Audi A6 BITDI - kontrolka DPF
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24 Zdieľať na Facebook
Audi A6 BITDI - kontrolka DPF
Zdravím Vás,
dnes ráno sa manželke v aute zapla žltá kontrolka filtra pevných častíc. Chcel by som poprosiť o radu resp kontakt na šikovného mechanika ideálne ba a okolie, ktorý by sa jej na to pozrel a a opravil.
Auto ma najazdené 203 000 km, V6, biturbo, 230 kw, automat, 4x4, rok 2014.
Môže na tom jazdiť bez následkov do opravy? Alebo je lepšie na aute nejazdiť.
Ďakujem za konštruktívne rady resp. kontakt.
dnes ráno sa manželke v aute zapla žltá kontrolka filtra pevných častíc. Chcel by som poprosiť o radu resp kontakt na šikovného mechanika ideálne ba a okolie, ktorý by sa jej na to pozrel a a opravil.
Auto ma najazdené 203 000 km, V6, biturbo, 230 kw, automat, 4x4, rok 2014.
Môže na tom jazdiť bez následkov do opravy? Alebo je lepšie na aute nejazdiť.
Ďakujem za konštruktívne rady resp. kontakt.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24 Zdieľať na Facebook
Dakujem za odpoved. No bola rano v obchode a pocas jazdy sa jej to zaplo, iked ruku do ohna by som za to nedal skor si vsimne skrabanec ako kontolku pokial nepiska ako diva. Vravela ze vcera po odstaveni v praci auto hucalo (asi chladenie). Po patrani na webe som zistil, ze sa filter zapchava sadzami na kratkych trasach (auto jazdi aj dlhe trasy). Ako sa dopracujem k tomu (freeze frame)?
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to podskupina pod kódom chyby,čiže pozrieť jedno aj druhé.Kód špecifikuje chybu,freeze frame okolnosti (parametre) motora v čase keď sa chyba uložila.To vie značne spresniť prvý nástrel.
Krátke trasy nie sú ani tak problémom ako to že sa nejazdí z dostatočnými otáčkami.To môže byť spôsobené jednak automatom ale tiež ženským štýlom resp.dedkovským šanovlivým spôsobom čím skôr radiť hore.To je pre samotný motor doslova trest sadze tvorí v zvýšenej miere.Najlepšie sú v tomto ohlade autá mladých bujakov čo to žmýchajú,aj keď všeobecný názor panuje že ako dávajú motoru na frak.Je to opačne,majú výborné motory kdežto po dedovi to je katastrofa.
Krátke trasy nie sú ani tak problémom ako to že sa nejazdí z dostatočnými otáčkami.To môže byť spôsobené jednak automatom ale tiež ženským štýlom resp.dedkovským šanovlivým spôsobom čím skôr radiť hore.To je pre samotný motor doslova trest sadze tvorí v zvýšenej miere.Najlepšie sú v tomto ohlade autá mladých bujakov čo to žmýchajú,aj keď všeobecný názor panuje že ako dávajú motoru na frak.Je to opačne,majú výborné motory kdežto po dedovi to je katastrofa.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24 Zdieľať na Facebook
Dakujem za rady, draha jazdi dedkovskym stylom, cize asi tobude tym. Hladal som v navode ale nenasiel som nikde ako da zistit kedy prebieha regeneracia pocas jazdy. Asi jedine tym ze sa nespusti start/stop sam. Teraz uz len toho odbornika na diagnostiku nakolko ja taky software nemam a ani odvahu vrtat sa v tom sam. Mate neake typy?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Keď človek chce tak sá to dá zistiť prebiehajúca regenerácia DPF podľa zvýšenej okamžitej spotreby, cez aplikáciu a OBD skener, cez domontovanú kontrolku pripojenú napr. na ohrev zrkadiel (ktorý sa pri regenerácii spúšťa) a pod. Ale žiadna značka ani konkrétny model auta nemá na to kontrolku ani iné upozornenie pre vodiča.
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme že je to 50:50 zdôvodniť či jazdiť kým nie je jasná príčina.Pre jazdenie (prebehnúť ho) hovorí možnosť že došlo k prerušeniu (zrejme opakovnému).Ak je za tým iba toto,je to tých 50% pre variantu že akonáhle sa motor dostane teplotne do vhodného stavu si RJ regeneráciu automaticky spustí (ak ju nezablokoval)
Druhých 50% hovorí že sa stav môže zhoršiť,napríklad vypadne jedno z čidiel teploty DPF-ka alebo problém spôsobuje škrtiaca klapka alebo čokoľvek z menežmentu motora a ďalšie jazdenie logicky vec iba zhorší. Aj pokiaľ sa motor na diagnostiku dostane,je nutné rozlišovať v prípade zanesenia stav sadzí a stav popolčeka.Stav sadzí sa regeneráciou (úspešnou samozrejme) zmení (sadze sa vypália) ale popolček ak raz dosiahne povolený strop tak sa to napraviť nedá inak než vyčistením filtra.Takže ja max. nutné si vyžiadať od diagnostiky tieto údaje,pretože ak sa "nápravy" zhostí nedobrá dielňa,nasleduje spústa problémov zároveň z výdajmi.
Takže domáce úlohy sú teraz tri.
1. Dobre si skontrolovať koncovku výfuku,musí byť čistá,na prste iba ak jemnučký náznak čierneho,žiadne zrnká sadze alebo čierny prst.
2. Skontrolovať hladinu oleja v motore (dôvod prerušení regen.)
3. Stav natankovania (preruší pre nízy stav)
Ak by to niekto napichoval na diagnostiku - žiadať od neho vždy výpis
- Výpis chybového registra aj z freeze frame
- Výpis z meraných hodnôt motorovej jednotky (blockmap) pri behu motora,volnobeh a prevádzková teplota
Ak sa v tomto bode niečo pokašle a dielňa pochybí (majiteľ dovolí) vie to byť drahé
Radšej sa pýtať
Ak by padlo rozhodnutie vybehnúť,tak iba po spomínanej kontrole tých vecí,potom ohrev na prevádzkovú teplotu a jazda kdesi v okolí 2000 ot (nepadať na dlhšie pod 1800) ...to je všetko.Žiadne naháňačky,dôležité je iba držať motor v spomínaných otáčkách (kontrolovať si okamžitú spotrebu,je to tam vidieť že prebieha aj skončila) proste snažiť sa podla okolností o VHODNÉ OTÁČKY ...žiadna naháňačka netreba.Nepadať z ot. nížie (nutné) a vyžšie to nie je potrebné
Ak by tie veci (výpisy) boli k dispozícii,vieme to pozrieť čo sa deje
Druhých 50% hovorí že sa stav môže zhoršiť,napríklad vypadne jedno z čidiel teploty DPF-ka alebo problém spôsobuje škrtiaca klapka alebo čokoľvek z menežmentu motora a ďalšie jazdenie logicky vec iba zhorší. Aj pokiaľ sa motor na diagnostiku dostane,je nutné rozlišovať v prípade zanesenia stav sadzí a stav popolčeka.Stav sadzí sa regeneráciou (úspešnou samozrejme) zmení (sadze sa vypália) ale popolček ak raz dosiahne povolený strop tak sa to napraviť nedá inak než vyčistením filtra.Takže ja max. nutné si vyžiadať od diagnostiky tieto údaje,pretože ak sa "nápravy" zhostí nedobrá dielňa,nasleduje spústa problémov zároveň z výdajmi.
Takže domáce úlohy sú teraz tri.
1. Dobre si skontrolovať koncovku výfuku,musí byť čistá,na prste iba ak jemnučký náznak čierneho,žiadne zrnká sadze alebo čierny prst.
2. Skontrolovať hladinu oleja v motore (dôvod prerušení regen.)
3. Stav natankovania (preruší pre nízy stav)
Ak by to niekto napichoval na diagnostiku - žiadať od neho vždy výpis
- Výpis chybového registra aj z freeze frame
- Výpis z meraných hodnôt motorovej jednotky (blockmap) pri behu motora,volnobeh a prevádzková teplota
Ak sa v tomto bode niečo pokašle a dielňa pochybí (majiteľ dovolí) vie to byť drahé
Radšej sa pýtať
Ak by padlo rozhodnutie vybehnúť,tak iba po spomínanej kontrole tých vecí,potom ohrev na prevádzkovú teplotu a jazda kdesi v okolí 2000 ot (nepadať na dlhšie pod 1800) ...to je všetko.Žiadne naháňačky,dôležité je iba držať motor v spomínaných otáčkách (kontrolovať si okamžitú spotrebu,je to tam vidieť že prebieha aj skončila) proste snažiť sa podla okolností o VHODNÉ OTÁČKY ...žiadna naháňačka netreba.Nepadať z ot. nížie (nutné) a vyžšie to nie je potrebné
Ak by tie veci (výpisy) boli k dispozícii,vieme to pozrieť čo sa deje
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 26.01.2020 08:49, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Regeneraciu samo pocas jazdy spravi v pripade, ze je vsetko v systeme v poriadku a zaplnenie filtra castic je v rozsahu, ze RJ "samo regeneraciu" filtra nezamietne z dovodu zaplnenia filtra nad urcitu hranicu. Od toho je tam ta servisna regeneracia, ak bol problem a filter sa zaplnil a rj ho odmietne regenerovat tak sa spusti servisna regeneracia ta ma regenerovat filter aby sa dal do "normalneho stavu", pocas tejto regeneracie sa zaroven daju sledovat hodnoty ako regeneracia pracuje a ci dosahuje potrebne parametre na regeneraciu a takisto do akeho stavu sa vie filter dostat po uspesnej regeneracii. Ak je vsetko ok a tak filter sa bude dalej spravat ako ma a bude sa regenerovat sam, ak nevie dosahovat parametre pre regeneraciu ak sa nevie po regeneracii dostat na pozadovanu hranicu bude robit problem znova.
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Re: Audi A6 BITDI - kontrolka DPF
Skús servis na Úderníckej 11/3603, BA.miminko23 napísal:ideálne ba a okolie, ktorý by sa jej na to pozrel
https://www.youtube.com/watch?v=1aT4qK5eBjA&t=5m30scicmanec napísal:Ale žiadna značka ani konkrétny model auta nemá na to kontrolku ani iné upozornenie pre vodiča. angry
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných