamarata, kolegu atd pozicaj vahu vzduchu, nahod do tvojho vozu a popozeraj diagnostiku znovu. Prehodit vahu vzduchu je otazka na dve minuty a pokazit tam nemate co pokial sa nebudete srobovakom rypat na tej dosticke takze veselo do toho.

Do cistenia turba by som sa apriori nepustal, jednak je to sialena robota pre niekoho co to robi prvykrat, jednak tam mozes asi 20 veci pokakat a hlavne po vymene vahy vzduchu sa cele to spravanie trochu upravi. Uvidis ako. Posledny dovod je ten ze zanesene turbo by ti typicky davalo VIAC tlaku ako ma davat a autiak by ti padal do nudzoveho rezimu ako uz bolo povedane.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám otázočku,ako si zistil že podtlakový ventil ide trochu ťažšie ? Lebo som velmi zvedavý ako si dospel k tomuto výsledku.Je predpoklad že sa bavíme o koncernovom Tdi ale nikde som nenašiel ani zmienku o tom,tak uvažujem či x-tý krát písať ako si overíš funkčnosť aj bez vybavenia.
drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drakon »

Ako čítam zabudol som uviesť, že to je stará známa Audi A6 2,5 TDi 110 KW. Skúsim teda tú váhu, jeden známi ho má, tak ho musím niekedy zachytiť a prehodiť vahu.Z demontažou váhy nieje problem (už som ju aj čistil, ale nepomohlo). Ja som sa chcel len uistiť, či pričinou neskorého zapínania môže byť aj váha. Aj kedd jeden mechanik mi povedal, že pokial to nedáva do núdazku nemám sa tým zaoberať, ale nábeh turba pri 2400 otáčkach mi ide trošku na nervy a motor ide do tých otáčok lenivo, potom je to už v pohode.
drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drakon »

Funkčnosť som overoval podla návodu tu na forach. V poslednom čase sa tu dosť hrabem...a napsial som, že sa mi zdalo, že to ide ťažšie, ale nemam to s čím porovnať...MÁTE NIEKTO SKÚSENOSŤ S ČISTEN9M TURBA NA Audi 2,5 TDI??? postupuje sa podobne ako pri 1,9 TDi, či si tam treba dávať pozor ešte na nejaké veci?? Ďakujem
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

v principe je to cistenie rovnake..akurat na 2,5 TDi je trochu zlozitejsie "vyzut" dolu turbinu...myslim demontovat..

ale ako pisal turbo, zveril by som to niekomu, kto vie, ako na to..a najma by som nedaval dole turbo kym nevyskusam ine, lacnejsie moznosti v com moze byt problem..
drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drakon »

Ako prvé vyskúšam váhu vzduchu, odpišem číslo a zajtra pojdem pozrieť nejaku novú..tak či tak vykazuje už zlé hodnoty, treba ju vymeniť....potom založíme a urobíme testy, či sa počínanie motora zmení alebo nie, trápi ma ten neskorý nábeh turba... informujem sa do predu, či sa vobec do toho pustiť a poznam maníka čo to robí, tak poprípade mu to dam do starosti.. ale už nejaký ten motor sme doma rozoberali, len turbo dízel ešte nie...Ďakujem za každé info
drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drakon »

A ešte jedna dôležitá indícia. Ked je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu akoby stratil ťah. Potvrdzuje to chybnú váhu vzduchu????
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

ano aj..
drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drakon »

Tak dnes uplne zničený. Sadol som do autička, že skusim jazdu so zapojenou a potom odpojenou vahou vzduchu. Nemusel som ani skušať... :3c90: radšej... nemal som počitač zmerať to..ale turbo akosi prestalo uplne ísť....nič, žiadny ťah už ani od 2400 otačok, žiadne piskanie..silnejší hladký dízel :3c90: zlosť.....poradte čo teraz....a inak žiadny rozdiel jazda bez váhy a s váhou, teda váhu som odpojil a ide to stale tak isto....teda vaha je tiež zlááá...len prečo to turbo uplne vypovedalo službu..akoby postupne odchadzalo, najskor začalo zaberať pri vyšších otáčkach a teraz už nič.... :angr:
gippo
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gippo »

je veľmi pravdepodobné,že sa Ti zasekuje variabilita turba,iné nepomože len von,tu sa dá turbo vybrať veľmi dobre,ale najskor musíš odskúšať s vákuovou pumpou ako sa chová regulácia turba,inak je to robota asi na 2hodiny.
drakon
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa drakon »

Predtým ked som mal zložený kryt a čistil som váhu, tak som sa snažil trošku rozhýbať aj turbo, teda podtlakový ventil, trošku to išlo a turbo chvílu pískalo a potom nič....preto som aj pial, že chlapik na tom chodil velmi pozvolna a zo začiatku turbo pískmmalo a potom nič, ja som ho občas aj trošku popretačal, ale ako som tu vyčital, to je ešte horšie a turbo sa zvykne zaseknuť.... malniekto nejaku radu ako to z 2,5 Tdi audi vybrať turbo?? na 1,9 viem...a asi bude vadna aj vaha, kedže žiadny rozdiel so zapojenou ani odpojenou vahou.. :3c90: nejake napady a dakujem za každu radu....
gippo
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gippo »

Ked vieš vybrať turbo s 1,9TDi tak s 2,5TDi je to oveľa rychlejšie a ľahšie.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných