Audi A6 C7 3.0 TDI - chladiaca kvapalina

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
pavolcech
Založený: 03 január 2015
Príspevky: 9
Nabehané: 1 hod 43 min
Predmet: Audi A6 C7 3.0 TDI - chladiaca kvapalina PríspevokZaslal: 25.07.2020 10:25   
Zdravim, v priebehu posledného mesiaca som musel dolievať do chladiča cca 2 litre destilovanej vody. Doteraz som chladiacu kvapalinu vôbec neriešil ale v poslednej dobe sa mi už 2x stalo, že som naštartoval a vyskočilo mi upozornenie na doliatie chladiacej kvapaliny. Žiaden únik, ani vodu pod autom som si nevšimol. Myslíte, že by pomohlo komplet vypustenie chladiacej kvapaliny a jej výmenu?. Ďakujem za odpovede.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2584)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21560
Nabehané: 4 mes 8 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 25.07.2020 10:48   
Nepomôže.Únik je istý,ničím iným sa nenapraví ako dohľadaním miesta úniku.Takýto ťažko odhaliteľný únik je vcelku častá záležitosť.Motor má miesta kde sa stíha kvapalina odpariť a miesto je skryté očiam.A to občas aj značné úniky kľudne 0,5 lt po 200 km jazde.Beže je takým miesto vodné čerpadlo,potom rôzne tečenia pod prírubami tvaroviek z plastu (O krúžok a deformácia príruby) ale aj zatesnenia komôr chladiča alebo naseknutá lamelka kameňom.Až pretlak od teploty vytlačí čo to chladiva,na a to sa deje pri jazde.Preto sa nič nikdy neobjaví kým únik nie je ozaj veľký
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3938
Nabehané: 10 dní 11 hod 46 min
PríspevokZaslal: 25.07.2020 13:22   
Potrebujes vykonat test na pritomnost CO v chladiacej kvpaline za ucelom ubezpecenia, ze hlavy valcov a tesnenia su v poriadku. Potom uz len dohladat, kde je nieco cervene...
Citovať
kirke25
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 03 júl 2010
Príspevky: 227
Nabehané: 17 hod 41 min
PríspevokZaslal: 26.07.2020 07:40   
Ved keď si nevieš rady pristav to do servisu. Či čo Audi ma drahú normohodinu??
Ale ako riešenie za 5 korún vypustiť starú a napustíte novú ti bolo dobré - už dávno som sa tak nezasmial....
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3938
Nabehané: 10 dní 11 hod 46 min
PríspevokZaslal: 26.07.2020 12:07   
Kirke, autor temy sem prisiel v dobrej viere, ze mu bude poradene. Slusne sa pozdravil, opytal sa na svoj problem, na kolko je to pre neho spanielska dedina a za rady podakoval.

Vysvetli, ako Tvoj prispevok pomohol autorovi temy, alebo niekomu s podobnym problemom. Sarkazmus nemusim. A ani mnoho ich ludi.
Citovať
petko321
Založený: 03 apríl 2020
Príspevky: 2
Nabehané: 19 min
PríspevokZaslal: 26.07.2020 13:07   
Toto isté mi robilo na golfe a skús večer prísť autom a ráno otvor pomaličky uzáver na chladiacu kvapaliny ak budeš počuť ako ide vzduch tak máš tesneni zlé pod hlavu motora. Počítam že to je ten problém.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2584)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21560
Nabehané: 4 mes 8 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.07.2020 13:37   
Až na to,že to vôbec nemusí tak byť.Pokiaľ je pretlakový ventil v expanznej nádobke tesný,alebo už do neho niekedy vnikla nemrzka,vie sa jemne zalepiť a udržať pretlak,potom samozrejme jemne zasyčí aj po dňoch odstavenia,pritom tesneniu nie je nič.
Tesnenie sa zistuje testom na spaliny,až to dáva dôvod robiť veci ako riešiť tesnenia.Práve to že mechanici majú hlboké znalosti je príčina,že z desiatich prípadov kde sa dáva dole hlava je osem zbytočne robených prác.A keď už dajú dole hlavu,zase nevedia merať rovinatosť (priehyb) hlavy,tak ju dajú zrovnávať.A keď už ide na zrovnanie takmer vždy nakukajú majiteľovi že pri toľkej práci je už treba vymeniť aj ventily tj repasovať hlavu.A tak sa z haierovej opravy vie stať oprava za päť kíl.
Aby nestačilo,kedže ide o V motor,tak určite "poriešia" tú nesprávnu stranu.Keď poriešia obe strany a majiteľš si ide hodiť slučkyu tak iná dielňa prakticky zadarmo odstráni pravý dôvod.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (396)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 1247
Nabehané: 16 dní 16 hod 26 min
PríspevokZaslal: 26.07.2020 13:48   
Mne toto robila membrána na olejovovom chladici, v servise len hlavu a hlavu meniť.
Darmo som argumentoval, že motor ťahá rovnako, bez straty výkonu.

Skús ho zaťažiť hore kopcom, či Ti začne stúpať prudko teplota oleja.

Až máš okolo 200-250.000 km, môže byť aj tesnenie, nebodaj hlava, až mu niekto nakladal za studena
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2584)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21560
Nabehané: 4 mes 8 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.07.2020 14:21   
Práve preto že vždy to môže byť tak isto prkotina ako väčšia vec,treba ísť na istotu.Nezačína sa naverímboha a drahými vecami.Možnosti ako to vcelku pohodlne zistiť sú,tak prečo od pásu strielať alebo rovno začať s drahými vecami.To je V motor z reťazou vzadu,tam hlava dole aj niečo peňazí vypýta,rozvod je taký že ak to dostane do ruky nejaký šuflikant,rovno sa majiteľ môže zamýšlať akosa zbaví auta.Preto treba obetovať 10 e.- na test a neriešiť hlúposti
Citovať
pavolcech
Založený: 03 január 2015
Príspevky: 9
Nabehané: 1 hod 43 min
PríspevokZaslal: 26.07.2020 21:26   
Ďakujem za všetky cenné rady. Samozrejme idem do servisu, nech sa mi na to pozrú.
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3938
Nabehané: 10 dní 11 hod 46 min
PríspevokZaslal: 26.07.2020 21:59   
ak Ti budú navrhovať demontáž hlavy valcov (výmena tesnania hlavy valcov) bez testu prítomnosti spalín v chladiacej kvapaline, utekaj preč. test stojí pár eúr a je stopercentný v rozhodovaní, či hlava valcov ide dolu alebo nie.
Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 354
Nabehané: 16 dní 9 hod 5 min
PríspevokZaslal: 26.07.2020 22:48   
"U tohto motora sa vyskytuje únik v chladici egr z dôvodu poreznosti materiálu, kvapalina sa tak dostáva do motora co spôsobuje rýchlejšie zanasanie egr a dpf. Občas sa vyskytuje únik aj cez regulačný ventil tepelného manažmentu motoru, zberného telesa vedúceho ku chladici okruhu egr a niekedy aj z modulu filtra oleja. Voda uniká do vnútorného priestoru medzi radmi valcov V"
Môžeš pozrieť keď je motor zohriaty ci Ti náhodou trosku nedymi na bielo
Citovať
jaster-83
Známa tvár - Feldo (63)
Založený: 16 september 2010
Príspevky: 945
Nabehané: 15 dní 7 hod 53 min
PríspevokZaslal: 27.07.2020 11:22   
petko321 napísal:
Toto isté mi robilo na golfe a skús večer prísť autom a ráno otvor pomaličky uzáver na chladiacu kvapaliny ak budeš počuť ako ide vzduch tak máš tesneni zlé pod hlavu motora. Počítam že to je ten problém.


odvazne tvrdenie.....priam az nebezpecne.....
...... podla ktoreho by som na svojom aute mal mat zle tesnenie pod hlavou odkedy som ho kupil (pred cca 100tis km), v zivote mi nevyvrela voda, v zivote nebola teplota na budiku viac ako 90, a vody som dolial tak max 2 deci za 2 roky aj to len koli tomu ze som chcel mat presne na ryske...
_________________
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Citovať
pavolcech
Založený: 03 január 2015
Príspevky: 9
Nabehané: 1 hod 43 min
PríspevokZaslal: 27.07.2020 18:43   
Tak dnes som moc nepochodil. Bol som v dvoch servisoch a ani v jednom ešte nepočuli o teste chladiacého systému CO2. Neviete mi prosím poradiť, kde by takéto testovanie vedeli urobiť?
A ešte mi poradili, nech skúsim vymeniť veko na chladiči, kvoli možnej netesnosti.
Citovať
jaster-83
Známa tvár - Feldo (63)
Založený: 16 september 2010
Príspevky: 945
Nabehané: 15 dní 7 hod 53 min
PríspevokZaslal: 27.07.2020 19:03   
no to bude tym ze otestovat daco za 20€ nieje to iste ako dat robit hlavu za 700€, si zober kolko tych testov by musel urobit aby dostal tych 700€
_________________
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Audi fórum