Audi A4 1.8T 20V - trhanie motora pri rozjazde
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 02.05.2010 21:41 Zdieľať na Facebook
Audi A4 1.8T 20V - trhanie motora pri rozjazde
Caute, potreboval by som poradit - pred par dnami som si kupil audi a4 '97 s tymto motorom kod AEB a mam taky problem ze ked je auto zohriate tak pri rozjazde motor trha, ked je studeny tak to robi menej alebo niekedy vobec, viac ked su zapchy a stale sa rozbieham na jednotke, a motor tak zvlastne klepe, inak taha dobre na vsetkych prevodovych stupnoch robi to iba na jednotke, pri kupe to auto nerobilo a ani neklepalo... startuje na brnk aj za tepla aj za studena, chcem sa opytat ci mi neviete poradit co stym je... resp. ci sa mam pripravit na najhorsie na pridrety motor, celkom skoda lebo to auticko pri skusobnej jazde sa chovalo velmi fajn
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V prvom rade jasno do pojmov.Pridretý rozhodne nie,stav pridretý je stav značne velkého problému a tejto veci sa ani omylom týkať nemôže.Ešte jedna maličkosť,jednotka rýchlosť má z celeou vecou iba ten súvis a nič viac,že je to najvyžší prevod keď vodič najviac vníma každú maličkosť v pohone,vynechánie zápalu,cuknutie v motore a pod.Tá citlivosť rapídne klesá zo zvyšujúcim sa prevod,.pomerom.Tak preto,inak s tým nesúvisí.
Dokonca práve preto že sa týka predbežne iba tej jednotky,tak problém je ešte relatívne najmenší,tým nechcem povedať že ho neriešiť. Ale ak som pochopil auto má čerstvého majiteľa,preto sa pokús overiť aj variantu keď sa vymeníš s priateľom za volantom aký to bude mať efekt a či sa potvrdí.To že zvláštne klepne môže a nemusí byť na riešenie.Netrúfam si povedať že tam posaď mechanika,to pridretie nebude Tvoja myšlienka
Dokonca práve preto že sa týka predbežne iba tej jednotky,tak problém je ešte relatívne najmenší,tým nechcem povedať že ho neriešiť. Ale ak som pochopil auto má čerstvého majiteľa,preto sa pokús overiť aj variantu keď sa vymeníš s priateľom za volantom aký to bude mať efekt a či sa potvrdí.To že zvláštne klepne môže a nemusí byť na riešenie.Netrúfam si povedať že tam posaď mechanika,to pridretie nebude Tvoja myšlienka
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 14.03.2011 11:26 Zdieľať na Facebook
Cau ak to pomoze ja som mal A3 18T 2002 a v zime ked som vzdy rano, alebo podlhsej dobe za studena nastartoval (bez problemov) tak ked som sa rozbiehal mi to netahalo alebo trhalo a tak som sa asi minutu posuval trhavo kym sa trosku zahrial motor.
Dal som prefukat turbo, vymenil rozvody aj som v servise spomenul problem, 2 tyzdne bol pokoj a potom zas.
Auto som v lete predal. V lete to bolo vzdy v pohode. Inac auticko islo krasne to bola super vozba.
Bohvie ci to nie su nejake vady ktore pridu s vekom a nedaju sa opravit.
Good Luck!
Milý dulin,iba u človeka to príde vekom a nedá sa napraviť,u auta ide všetko napraviť .. mhlavatý
Dal som prefukat turbo, vymenil rozvody aj som v servise spomenul problem, 2 tyzdne bol pokoj a potom zas.
Auto som v lete predal. V lete to bolo vzdy v pohode. Inac auticko islo krasne to bola super vozba.
Bohvie ci to nie su nejake vady ktore pridu s vekom a nedaju sa opravit.
Good Luck!
Milý dulin,iba u človeka to príde vekom a nedá sa napraviť,u auta ide všetko napraviť .. mhlavatý
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 972
- Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
ja by som sa zameral na vzduch, cize klasika, ocistit skrtiacu klapku z oboch stran, skontrolovat hadice okolo turba, vzduchovy filter aspon vycistit alebo vymenit, skontrolovat vahu vzduchu, ci nie je spinava.
Skontroluj si aj sviecky, mozno je v nich problem. Este palivo, ci si netankoval nejaky bordel.
Skontroluj si aj sviecky, mozno je v nich problem. Este palivo, ci si netankoval nejaky bordel.
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 02.05.2010 21:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 02.05.2010 21:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
neries tu niektore hluposti . Pozri , lepsie povedane vymen vsetky hadicky v motore je ich okolo 5 metrov dokopy 2 priemerov cca 15eur. A hlavne si pozri hadicu co ti ide od drziaka olejoveho filtra smerom do veka ventilov tieto hadice su KO na kazdom tomto motore po urcitom case . Mne to robila prave ta hadica alebo si to najdi na nete pod nazvom odvetranie veka ventilov a vyhodi ti na to temy
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 19.08.2008 06:34 Zdieľať na Facebook
Zdravím niečo podobné sa tu riešilo ale je mam očividne viac špecifický problem (audi a4 b5 1,8t AEB 97):
1. motor zle štartuje aj za studena aj za tepla chyti do 5s asi
2. zavaznejsi problem motor trhá (strati narazovo vykon) a striela to výfuku. Toto sa zo zaciatku prejavovalo vzdy az po zosliapnuti plneho plynu a zhruba od 3000 otacok hore. Uz som to tu videl pisane ked som stlacil plyn malinko islo vsetko ok az do obmedzovaca no pri plnom plyne zhruba nad 3000 (cca. najvacsi vykon) tak trhanie strielanie do vyfuku a to riadne bomby.
Dnesnym dnom to uz tak ze aj na volnobehu nepravidelne "poprdkava do vyfuku" a nedá sa s autom uz ani rozbehnut a prejst co i len 5m. Diagnostika ukazala naposledy tieto chyby : 16885 - snimac rychlosti jizdy vozidla, 00544 - plnenie turbokompresoru je vne limitu
Doposial vymenené veci :
nove cerpadlo
novy palivovy filter
nove cievky
novy modul zapalovania
trubky skontrolovane
odvetranie kluky trubka nova
Zavada sa zacala postupne prejavovat z nicoho nic az do stavu ze auto nejde.
Pozn. este ked sa na aute dalo ist tak sa mi na dialnici (rychlost 120-130) zhruba na useku 100km asi 5x stalo ze pri konstatnej rychlosti auto z nicoho nic prestalo tahat - ked som zosliapol viac plyn zacalo strielat..stacilo vyradit alebo pustit plyn no vyradil som aby ma tak nespomalilo a asi po 10s som znova mohol pridat a ist normalne
Ďakujem za každú radu.
1. motor zle štartuje aj za studena aj za tepla chyti do 5s asi
2. zavaznejsi problem motor trhá (strati narazovo vykon) a striela to výfuku. Toto sa zo zaciatku prejavovalo vzdy az po zosliapnuti plneho plynu a zhruba od 3000 otacok hore. Uz som to tu videl pisane ked som stlacil plyn malinko islo vsetko ok az do obmedzovaca no pri plnom plyne zhruba nad 3000 (cca. najvacsi vykon) tak trhanie strielanie do vyfuku a to riadne bomby.
Dnesnym dnom to uz tak ze aj na volnobehu nepravidelne "poprdkava do vyfuku" a nedá sa s autom uz ani rozbehnut a prejst co i len 5m. Diagnostika ukazala naposledy tieto chyby : 16885 - snimac rychlosti jizdy vozidla, 00544 - plnenie turbokompresoru je vne limitu
Doposial vymenené veci :
nove cerpadlo
novy palivovy filter
nove cievky
novy modul zapalovania
trubky skontrolovane
odvetranie kluky trubka nova
Zavada sa zacala postupne prejavovat z nicoho nic az do stavu ze auto nejde.
Pozn. este ked sa na aute dalo ist tak sa mi na dialnici (rychlost 120-130) zhruba na useku 100km asi 5x stalo ze pri konstatnej rychlosti auto z nicoho nic prestalo tahat - ked som zosliapol viac plyn zacalo strielat..stacilo vyradit alebo pustit plyn no vyradil som aby ma tak nespomalilo a asi po 10s som znova mohol pridat a ist normalne
Ďakujem za každú radu.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
nedavne risenie toho problemu ,ale len na Skodovke,s takym istym motorom,sa uskutocnilo az po 100 merani,nadavani,a travnenie casu cca 5 dni.Prudky naraz,ako si pisal,je vlastne vypadok niecoho.Najprv sa skontroluje napajanie elektriky,a az potom ostatne veci.Pre nas to bolo este horsie,ze sa to prejavilo len pri studenom starte,studenom motore.Meranie max 2 min a cakat opat na vychladnutie motora cca 3 hod,nie len 10min.Treba ujasnit,mas problem s iskrou,alebo zmasou?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných