Audi A4 B5 PD - motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

robomac27
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 24.05.2018 13:55
Zdieľať na Facebook

Audi A4 B5 PD - motor

Príspevok od používateľa robomac27 »

Zdravím vás,mám taký problém s motorom. Po naštartovní začne motor cukať, keď je motor zohriaty začne to ešte viac, je to vidieť aj na palubovke na otáčkach, behajú hore dole ako keby auto chcelo zdochnúť a potom zase O.K.
Menil som olej...jasne že do PD olej PD.
Filtre všetky vrátane palivového.
Taktiež som sa dočítal že to trasenie može byť sposobené kabelážou vo vnútri týchto PD motorov....kabeláž vymenená ale nepomohlo.
Na diagnostike ukazujú vstreky O.K. v rozmedzí +-0,30.
EGR ventil vyčistený, váha vzduchu neukazuje žiadne odchýlky na VAGu.
Ak pridám plyn je všetko v poriadku, pri pridaný rýchlosti a podraďovaní a preraďovaní všetko funguje ako má, auto má krásny ťah a neprešmykuje a netrhá.

Mal niekto takýto podobný problém, už som zúfalý, neviem kam sa pohnúť ďalej.

Za každú radu budem vdačný.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Baviť sa o PD motore bez znalosti km je zbytočné.Plus nutne treba poznať servisnú históriu.Diagnostika toho motora je jednoduchá ale nič ako odchýlku váhy vzduchu neposkytuje.Korekcie ba úrovni 0,30 sú ťažko predstavitelné pretože práve korekcie riešia nerovnomernosť chodu.Aby korekcie ostali na prípustnej hranici a predsa motor cukal by musel mať problémy z prísunom paliva alebo vzduchu,ale aj to je ťažko predstaviteľné že by sa nepremietlo do korekcií.Treba sem dať hodnoty aj z číslom kanála alebo celý blockmap úplne teplého motora.
dodko111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 17.01.2015 22:13
Zdieľať na Facebook

Audo a4

Príspevok od používateľa dodko111 »

Čauko, môže to byť aj váha vzduchu. Mám tiež PD a už 2 x som menil váhu vzduchu a diagnostika mi vôbec nehlásila chybu. Mám to auto od nova a mám na ňom najazdené 124000km. Ja to octavia 2 r.v.2010 1.9tdi 77kw.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Váhu vzduchu nemá prečo hlásiť (ak nemá elektrickú chybu) pretože považuje jej odmeraný údaj za prirodzený že proste tam prúdi tolko.To ale neznamená že sa nedá hravo skontrolovať,pretože prúdenie je v stave nebežiaceho motora nula,pri zavretom EGR má svoju typickú hodnotu,pri otvorenom tiež,a v otáčkách tiež má svoju charakteristickú hodnotu výstupu.Váhu meniť u PD pri 120 tis km znamená žemáš opravára nesmierne mizerného,pretože je doslova z ríše rozprávok 2x klaknutá váha za ten čas.Priemerný život váhy je značne cez 300 tis km.Urýchliť smrť sa dá jedine zase somárom čo zle uzavrie filter box vzduchu a motor berie stále prach.
winnim
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 28.03.2005 01:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa winnim »

Ahojte

ospravedlňujem sa, že sa tu miešam do témy.

Na Opel Movano 2,3 107kW 2016 mám korekcie na vstrekovačoch 3 valce +-0,9 a jeden +-1,1. Iba narýchlo cez plece som ich prečítal technikovi z diagnostiky. Auto má odjazdené skutočných 265tis celý čas na nafte Shell + zimný/letný VIF od prvej nádrže. LLolej menený vždy pri 20tis km. Mám pocit že pravidelne nepravidelne cítim na voľnobehu nadmerné vibrácie (nie nieje to vypalovanie DPF). Čo urobiť, čím mu pomôcť? Zatiaľ to nieje nič extrémne, no myslím si, že je lepšie to riešiť v začiatkoch ako neskôr, keď to bude už horšie...
Opel Movano 2000, 2,8DTI 84kW S9W700
Opel Vivaro Tourer 2017 1,6 BiTurbo 107kW
Opel Movano 2019, 2,3 BiTurbo 120kW
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba to trochu vysvetliť.Korekcia síce plní takú istú funkciu,ale nie je možné zrovnávať motory týmto spôsobom.A už vôbec nie motor PD-čka a motor CR-ka. Každý jeden má svoje hranice a treba sakra dobre byť vo veci doma aby sa dalo vyhlásiť že určitá korekcia je cez čiaru.To čo u PD by bolo cez čiaru,u iného motora nemusí.Navyše hranica je stanovená iba v zmysle "rozsah" ,u PD je -2,8 až +2,8 čo by ako reálna korekcia už bola smrť daného valca.A to ešte vstupujú do hry dve veci.Korekcia je vyjadrenie toho,že valec je príliš "rýchly" alebo naopak pomalý.Či je pomalý pre podfuk ventilu alebo prasklého piestného krúžka alebo vadu vstreku...je proste pomalý daný valec a korekcia narastie.Čiže korekcia nie je iba o vstreku.Len o vstreku je od chvíle,ak sa dá preukázať že tam nie sú tie iné možné dôvody.
A ešte jedna vec...korekcia na úrovni keď už vzbudí pozornosť ,môže byť zo strany vodiča úplne nebadateľná,v inom prípade citeľná.Inak sa vníma ak sa plusové korekcie (pomalosť valcov) vyskytuje po sebe napr 3 a 4 valec a oba slabé.Keďže sa korekcie počítajú z matematického stredu,znamená to že ak tretiemu trebalo pridať (tu motor zrychlil) a napriek tomu pridaniu je nutné pridať aj štvrtému,tak je zle.Znamenalo by,že ak by sa nepridávalo na trojke,štvrtý by bol katastrofa.
Čím mu pomôcť ? bez ohľadu či je motor takový či makový,pomocť sa dá obemdzene len vyčistením,u PD je to inak,to teraz neroberajme.
Vstreky von,špičkyy ultrazvuk aby sa obnovili tie ultra nulové otvorčeky a vstrek znova rozprašoval,a vnútorne aditívom od sajrajtu z biosračiek,tiež sírneho a iného bordelu. Ak má vstrek problém opotrebenia,to samozrejme nič z alchýmie už nespraví.
dodko111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 17.01.2015 22:13
Zdieľať na Facebook

audi a4

Príspevok od používateľa dodko111 »

Pán mlhavaty, všetko som skontroloval a všetko beží tak ako má. On je bývalý mechanik zo skoda servisu a má tam odrobených 15 rokov, akurát taraz dal výpoveď a založil si vlastnú firmu (tiež mechanika). Čo sa týka tej VÁHY VZDUCHU, tak chcem vyskúšať iný typ jazdy. Dosť som jazdil na spotrebu a tým pádom som podtáčal motor. Preto asi odišla tá VÁHA VZDUCHU. Teraz jazdím normálnym až skoro preháňam ten motor a sa mi zdá, že je to už v poriadku. Uvidíme, čo čas ukáže.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stačí urobiť jediné logovanie a kondícia váhy turba atd sa jasne ukáže.Navyše u váhy sa dá urobiť simulácia väčšieho prietoku ak je podozrenie.Váhu je nemožné zničiť z titulu podtáčania,tam musí byť iný dôvod.Ak auto malo viac majiteľov treba overovať či je tam to čo tam má byť,ľudia vedia porobiť neskutočné veci a ďalší majiteľ na to nemusí hneď prísť.
dodko111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 17.01.2015 22:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodko111 »

Pán mhlavaty, to auto malo 2 majiteľov.Ako prvý bol moj oco a ako druhý som ja. Oco zomrel. Vy ste z Nových Zámkov?
dodko111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 17.01.2015 22:13
Zdieľať na Facebook

audi a4

Príspevok od používateľa dodko111 »

Pán mhlavaty, to auto malo 2 majiteľov.Ako prvý bol moj oco a ako druhý som ja. Oco zomrel. Vy ste z Nových Zámkov?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano
dodko111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 17.01.2015 22:13
Zdieľať na Facebook

audi a4

Príspevok od používateľa dodko111 »

Pán mhlavaty, viete mi dať kontakt na Vás? 0907636540 Ďakujem
robomac27
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 24.05.2018 13:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robomac27 »

Tak nabehaných 250t, dieselovyfilter menený, v starom som nenašiel nič neobvyklé, ani malé kovové čiastočky.
robomac27
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 24.05.2018 13:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robomac27 »

Večer alebo zajra hodím hodoty z VAG
robomac27
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 24.05.2018 13:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robomac27 »

Taktiež skúsim dneska dotankovať nejakú luxusnejšiu naftu

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných