Audi A4 b6 - radenie rýchlostí

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Branoaudi
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 25.02.2021 09:22
Zdieľať na Facebook

Audi A4 b6 - radenie rýchlostí

Príspevok od používateľa Branoaudi »

Pekný deň prajem, pred asi rokom som kúpil audi a4 b6 1.9TDI 96kW predný náhon. Ročník 2003 (áno staršie auto... chcel som sa kus na ňom naučiť pár vecí a porobiť si ho k dokonalosti). Už od kúpi bol mierny problém s radením rýchlostí. Do 1. prevodového stupňa sa radí pomerne ťažko a pokiaľ za jazdy chcem podradiť z dvojky do jednotky musí rýchlosť klesnúť pod 10km/h inak preraďujem "cez zuby". všetky ostatné rýchlosti idú pomerne v poriadku. Ešte by možno stálo za to spomenúť, že niekedy radím do jednotky cez zuby aj keď stojím na semafóroch a teda auto nie je v pohybe. Pokiaľ rýchlosť zaradím rýchlo počuť tento zvuk, ak však páku dotláčam pomaly zaradím v poriadku. Po zaradení do jednotky pomaly a následnom vyradení do neutrálu už môžem zaradiť jednotku aj rýchlo bez problému. Moja prvá myšlienka bola, že to určite bude prevodovka a preto som sa obrátil na odborníka ktorý prevodovky repasuje. Ten sa na aute previezol a povedal, že prevodovka je v úplnom poriadku a mám vymeniť spojku. Keďže spojka je tu už dvojhmota a ja aj napriek zľavám som za výmenu komplet spojky dal cca 600€ následné zistenie, že problém sa nevyriešil ma celkom nepotešilo :40bd: . Ako druhú možnosť som ešte zvažoval výmenu kulisi radenia. Akurát som však momentálne na tom tak, že už sa chcem radšej dopredu poradiť. Ak máte teda niekto nejaké skúsenosti, prípadne poznatky v tomto ohľade a vedeli by ste mi poradiť bol by som neskutočne vďačný. Vopred ďakujem za akúkoľvek reakciu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

servus, kulisa radenia ti nesposobi radenie cez zuby. Moc do toho auta neinvestuj lebo po minutych styroch tisickach zistis ze si si ajtak moc nepolepsil a furt bude co zlepsovat - nema to proste prakticky vyznam, toto nie je GroupB Quattro Special.

Nie som si isty, ale mam dojem ze prvy prevod na hentych prevodovkach je bez synchronizacie. To by vysvetlovalo prakticky nemozne radenie / cez zuby pri pohybe, v rychlosti 10km/h uz mas vyrazne vacsie otacky z motora. Pruser je, ze to nevysvetluje radenie cez zuby bez pohybu.

Najlacnejsim doporucenim je proste pouzit medziplyn pri podradovani. Vyradis z dvojky do neutralu, PUSTIS SPOJKU cize auto sa gula zotrvacnostou, kopnes do plynu, stlacis spojku, zaradis prvy prevod. Tymto sposobom sa roztoci hriadel v prevodovke a samotny prevod tam padne bez skripania zubov.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj prvý prevod má sysnchronizáciu,dokonca trojitú,ozaj výbornú.Treba si dať ozaj pozor na vyjadrenia hoci aj mechanikov,sú medzi nimi tak výborný ako aj totál hlupáci.Ono to môžu byť obe veci,takže ozaj je to o dobrom posúdení.Je ale ešte jedna vec,treba vypustiť olej z prevodovky ale do čističkej nádoby,nechať usadiť sediment či neobsahuje niečo ako prášok metalízy.A naliať ORIGINÁL olej,ide tam čosi málo vyše 2 litrov.Je to klúčová vec a neraz majiteľ hoci v dobrej viere olej vymení,kvalitný originál vypustí a dá tam na super radu truhlíka nejaký Ravenol a pod.Pozor na tieto veci...aj orig.olej je v podobnej cene,netreba sadnúť na lep prvému blbovi čo trepe o cene.
Že ho predáva málokto je už iná vec.
A potom to dať posúdiť inému mechanikovi ku ktorému je dôvera,pretože ľahko zarobiť vábi väčšinu.
Branoaudi
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 25.02.2021 09:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Branoaudi »

Vďaka za rady obidvom :2f93: . Ešte je tu ale jedna vec... Je tu šanca, že by som vedel zohnať presne totožné auto (akurát je to rok 2004 no motorizácia a všetko ostatné je rovnaké) ktoré by som vedel "odpísať na náhradné diely" :d :D . Toto auto by malo mať radenie rýchlostí v úplnom poriadku. Čiže mojou otázkou by bolo, že čo by som mohol skúsiť vymeniť aby to vyriešilo tento problém. Najlepšie by bolo asi celú prevodovku alebo ? Znovu vopred vďaka za odpoveď.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Rád by som sa opýtal zadávatela, čo ho vedie k potrebe radiť 1Q za pohybu auta. 30rokov jazdím a jaksi toto som nepotreboval. Teda skúsil som to niekdey v 15ke na otcovej stovke dostal som poza uši a zapamätal som si. Na čomkolvek ak pri stojacom aute počujem zuby pri jednom zošlapnutí tak šlapem viac krát.
Vymeniť prevodovku je jedna vec a vymeniť prevodovku ako amater celkom iná.
Osobne si myslím že pokazíš ďalšie auto a budeš mať dušu na mieste.
Doba Shade 120L ktoré sme si skladali ako fagani sami doma na dvore je už dávno za nami.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Rád by som sa opýtal zadávatela, čo ho vedie k potrebe radiť 1Q za pohybu auta. 30rokov jazdím a jaksi toto som nepotreboval.

nepodstatna otazka - ja v Bubline radim do prveho prevodu velmi casto, vola sa to jazda v zapchach. Jasne mrte veci je ze sa v tej zapche rozbieham z miesta, ale velakrat sa stane ze sa posuvame volakde 18-25km/h co mas na prvy prevod povedzme 2500+ rpm takze to vresti na prvom prevode... takze paaac ho tam druhy, ides 20 metrov potom spomalite ze uz dvojku podtacas... takze treba prvy... a uz sme tam kde sme nechceli byt.

Ze ma olej nenapadol, idem si nasypat popol na hlavu. Pri takto starom voze je to uplne normalne ze treba vymenit olej, moze mat za sebou 400.000km atd, atd. Takisto nastavenie tiahel - ja som kupil voz kde prvy prevod nesiel zaradit absolutne vobec, vymena tiahel to vyriesila a s autom sa s rovnakou spojkou, dvojhmotou a prevodovkou jazdilo 12 rokov, 100.000km.


kupit druhy voz : cojaviem, mne to nepride idealny napad. Ak byvas na dedine v dome, tak ho mas kde polozit, inak je to blbost len kvoli skladovaniu. Podla cenovky... ak mas zaplatit 1000 eur, tak zrejme len podla stavu ostatnych komponent v tvojom aute, to sa ti neoplati. Mozes to zobrat sposobom "ved je tam nahradne turbo, nahradny motor....", okej.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Turbo 15 rokov som jazdil BA, MA, PK ako servisák takže o jazde v kolonach viem svoja. Sprinter ich zvládal len a len na dvojke.
Ale nie kvoli tomu píšem. Zadávatel môže nakúpiť aj za vagon súčiastok a tri ďalšie autá nič nezíska . Na servis jeho auta nestačí domáci kutil nech by bol akokolvek šikovný - chýba mu PRAX Kolko amaterov doma nad jamou vymení správne dvojhomotu??? Atď......
Preto mám jamu, mám dielňu, som strojar - a moje autá chodia mechanikovi.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Branoaudi
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 25.02.2021 09:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Branoaudi »

Áno som z dediny tým odpovedám aj na to, že skladovať druhé auto na náhradné diely by problém nebol ale zároveň jazdievam aj v meste. Pokiaľ jazdím mimo mesta na zaradenie 1. rýchlostného stupňa naozaj nemám dôvod ani ja. V meste je to však iné, pretože tak isto či chcem alebo nie sú tu aj neprehľadné pomalé križovatky v ktorý jednoducho tú jednotku za jazdy zaradiť musím. Ak si všimnete tiež som spomínal aj to, že jednotka "škrípe" keď ju radím aj pri zastavení na semafóroch a to spojku môžem stlačiť aj 20x, pokiaľ tú jednotku nezaradím pomaličky pôjde "cez zuby". Ďalšia vec je, že samozrejme by som sa do ničoho o čom som si 100% istý, že ovládam nepúšťal čiže prevodovku by som samozrejme nemenil ja osobne. To auto na náhradné diely je od známeho a bolo by teda za nejakú symbolickú cenu pretože mu končí STK/EK a už ju ďalej obnovovať nebude. Vďaka za ďalšie rady určite sa o výmenu oleja a tak isto aj tiahel budem zaujímať. :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Druhé auto by muselo byť ozaj v min cene.Prečo ? Lebo nech sa na aute na ktorom sa jazdí pokazí čokoľvek,jednoducho sa to nebude brať z tej zálohy pretože tie veci použité nie je dobrý nápad
Brzdy ? Nezmysel
Podvozkové čokoľvek ? Ešte väčší
Motor ? Má cenu jedine jeho telo alebo celok,dielčie časti ktoré potrebuje PD motor sa nedávajú použité.Rozvody nie,vačkovica nie,hydrá nie.Jedine vstreky príp.tandem,aj tie sú ovšem bez garancie sa práca nerobí zbytočne a nebude ešte raz.
Prevodovka ? iba ako celok.
Na to aby sa to zužitkovať dalo,treba mať doma možnosť demontovať.Nápad že niekomu do dielne pritiahnem plus auto že z toho darcu orgánov mi to demontujte je nenáležitý,to by muesel byť pán majster ozaj zúfalo bez práce.
Auto skladovať ? Nápad urobiť z neho kurín nie je špatný,ale ani dobrý.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Áno som z dediny tým odpovedám aj na to, že skladovať druhé auto na náhradné diely by problém nebol
Na toto zareagujem - som z dediny a ako dielňu mám CELÝ starší dom po starkej - teda 8x20m plochy. Pred časom, keď sa deti učili jazdiť , tak začali pribúdať rozbité autá. Prečo by som JÁ sveje autá dával zadarmo do šrotu- rozobral a uložil som na povale asi 5 - 6 vozov, s tým že ich rozpredám.
Výsledok :40bd: :40bd: :40bd:
Neminul sa ani šrobik, len velmi málo vecí som daroval kamarátom a so zvyškom len grose grose problém - taký motor nezoberú ani v kovošrote lebo je v ňon olej , nádrž je plastová aby ju zobrali smetiari tak ju hodinu píliš na kúsky, sedačky molitan ten nezoberie nikto. :40bd: Vo dverách je tapacírung a sklo takže zase len robota a robota. Pneumatiky neberie nikto.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
leonsk1
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonsk1 »

ja som mal problém s radením 1.prevodového stupňa na octavia 1, 4*4, 2004, 6.stupňová prevodovka. Možno je to niečo iné, ale tam na šoferovej strane prevodovky bol taký čierny dekel. ten iba som vylupol a ked chytiš za to ložisko a je tam pohyb, je zle.Jasne, nie je to katastofa, ale radi sa zle a olej nepomôže, chlapik v Prievidzi mi urobil uloženie toho ložiska už ako ma byť s doživotnou zárukou a potom to išlo ako na novom aute. možno aj ty maš problém s hriadeľom , resp. s uloženim ložiska v obale prevodovky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano tie problémy boli že sa vybilo uloženie hlavného ložiska občas až tak že sa točil vonkajšok ložiska.U tejto B6 -ky už ložikový goliermal výrez ktorý nedovolil otočenie vonkajšej šálky.No ale istotu by dala ozaj iba kontrola po vybratí toho víčka.Jeden nikdy nevie,ak auto jazdí stabilne žena alebo sporovlivý dedek a podtáča ho,to pokojne môže prísť po 200 tis km.Ak niekto jazdí ako sa žiada s Tdi tak sa závady nedočká ani pri pol melóne kedy ešte mnohé radia ako nové.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hlavne to je vacsinou o tom, ze kto jazdi pol melona tak prakticky nikdy nie v meste - vzdy su to dialkove jazdy. A takym sposobom sa pouziva aj spojka aj prevodovka, v Bratislave zacapim sestku, vyberem ju vo Viedni 60km dalej pretoze je tam limit na 80km/h, za Viednou znovu zacapim sestku a davaj 350km na nemecke hranice kde vyradim. A na tej dialnici sa ide furt teply motor furt tepla prevodovka, furt 2300+rpm, ziadne podtacanie na trojke 14km/h aby to mámo málo žralo...

Aby som ja najazdil 400km v Bubline, musim dvetisic krat vyradit zaradit a tritisickrat zabrzdit. Samozrejme ze potom su prevodovky a ich kulisy, spojky a dvojhmoty v uzasne rozlicnom stave.

Jasne ze existuje aj povolanie napriklad kurier, ten ale nejazdi na Oktavii.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ale taxikár ano. lol A je kopa povolaní o ktorých by sme to nikdy nepovedali - kmotor robil vo vodárňach nejakého "hej počkaj" a dával 300km denne po bubline na :40bd: 1203ke :40bd: Ja keď som servisoval plastové okná ? 400 - 500km denne a nelenilo sa mi chodiť aj v nedelu, veď to bola čistá ryža. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

mhlavaty -taka otazka co je original olej , od 2003 zmenilo audi 3 dodavatelov takzvanych original olejov , takze v roku 2003 to bol iny original ako v roku 2009 a potom 2015 , takze usudzujem aj ked pojde do audi ten original bude zo zmluvy o dodavke olejov z roku 2015 a ta moze byt prave s Ravenolom , ak mi to vysvetlis tak dakujem

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných