Audi A6 4,2FSI , 257kw 2009 po facelift

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

shaggy0074
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 14.04.2014 11:44
Zdieľať na Facebook

Audi A6 4,2FSI , 257kw 2009 po facelift

Príspevok od používateľa shaggy0074 »

Problém je nasledovný. V máji som menil vodnú pumpu lebo bola k.o. tlakovalo nadobku a po otvorení viečka gejzír. Vymenila sa pumpa všetko ok žiadny extra tlak po otvorení viečka žiaden gejzír. Dnes pipla kontrolka ze treba doliat vodu. Otvorím viecko a zasa sa voda vrátila ale pretekala akokeby tam bol liter vody navyše. Dolial som. Prečo zasa robí toto? Viecko od oleja čisté. Ťah má. Voda čistá. Teplotu drží. Ale keď vypnem motor aj o hodinu ma stále 90. Čo na tom môže byť? Hlava? Tesnenie pod hlavou? Ďakujem za rady a pomoc
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hlavu aj tesnenie zistíš za pol minuty testom na prítomnosť spalín vo vode.Ak sa pýtaš prečo sa tak správa,tak príčina je jednoduchá.Je to hromadenie vzduchu v niektorej komore hlavy valcov kde sa rozpína,vytesňuje vodu a vytvára neprimeraný tlak.Preto po otvorení vytlačí také množstvá vody.Či sa vzduch hromadí z prerazeného tesnenia,alebo z prehriatia (pri vare vznikajú bublinky)alebo iného problému je vcelku jedno,navonok sa to bude takto správať.Treba začať testom,tie motory vyrábajú kvantum tepla,tam netreba velká chyba aby z nej vznikol podobný problém.
shaggy0074
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 14.04.2014 11:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa shaggy0074 »

A ten tester sa da niekde kúpiť alebo musím do servisu? A viete mi povedať čo tam môže byť ešte zlé ak to nebude tesnenie/hlava?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak sa nejedná o poškodenie tesnenia a teda nejde o únik spalín do vody,tak ďalej je všetko špekulatívne na úrovni veštectva.Proste by sa hladala príčina vysokej teploty
shaggy0074
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 14.04.2014 11:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa shaggy0074 »

Ale motor viac ako 90 stupňov nemá aj ked som stál v kolóne hodinu a pol pri 30 stupňových horúčavách motor držal 90 stupňov viac nie. Zájdem do servisu budem múdrejší. Ale myslím ze to bude len nejaká blbosť na hlavu alebo tesnenie sa mi to nezdá. Ďakujem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

bude to nejaka blbost, daj to do audiservisu a vybavene
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

shaggy0074 napísal:Ale motor viac ako 90 stupňov nemá aj ked som stál v kolóne hodinu a pol pri 30 stupňových horúčavách motor držal 90 stupňov viac nie. Zájdem do servisu budem múdrejší. Ale myslím ze to bude len nejaká blbosť na hlavu alebo tesnenie sa mi to nezdá. Ďakujem
Na pocity by som nespoliehal.Test je otázka chvilky a je istota.Aj keď by to zrovna tesnenie bolo,má to tisíc odtieňov od maličkého po velký prienik.Ale aj ten najmenší si svoj problém pomaly zväčšuje,objem vzduchu kdesi v systéme narastá a dospeje na bod kedy vytlačí toľko vody z expanzky,že potom signalizuje nedostatok.Kým časť zo vduchu neskončí v expanzke tak vytláča vodu,v expanzke samozrejme vzduch vyfúčí a vody je naraz málo.Ale až do tej chvíly kým vzduch unikne expanzkov je vodič pokojný a to už je dávno zle,proste kým k poklesu nedôjde,alebo telota nevyletí,o ničom nevie.Pritom ten vzduch v hlave už dávno vrch hlavy dobre nechladí a skaza pokračuje práve teraz mílovými krokmi.Keď zapípne,býva už problém na svete.lebo taký je tento mechanizmus.Takže na prkotiny by som práve neveril,a už vôbec nie u 4,2 Fsi z dvoma okruhmi vody,kde ešte aj výmena termostatu je rozobranie pol auta a teda ani maličký úkon nie je na úsmev.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milan z pohladu vesmiru je aj strata medziatomarnej vazby na par milimetroch blbost a prkotina, pre majitela 4,2 audi zase oprava takejto prkotiny, je financna prkotina lol

Tu neni dovod na sucit, jak dojde do servisu rovno pustaj rychlejsi taxameter, som takto bol svedkom...v pneuservise, pristalo 7er, stara ohrkana sunka, na druhy zdvihak a isol majster okolo toho co mne robil a hovori popod fuzy, ooo kukaj dosli sem penaze... :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To som zažil u známeho v servise...ten utrúsil...aha,bude dovolenka
Fakt je ale ten,že ani naj naj prkotina už za drobáky vo vrecku nejde.To máš ako sedemhviezdičkový hotel,aj sodovka vyrazí dych
Ja želám nech to dopadne na tú prkotinu,ale neverím tomu
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Na dovolenku bude ale az sa chyba najde a odstrani... V prvom prispevku pise ze pumpa bola ko lebo tlakovalo???? Odvzdusnenie urobil spravne?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kludne sa mozem mylit, ale ko pumpa mohla byt pricinou a nasledok je teraz, samozrejme som v sekte prkotinoveriacich a v prkotinilydufajuch predsedom...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
shaggy0074
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 14.04.2014 11:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa shaggy0074 »

Porovnávať 7er a A6 na údržbu....sa vyznate. Nehovorím ze to je lacné na údržbu ako felda ale nie sú tam ani palky ako u S klasse,7er,A8. Napríklad ta pumpa originál diel audi aj s robotou stál 480€ v nemecku ???? takže aká drahota? Ale bol som dnes v servise robil tŕň test spaliny vo vode nie sú. Odvzdusnil celý systém dolial asi cca 6 deci vody a natlakoval ho ze ci niekde nebude únik. Na spodku motora nejaká priruba je netesna tam slzi trošku. Mechanik vravel že aj tade môže ťahať vzduch. Bol som sa previesť cca 100km a problém nebol žiadny žiadny tlak nič. Mozem bez obáv jazdiť. Na to pretesnenie on ma voľný termín az za mesiac čiže to poriesim na slovensku. Ďakujem za rady a najchytrejsim tak isto lebo A6 a 7er je to isté. Chlapi fakt sa vyznate.
shaggy0074
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 14.04.2014 11:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa shaggy0074 »

Porovnávať 7er a A6 na údržbu....sa vyznate. Nehovorím ze to je lacné na údržbu ako felda ale nie sú tam ani palky ako u S klasse,7er,A8. Napríklad ta pumpa originál diel audi aj s robotou stál 480€ v nemecku ???? takže aká drahota? Ale bol som dnes v servise robil tŕň test spaliny vo vode nie sú. Odvzdusnil celý systém dolial asi cca 6 deci vody a natlakoval ho ze ci niekde nebude únik. Na spodku motora nejaká priruba je netesna tam slzi trošku. Mechanik vravel že aj tade môže ťahať vzduch. Bol som sa previesť cca 100km a problém nebol žiadny žiadny tlak nič. Mozem bez obáv jazdiť. Na to pretesnenie on ma voľný termín az za mesiac čiže to poriesim na slovensku. Ďakujem za rady a najchytrejsim tak isto lebo A6 a 7er je to isté. Chlapi fakt sa vyznate.
shaggy0074
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 14.04.2014 11:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa shaggy0074 »

Aj keď mi nejde do hlavy ako tade môže ťahať vzduch ked v systéme je pretlak???? :38eb:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

co sa certis stale :-), to bol priklad zo zivota, v pneuservise budes skor v 7er kategorii, jak fiat punto kategorii nie :d :D

tak ono pretlak, podtlak, teply studeny vies ako...aj to vicko pusta pretlak von, podtlak don - v istom rozsahu, tak je vyrobene

ale trebars take prasknute hlavy vedia byt pekne svine :41c2: , sa to moze prejavit kludne iba v nejakom rezime, inac sa to tvari v malom zatazeni jak tesne
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 24 neregistrovaných