Audi A4 b8 2.0 tdi , 125 kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MatoB35
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 23.11.2010 22:43
Zdieľať na Facebook

Audi A4 b8 2.0 tdi , 125 kw

Príspevok od používateľa MatoB35 »

Dobrý den.
Mám a4ku 2.0tdi cr 125 kw,quattro, rok 11/2009,auto kúpené na sk, 120 000km. Mám nejaké starosti, ak by si niekto našiel čas a poradil, budem rád.

1. Vyhadzuje mi chybu p2009, čo som našiel že by sa malo týkať skrtiacej klapky. Keď chybu vymazem, klapka normálne funguje podľa plynu od cca 30-90 %, pri opätovnom štarte už svieti chyba a klapka otvorená na cca 90% stale. Vtedy mám pocit že aj motor ťažšie zhasina. Klapku som rozobral, lebo vraj býva zakliata olejom, moja vyzerala ako nova. Kde môže byť problém?

2. Pískanie turba. Dosť ho pocut, hlavne keď parkujem a mám okno dolu, pocut ho dost.. olej nepapa. Riešiť výmenu alebo to zatiaľ nechať?

3. Keď mám otvorenú kapotu, pri pridavani otáčok pocut mierne cvakanie od vysokotlakeho cerpadla.. znamená to že sa blíži jeho koniec?

4. Termostat. Asi nie je normálne že aj pri chladnom počasí pri kľudne jazde klesne teplota ž 90 stupňov Že? Asi riešiť termostat však?

Ak by sa tu našiel clovek, mechanik, ktorý mi vie k tomu čosi povedat, prosím o radu a vopred ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1. Urobilo sa základné nastavenie ?
2. Pozrieť aké hodnoty dáva,ideálne nalogovať v záťaži,ale aj fyzicky skontrolovať vôle na oske
3. Zvuk sa tu počuť nedá,treba mechanikove ucho
4. Klaesne z 90°C kam ? je to zmätočné
prioritasko
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prioritasko »

Ak ma ta audina 120kkm,tak zozerem drotenu kefu.
MatoB35
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 23.11.2010 22:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MatoB35 »

Nikto s tým nič nerobil, žiadne nastavenia. Musim zohnat sikovneho mechanika (okolie PB-nic? :) ), je zaujimave ze ta klapka normalne funguje, po ďalší start... čo sa týka toho zvuku, veľa ľudí to spomína čo vlastnia ten motor a vraj nepomohla ani výmena cerpadla tak neviem. :)
A ta teplota..pri kľudnej jazde mimo mesta dokáže klesnúť ku 80° asi.. to nebude normálne však?? Asi bude rozumne vymeniť termostat..
Ďakujem pekne za odpoveď mhlavaty...
A k tebe prioritisko, radšej nejdem reagovat ☺ je mi to úprimne jedno čo si myslíte, to nie je predmetom témy tak naco.. Mám ju od prvého majiteľa x kompletnou históriou, ale nevadi.. 246000km ma stocene :3035:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Klapka pri zastavovaní motora,resp po zhasnutí urobí ešte pár úkonov,ktoré majú za úkol uloženie pozícií do pamäte,aby po novom štarte vedela v akej polohe sa nachádza.Ak pri tomto úkone dôjde k nejakej chybe,dostane sa do oblasti ktorú nepozná a zapíše chybu.Doporučujem riešiť pretože klapka sa zúčastňuje ako člen regenerácie,ak je problém s ňou,bude kolabovať regenerácia.
Termostat v zásade nemusí byť vinný,na teplotný režim má dopad viac vecí ktoré treba presondovať,veci okolo chladiča spalín pre EGR napr. jedna z nich.To by chcelo to celé preliezť v diagnostike všetky hodnoty ktoré sa problému týkajú.A porobiť základné nastavenie a potom testovať funkcie
tommi2
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 25.09.2011 23:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tommi2 »

Aj ked nie k teme, ale musim reagovat na lacikalaslo a prioritasko. Je plno ludi jazdiacich kvanta kilometrov a takisto je vela ludi jazdiacich malicko len po meste a okoli...mali sme doma Tiguan 2.0TDi-2009 od nova a v roku 2016, ked sa predaval mal nieco cez 60000km. Treba povedat, ze aj ked sme chceli 2,0TSi predajca Vam hned povie, ze TDi-cko sa bude lepsie predavat a hlavne 2,0TDi bolo skladom resp. dodanie do par tyzdnov(lebo take auta uz boli vo vyrobe).2,0TSi by sme zadavali do vyroby a cakali minimalne 6 mesiacov. A tak je to aj teraz, zajdite k predajcovi Audi, VW, Mercedes ci BMW, co maju skladom resp. na ceste z vyroby same D-ecka, CDI-cka, ci TDi-cka...
MatoB35
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 23.11.2010 22:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MatoB35 »

Pre mhlavaty.. ďakujem, idem zháňať mechanika ktorý sa tomu povenuje, zatiaľ dvaja odporúčali výmenu celej klapky, možno nič iné ani neostane..dpf riskovať nebudem..
Som rád že tu chodia ešte ľudia ktorí skutočne poradia a tie zbytočne komentáre, tie tu budú vzdy.. :41c2:
Tommi2.. skodoradostnym neprajnikom to nevysvetlis, že sú aj také auta.. väčšinou si ludia radsej kupia nejaky pochybný dovoz ako doplatiť 2-3 tisíc za málo jazdene a overené auto..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zatiaľ klapku nemeniť kým sa neurobí základné nastavenie,výmena nemusí nič priniesť,bez základného ani tá nepôjde korektne.Klapka sa čistila a bola odpojená,RJ ju nemusí vedieť korektne ovládať.
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ta chyba sa tyka virivych klapiek, nie skrtiacej, neviem ci ten motor ma aj to aj to. Len sa mi nezda, ze by si bol tak narychlo schopny vybrat virive klapky, takze skor to vidim tak, ze si kontroloval tu skrtiacu, ktora s danym kodom nesuvisi.
Cize ty mas podla chyby problem s klapkami, ktore su na vstupnom nasavacom potrubi (intake manifold) a kazdy valec ma svoju, su spojene asi takym tiahlom a tiahlo je ovladane motorcekom. A prave elektronika toho motorceka vykazuje skrat ci otvoreny obvod.
Motorcek by sa mal pomerne lahko dat vybrat, netreba vyberat cele klapky s manifoldom.
Asi ked RJ eviduje takuto chybu, tak sa bude snazit otvorit sanie a motor funguje ako stary dizel bez skrtiacej klapky, preto si videl, ze je uz stale otvorena. Ale to si pozeral tu druhu klapku... asi.
pavilion
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 17.09.2009 08:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavilion »

prioritasko napísal:Ak ma ta audina 120kkm,tak zozerem drotenu kefu.

Máte velmi odvažné tvrdenia,bol by som v tomto opatrnejší aj ked sa stále nájdu ludia ktorý to radi spochybňujú.
Tiež mám audi A4 rok výroby 2011 2.0 TDi a mám len 35 600km tiež tomu neverite..? nevadí,predsa nikto tu nikoho nepredsvieča o opaku aj ked je to tak.

Ale k veci, je na velkú škodu že vätšina odpovedajúcich na tomto fore sa zaoberá úplne iným veciam ako sa pítal zadavatel témy.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kachle v novom aute, na 5000km rocne ?
tomu sa hovori jednoducho dobra volba ! setrit sa musi, nech to stoji co to stoji, mozno z toho bude raz veteran :3035:

apropo, 120000 by som cakal, ze aj avdi technika da lavou zadnou, len vymena oleja, ci mam privelke ocakavanie ? :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

akoze daj mi auto a znicim ti ho za 500km, nech je znacka akakolvek :zg282:
MatoB35
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 23.11.2010 22:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MatoB35 »

Pidizvi..
To vyzerá rozumne. Sústredil som sa na tu jednu hlavnú klapku pred sanim..ale vyzerá ako nová, nešlo mi to do hlavy :) budú tam aj virive klapky v sani, práve som to pozeral, asi tam budú . . Skúsim to pozrieť či sa to hýbe, ale asi s tým nič nespravím :) rozoberať to nebudem a dobrých mechanikov je málo, no musím hladat..
Niekto v okolí PU, PB, ZA, TN?
Neriešme najazdené kilometre :)
Diky za rady všetkým
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

P2009 nedáva presnú odpoveď,je to všeobecný OBD kód,je ešte pätmiestny kód,ktorý vyhodí diagnostika značky prípadne sa k nemu dá použiť freeze frame na spresnenie okolností kedy sa to deje.Nie je vylúčené že by sa chyba nemohla týkať vírivých klapiek,s tým sa skôr neúspešne ako úspešne borí tisíce majiteľov.Dokonca je chyba vírivých klapiek pravdepodobnejšia.Autorizák rieši nekompromisnou výmenou sacieho potrubia aj z krokovým motorčekom.Klapky sa vyhexlajú v uložení hriadelky a keď sa spočítajú uhly všetkých vôlí,kolabuje riadenie motorčeka lebo sa dostáva do neznámej polohy.Občas sa stane problém z chyby motorčeka,pomerne často z chyby integrovaného obvodu Hall na zosnímanie uhlu otočenia,a potom klasické vydratie uloženia klapiek.Špekulanti tu už povymýšlali kadečo na riešenie problému,tu je jeden z návodov
https://www.x8r.co.uk/over/Audi-SEAT-Sk ... -guide.pdf
MatoB35
Príspevky: 172
Dátum registrácie: 23.11.2010 22:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MatoB35 »

Som sa teraz díval, keď pridavam na mieste, tiahlo tých virivych kvapiek sa vôbec nehybe :342a: malo by sa? Ak hej, pravdepodobne to bude náhonom (motorcek, prípadne nejaké kolieska plastove), alebo napájanim? Konektor je čistý
Naposledy upravil/-a MatoB35 v 31.01.2018 16:25, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných