Audi A4 - Staranie sa o auta + rady

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patrescare
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 11.12.2016 17:53
Zdieľať na Facebook

Audi A4 - Staranie sa o auta + rady

Príspevok od používateľa patrescare »

Dobrý deň,

V prvom rade sa vám predstavím s mojim autom. Kúpil som si dovoz Rakúsko Audi A4 B7 2007 kód: BPW Motor: 2.0 TDi PD 103Kw.

Auto prišlo s 280000km + auto prešlo kompletnou GO. DPF je vraj na 6% zaplnený a teda dobrom stave avšak keď som pozeral na vífuk tak ho mam čierny tak neviem čo by ste mi odporučili popozerať.

A vlastne o čo mi ide v tejto téme: Kúpil som si prvé svoje vlastné auto a chcel by som sa oňho starať tak jak sa má kedže teraz všetko ide a v tejto téme by som chcel písať skúsenosti opravy a podobne čo sa týka tohto motora neviem však či mi to moderátori umožnia. A tiež budem neskôr potrebovať radu ohľadom čistenia EGR a takýchto vecí nehám po zime tak ma jedine zaujíma momentálne DPF filter.

Už som sa dočítal že keď auto regeneruje tak to nezistím jedine ak zasvieti kontroľka DPF teda keď ju tam mám na to som zatiaľ neprišiel. U nových áut mám odskúšané že keď regeneruje otáčky a spotreba sa zvýšia na voľnobehu. Ale u môjho auto som si neni istý že ako to zistím pri bežnej prevádzke na čo si mám dať pozor čo si mám sledovať aby som zistiľ že to regeneruje? Lebo napríklad 2 dni som jazdiľ dosť mesto nabehal som 250 km. Na tretí deň som nemal čo robiť tak som išiel 12 km do jednej dediny a 12 km späť išiel som 80km/h na 4ke celú dobu aby som zvýšil otáčky a aby sa niečo popálilo len sa chcem spýtať nie je to zbytočné? Keď neviem teda či sa to regeneruje alebo nie?

Do práce chodím 10 km tam 10 km späť. Víkend alebo cez týždeň idem po diaľnici aj 100 km 200 km nie je to čisto len mesto.

Takže by som vás poprosil o radu ako sa chovať k dpf a hlavne mi ide o tu regeneráciu? To že ho musím občas prefúknuť a škodí tomu keď je dosť častá jazda po meste to ako tak viem.

Trošku som ešte zmätený s palub. počítača lebo keď naštartujem ukazuje mi spotrebu 8l na voľnobeh a niekedy aj 12 aj viac myslím si že je nejaká chyba v tom. Celkovo mi ukazuje väčšiu spotrebu ale reálna je myslím určite menšia keď si to počítam ručne koľko som previezol a koľko som natankoval.

Za odpoveď vám ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko čo sa tu dočítaš sa týka tvojho motora.
motor-vw-1-9-2-0-tdi-pd-ako-ho-servisovat-t67907.html
Čo zodpovedané v téme nie je,to sú veci okolo DPF kedže sú vyslovene závislé na dobrej znalosti menežmentu.
Už iba k tomu ...prefúknuť nie je potrebné,žiadne na 4 prev.st nie je potrebné.Jazdi akoby si tam žiaden filter nemal.
Aprox
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 07.10.2008 10:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Aprox »

Chápem Ťa, že si vytešený z nového wagenu, ale NEBUĎ otrokom svojho auta.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Väčšinou sa rieši problém ak nastane. Zbytočne robíš stresy už teraz. Voz sa a keď niečo vybehne, tak to rýchlo zistíš.

Keď vieš ako sa správa regenerácia v iných autách, tak VW je také isté auto ako ostatné. Je možné že DPF tam už ani nie je, ak máš čierny výfuk.

Ak chceš mať kľud, tak si to daj skontrolovať nejakému servisákovi. Cez net toho veľa neporiešiš.

Ináč tieto veci trebalo riešiť skôr pred kúpou ako teraz. Ale budiš.
marek165
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 12.10.2007 11:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek165 »

Nijak sa ťa nechcem dotknúť a už vôbec ti kaziť radosť z novozakupeneho auta. Dám ti len pár rad do života ktorymi by si sa mohol riadiť aj pri ďalších autách ktoré budeš mať. Nikdy,ale skutočne nikdy nebuď otrokom svojho auta. Pokiaľ sa nejedná o nejaké naozaj exkluzívne a vzácne sa vyskytujúce auto,ber ho ako presuvadlo z bodu A do bodu B. Jazdí na ňom normálne ako človek,skratka žiadne extrémy v akomkoľvek smere. Aj keď sa oň budeš starať priam chorobne,pride čas vymeniť starú hrču za novú alebo aspoň novšiu a vtedy budeš rád každému euru ktoré si do starého auta nevrazil. Skrátka normálne to auto používaj s čistou mysľou a problémy rieš keď budú postupne prichadzat. V momente keď už nebudeš ochotný sypať do neho peniaze,je čas sa rozlúčiť aj za cenu relatívne väčšej straty...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To je sice pravda,že NETREBA byť OTROKOM svojho auta,

no je veľký FUNKČNÝ a aj VIDITEĽNÝ ROZDIEL medzi

dvoma identickými autami ,keď to prvé dostalo všetku možnú starostlivosť po každej stránke a všetko,čo malo byť vymenené podľa servisných intervalov aj bolo vymenené, a bolo garažované celý čas

a druhé stalo pred panelakom na daždi, slnku, mraze a paľave
a nikto ho nikdy ani neumyl...ani zvnutra nepovysaval
jediná udržba bolo tankovanie a sem tam oprava defektu

prave NADŠTANDARDNOU starostlivosťou vznikaju

VYHĽADAVANÉ KUSY , bez ohľadu na svoj vek .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak.Rozdieľ je galaktický a na 1001% je v celkových výdajoch na servis lepšie ten,ktorý sa stará priebežne dľa najazdených km príp. odstraňuje aj najmenšie anomálie.Dá sa oponovať že ako to má jeden vedieť,že kedy má čo robiť podla nábehu km,no ale povedal by som že je to človeku.Ak sa dá na nete násť každá hovadina,tak určite sa dá aj to,čo v konečnom dôsledku ušetrí nemalé peniaze.Samozrejme že tu je aj ďalší fenomén,že ľudia radšej tri krát urobia zle než raz dobre,a tak dobromyselných rád je málo,a často treba hladať hodne mimo slovenského jazyka kde ešte vládne iná kultúra.Ak sa dajú bez akéhokoľvek úžitku denne prehladávať kraviny,treba si vedieť nájsť aj užitočnú tému.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

laco1871 napísal:prave NADŠTANDARDNOU starostlivosťou vznikaju VYHĽADAVANÉ KUSY, bez ohľadu na svoj vek.
Teraz neviem.
Ja chystám auto pre niekoho komu ho niekedy predám ?
Alebo si ho užívam a zbytočne do neho nelejem peniaze ?

Inak samozrejme viem, že pravidelná a nákladná údržba nepochybne znižuje riziko nejakej poruchy, keď ma auto nechá na ceste.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

10 km sem a 10 km tam a 200 km tyzdnne dialnica je v pohode, DPF neries... absolutne nemusis jazdit na vyssie otacky - to je archaizmus spred 30-40 rokov, na terajsie motory to nema absolutne ziaden vplyv... ani na benziny... EGR podla toho, co pises, nevycistis ani podla navodu- najdi si za tych par rokov mechanika, ktory ti to bude ochotny urobit... a som rad, ze sa budes starat, alebo to aspon deklarujes, lebo ja som tu uz napisal, ze mam napr. auto, ktore je takmer veteran, obcas ho jazdim, je nepredajne a tento rok som donho dal 3x tolko eur, ako ma katalogovu cenu...a vobec to na nom nie je vidiet... ale ja mam moje auta rad vo vybornom stave... ja sa vozim....a propos vymeny v servisnych intervaloch- este som nemal forda, kde by som menil remen neskor, ako 100-120 tis, nieto,ako je dopor. 200 tis....olej vo vsetkych autach menim rocne, aj ked maju 1-2tis.km za rok...mna to bavi...
marek165
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 12.10.2007 11:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek165 »

Laco nemyslel som servis a normálnu udrzbu,to je predsa samozrejmosť. Čo sa týka viditeľného rozdielu pri nadštandardnej starostlivosti a vzniku "vyhľadávaných" kusov (neviem čo presne tým myslíš) tak ju nikdy nikto pri normálnych produkčných autách nedoceni. Je to len dobrý pocit majiteľa, ktorý je ďalšiemu majiteľovi úplne ľahostajný. Zvlášť pri r.v.: 2007... Je veľký rozdiel v cene vzácneho auta o ktoré sa niekto staral v porovnaní s tým čo stálo zarastené trávou na dvore,ale každému je jedno koľko nasypal majiteľ do 10 ročného VW Group. Také auto sa kupuje iba podľa aktuálneho stavu,neviem si dosť dobre predstaviť "vyhľadávaný" kus v tejto kategórii áut.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám pocit že príliš úsilia vynakladáte,aby ste za ten svet nepochopili základné veci fungovania starostlivosti a auto.Čudovať sa nečudujem,inak to nemôže byť pretože množstvo z vás nikdy nemala svoj servis,svojho mechanika dlhé roky,desaťročia.Čo by vaše problémy riešil od čias vášho otca a Žiguláka čo ste mali.Lavírujete od Jana k Mišovi,a zistujete že jeden ako druhý,tak sa ide k Ferovi a potom Lacovi.Jeden viac do vetra ako druhý,a čudujete sa.V takomto režime si ale aj ten mechanik môže povedať jediné...kašlem mu na hlavu,ku mne už nikdy nepríde,tak ako tu nebol nikdy predtým a má 10 r auto,kde bol doteraz ? Všetko to funguje tak,ako dnešný celý svet
Nikdy som nechápal,prečo nemám klientelu z vlatnej ulice,z vedľajšej,tretej a okolia keď sa s každým zdravíme a poznáme.Tak som sa pýtal kamaráta,kamenára,ako on.Povedal že ešte do vlastnej ulice neurobil jediný pomník.Žeby náhoda ? Som pre nich ďaleko ? Nemec príde a má to sem 1100 km. A príde znovu keď sme si dohodli že ak sa bude blížiť 200 tis km budeme to a to.A platí to...príde o dva roky ako japonský expres.
Ak tu niečo nefunguje,tak preto,že nikto nemá záujem aby fungovalo,kradnúť,klamať,hádať sa...to jediné v čom sú tu ľudia ozaj doma.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nemyslím že by bola situácia celoplošne až taká tragická, aj keď k dokonalosti a hlavne v tejto krajine to má dosť ďaleko. Zlodeji a klamári vždy boli a budú, rovnako to platí pre slušných ľudí, dokonca myslím že ani v priebehu času sa ich percentuálne zastúpenie v národe zásadne nemení.
Ale je zaujímavý postreh s tou vlastnou ulicou.
Sám som sa nad tým minule zamýšľal, keď som chcel vymaľovať nejaké steny. Doteraz som to obvykle robil sám, ale kĺby a chrbtica dosluhujú, tak som zháňal niekoho, komu za to zaplatím.
Máme v dome maliara, povedal mi cenu skoro dvojnásobnú ako jeden na ktorého som mal referencie že je dobrý maliar a poctivý.
Ale aj keby mi sused povedal cenu nižšiu, rozmýšľal by som že či áno, pretože keď sa niečo nevydarí a to sa stane vždy takmer zákonite, tak hrozí že sa ešte aj prestaneme na schodoch zdraviť.
Takže by som to videl skôr ako opatrnosť, nezaväzovať si nikoho z blízkeho okolia.
Konečne čo sa týka áut, tak myslím že je odôvodnené také všeobecné povedomie nepredávať pokiaľ možno auto nikomu z rodiny, pretože budúce problémy s ním idú jednoznačne na vrub predchádzajúceho majiteľa. Ale keď je ním niekto cudzí, tak sa nič nedeje keď na neho hrubo nadávam a niekam ho pošlem, prípadne trvám na tom aby sa nevydarená vec dala do poriadku.
A čo sa týka starostlivosti o auto, nepochybne mu treba dať čo treba, lebo inak sa to majiteľovi často vypomstí.
Ale robiť z auta modlu to naozaj nemá význam, zvlášť v dnešnej dobe, keď človek nadobúda dojem že už výrobcovia rezignovali na kvalitu konštrukcie a výroby. Časy keď autá slúžili desiatky rokov sa už asi nevrátia.
Keď som bol mladší tak autá mali poruchy predovšetkým z dôvodu vtedajšej nemožnosti dosiahnuť technologickú dokonalosť u kľúčových súčiastok.
Dnes keď sa chce, tak je možné vyrobiť už takmer čokoľvek a skoro dokonalé, ale zase sa už asi nechce, celkové povedomie už u bežných výrobkov ani neráta s kvalitou výroby ako prioritou.
Je to škoda, ale asi nám neostáva nič iné len sa prispôsobiť a brať auto ako spotrebný tovar so všetkým, čo k tomu patrí.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

laco1871 napísal:To je sice pravda,že NETREBA byť OTROKOM svojho auta,

no je veľký FUNKČNÝ a aj VIDITEĽNÝ ROZDIEL medzi

dvoma identickými autami ,keď to prvé dostalo všetku možnú starostlivosť po každej stránke a všetko,čo malo byť vymenené podľa servisných intervalov aj bolo vymenené, a bolo garažované celý čas

a druhé stalo pred panelakom na daždi, slnku, mraze a paľave
a nikto ho nikdy ani neumyl...ani zvnutra nepovysaval
jediná udržba bolo tankovanie a sem tam oprava defektu

prave NADŠTANDARDNOU starostlivosťou vznikaju

VYHĽADAVANÉ KUSY , bez ohľadu na svoj vek .
Trt makový ....

Za 300 € ti ho tak vypucujú, že nespoznáš rozdiel v garážovanom a starajúcom sa aute a touto bývalou herkou.

Každý sa ti vykašle na tvoje "cukríkové" auto. Všetkých zaujíma r.v., kilometre a cena. Potom cena a zase cena !!!!

Ale kľudne si to mysli, aj naďalej.

Predával som už nejedno auto a to, že som do toho nasypal kopec love nikto neocenil !!! Každý za taký ročník pýtate veľa. Nakoniec som auta popredával za trhové ceny ako každý iný šunt.

Ty auto šetríš jak pako pre niekoho druhého ??? Ak by si ho chcel nechať v rodine tak ok. Ale pre cudzieho ? Myslíš, že Ti viac poďakuje alebo čo ?? Bude mu to jedno.

Samozrejme som tiež bol taký ako ty, ale nejako som už dospel či čo :-) Auto je spotrebák, ktorý Ti otrepú na najbližšom parkovisku, teda v lepšom prípade. Prípadne Ti rovno do neho nacúvajú a ujdú. Ak nemáš raritné auto, tak nemá hodnotu a je obyčajným autom.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní