Audi A4 1.9tdi - biely dym na voľnobeh -*Vyriešené*
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 16.12.2006 16:34 Zdieľať na Facebook
Audi A4 1.9tdi - biely dym na voľnobeh -*Vyriešené*
Ahojte,
potreboval by som poradiť pri riešení problému s audi A4 1.9 TDI r.v. 2006 kod motora BRB. Motor na voľnobeh dymí na bielo (nerobí to stále - vyššia rýchlosť na dialnici potom na voľnobeh nedymí aj 5min.Pomalá jazda po meste dymí akonáhle ide auto na voľnobeh). Pobehal som už veľa diagnostík. Diganostika na SK neukazala nič, tak sme išli postupne, že vraj to je kvôli turbu, vymenilo sa, biely dym stále. V PL (škoda servis) ukázala diagnostika, že je zlé nejaké čidlo na Fap filtry, navrhli mi že sa Fap filter neoplatí opravovať ale, že sa vyberie a bude pokoj. OK príšíel som o tri dni s tým, že objednali nejaký modul ktorý bude oblbovať riadiacu jednotku (ako keby ten fap tam bol a ukazoval správne hodnoty, modul nainštalovali za 30min potom išli vytiahnut ten fap a zistili, že sa už s ním niekto hral( katalizátor bol vo vnútry prázdny) tak ho založili s tým, že je to ok a už len to nastavia na pc. Diagnostika ukazala zaplnenie filtra 0% super, islo sa na skušobnu auto nedymilo. Zaplatil som došiel som domov cca 80 km a auto začalo opäť dymiť na bielo.... Už fakt neviem za kým mám isť a čo dať opraviť.... (Voda zatial neubúda, olej bol meneny pred 1000km, auto štartuje dobre zimné aj zohriate, spotreba dobrá, výkon dobry, len ten otrasný hustý biely dym). Ďakujem za rady.
potreboval by som poradiť pri riešení problému s audi A4 1.9 TDI r.v. 2006 kod motora BRB. Motor na voľnobeh dymí na bielo (nerobí to stále - vyššia rýchlosť na dialnici potom na voľnobeh nedymí aj 5min.Pomalá jazda po meste dymí akonáhle ide auto na voľnobeh). Pobehal som už veľa diagnostík. Diganostika na SK neukazala nič, tak sme išli postupne, že vraj to je kvôli turbu, vymenilo sa, biely dym stále. V PL (škoda servis) ukázala diagnostika, že je zlé nejaké čidlo na Fap filtry, navrhli mi že sa Fap filter neoplatí opravovať ale, že sa vyberie a bude pokoj. OK príšíel som o tri dni s tým, že objednali nejaký modul ktorý bude oblbovať riadiacu jednotku (ako keby ten fap tam bol a ukazoval správne hodnoty, modul nainštalovali za 30min potom išli vytiahnut ten fap a zistili, že sa už s ním niekto hral( katalizátor bol vo vnútry prázdny) tak ho založili s tým, že je to ok a už len to nastavia na pc. Diagnostika ukazala zaplnenie filtra 0% super, islo sa na skušobnu auto nedymilo. Zaplatil som došiel som domov cca 80 km a auto začalo opäť dymiť na bielo.... Už fakt neviem za kým mám isť a čo dať opraviť.... (Voda zatial neubúda, olej bol meneny pred 1000km, auto štartuje dobre zimné aj zohriate, spotreba dobrá, výkon dobry, len ten otrasný hustý biely dym). Ďakujem za rady.
Naposledy upravil/-a nx6310 v 31.03.2012 11:16, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 156
- Dátum registrácie: 06.11.2010 21:21 Zdieľať na Facebook
mne tiez TDičko podymovalo na bielo, po vymene turba to však už nerobí. Turbo nové či repas ?
http://www.dieselclub.sk - Diskusia o dieslových autách, diagnostika,chiptunnig a iné úpravy
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 16.12.2006 16:34 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
podla mna sa auto snazi regenerovat DPF (nemas fap, to maju francuzi). Tipujem ze odstranenie DPFka je nahovno a ze bolo dovodom predaja tragacu povodnym majitelom pred tebou.
Este by som zo srandy na tej diagnostike nechal kuknut v motorovej jednotke kanal cislo 013, tam sa nieco malo hovori o praci vstrekovacov. Ked tie hodnoty budes mat, hod sem a pomudrujeme. Idealne ked auto nedymi a ked auto dymi.
Nebol by si ani prvy ani posledny co ma "odstranenie" DPFka spravene sposobom "ziadne kontrolky na palubnej doske" avsak VSETKY rutiny v pozadi bezia dalej. Ak je tak ako hovorim ja, o mesiac alebo o dva ta caka zaujimave prekvapenie.
Strasne drahe.
PS: a mas dobry notebook, tiez som mal taky. Momentalne mam 6530b ale planujem ho zahodit.
Este by som zo srandy na tej diagnostike nechal kuknut v motorovej jednotke kanal cislo 013, tam sa nieco malo hovori o praci vstrekovacov. Ked tie hodnoty budes mat, hod sem a pomudrujeme. Idealne ked auto nedymi a ked auto dymi.
Nebol by si ani prvy ani posledny co ma "odstranenie" DPFka spravene sposobom "ziadne kontrolky na palubnej doske" avsak VSETKY rutiny v pozadi bezia dalej. Ak je tak ako hovorim ja, o mesiac alebo o dva ta caka zaujimave prekvapenie.
Strasne drahe.
PS: a mas dobry notebook, tiez som mal taky. Momentalne mam 6530b ale planujem ho zahodit.
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 16.12.2006 16:34 Zdieľať na Facebook
Kontrolky na palubnej doske mi zatial nikdy nesvietili, (dnes po naštartovaní mi začala blikať kontrolka žhavenia vypol som motor, naštartoval a bolo to v poriadku). Ok, v pondelok to skúsim dať na PC a pozriem tie hodnoty. Mohol by si priblížiť tie "zaujimavé prekvapenia" dosť si ma tým nastrašil. V PL hodnoty zanesenia filtra ukazovali 0%. Predošlý majiteľ si kupoval nove audi ...
PS: áno ten notebook bol super (mal som ho v časoch prihlásenia sa tu na fóre...)
PS: áno ten notebook bol super (mal som ho v časoch prihlásenia sa tu na fóre...)
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 25.03.2009 18:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 16.12.2006 16:34 Zdieľať na Facebook
Oni nenahrávali žiaden software, ešte pred mechanickým odstránením zapojili modul, ktorý mal oblbovať riadiacu jednotku. Pred zapojením modulu PC ukazoval zanesenie filtra 15% a zlé nejaké čidlo. Po inštalácií modulu ukazoval pc 0%. Po skúšobnej jazde nedymil, dal ho zas na pc ukázalo rovnako 0%. Prišiel som domov a dymí zas... Je to biely, hustý, štipľavý dym.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nemyslim si ze by EGR sposobil taketo BIELE stiplave dymenie.
Ten by typicky sposobil hustejsie CIERNE dymenie, hlavne pri zatazi, na volnobehu nie - i ked si prizname otvorene ze ten volnobeh je zradny pretoze aj pri nom podla diagnostiky EGR vie vcelku slusne lietat [teda by aspon malo podla poziadavky].
Ten by typicky sposobil hustejsie CIERNE dymenie, hlavne pri zatazi, na volnobehu nie - i ked si prizname otvorene ze ten volnobeh je zradny pretoze aj pri nom podla diagnostiky EGR vie vcelku slusne lietat [teda by aspon malo podla poziadavky].
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
EGR je vždy tak trochu nedôveryhodný člen v rovnici a vcelku jeho overenie prip vyčistenie sú minimálne každému dostupné bez nákladov.Rozhodne ak pochádza biely dym z nerovnážneho stavu palivo vzduch,treba hladať čo je schopné rovnováhu porušiť.Samotná väčšia dávka dvihne volnobeh,je to otvorenáý systém,ak ho nedvihne tak iba z dôvodu že napriek väčšej dávke táto neodvedie viac práce otáčky sa nedvihnú. Nelogické ?
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 16.12.2006 16:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 15
- Dátum registrácie: 16.12.2006 16:34 Zdieľať na Facebook
Olej neubúda, ani voda. Keď to odstavím v garáži tak to smrdí (niekto povie, že za olejom, mne to pripomína ako smrad po zváraní). Tak PC ukázal tieto hodnoty vstrekovačov: 2x meral dva krát iné hodnoty :prvé meranie 1 vstrekovač : 0,7 - 0,9 2 vstrekovač: 0,26 - 0,28 3 vstrekovač: 0,057 4 vstrekovač: 0,047 druhé meranie: 1 vstrekovač: 0,12 2 vstrekovač: 0,33-0,35 3vstrekovač: 0,057 - 0,059 4 vstrekovač: 0,47 - 0,49. Prvé tri vstrekovače boli v mínusových hodnotách a štvrtý bol v plusových. Sú hodnoty dobre?
[/b]
[/b]
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných