Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

E auto
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa E auto »

Dobrý deň.
Mám Audi A4 B7 2.0 16V 103kw BRE 2007.
Problém je taký, že som cca 2000 km pred výmenou oleja a zasvietila oranžová kontrolka minimálnej hladiny motorového oleja. Pozeral som priamo na tej paličke z motora, je skoro na max. Toto isté mi robilo aj pred predchádzajúcou výmenou oleja. Vtedy som dolial pár dcl a bol pokoj. Ale teraz som tam už nalial cca 3-4 dcl, pár kilometrov mám pokoj, potom znova to isté. Bojím sa, že tam dolejem viac ako je zdravé. V čom môže byť problém? Motor má nabehaných, v Audi overených 93 000 km. Žiaden čierny ani iný dym. Turbo nepíska. Motor beží ako švajčiarske hodinky.
tuninka
Príspevky: 839
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa tuninka »

meral si takto ako to je v tomto videu ?
https://www.youtube.com/watch?v=nWLLaD9M_1s
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa pacok »

Pre Reset kontrolky ke procedura ktoru musis dodrzat inak ostane svietit aj ked je dost oleja.Napr.
Musi svietit kontrolka oranzova potom musis otvorit kapotu doplnit olej zavriet kapotu.Potom mas 100km na test a ak je ok kontrolka nezasvieti.
Takze nieco z tohto nemas.spinac na kapote moze byt mimo poziciu
Petzi
Príspevky: 355
Dátum registrácie: 19.08.2008 17:29
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa Petzi »

Tak to ti žerie olej priprav a veľa oleja priprav si 4000e na generálku motora :40bd: :40bd: :40bd:
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Ja by som len otvoril a zatvoril kapotu ked zasvieti kontrolka - bez doliatia oleja, ak kontrolka zhasne tak je vadne cidlo na olejovej vani alebo kabelaz k cidlu
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
vykopanafosilia
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Petzi napísal: 28.09.2022 12:50 Tak to ti žerie olej priprav a veľa oleja priprav si 4000e na generálku motora :40bd: :40bd: :40bd:
Tak strašne mu to žerie olej, že ho má skoro na maxime. Ach jaj.....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

BRE je ešte PD.Nutnosť výmen oleja je 10 tis km a počas toho cyklu z 4 lt náplne býva vypustené 2,2-2,5 lt,majiteľia nedolievajú,problémy nemávajú.Pri tak malom nájazde km to musí byť značne menej.Pre tento PD motor nie sú príznačné problémy z olejovými krúžkami.Tento motor má ešte 3 mm vysoké ol.krúžky,po ňom novšie CR prešli na 2 mm a tam problémy sú.Ale je zaujímavé že v škodovici problémy sú,v Audi nie.Presnejšie ani ja ani nik z kolegov to u Audi riešiť nemusel,pritom tých mašiniek tadiaľ orejde mrte.Pritom bežne sa rieši Škoda aj Seat z tými istými CR -kami.Jeden mi tu stojí s týmto problémom (140 tis km) a bude sa robiť prestavba na 3 mm piestne krúžky aby sa to už neopakovalo.
Pri takom nájazde si u tohoto motora doslova neviem predstaviť taký úbytok.Syn je pri 400 tis km tento motor 16V PD 103 W a ešte sa nedolieva medzi výmenami.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa wilz »

No určite nie je vhodné tam liať olej moc nad rysku na mierke.
Pokiaľ je oleja stále dosť a napriek tomu tá oranžová kontrolka zasvieti, tak pravdepodobne elektronika auta dostáva falošný signál z čidla hladiny oleja, umiestneného na dne olejovej vane.

Mne na VW robilo presne to isté, vždy po cca 100 km jazdy zasvietilo, len som otvoril a zatvoril kapotu a ďalších 100 km bol pokoj, už som sa predtým opakovane presvedčil že oleja je tam dosť.
Potom pri najbližšej výmene oleja som vybral aj ten snímač hladiny oleja, vyčistil som ho, skontroloval, nebola na ňom vidieť žiadna závada. Je to vlastne plaváčik, pohybujúci sa v zvislom vedení. Tak som ho namontoval späť, ale problém sa zakrátko opakoval.

Tak som si povedal, že to môže byť z dôvodu speneného oleja ( bol tam nejaký Shell Super extra), že vzniknutá olejová pena trocha zníži reálnu hladinu oleja vo vani a keďže je riedka, nedokáže zdvihnúť plaváčik, ktorý potom teda správne signalizuje tu zníženú hladinu nespeneného oleja.
Takže ešte pred termínom výmeny som prešiel na olej Mobil a problém zmizol, oranžová kontrolka odvtedy nezasvietila.
Posledné dva roky dávam zase inú značku oleja (Millers), ale je tiež bez tej svietiacej kontrolky.

Takže vyzerá to tak že u mňa to bolo v tom oleji, ale samozrejme nedá sa v tomto prípade vylúčiť ani závada toho čidla hladiny oleja.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Snímač oleja má algoritmus ktorý zbiera data a priemeruje ich.Čiže musí viac desiatok "odmeraní" vytvoriť stav (po spriemerovaní) ktorý sa už prejaví hláškou.Podobne pracuje snímanie hladiny paliva,aby to nereagovalo na pohyby auta podla terénu.Spínač kontrolujúci kapotu má iba blokačnú funciu.Po rozpojení spínača kapoty začne jednotka nový zber dát.Diagnostika obsahuje údaje aj o aktuálnej výške oleja aj o hladine ktorá je kritická.
Snímač ale nemá žiaden plavák,sníma buď teplotný pokles na meranom elmente alebo ultrazvukom.Kvalita oleja sa meria (vypočítava) počtom studených štartov a teplotným zaťažením počas prevádzky.Je to celkom zložité odpočítavanie,z teplotných máp a počtu zaťažení sa z predpokladanej životnosti oleja odpočítavajú jednotky až sa to dostane do nuly. Niečo ako readiness,potrebuje 255 cyklov aby sa vytvorila nula že je systém emisne perfektný a bezchybný
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa wilz »

Napriek všetkému, uvádzal som moju skúsenosť, na mojom aute z r.2007 je ten snímač s plavákom, neviem ako to má audina A4 B7 z r.2007.
E auto
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa E auto »

Všetkým veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Dnes sa na to pozriem ešte raz. Mám tam olej mobil. Ak zasvieti, tak rovno dám vymeniť olej a dúfam, že budem mať pokoj pár tisíc kilometrov.
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Ak zasvieti tak bez doliatia len otvor a zatvor kapotu, ak zhasne tak pricina je jasna
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa wilz »

Akože prečo by mala byť príčina jasná ?
Čítal si s porozumením čo písal Hlavatý ? To nie je priamy spoj medzi snímačom a kontrolkou, ale počítač zbiera v časových intervaloch údaje z toho snímača a až po ich vyhodnotení zasvieti kontrolka.
To znamená, že aj keď by hladina rovno bola nižšia ako má byť, tak po zavretí kapoty by kontrolka samozrejme zhasla a zase až po nejakom čase, ak by boli splnené výrobcom stanovené podmienky, by sa kontrolka znova rozsvietila.

A čo sa týka oleja Mobil, ja by som mu veril že nepení, skôr by som tipoval chybu toho snímača, ale to už je na rozhodnutí majiteľa.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som uviedol iba funkciu toho konkrétneho.Aby sa človek dozvedel na základe akých signálov ide napr iný z inej značky auta by nedozvedel bez oscila vôbec,ale aj tam musí nutne začínať od záznamu signálov funkčného.Viem celkom dosť prípadov kedy ani dobrá znalosť a oscilo záznamník nepomohol diagnostikovi problém z opakujúcimi hláškami poriešiť,časom sa hláška vždy vrátila.Nechcem z toho školenie,ale pre príklad ako vyzerá komunikácia
* materiál pán Fleischhansa z FCD,ja ho v compe nemám uložený
Obrázok
lubos zimovcak
Príspevky: 3367
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B7 2.0 tdi , 103 kw BRE 2007

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Dokonalá ukážka, ako sa da az absurdne skomplikovať základná kontrola... :3c90:

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 94 neregistrovaných