Audi A6 BITDI - kontrolka DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

miminko23
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24
Zdieľať na Facebook

Audi A6 BITDI - kontrolka DPF

Príspevok od používateľa miminko23 »

Zdravím Vás,
dnes ráno sa manželke v aute zapla žltá kontrolka filtra pevných častíc. Chcel by som poprosiť o radu resp kontakt na šikovného mechanika ideálne ba a okolie, ktorý by sa jej na to pozrel a a opravil.
Auto ma najazdené 203 000 km, V6, biturbo, 230 kw, automat, 4x4, rok 2014.
Môže na tom jazdiť bez následkov do opravy? Alebo je lepšie na aute nejazdiť.
Ďakujem za konštruktívne rady resp. kontakt.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vonkoncom nemožné poskytnúť radu.Je nutný aspoň prvý nástrel závady,tj kde a aká chyba sa objavila aj za akých okolností sa chyba zapísala (freeze frame) Potom je možná prvá úvaha
miminko23
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miminko23 »

Dakujem za odpoved. No bola rano v obchode a pocas jazdy sa jej to zaplo, iked ruku do ohna by som za to nedal skor si vsimne skrabanec ako kontolku pokial nepiska ako diva. Vravela ze vcera po odstaveni v praci auto hucalo (asi chladenie). Po patrani na webe som zistil, ze sa filter zapchava sadzami na kratkych trasach (auto jazdi aj dlhe trasy). Ako sa dopracujem k tomu (freeze frame)?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

diagnostika na serioznej urovni ; to hucanie vcera nebolo chladenie ale prerusena regeneracia DPF (chladice idu aj po vypnuti auta).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to podskupina pod kódom chyby,čiže pozrieť jedno aj druhé.Kód špecifikuje chybu,freeze frame okolnosti (parametre) motora v čase keď sa chyba uložila.To vie značne spresniť prvý nástrel.
Krátke trasy nie sú ani tak problémom ako to že sa nejazdí z dostatočnými otáčkami.To môže byť spôsobené jednak automatom ale tiež ženským štýlom resp.dedkovským šanovlivým spôsobom čím skôr radiť hore.To je pre samotný motor doslova trest sadze tvorí v zvýšenej miere.Najlepšie sú v tomto ohlade autá mladých bujakov čo to žmýchajú,aj keď všeobecný názor panuje že ako dávajú motoru na frak.Je to opačne,majú výborné motory kdežto po dedovi to je katastrofa.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Kravina! Diaľnica nie je nevyhnutnou podmienkou na dokonalú regeneráciu (požiadavka na vyšší výkon ju môže dokonca prerušiť!) a mestské jazdy regenerácii nebránia. Len vodič nesmie byť ignorant.
miminko23
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miminko23 »

Dakujem za rady, draha jazdi dedkovskym stylom, cize asi tobude tym. Hladal som v navode ale nenasiel som nikde ako da zistit kedy prebieha regeneracia pocas jazdy. Asi jedine tym ze sa nespusti start/stop sam. Teraz uz len toho odbornika na diagnostiku nakolko ja taky software nemam a ani odvahu vrtat sa v tom sam. Mate neake typy?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Keď človek chce tak sá to dá zistiť prebiehajúca regenerácia DPF podľa zvýšenej okamžitej spotreby, cez aplikáciu a OBD skener, cez domontovanú kontrolku pripojenú napr. na ohrev zrkadiel (ktorý sa pri regenerácii spúšťa) a pod. Ale žiadna značka ani konkrétny model auta nemá na to kontrolku ani iné upozornenie pre vodiča. :::
miminko23
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miminko23 »

Urcite dam zistit stav zanesenia, duam ze v pondelok niekoho najdem.
Len ked ona zhasla motor sa to prerusilo. Myslite ze na dlhej trase na s rezime prevodovky sa to samo znova spusti? Nasiel so aj inicializovanu regeneraciu ale to sam doma nespravim a ani nemam odvahu sa v tom sparat.
miminko23
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 09.10.2009 08:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miminko23 »

Dik. No to by bolo idealne len mam obavu ci si to este viac nedokazim jazdenim. Radsej az po tej diagnostike. Budem jej auto z casu na cas prevetrat nakolko ona vyuziva 10% vykonu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme že je to 50:50 zdôvodniť či jazdiť kým nie je jasná príčina.Pre jazdenie (prebehnúť ho) hovorí možnosť že došlo k prerušeniu (zrejme opakovnému).Ak je za tým iba toto,je to tých 50% pre variantu že akonáhle sa motor dostane teplotne do vhodného stavu si RJ regeneráciu automaticky spustí (ak ju nezablokoval)
Druhých 50% hovorí že sa stav môže zhoršiť,napríklad vypadne jedno z čidiel teploty DPF-ka alebo problém spôsobuje škrtiaca klapka alebo čokoľvek z menežmentu motora a ďalšie jazdenie logicky vec iba zhorší. Aj pokiaľ sa motor na diagnostiku dostane,je nutné rozlišovať v prípade zanesenia stav sadzí a stav popolčeka.Stav sadzí sa regeneráciou (úspešnou samozrejme) zmení (sadze sa vypália) ale popolček ak raz dosiahne povolený strop tak sa to napraviť nedá inak než vyčistením filtra.Takže ja max. nutné si vyžiadať od diagnostiky tieto údaje,pretože ak sa "nápravy" zhostí nedobrá dielňa,nasleduje spústa problémov zároveň z výdajmi.
Takže domáce úlohy sú teraz tri.
1. Dobre si skontrolovať koncovku výfuku,musí byť čistá,na prste iba ak jemnučký náznak čierneho,žiadne zrnká sadze alebo čierny prst.
2. Skontrolovať hladinu oleja v motore (dôvod prerušení regen.)
3. Stav natankovania (preruší pre nízy stav)

Ak by to niekto napichoval na diagnostiku - žiadať od neho vždy výpis
- Výpis chybového registra aj z freeze frame
- Výpis z meraných hodnôt motorovej jednotky (blockmap) pri behu motora,volnobeh a prevádzková teplota

Ak sa v tomto bode niečo pokašle a dielňa pochybí (majiteľ dovolí) vie to byť drahé
Radšej sa pýtať
Ak by padlo rozhodnutie vybehnúť,tak iba po spomínanej kontrole tých vecí,potom ohrev na prevádzkovú teplotu a jazda kdesi v okolí 2000 ot (nepadať na dlhšie pod 1800) ...to je všetko.Žiadne naháňačky,dôležité je iba držať motor v spomínaných otáčkách (kontrolovať si okamžitú spotrebu,je to tam vidieť že prebieha aj skončila) proste snažiť sa podla okolností o VHODNÉ OTÁČKY ...žiadna naháňačka netreba.Nepadať z ot. nížie (nutné) a vyžšie to nie je potrebné
Ak by tie veci (výpisy) boli k dispozícii,vieme to pozrieť čo sa deje
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 26.01.2020 08:49, upravené celkom 1 krát.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Regeneraciu samo pocas jazdy spravi v pripade, ze je vsetko v systeme v poriadku a zaplnenie filtra castic je v rozsahu, ze RJ "samo regeneraciu" filtra nezamietne z dovodu zaplnenia filtra nad urcitu hranicu. Od toho je tam ta servisna regeneracia, ak bol problem a filter sa zaplnil a rj ho odmietne regenerovat tak sa spusti servisna regeneracia ta ma regenerovat filter aby sa dal do "normalneho stavu", pocas tejto regeneracie sa zaroven daju sledovat hodnoty ako regeneracia pracuje a ci dosahuje potrebne parametre na regeneraciu a takisto do akeho stavu sa vie filter dostat po uspesnej regeneracii. Ak je vsetko ok a tak filter sa bude dalej spravat ako ma a bude sa regenerovat sam, ak nevie dosahovat parametre pre regeneraciu ak sa nevie po regeneracii dostat na pozadovanu hranicu bude robit problem znova.
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A6 BITDI - kontrolka DPF

Príspevok od používateľa vsevetko »

miminko23 napísal:ideálne ba a okolie, ktorý by sa jej na to pozrel
Skús servis na Úderníckej 11/3603, BA.

cicmanec napísal:Ale žiadna značka ani konkrétny model auta nemá na to kontrolku ani iné upozornenie pre vodiča. angry
https://www.youtube.com/watch?v=1aT4qK5eBjA&t=5m30s
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

lubos a preco by reval ako na STK , regeneracia prebieha medzi 1500-2500 otackami a tu sa neda hovorit o revani motora -pisem o nutenej regeneracii
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Lebo niektory vyrobcovia maju moznost servisnej regeneracia aj pri stojacom vozidle a vtedy auto regeneruje na mieste na vysoke otacky, no zaroven tam je moznost tej regeneracie aj pocas jazdy "normalnym" sposobom a vyberu si moznost.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných