Audi A4 B8 2.0 TDI ,105 kW - dvojhmota

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú dva indikátory.Jeden je spojka samotná ktorá potrebuje stále väčšiu ovládaciu silu a má potrebu silne tlačiť do podlahy aby šlo radiť bez silného odporu na radiacej páke.druhý indikátor je zvukový,ktorý zväčša nastupuje pri volnobehu a ten sa týka priamo stavu dvojhmoty.Môže sa prejavovať aj každé samostatne.Klepotavo chrastivé pazvuky sú v podstate zvukom prevodovky,preto zatlačením spojky (pokiaľ dobre rozopína) po 1-2 sekundách ako zastanú súkolí ustane aj zvuk.Pekne sa dá zvuk vypočuť opretím silného skrutkovača o spojkový obal prevodovky a rukoväťou pri ucho.Je to úplne charakteristický zvuk,nedá sa zmýliť.
petristo
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 20.07.2021 14:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petristo »

@mhlavaty áno na voľnobehu sem tam počuť búchanie pár sekúnd potom prestane a pri zaradení dvojky počuť akoby to škublo cez zuby
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Napriek tomu že to vzbudzuje dojem počiatočného stavu odchodu dvojhmoty,je treba si potvrdiť minimálne tým odposluchom.Pretože prevodovka samotná má velmi podobné prejavy ak odchádza hlavné ložisko na spojkovej hriadeli prípadne ložisko vymlátilo obal a tak ho sem tam otočí inde než je treba.
ono velmi precíznou diagnostikou by šlo zistiť aj cez snímač kľuky či nedochádza z zamykávaniu motora,čím sa mení uhlová rýchlosť a tá sa dá vidieť v grafe oscila.Pokiaľ je stav už zhoršený vie sa ukázať aj v korekciách vstrekových dávok ktoré sa "zlepšujú" vypnutím spojky.
luki977
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 03.10.2006 08:38
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B8 2.0 TDI ,105 kW - dvojhmota

Príspevok od používateľa luki977 »

petristo napísal: 08.08.2021 15:17
luki977 napísal:
petristo napísal:Zdravím lidi, mám taký problém na A4 že sem tam počuť niečo klepat z prednej časti auta na voľnobehu a aj na voľnobehu s ním niekedy zatrasie poprípade pri vypnutí motora, ťažšie sa zaradzuje 1. a 2. Prevodový stupeň a niekedy trhá pri rozjazde podľa mna je to pravdepodobne dvojhmota vedeli by ste mi niekto povedať ci mám správne tušenie a ak áno koľko to cca cenovo vychádza dvojhmota, spojka a proste komplet materiál bez roboty? A ešte otázka k tomu auto som Len nedávno kúpil a začalo sa to len teraz prejavovať má “overených” 154tisic km podľa autorizaku kde bolo servisované je možné že reálne pri takých km by už odišla dvojhmota ? Nieje to skoro ? Alebo má to reálne viac km ? Záhada ???? za odpovede vopred ďakujem

Mam to iste auto, dvojhmota odisla pri cca 280 000 a tiez to obcas trhalo pri rozbehu. Komplet spojka, dvojhmota a praca cca 750 eur

Takze komplet diely aj s robotou 750€ tvrdíš ? Lebo zaujíma má cca cena
ano komplet...a daj to niekomu kto to uz robil nemeni sa to ako spojka na inych autach
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B8 2.0 TDI ,105 kW - dvojhmota

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prosím nevyrývať

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69 a 14 neregistrovaných